Beantwoord

Beeld en geluid van Stingray Lite TV lopen niet synchroon

  • 7 October 2018
  • 17 reacties
  • 965 Bekeken

Reputatie 1
Zijn er meer mensen die last hebben van het beeld en geluid van Stingray Lite TV dat die niet synchroon lopen de laatste paar dagen? Best irritant.

Ik heb die trage Entone box al herstart maar mocht niet helpen.
Ik kan het niet in de TV Anywhere app checken aangezien Stingray daar niet op zit.
Gr Robin
icon

Beste antwoord door Folkert 7 October 2018, 21:10

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Bij mij op de kabel gewoon synchroon geluid. Het ligt niet aan de zender zelf.
Reputatie 7
Badge +1
Hier ook met de Amino 140 op glasvezel geen enkel probleem, het kan dus inderdaad aan de Entone liggen, ik weet niet of t.s. kijkt via het oude koperdraadje wat primair ooit is aangelegd voor telefonie en eigenlijk nooit geschikt is geweest voor internet en tv, maar door KPN op een houtje touwtje wijze in elkaar is geknutseld om te gebruiken voor breedband.
Reputatie 4
Ja bij mij ook niet synchroon, zit op glas met aria 610
Reputatie 1
Inderdaad via het koperdraadje (dsl). Echter andere zenders loopt het beeld en geluid wel synchroon echter bij Stingray niet.
Ik zal vanavond mijn modem nog eens herstarten, kijken of dat nog wat veranderd in de situatie.
Thanks!
Reputatie 7
Hoi Robin,

Ik zie dat je al goed op weg bent geweest voor de oplossing. Heeft het herstarten van jouw modem geholpen? Loopt de zender nu wel synchroon? Laat het mij weten! Mocht je nog hulp nodig hebben, help ik je graag.
Reputatie 1
Een herstart van het modem heeft het (zo goed als) verholpen. De minuscule afwijking die ik nu nog zie vind ik persoonlijk wel acceptabel. Ik hou het in de gaten!
Case closed for now, bedankt!
Reputatie 7
Goed om te horen dat het inmiddels opgelost is Robin. Mocht het nog een keer voorkomen laat het dan zeker weten!

Helaas heb ik op diverse zenders dat het geluid achterblijft bij het beeld. Erg irritant. Oplossingen als herstart gebruikersinterface, herstart tv-box en opruimen harde schijf leveren eventjes verbetering. De app heeft dit probleem niet.

Heeft iemand nog suggesties? Ik heb een Entone-box. Merci.

Reputatie 7

Hey @whtvr,

Daar moeten we een oplossing voor vinden! Maak je gebruik van externe audioapparatuur? En speelt dit probleem op alle zenders of een aantal? Ik kan op afstand een fabrieksreset voor je uitvoeren waarmee je TV Box van een frisse herstart wordt voorzien. Hiermee ben je wel al je opgenomen programma's kwijt. Laat me weten of ik dit voor je in orde mag maken.

Dankjewel voor de reactie. Om de een of andere vage reden lopen beeld & geluid nu weer synchroon. Ik hoop dat dit ook zo blijft. Anders neem ik die tip van ‘factory reset’ over.

 

Theo

Stingray Classica HD nu al een maand lang asynchroon beeld geluid. 3 weken geleden gemeld bij servicedesk t-mobile met minimaal effect; was het tijdverschil eerste iets in de orde van 10 seconden nu is dat 1-2 seconden, nog steeds onacceptabel.

Stingray meldt desgevraagd dat alleen t-mobile en nog een kabelprovider met dit issue te kampen hebben.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @t-mans, Stingray Classica ervaart op dit moment inderdaad problemen met het niet synchroon lopen van beeld en geluid. KPN en Ziggo zijn nog twee providers die dit issue aangekaart hebben. Stingray is op de hoogte gebracht, maar ik ga navragen aan wie wij dit als provider kunnen melden daar. Dan wordt er hopelijk nóg sneller actie ondernomen. To be continued!

Hoi Jason,

Sinds gisteren ervaar ik weer een perfect samengaan van beeld/geluid. Houden zo en bedankt!

Reputatie 7
Badge +16

@t-mans Dat is fijn om te horen, dan heeft onze gezamenlijke feedback richting Stingray toch zijn vruchten afgeworpen. Super dat je het gemeld hebt en veel kijk- en luisterplezier toegewenst! 

Na een korte periode van goed functioneren, sinds vrijdag wederom asynchroniteit beeld / geluid bij Stingray Classis HD:weary:

Kortom; herhaalstoring.

Reputatie 7

Hi @t-mans Dank voor de melding, ik geef het weer door aan onze technische dienst zodat het bij Stingray terecht komt!

Sinds gisteren ervaar ik weer een perfect samengaan van beeld/geluid van Stingray Classica. Houden zo!

Reageer