Beantwoord

beeld is onvolledig/ingezoomd

  • 27 November 2019
  • 4 reacties
  • 600 Bekeken

Hallo, 

Als ik televisie kijk valt het onderste deel van het beeld weg. Ik merk er een naam helemaal onderin het beeld staat. Mijn resolutie is niet 4/3 maar 16/9. Ik heb geen zwarte balken onder of boven. 

Met zowel mijn nieuwe smart tv heb ik dit. Mijn oude Sony bravia had het ook. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Ik ben geen instelling tegengekomen die het probleem kon verhelpen.

Met vriendelijke groet

icon

Beste antwoord door TAVL 28 November 2019, 15:00

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Er is een instelling voor 4:3 beeldverhouding. Inzoomen of zwarte balken. Helpt die ook niet?

Hoi, tja ik heb de beeldverhouding ingesteld op 16:9. Je zou zeggen dat dat voldoende moet zijn. Maar ik heb het net even gecheckt met tv via de computer, en zowel links en rechts als onder en boven mis ik wat beeld op de tv… 

Omdat het probleem er is op zowel een oude als een nieuwe tv is mijn vermoeden dat het te maken heeft met T-mobile. Maar zou niet weten hoe of waar ik nog iets aan de instellingen kan aanpassen. Met de beeldverhouding heb ik gerommeld. Volgens mij is 4:3 niet de oplossing…

 

Kun je eens de tv box van de stroom halen, eventjes wachten en weer aansluiten? Er is deze week een update geweest niet onder andere problemen met resolutie oplost. Je ziet tijdens het opstarten of de update opgehaald wordt.

 

Welke tv box gebruik je? En hoe sluit je deze aan? HDMI, SCART?

Reputatie 7
Badge +4

4:3 is niet de oplossing. Dat zorgt ervoor dat 16:9 omgezet wordt naar 4:3 letterboxed beeld. Zou naast de TV box ook modem even van stroom halen.