Beantwoord

Beeld kwaliteit schakelt over na update TM TV

  • 18 augustus 2020
  • 18 reacties
  • 699 Bekeken

Beste, 

 

Vorige week maandag ben ik overgezet naar het nieuwe t-mobile tv, dit ziet er in ieder geval stukken beter uit waarvoor complimenten.

Maar sinds ik ben overgezet is mijn beeld kwaliteit veranderd van HD naar SD en deze is niet te veranderen tenzij ik mijn tv box volledig uitschakel door de stekker eruit te halen en weer opnieuw opstart. Zodra ik mijn tv box weer uitschakel en bijv. de dag erna weer op start is de beeldkwaliteit weer gezakt naar SD.

Afgelopen week twee keer telefonisch contact gehad met de klanten service waarbij ik de eerste keer werd geadviseerd om ook het modem in de meterkast te resetten, na dit gedaan te hebben was de kwaliteit inderdaad weer HD maar de dag erna weer SD. Nogmaals een telefoontje richting de klantenservice alleen werd ik deze keer wat minder behulpzaam te woord gestaan aangezien er meteen gemeld werd dat het probleem niet aan t-mobile lag. 

Het zou best aan mij kunnen liggen en niet aan T-Mobile maar ik blijf het vreemd vinden dat ik 1 jaar lang nergens last van heb gehad en na de omschakeling naar het nieuwe T-Mobile TV opeens dit vreemde probleem zich voor doet.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen of ook hebben?

Of heeft iemand tips/tricks om dit irritante probleem op te lossen?

Alvast bedankt.


 

 

icon

Beste antwoord door Brian 21 augustus 2020, 11:01

Hi all, ik dacht dat ik al gereageerd had maar dat was dan misschien een ander topic. We hebben meerdere meldingen ontvangen over het terug schakelen van resolutie, haperend beeld en/of een verkeerde framerate na de update naar T-Mobile TV. We hebben de meldingen doorgespeeld naar ons TV team en de technische dienst en we zijn dit aan het onderzoeken. Dank voor jullie feedback!

Bekijk origineel

18 reacties

Klinkt als een bug in de firmware, heb je DSL en welke snelheid haal je op je verbinding?

Enige wat ik kan adviseren om het misschien op te lossen, de powerflip.

Box stroomloos maken, netwerk kabel er uit halen, stroom weer op de box, wachten tot die aangeeft dat die geen netwerk heeft, dan de netwerkkabel er in doen, dan zet die de firmware er opnieuw op.

In ieder geval ligt het niet aan jou maar aan haperende TM apparaten, nu het lek vinden.

Klinkt als een bug in de firmware, heb je DSL en welke snelheid haal je op je verbinding?

Enige wat ik kan adviseren om het misschien op te lossen, de powerflip.

Box stroomloos maken, netwerk kabel er uit halen, stroom weer op de box, wachten tot die aangeeft dat die geen netwerk heeft, dan de netwerkkabel er in doen, dan zet die de firmware er opnieuw op.

In ieder geval ligt het niet aan jou maar aan haperende TM apparaten, nu het lek vinden.


Dank voor uw reactie,

Nee ik heb een glasvezel verbinding en meermaals dat stappenplan uitgevoerd zoals de klantenservice mij ook had geadviseerd alleen heeft dit niet tot de oplossing geleid 

Reputatie 1

Sinds 13 augustus ben ik over naar het nieuwe TV platform, en sindsdien zit ik weer regelmatig naar 576P te kijken. Maar dan dus op een Aria 610x die ik juist had gekregen ter vervanging van de Entone om dit probleem op te lossen…

Is dit een bug van het nieuwe TV platform die al bekend is, of moet dit nog onderzocht worden?

Zie bijgesloten foto.

 

Glasvezel, dat geeft hoop voor de rest als die ook al over gaan, zijn ze met DSL klaar, maar dat terzijde.

@MS1994 Had je de door mij voorgestelde powerflip ook gedaan op aanraden van de klantenservice?

Dan zit het probleem dieper, ik lees er nu ook meer die er last van hebben, welke TV box heb je in huis?

De Entone 510 of 515(opname)

De Aria 610x

Glasvezel, dat geeft hoop voor de rest als die ook al over gaan, zijn ze met DSL klaar, maar dat terzijde.

@MS1994 Had je de door mij voorgestelde powerflip ook gedaan op aanraden van de klantenservice?

Dan zit het probleem dieper, ik lees er nu ook meer die er last van hebben, welke TV box heb je in huis?

De Entone 510 of 515(opname)

De Aria 610x


Ik heb een Aria 610x thuis, vorig jaar geïnstalleerd door de Tmobile monteur.

Reputatie 1

@MS1994 Wees mij op dit topic nadat ik een oud topic van mijzelf had gepost (https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/tv-resolutie-slechts-576p-304635?postid=1568389#post1568389)

Ik heb precies hetzelfde probleem. Eerst op het ‘oude’ platform met de Entone TV boxen. Deze zijn toen omgeruild voor de Aria 610x en alles was vanaf dat moment naar wens.

Sinds ik op het nieuwe platform zit heb ik hier ook weer last van. Ik heb glasvezel 100/100.

Alle tips/trucs zoals als een powerflip, modem resetten, eerst TV aan en dan de box of andersom werken slechts tijdelijk.

Dat is volgens mij geen toeval meer, zullen er dan wel meer last van hebben maar het niet merken, meesten zien het geeneens vermoed ik zo.

Blijf het in ieder geval volgen, heb ook de 610x dus als ik over ga zal ik het zeker melden.

Reputatie 1

Ik hoop in ieder geval dat iemand van T-Mobile contact opneemt om dit uit te zoeken.

Overigens heb ik gisteravond ‘gewoon’ in 1080 gekeken, maar nu is het weer 576p. In de tussentijd heb ik de TV box normaal gebruikt, dus geen stroom er af of iets anders gedaan.

Reputatie 7
Badge +7

Hi all, ik dacht dat ik al gereageerd had maar dat was dan misschien een ander topic. We hebben meerdere meldingen ontvangen over het terug schakelen van resolutie, haperend beeld en/of een verkeerde framerate na de update naar T-Mobile TV. We hebben de meldingen doorgespeeld naar ons TV team en de technische dienst en we zijn dit aan het onderzoeken. Dank voor jullie feedback!

Ik hoop in ieder geval dat iemand van T-Mobile contact opneemt om dit uit te zoeken.

Overigens heb ik gisteravond ‘gewoon’ in 1080 gekeken, maar nu is het weer 576p. In de tussentijd heb ik de TV box normaal gebruikt, dus geen stroom er af of iets anders gedaan.

Ik wacht ook nog steeds op een reactie maar tot op heden heb ik nog niks vernomen van Tmobile.

 

edit: excuus direct na het posten van deze post verscheen een reactie van TM in dit topic

 

Reputatie 7
Badge +7

Geen probleem hoor, we hadden elkaar net gekruisd zie ik. :slight_smile:

Ik heb ook precies dit probleem dat de resolutie naar 576p gaat. Ik moet elke keer de stroomkabel eruit trekken en erin doen om de resolutie weer normaal te krijgen op mijn Q95t Samsung. Heel irritant want het kastje is helemaal weggewerkt in een dichte kast.

Is er al een fix? Of bekend wanneer dit opgeloet o wordt? Duurt lang dit probleem..

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @Tenktenk, onze techneuten hebben ondertussen het gros van de gebruikers waarbij dit issue speelt, van een (tijdelijke) fix voorzien. Kun je nagaan of bij jou de resolutie aangepast is? Als dit nog niet gebeurd is, maak ik meteen een notitie hiervan en zet ik de techniekmannetjes aan het werk! 

Sorry voor het gebrek aan updates, het probleem speelt lang, maar de oplossing is eindelijk dichtbij. Bedankt voor je geduld, dat wordt oprecht gewaardeerd! 

Reputatie 7
Badge +7

UPDATE: @Tenktenk zou je alsjeblieft de TV Box en het modem gedurende 20 seconden van de stroom willen houden? Dan ga ik aan onze kant na of de resolutie door de techneuten kan worden aangepast en kun jij controleren of dit effect heeft gehad. Alvast bedankt voor je medewerking! 😄

UPDATE: @Tenktenk zou je alsjeblieft de TV Box en het modem gedurende 20 seconden van de stroom willen houden? Dan ga ik aan onze kant na of de resolutie door de techneuten kan worden aangepast en kun jij controleren of dit effect heeft gehad. Alvast bedankt voor je medewerking! 😄

Op dit moment ben ik op vakantie. Ik zal de handeling thuis doorvoeren en terugkoppeling geven.

 

UPDATE: @Tenktenk zou je alsjeblieft de TV Box en het modem gedurende 20 seconden van de stroom willen houden? Dan ga ik aan onze kant na of de resolutie door de techneuten kan worden aangepast en kun jij controleren of dit effect heeft gehad. Alvast bedankt voor je medewerking! 😄

Op dit moment ben ik op vakantie. Ik zal de handeling thuis doorvoeren en terugkoppeling geven.

 

Probleem lijkt verholpen hier, dank!

Reputatie 7
Badge +7

Top, dat is goed om te horen @Tenktenk! Mocht je in de toekomst nog problemen ervaren laat het dan zeker weten. 

Reageer