Beantwoord

Beeld TV valt weg

• 2 maart 2017
  • 8 reacties
  • 1620 Bekeken

Waarom valt het beeld elke keer weg, of loopt vast. Dit is nu de zoveelste keer.
De monteurs zijn er mee bezig krijg je te horen maar sinds de overstap van Vodafone naar tmobile gaat het verkeerd.
Haal Vodafone erbij om het probleem te controleren want die hebben meer ervaring en hadden geen problemen.
icon

Beste antwoord door Sander 3 mei 2017, 13:46

Allereerst, welkom op het forum. Wel jammer van de omstandigheden! ;)

Wegvallen van het signaal kan verschillende oorzaken hebben. Het kan door het modem of de TV Box komen, maar ook kan er een draadbreukje zitten in de Internetkabel of de HDMI kabel. Via dit stappenplan kun je achterhalen wat er mis is. Hierin wordt stap-voor-stap gecontroleerd waar het aan kan liggen.

Mocht dit niet helpen, laat het even weten, dan moeten we dieper graven. Helpt het wel, laat het dan uiteraard ook even weten! 😃
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 1
Hoi @ajdg!

Er is op dit moment technisch niks veranderd, alleen hoe het menu van de televisie eruit ziet. Wat is er al allemaal gedaan om je storing op te lossen? Want zo te lezen is het wel al gemeld bij de technische dienst. Ik hoor graag van je.:D
Wegvallen van het beeld hebben wij al sinds midden vorig jaar. Enkele seconden zwart beeld. Soms is dit 3 tot 4 keer per minuut. Heel irritant. Wellicht decoder-probleem?
Reputatie 6
Badge +5
Allereerst, welkom op het forum. Wel jammer van de omstandigheden! ;)

Wegvallen van het signaal kan verschillende oorzaken hebben. Het kan door het modem of de TV Box komen, maar ook kan er een draadbreukje zitten in de Internetkabel of de HDMI kabel. Via dit stappenplan kun je achterhalen wat er mis is. Hierin wordt stap-voor-stap gecontroleerd waar het aan kan liggen.

Mocht dit niet helpen, laat het even weten, dan moeten we dieper graven. Helpt het wel, laat het dan uiteraard ook even weten! 😃
Sinds ongeveer 5 dagen heb ik dat het TV beeld elke 5 minuten verstoord wordt. Het beeld staat dan even stil, vervolgens zie je allemaal blokjes en dan gaat het weer verder. Dit gaat continu zo door, elke 10 minuten ongeveerd. Behoordlijk vervelend. Ik heb al verschillende keren met de klantenservice gebeld. TV kastje geupdate met firmware, modem uit en aan gezet. Vervolgens moest ik de HDMI kabel vervangen (onzin natuurlijk), gedaan en probleem is er nog steeds. Iemand dit probleem ook of tips?
Sander,
Ik heb de datakabel tussen de decoder en het modem vervangen: beeld blijft nu goed.
Tnx!
Reputatie 6
Badge +5
@Pjisonline, ik heb jouw topic hier geparkeerd, omdat ik overeenkomsten zag met bovenstaande. Helpen de tips die hierboven staan?

@Cloghog, dat is goed nieuws! Bedankt voor de terugkoppeling. Het is altijd fijn om te horen wat er precies aan scheelde. 🆒
Sinds 2 dagen heb ik het probleem niet meer. Ik heb niets veranderd aan mijn opstelling. Ik vermoed toch dat er een storing was aan de kant van T-Mobile.
Reputatie 6
Badge +5
Goed dat het nu in ieder geval is opgelost @Pjisonline! Laten we ervan uitgaan dat het een eenmalig euvel was. Bedankt voor de update!

Reageer