Beantwoord

Beeldverhouding wordt niet of niet goed onthouden

  • 21 June 2019
  • 4 reacties
  • 1315 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Ruim anderhalve maand hebben wij tv via t-mobile. Nu viel het gelijk op dat er boven en onder het weergegeven beeld zwarte balken zaten. In de instellingen van t-mobile kan ik de beeldverhouding instellen, standaard ingesteld op 16:9. Echter, als ik deze verander naar 4:3 gebeurt er niets. Verander ik deze vervolgens TERUG naar 16:9, ofwel, terug bij af want zoals gezegd stond de instelling al op 16:9, veranderd het beeld en verdwijnen de irritante zwarte balken die het beeld vervormen.

Echter, als ik van zender verander of het apparaat uit en aan zet verschijnen de zwarte balken opnieuw en moet ik dus weer de instellingen tweemaal veranderen, naar 4:3 en weer terug naar 16:9.

Na een telefoontje naar de klantenservice is mijn systeem al op afstand gereset naar fabrieksinstellingen maar dit had geen effect. Daarnaast kan ik op internet niemand vinden met gelijksoortige problemen. Ik geef hierbij gelijk toestemming voor medewerkers van t-mobile om mijn systeem in te zien.

Ik hoop dat iemand een oplossing voor mij heeft!
icon

Beste antwoord door Piotr 27 June 2019, 11:32

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hey @RIJmker, klinkt inderdaad alsof je de beeldverhouding op je TV nog op 16:9 ingesteld hebt staan. Kun je met je originele afstandsbediening van je TV de instellingen aanpassen naar 4:3? Dan moet het wel goed blijven staan. Je kunt eventueel de handleiding van je TV als hulpmiddel gebruiken.

Laat je me weten of het heeft gewerkt?
Reputatie 6
@RIJmker Heb je de verhouding op de tv wel goed staan?
Bedankt voor je reactie!

Zoals ik aangaf heb ik uitgebreid met de instellingen van beeldverhouding gespeeld is heb probleem niet dat ik de instellingen niet kan vinden. Het probleem is dat hoewel de instelling juist ingesteld staat, het effect niet het beoogde effect heeft. Ofwel: de instelling staat op 16:9 maar gedraagt zich als 4:3. Pas bij het switchen naar 4:3 en weer TERUG naar 16:9 krijg ik het beoogde effect. Echter, bij het wisselen van zender of het aan en uitzetten van mijn apparaat staat de beeldverhouding weer op 4:3 hoewel de instelling blijft zeggen dat de beeldverhouding op 16:9 ingesteld staat.

Kortom, bedankt voor je reactie maar je antwoord beschrijft helaas niets wat ik nog niet geprobeerd had 😉
Reputatie 7
Hoi @RIJmker , ik help je graag!

Een traditioneel oudere TV heeft heeft een beeldverhouding van 4:3. De instelling 16:9 is tegenwoordig de nieuwe breedbeeldverhouding standaard voor bijna alle HD TV's en ook de standaard instelling op onze TV Boxen. Kun je als eerste je TV Box kort van de stroom afhalen en vervolgens de volgende handeling uitvoeren:

Je kunt de instellingen aanpassen door op de MENU knop te drukken. Navigeer hier naar Instellingen > Video en audio. Zorg dat ‘Mijn TV scherm’ op 16:9 staat, bevestig dit met een druk op de knop OK. Bij ‘4:3 beeldverhouding’ kun je kiezen voor ‘Verticale zwarte balken’, ‘Opgeblazen’ en ‘Uitgerekt’. Bij de optie ‘Verticale zwarte balken’, zou je de zwarte balken niet krijgen als het scherm op 16:9 staat.

Ik hoor graag of het heeft geholpen!

Reageer