Beantwoord

Begin Gemist, kan het einde niet zien

  • 10 August 2019
  • 28 reacties
  • 1124 Bekeken

We zijn enkele weken geleden overgestapt naar internet en tv van tmobile thuis maar tot nu toe is het een en al teleurstelling. Zeker vwb het terugkijken van programma's. Het is al ontzettend irritant om de app te moeten gebruiken om programma's van de afgelopen week te kunnen zien maar zelfs de functie "begin gemist" werkt voor geen meter. Telkens wanneer ik een programma vanaf het begin laat starten wordt het programma gestaakt op het moment dat het programm in werkelijkheid ook is afgelopen. Ik zit dan nog maar halverwege bijvoorbeeld. Als ik vervolgens via de app wil kijken moet ik het hele programma opnieuw bekijken, doorspoelen kan namelijk niet.

Dit zou toch niet zo ingewikkeld moeten zijn? Jaren geleden kon dit bij kon dit KPN al gewoon en zelfs NLE heeft dit beter geregeld. Ik heb eigenlijk spijt van onze overstap!
icon

Beste antwoord door TAVL 12 August 2019, 15:20

Bekijk origineel

28 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen @Beritbf,

Dat hoort zo niet te werken en kijkt zeker niet lekker.. Bij mij heb ik geen probleem met Begin gemist. Heb je al geprobeerd om de decoder opnieuw te starten? Of is het enkel via de app die problemen geeft?
Ja, alles is al meerdere keren van de stroom af geweest. Het heeft hier vanaf het begin zo gewerkt.

Ter verduidelijking: Het probleem start al bij de decoder, daar kapt hij het programma af (bijvoorbeeld, ik start een serie die 30 minuten duurt, een kwartier later met "begin gemist", dan houdt hij er dus na een kwartier mee op omdat dan de officiele programmering is afgelopen en schakelt hij over naar live tv. Via de decoder kan ik dan ook het programma niet opnieuw starten. Het terugkijken van een programma dat al is afgelopen kan bij mij alleen via de app, maar die heeft dan niet onthouden dat ik de helft al gezien heb waardoor is dus dubbel zou moeten kijken.
Reputatie 7
Badge +4
Beste @Beritbf,

Welk type decoder heb je? Bij de meeste boxen kun je ook een fabrieksreset doen door met een naald de reset inkeping op de box in te duwen. Dit is een harde reset, waardoor je instellingen opnieuw zal moeten invoeren. Dit kan helpen om dit probleem op jouw box te verhelpen.


Dat je het niet meer opnieuw kan opstarten via de decoder na afloop van een programma klopt. Helaas werkt dat op dit moment op deze wijze. Haalt niet weg dat hij gewoon het hele programma moet tonen en niet mag afbreken. Heb je wel een stabiele en snelle internetverbinding?

Ook in de app zou het gewoon moeten werken. Beter zelfs dan op de decoder. Gelukkig zit er een update aan te komen, waardoor veel van dit soort mogelijkheden in TV Anywhere ook via de box mogelijk zijn.
Bedankt TAVL voor je hulp hier! En hoewel ik het waardeer dat een medeklant mij helpt vind ik het wel een slechte zaak dat T Mobile zelf helemaal niet reageert...

Bij het afsluiten van een abonnement wordt je toch enigszins misleidt want wat T Mobile aanbiedt is alles behalve "interactieve tv" of "programma gemist voor 10 dagen". Als ik alles op mijn telefoon had willen kijken dan had ik net zo goed geen tv abonnement kunnen nemen. Daarnaast is het niet meer van deze tijd dat deze functionaliteit niet op de tv box beschikbaar is. Nu heb ik voor de televisie een extra apparaat moeten aanschaffen om mijn programma's te kunnen kijken!

Dat gezegd hebbende ga ik wel even een reset zoals je omschrijft proberen. Is het te hopen dat opnieuw instellen eenvoudig is want we hebben de installatie laten uitvoeren dus ik heb geen idee hoe het moet bij T Mobile.
Reputatie 7
Badge +4
Hoi @Beritbf,

Graag gedaan. De community is een klantenforum, waardoor de eerste reactie in veel gevallen van medeklanten is. Webcare leest wel mee en reageert doorgaans in 24 tot 48 uur. Ondertussen probeer ik (en andere mede-klanten) jou verder te helpen. Wie weet kun je daardoor eerder ongestoord TV kijken. Ik hoop voor je dat de harde reset werkt. Laat je het weten?

De installatie gaat eenvoudig. Mocht het niet lukken, dan help ik je daarbij. Hier vindt je instructiesvideo's en handleidingen. Voor de installatie heb je jouw *TV* klantennummer en pincode nodig. Deze vind je op de brief die je bij activatie van jouw contract kreeg. Anders kun je deze ook op de My T-Mobile Thuis omgeving vinden. Zorg dat je deze bij de hand hebt.

De TV boxen lopen inderdaad achter qua functionaliteit. Deels nog een uitvloeisel vanuit de overname. Al duurt het naar mijn mening zeker te lang voor er een grote slag nieuwe functionaliteit bij komt. In de afgelopen periode is doorgaans wel kleinere functionaliteit toegevoegd, zoals á la carte TV (beperkt aantal TV zenders los kopen), pauzeren en begin gemist op steeds meer zenders. Het wachten is nu op de uitrol van veel meer functionaliteit. Dat lijkt dit najaar te gaan komen, maar er is nog geen datum bevestigd. Mocht je ideeën hebben, dan zijn deze van harte welkom in de community wishlist. Ik weet dat de ontwikkelteams die ideeën meenemen in hun plannen. In dit topic kun je de updates vinden.

Programma gemist is iets anders dan Begin gemist. Programma gemist is al jaren zeer beperkt. Via de TV box kun je enkel naar NPO, SBS en Fox Sports* kijken. Dit kun je tot 10 dagen doen. Of op meer zenders via de app voor 7 dagen terug.
Begin gemist is een andere dienst, waarmee je via de blauwe knop het huidige programma kunt terugkijken op de box. Dat hier beperkingen op zitten heeft helaas met rechtenkwesties te maken, waarbij dit niet zonder meer gepauzeerd op doorgespoeld mag worden vanuit de zender. Begreep dat dit inmiddels bij meer providers - bij tenminste reclameblokken - niet meer kan.

*indien betaalpakket afgenomen wordt
.
Hoi @TAVL

Nou ik heb de harde reset uitgevoerd. De box gaat daarna netjes zichzelf opnieuw installeren. Echter wordt daarna het scherm zwart en blijft het ook. Er komt geen inlogscherm. Ik kan geen menu openen etc. Ook na nogmaals een reset blijft dit het geval. Wat nu?
Reputatie 7
Badge +4
Oei, dat is zeker niet de bedoeling. Doet internet het wel? Voldoende snel?
Zou je het volgende willen doen:
- modem en media converter een minuut van de stroom en opnieuw opstarten.
- box een minuut van de stroom en opnieuw opstarten.

Heb het zelf ook wel eens gehad. Erg vervelend. Na een aantal harde resets kwam de box weer online. Maar werkt niet prettig.
@TAVL oke ik heb weer beeld! Maar ik ben nu benieuwd of de reset gewerkt heeft. Ik had namelijk verwacht opnieuw te moeten inloggen maar dit was niet nodig. Daarnaast straks maar even testen of het ook het probleem met "begin gemist" heeft opgelost...
Reputatie 7
Badge +4
Goed te lezen. Laat het zeker in dit topic weten. Als het niet werkt dan help ik je uiteraard verder.
Reputatie 4
@TAVL, onwijs bedankt voor je hulp en het meedenken! @Beritbf, fijn dat je nu weer beeld hebt. Ik hoor inderdaad graag van je of het probleem met Begin Gemist nu ook is opgelost. Ik ga duimen! 😄

Hoewel het maanden geleden is toch nog maar een reactie op mijn topic. Met alle tips heb ik het nooit werkend gekregen en het maar opgegeven door alles via de app te kijken. Echter blijkt dat op termijn soms gewoon lastig te zijn en vind ik dat dit zou moeten werken! De afgelopen tijd dus weer een aantal keer geprobeerd om met begin gemist een programma te kijken via de tv box. Het einde van het programma heb ik nog nooit gehaald!

 

T-Mobile gaan jullie nu eindelijk wat aan doen?!

Reputatie 3

Hoewel het maanden geleden is toch nog maar een reactie op mijn topic. Met alle tips heb ik het nooit werkend gekregen en het maar opgegeven door alles via de app te kijken. Echter blijkt dat op termijn soms gewoon lastig te zijn en vind ik dat dit zou moeten werken! De afgelopen tijd dus weer een aantal keer geprobeerd om met begin gemist een programma te kijken via de tv box. Het einde van het programma heb ik nog nooit gehaald!

 

T-Mobile gaan jullie nu eindelijk wat aan doen?!

Nee want er komt een nieuw platform. Geen leuk antwoord, wel eerlijk.

Reputatie 7
Badge +4

Hahaha… nee, dat is het antwoord niet. Het hoort ook op het oude platform te werken, dus moeten ze ermee aan de slag. Het lijkt echter een redelijk beperkt probleem te zijn op het huidige platform.

Ik heb ook genoeg andere artikelen op dit forum gelezen om te weten dat ik niet de enige ben met dit probleem. Er was een update een tijd terug en na het herstarten van je box zou het opgelost moeten zijn maar dat is dus NIET het geval!

 

Extra vervelend is het dat je wanneer dit gebeurd niet via de app het programma verder kan oppakken maar dat je doodleuk alles opnieuw moet kijken! Echt ontzettend irritant! 

 

Het zou ook fijn zijn als ze een zouden toestaan om door te spoelen tot het juiste programma begint. Standaard 10 minuten het vorige programma kijken is vaak ook oersaai en vervelend...

Reputatie 7
Badge +4

Werkt dat laatste niet al bij RTL? Anders nog even geduld. :)

Er zou dus een oplossing moeten zijn, maar in jouw geval werkt dat niet. Daar zal TM dus naar moeten kijken. Misschien dat de update niet op jouw box staat en handmatig gepushed moet worden of er in jouw set up iets niet lekker werkt. 

 

Maar hoe krijg ik dan een reactie van T-Mobile? Want die zijn de grote afwezige in deze discussie!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Beritbf ,

Ze lezen mee op de community en reageren normaal gesproken binnen 24 tot 48 uur. Reageren ze niet, laat het me weten, dan trek ik aan de bel.

Reputatie 3

Maar hoe krijg ik dan een reactie van T-Mobile? Want die zijn de grote afwezige in deze discussie!

Iedereen weet dat het oude platform 0 prioriteit heeft, daarom reageren ze niet. De kostbare ict capaciteit wordt voor het nieuwe platform ingezet en dan zal je probleem ook opgelost zijn. Dat tmobile niet reageert is inderdaad vervelend. 

Reputatie 7
Badge +4

Dat is onzin @el flaco . Tuurlijk zijn ze druk bezig met het nieuwe platform. Dat zegt niets over incident management en troubleshooting. Zijn twee verschillende processen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Beritbf, sorry voor de late reactie! We streven ernaar om binnen 24 tot 48 uur te reageren, soms lukt dat niet door de enorme drukte. @el flaco Het oude platform heeft zeker niet 0 prioriteit, maar ik begrijp dat je daaraan twijfelt omdat er een nieuw platform aan zit te komen: dit gevoel mogen we je nooit geven dus ook aan jou een welgemeend excuses. @Beritbf Ik ga meteen checken wat ik voor je kan betekenen zodat ook jij de oplossing krijgt waar je allang op zit te wachten en verdient. Een collega van me heeft al een ticket ingeschoten naar de techneuten. Daar wil ik graag de TV Box issue aan toevoegen. Mag ik je vragen om in een PM het MAC-adres en serienummer van je box aan me sturen? Dan zorg ik ervoor dat zo spoedig mogelijk geëscaleerd wordt. Bedankt voor je geduld!

@Jason zojuist gedaan!

Reputatie 7
Badge +16

@Beritbf Ik heb het voor je doorgezet, bedankt je vlotte medewerking! Veel sterkte en stay safe in deze lastige periode! :muscle_tone2:

@Jason is er al een update of oplossing? 

Reputatie 7

Hi @Beritbf, we hebben op het moment wat vertraging aan de kant va onze technische dienst maar mijn collega’s gaan er zeker naar kijken! Zodra dit is gebeurt ontvang je bericht van ons. Excuses voor de vertraging! 

@Brian, wat vertraging?! Gelukkig bestaat dit probleem nog maar een maand of 7-8… Zucht...

Reageer