Beantwoord

Begin gemist stop geregeld met "Error" melding

  • 18 December 2018
  • 3 reacties
  • 601 Bekeken

Reputatie 3
Badge
Hi,

Sinds ongeveer een maand ondervinden wij problemen met Begin Gemist.
Op willekeurige momenten zien wij de melding "Error, er heeft zich een fout voorgedaan...". En gaat vervolgens terug naar live beeld. Soms bij tien minuten in het programma, soms net voor het einde. Dit is zeer hinderlijk. Zeker als dit aan het einde van het programma gebeurd.. Dan is het niet meer mogelijk om om begin gemist te starten. Dit was in ieder geval bij KPN nog wel mogelijk.

We hebben de tvbox al meermalen gereset/powerflipt enz. Elke nacht gaat de tv-box stroomloos en start deze de volgende dag weer fris en fruitig op. TV-Box is bedraad cat6 aangesloten en de kabel heb ik voor de zeker nagemeten. Impedantie van de kabel is goed. Dus daar ligt het niet aan.

Modem heeft ook al een powercycle gehad. Ik ga deze geen factory reset geven, omdat ik dan teveel weer moet gaan instellen. Andere diensten draaien zonder problemen.

Bandbreedte is meer dan genoeg. Tijdens tv kijken heb ik zeker nog 80Mbit over (van de 100/100Mbit verbinding).

En de tv draait al een aantal jaar de laatste firmware.

Enig idee waar het nog meer aan kan liggen??
icon

Beste antwoord door Hans-Juriën 19 December 2018, 12:34

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Komt mij bekend voor. Ook een paar keer meegemaakt in de afgelopen periode. Meen er meer klachten over gezien te hebben op dit forum.

Overigens is het wel mogelijk om begin gemist opnieuw te starten, maar werkt dit (nog) via een workaround. Je kunt via TV Anywhere tot een week terugkijken. Dit is vervolgens te streamen via Chromecast of Airplay. Niet optimaal, maar zover ik begrijp is het nog steeds de bedoeling om deze functionaliteit ook naar de STB te brengen.
Reputatie 7
Badge
@martva heb jij hier de afgelopen dagen nog last van gehad? Er waren volgens mij inderdaad wat problemen in bepaalde gevallen. Maar dat is ruim een week geleden opgelost.
Reputatie 3
Badge
@martva heb jij hier de afgelopen dagen nog last van gehad? Er waren volgens mij inderdaad wat problemen in bepaalde gevallen. Maar dat is ruim een week geleden opgelost.
Ik zal het eens in de gaten houden.

Reageer