Beantwoord

Begin Gemist stopt voortijdig

  • 29 April 2018
  • 24 reacties
  • 1215 Bekeken

Ik gebruik ´begin gemist´ regelmatig en heb nu een paar keer meegemaakt dat de mediabox zonder aankondiging overgaat op de reguliere uitzending voordat het programma wat ik met ´begin gemist´ bekeek afgelopen was.
Het laatste programma waarmee dit gebeurde was op RTL 4 (´It takes 2') en ik had het gestart vlak voordat het de uitzending afgelopen was.
Is het zo dat ´begin gemist´ maar een uur of zo opneemt? Want als je dan een programma langer dan een uur vanaf het begin wil zien is er een probleem.
Daarna kon ik het programma afzien via de RTLXL app van mijn Samsung TV, maar dat werkt ook knullig (doorspoelen traag, springt soms terug naar eerder in uitzending), maar dat is een ander verhaal. Jammer dat deze app ook niet in de mediabox zit...

Moderator edit:

Het viel ons op dat sommige klanten net het einde van een programma misten als zij gebruik maakten van Begin Gemist. Hierop hebben we direct de marges aangepast. Je kunt nu langer gebruik maken van Begin Gemist. Vooral handig bij langere programma's zoals films. Bedenk wel dat het dus niet oneindig is. Mocht het halverwege een programma nou toch een keer misgaan, dan kun je Begin Gemist opnieuw selecteren en door middel van de pijltjes toets (naar rechts) tot 8x de snelheid vooruit spoelen naar het punt waar je was gebleven. Ik hoop dat je op deze manieren weer 100% kunt genieten van Begin Gemist!
icon

Beste antwoord door Hans-Juriën 10 September 2018, 12:11

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Hi peterzevenhoven, ik voorzie je graag van meer informatie! Er zit geen vaste limiet aan Begin Gemist maar hij houdt de programmering aan die wij van de TV-zenders doorkrijgen. Als de uitzending afwijkt van de doorgegeven tijd dan kan het zijn dat het laatste gedeelte van de uitzending niet meegenomen wordt. Bij een handmatige opname kan je de begin en eindtijd zelf aanpassen, bij Begin Gemist is dit op moment nog niet mogelijk, sorry!

De wens voor RTL XL is bij ons bekend en we zijn de mogelijkheden hiervoor aan het bekijken!
Hi Brian, dank voor je antwoord maar het probleem is echter iets anders.

Het programma waar ik naar keek was op de goede tijd gestart, de ´begin gemist´ uitzending begon ook direct met het juiste programma en niet bijvoorbeeld nog eens met een kwartier van het vorige programma. Iets wat we vroeger nog wel eens hadden met een getimede videorecorder in combinatie met een uitgelopen programma....

Normaal wanneer je met ´begin gemist´ een uitzending bekijkt, krijg je een tijdje nadat het bekeken programma afgelopen is een PopUp met de melding dat je (nog) naar een herstarte uitzending zit te kijken, met de vraag/mededeling om nu over te schakelen naar het reguliere programma.

De situatie waar mijn vraag over gaat is als volgt: Enige tijd voor het einde van een programma wat met ´begin gemist´ wordt bekeken gaat de mediabox over op de reguliere uitzending. Dit zonder enige PopUp met waarschuwing. En het laatste deel van het programma is niet meer te zien. Voor het bekijken van dit programma heb ik vlak voor het einde van het programma (misschien wel hetzelfde moment in het programma waarop het uiteindelijk stopte) het met ´begin gemist´ opnieuw gestart.
Ik doe dit vaker met bijvoorbeeld twee programma´s die gelijktijdig beginnen, waarvan er eentje iets langer duurt. Ik kijk dan eerst de kortste en later met ´begin gemist´ de tweede.
Is het elke keer dat je begin gemist gebruikt, of gebeurt het at random? Heb je al een powerflip uitgevoerd om te kijken of dat het probleem oplost? In dit topic wordt uitgelegd hoe je dat doet.

Misschien heeft een fabrieksreset er effect op?
Ik heb hetzelfde probleem met begin gemist. Dit gebeurt bij een film kijken op een willekeurige zender die begin gemist ondersteunt.
Daarna heb ik alles, wat t-mobile in eerdere bericht had geopperd, uitgevoerd. Niets heeft gewerkt.
Ik had het gisteren met de film escape plan op rtl7.
Begin 20.30 einde 22.45
Ik heb begin gemist gestart om ca 22.30. Het lijkt erop dat ik het deel van 22.30 tot het einde mis, omdat de normale programmering wordt gestart zonder waarschuwing.
Ik wil ook graag weten wat de oplossing is, want dit vind ik erg irritant. 2 uur naar een programma kijken en dan het einde missen. Anders zou ik het programma op moeten nemen, maar dan is de recorder een ander programma aan het opnemen.
Reputatie 7
Hi JohnVanOoyen.

Bedankt voor je melding. Goed om te horen dat je het een en ander al geprobeerd hebt. We gaan samen een oplossing vinden! Kun je de volgende stappen uitvoeren?

1. Haal alle kabels uit LAN 1 t/m LAN 4 van jouw modem.
2. Geef jouw modem hierna een fabrieksreset. Lees in dit topic hoe je dat doet.
3. Wacht tot het modem volledig opgestart is.
4. Steek de kabel die van de TV Box naar het modem gaat in LAN 3 of 4. Zorg er ook voor dat deze kabel goed in de TV Box zit.

Kun je nu testen of Begin Gemist beter werkt? Ik hoor graag van je!
Reputatie 1
Weten jullie zeker dat er geen limiet aan zit want ik heb ook al een aantal malen meegemaakt dat het einde van een laat gestart programma afgebroken wordt.

Ik had, dacht ik, ergens gelezen dat begin gemist tot maximaal een uur na het einde van de uitzending beschikbaar bleef.
Reputatie 7
Hoi @petervvv

Ik ga hier direct mee aan de haal. Ik krijg nu meerdere signalen dat er mogelijk wel een limiet zit aan Begin Gemist. Op zich geen groot probleem, maar dan wil ik graag weten wat de limiet is en wat dit betekent voor lange programma's, zoals zomergasten. Kortom, to be continued. Ik doe mijn best!
Reputatie 6
Badge
Heb het ook al een paar keer meegemaakt inderdaad, meestal bij een film van meer dan twee uur die je net voor hij afgelopen is pas aanzet.
De limiet is wel meer dan een uur, ik denk dat het twee uur is. Kom je bij het eind van de film aan en dat kijk je opeens naar de reguliere programmering 🤔
Ook ik heb hier last van, zojuist zat ik weer een film te kijken op RTL8 en ruim voor het einde schakelt hij weer over naar de reguliere programmering, dat is inmiddels al de derde keer deze maand denk ik.
Reputatie 7
Bedankt voor de signalen. Als ik het goed begrijp ligt de limiet rond de twee uur. Genoeg voor onze experts om hiermee te gaan testen. @Sterre en ik houden jullie op de hoogte!
Reputatie 7
Badge
Dank voor de feedback! We zijn hierdoor een mogelijk probleem op het spoor gekomen. @sterre, dank voor het doorzetten 😉 Hopelijk kunnen we snel melden dat dit probleem ook opgelost is.
Reputatie 4
Kan het niet net als bij TV Anywhere het gewoon doorlopen? Dus als programma afgelopen is, en de gebruiker stopt de stream niet dan dat gewoon het volgende programma begint.
Ook hier exact hetzelfde probleem. Zit net een met begin gemist gestarte film te kijken. Helemaal in het verhaal klapt de film er uit. Terug kan niet omdat ik niet naar een moment eerder op de avond kan. Heel teleurstellend. Ben overgestapt van KPN maar heb nu al spijt. Wanneer wordt dit opgelost want dit speelt al een tijdje las ik.
Elders op het forum vond ik deze opmerking door een T-Mobile medewerker: "Het programma kan vervolgens afgekeken worden tot 1 uur na het einde van de uitzending." Bij lange films die je een uur na aanvang start heb je dus niets aan de feature begin gemist. Servercapaciteitsprobleem?
Reputatie 7
Hoi hstruik,

Ai, excuses dat je hier last van hebt. Welke film keek je? Ik hoop dat je hem via een andere manier toch af hebt kunnen kijken, ik kan goed begrijpen dat je beniewd bent hoe het afliep! We zijn nog aan het onderzoeken hoe we het kunnen oplossen. Bedankt voor jouw melding. Ik heb het nogmaals bij het TV-team aangekaart. Heb je TV Anywhere al gedownload op jouw tablet of mobiele telefoon? Dit raad ik je aan als tussenoplossing! Zodra ik meer weet over de oplossing voor de TV Box, laat ik het uiteraard op de Community weten.
Helaas herken ik bovenstaand probleem. Heb het nu al meerdere keren meegemaakt, erg vervelend. Gisteren bij de film sabotage op RTL7. Lijkt mij dat het probleem toch wel bekend moet zijn nu. Eerste melding is van 1maand terug. Hopelijk wordt het snel opgelost.
Reputatie 7
Bedankt voor je melding en uitleg, Hischam! We doen ons best om het zo snel mogelijk op te lossen. Ik hoop met je mee dat dit erg snel gaat zijn.
Reputatie 3
Badge
Hoi @Sterre,

Ook ik ondervind hier last van. Ik heb je stappen voor de fabrieksreset gedaan.
Naast dat Begin Gemist voortijdig stopt, zie ik ook heel vaak dat de Gids niet goed loopt met de uitzendingen.

Zie hieronder:
Het programma De Reünie is hier reeds al 5 minuten bezig. Maar volgens de gids moet het programma nog beginnen. Dat resulteert dat ik mijn opnames met 15 min speling moet instellen. Vind ik ook niet echt ideaal.


Dus graag zsm oplossen!



Zondag was trouwens ook leuk. Ik was op de campingzender SBS6 naar de uitzending van Undercover Nederland aan het kijken. Begon om 21.30u. Maar de gids gaf aan dat ik naar Marktplaats Heel Holland Handelt. Net als bij de TV Anywhere app. Daarop ik bij een vriend van mij gevraagd wat hij in zijn gids zag staan. Hij zit bij KPN. Daar stond netjes Undercover Nederland ingevuld.

Dit doet mij vermoeden dat Glashart Media er een potje van maakt. Wat mij betreft mag hier snoeihard op geacteerd worden richting glashart. Dit is mijn ogen onacceptabel. En is voor mij een reden om weer bij jullie weg te gaan.
Reputatie 7
Hoi martva,

We zijn keihard aan het werk om Begin Gemist weer helemaal goed te laten werken! Het klopt dus inderdaad dat de fabrieksreset voor dit probleem niet werkt. Goed van je dat je dit geprobeerd hebt!

De TV Gids die je ziet is van tevoren aangeleverd door de zender. Wanneer een programma uitloopt, eerder begint of last-minute wijzigt, zul je dat inderdaad niet zien.
Reputatie 3
Badge
Dat kan wel inderdaad, maar dat verklaard nog niet dat KPN wel de juiste programma's laat zien. Dat dit op de dag veranderd, kan ik mij voorstellen dat dit niet meer gewijzigd kan worden.
Maar er was al een langere tijd (2 weken) reclame voor gemaakt door SBS. Het lijkt mij niet dat dit dan niet kort van te voren is gewijzigt.
Inmiddels is het 4 maanden geleden dat de eerste reactie hierover geplaatst is en nog steeds loop ik tegen het probleem aan dat de film voortijdig wordt afgebroken, jammer dat het zo lang moet duren voordat jullie dit probleem verwerkt hebben, wordt tijd dat jullie er echt keihard mee bezig gaan, want voor mij is het een beetje ongeloofwaardig dat er in 4 maanden tijd geen oplossing gevonden wordt, als je er tenminste echt "keihard mee aan het werk bent"
Reputatie 7
Badge
@cvanbostelen

Het probleem zou nu opgelost moeten zijn. Mogelijk moet je nog wel een keer de TV-Box opnieuw opstarten. Hoor graag of je daarna ook inderdaad hebt gemerkt dat Begin Gemist niet meer voortijdig wordt gestopt.
Reputatie 3
Beste @martva en @cvanbostelen

Zoals @Hans-Juriën al schreef zou het probleem inmiddels opgelost moeten zijn. Probeer daarom nog even zijn tip door de TV Box even van het stroom te halen, en dan weer aan te zetten.

Ik hoor het graag als het probleem dan nog speelt, dat moeten we natuurlijk oplossen.

begin gemist gaat maar maximaal 2 uur in zien; K-Mart sucks maar begin gemist ook. Programma dat 2 uur eerder is begonnen en nog langer duurt kan je niet vanaf het begin bekijken. Wellicht bij een andere provider

Reageer