Beantwoord

begin gemist werkt niet

  • 27 February 2021
  • 39 reacties
  • 1364 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 9 reacties

Sinds gisteren krijg ik bij  alle zenders deze foutmelding zodra ik Begin Gemist probeer te starten.

“Error. Er heeft zich een fout voor gedaan tijdens het afspelen, probeer het alstublieft later nog een keer”.

icon

Beste antwoord door soepkip67 28 February 2021, 10:44

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Hub65,

Dank voor het meegeven van deze informatie! Het lijkt vooral om de SBS en enkele sportzenders te gaan. Wij werken samen met de leverancier hard aan een nieuwe softwareversie om dit zo snel mogelijk te verhelpen. Hopelijk weten wij snel een doorbraak te bereiken!

Reputatie 1

Er bleek een storing hij T-mobile in onze regio te zijn. Gisteren weer alles ok.

Reputatie 3

@Jason dank voor de verduidelijking. Ik heb gisteren eerst het modem en de TV-box lang van stroom gehaald en daarna ook de fabrieskreset doorgevoerd. Helaas deed dit bij mij niets en blijft het probleem bestaan.

Reputatie 1

Hi @Ralf K.,

Bedankt voor dit signaal! Op dit moment zou Begin Gemist en Terug Kijken op de meeste zenders weer moeten werken, alleen zijn er bij sommige gebruikers nog bepaalde zenders die problemen geven. Klopt het dat de meeste zenders wel werken wat betreft Begin Gemist en Terug Kijken? In dat geval is er een tijdelijke oplossing voor de andere zenders door op de knop ‘1’ te drukken. Dit helpt als het programma niet goed opstart. Voor de laatste zenders zijn wij ook hard bezig om een alternatief script te schrijven om dit snel op te lossen. Wij blijven hier in ieder geval bovenop zitten!

Hi @Cal,

Dank je wel voor je snelle reactie.

Het lijkt nu weer te werken voor verschillende favoriete zenders. Ik ga het de komende dagen verder testen en hoop dat het stabiel blijft.

Vriendelijke groet,

Ralf

Reputatie 1

Goedemorgen @Lisa. Dank je wel voor je bericht. Tot nu toe werkt het nog naar behoren. Mocht het probleem weer optreden, ga ik je tip proberen. Fijne werkdag.

Reputatie 7

Hi @IJmuiden, maak je geen zorgen! Helemaal super dat je dit meldt en ik ben hartstikke blij om te lezen dat jullie geen hinder meer ervaren. Ik hoop dat vanaf nu zo blijft. Trek inderdaad gerust weer aan de bel als we ergens bij kunnen helpen. Maak er een mooie Pasen van! 🐣

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Ralf K.,

Bedankt voor dit signaal! Op dit moment zou Begin Gemist en Terug Kijken op de meeste zenders weer moeten werken, alleen zijn er bij sommige gebruikers nog bepaalde zenders die problemen geven. Klopt het dat de meeste zenders wel werken wat betreft Begin Gemist en Terug Kijken? In dat geval is er een tijdelijke oplossing voor de andere zenders door op de knop ‘1’ te drukken. Dit helpt als het programma niet goed opstart. Voor de laatste zenders zijn wij ook hard bezig om een alternatief script te schrijven om dit snel op te lossen. Wij blijven hier in ieder geval bovenop zitten!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag all, we hebben getest en het lijkt erop dat dit oplosbaar is door een factory reset uit te voeren op de TV Box. Houd er alsjeblieft rekening mee dat alles teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen en voor gebruikers van de Amulelt 515 harddiskrecorder: alle opnames worden hiermee gewist.

Gebruik alsjeblieft onze handige Wiki voor alle ins en out omtrent de harde reset: 

 

@Jason Wat een merkwaardige oplossing weer; klinkt een beetje als ‘probeer maar wat’… Het probleem treedt hier op op twee TV boxen: met en zonder harddiskrecorder. Die laatste ga ik zeker geen factory reset geven.

Overigens de suggestie van @Demi om de app op de TV te gebruiken als (tijdelijk) alternatief heb ik geprobeerd: daar wordt ik ook nog niet echt vrolijk van. Die heeft duidelijk nog wat (serieuze) aandacht nodig alvorens die de TV boxen kan vervangen. Waar ik o.a. tegenaan liep:

  • overgevoelig reageren op toetsen van de afstandsbediening: zo’n beetje 1 op de 2 toets-drukken wordt dubbel verwerkt. Heeft me een hoop mooite gekost om op die manier mn klantennummer en pincode in te voeren, maar ook daarna is het een grote ergernis (guide opent en sluit meteen weer, 2 zenders vooruit, etc.) Andere apps op dezelfde TV met dezelfde afstandsbediening hebben er geen last van, lijkt dus aan de T-Mobile TV app te liggen.
  • Beeld en geluid zijn niet in sync. Bij lineair kijken is het verschil klein, maar bij terug kijken is het irritant. Ook hier: bijv Netflix app op zelfde TV heeft hier geen last van.
  • .. meer tijd heb ik er niet aan besteed
Reputatie 3

Goedemiddag all, we hebben getest en het lijkt erop dat dit oplosbaar is door een factory reset uit te voeren op de TV Box. Houd er alsjeblieft rekening mee dat alles teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen en voor gebruikers van de Amulelt 515 harddiskrecorder: alle opnames worden hiermee gewist.

Gebruik alsjeblieft onze handige Wiki voor alle ins en out omtrent de harde reset: 

 

@Jason De eerste zin op de pagina die je linkt, is “wij raden AF een fabrieksreset te doen”. Moet het nu wel of niet? Beetje onduidelijk.

Reputatie 7

Hoi @Hub65 ,

Heeft de tip van @soepkip67 je een antwoord kunnen geven? Ik hoor het graag van je!

Reputatie 7
Badge +16

@HFS Normaliter raden we het momenteel nog af - heeft deels met onderhoud te maken en deels met firmware. Echter, in dit uitzonderlijke geval, helpt het bij het herstellen van dit specifieke issue en hebben we gezien dat het nu geen kwaad kan. Goede check en excuses dat ik dit niet expliciet vermeld heb hierboven, thanks voor je alertheid! 👍👍

Reputatie 7
Badge +16

@RobertG Alhoewel ik me zeker kan voorstellen dat het zo overkomt, is dit nu al in meerdere gevallen dé oplossing gebleken. Dit hebben onze specialisten ook getest, daarom dragen we nu deze oplossing aan. Dit wil niet zeggen dat het hiermee bij een ieder direct verholpen is, maar wel dat dit op dit moment in negen van de tien gevallen Begin Gemist weer werkbaar maakt.

Begin gemist lijkt het weer te doen. Weet niet of het structureel gefixed is, of dat het nu net toevallig werkt. We zullen het zien.

Ben iig blij dat ik m’n opnames niet heb gewist met een factory reset.

Reputatie 7
Badge +7

@Hub65 ,

 

Dank je voor je terugkoppeling. Dan weten we dat dit opgelost is.

Reputatie 7
Badge +16

@RobertG Fijn dat het weer werkt, onze onderzoekers hebben inderdaad een kleine aanpassing verricht en dat lijkt nu weer z'n vruchten af te werpen. Bedankt voor je update!

Reputatie 7

Hi @Ralf K., super om te lezen dat het weer goed lijkt te gaan bij bepaalde zenders! Is het de afgelopen dagen stabiel bij je gebleven of heb jij hier en daar toch nog wat problemen ervaren? Ik hoor het graag van je! 💪

Hi @Julian van Neerbos, top dat je dat in dit topic meldt! De technische dienst is nog steeds heel druk bezig om de problemen die hier spelen, op te lossen. Kan je aangeven welke problemen je precies ervaart met Begin Gemist? Ik duim echt dat de definitieve oplossing hiervoor nabij is! 🤞

Reputatie 1

Hi @Julian van Neerbos, top dat je dat in dit topic meldt! De technische dienst is nog steeds heel druk bezig om de problemen die hier spelen, op te lossen. Kan je aangeven welke problemen je precies ervaart met Begin Gemist? Ik duim echt dat de definitieve oplossing hiervoor nabij is! 🤞

 

Het probleem wat ik heb is dat bij SBS6 en Veronica begin gemist niet werkt. Als ik op de blauwe knop druk dan wordt het scherm zwart en na een tijdje staat er een error code. Dit gebeurd elke keer als ik begin gemist op deze zenders wil gebruiken. 

Op andere zenders zoals RTL4 werkt begin gemist prima.

 

Reputatie 7
Badge +16

@HFS Het onderzoek is ook voor gebruikers van het “oude” platform weer heropend, Begin Gemist lijkt toch niet bij iedereen oplosbaar middels de aangeboden reset - zoals al door jullie opgemerkt was, thanks daarvoor!

Ik houd jullie op de hoogte!

Reputatie 3

Hoi @Lisa, vandaag 14-4-2022 RTL 8 Silent Witness 20.25 uur te laat gestart dus naar begin gemist, dat werkte dus niet op de tv. Naar de pc tv anywhere daar lukte het wel (vreemd). 

Graag een reactie

Reputatie 7

Hi @IJmuiden, heel goed dat je dit aanstipt! Kan je aangeven of je bijvoorbeeld een foutmelding kreeg te zien in beeld of gebeurde er niks zodra je hier op klikte? Als je dit nog zou kunnen aangeven, dan ga ik een nieuw verzoek voor je indienen voor onze technische dienst. Ik wil namelijk dat zich niet nog eens herhaalt bij je! 💪

Reputatie 7

Hi @Ralf K., merci voor de terugkoppeling! Ik kan me voorstellen dat jij liever de opnames niet kwijt wilt raken. Fijn om te lezen dat Begint Gemist gisterochtend wel een lichte verbetering aangaf. Is het sinds gisteren nog meer verbeterd of ben jij weer terug bij af? Zou jij kunnen aangeven of het volgende resulteert in een verbetering? Er is een workaround door op de toets '1' te drukken bij het afspelen van je programma. Ik hoor graag van je of dit werkt! 😁

Reputatie 1

@Jason Bij mij heeft het weer even spontaan gewerkt begin deze week.

Nu weer niet. Erg vervelend omdat ik de functionaliteit vaak gebruik.

Ik heb geen factory reset uitgevoerd.

Dat is een te radicale oplossing aangezien ik dan ook al mijn opnames kwijt ben.

Graag een reactie.

Vriendelijke groet.

Reputatie 7

Ik ben ontzettend blij om dat te lezen @Ralf K.! Heel graag gedaan en houd mij vooral op de hoogte wanneer er weer problemen optreden. Maak er een top avond van! 🎈

Reputatie 1

@Lisa Na een aantal weken geen problemen nu weer dezelfde foutmelding bij 'Begin gemist' op Ned 1, 2 en 3.

Graag een reply en oplossing voor dit vervelende en blijkbaar hardnekkige probleem aangezien ik deze functionaliteit regelmatig gebruik.

Reageer