Beantwoord

Belgische zenders - tv anywhere - wifi thuis

  • 24 May 2021
  • 9 reacties
  • 608 Bekeken

Reputatie 2

Als je via tv anywhere bijvoorbeeld de telefoon app of via de website op je computer kijkt, dan kan je geen belgische zenders terug vinden.

Maar als je gebruik maakt van je eigen wifi netwerk thuis. Dan horen deze toch wel in het overzicht te staan en te bekijken zijn. Bij sommige concurrenten werkt het wel zo. Kan dit aangepast worden bij t-mobile?

 

icon

Beste antwoord door yalerta 24 May 2021, 10:15

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Heeft het hiermee te maken?

Reputatie 2

@yalerta Dat gaat specifiek over opnemen.

Wat ik bedoel is dat je niet de Belgische zenders kunt bekijken via de tv anywhere app op je eigen netwerk (dus als je gewoon thuis bent). Dit kan alleen via tv-box of apple tv. Dus als je bijvoorbeeld in de tuin zit en even via je telefoon een Belgische zender wilt bekijken kan dit niet. Dan moet je naar binnen en de tv box aanzetten ☹️

 

Reputatie 7
Badge +5

@pvdh14 

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht?type=tvx

Zoals te zien staat er bij ÉÉN en Canvas geen TV symbool van TV-Anywhere

Reputatie 2

@yalerta ja, dat klopt. Maar ik vraag ook of ze dit willen aanpassen. Er is een t-mobile klant wensenlijst namelijk en dit is een mooie toevoeging in mijn ogen en via dit topic maak ik het kenbaar.

 

Reputatie 7
Badge +5

@pvdh14

/vooroordeel en overdenkende modus aan

Tmobile als bedrijf heeft als hoofdvestiging Den Haag als domicilie

Den Haag ligt boven “de grote rivieren" en daar kunnen ze het Vlaams zonder ondertiteling “zeker en vast” niet volgen. Bels is dan een “ver van mijn bed” show. Het is waarschijnlijk uit die "boven de rivieren” optiek dat er gedacht wordt om maar een incompleet TV pakket aan te bieden en geen prioriteit te geven om het uit te breiden naar een volwaardig “interactief TV” item.

Hoe moeilijk kan het zijn om even te communiceren met onze zuider- en oosterburen om te overleggen om het pakket TV "compleet” te maken.
Maar misschien lopen daar, zowel zuidelijk als oostelijk (ARD-ZDF), ook van die ego's rond uit de vorige eeuw die in de veronderstelling zijn het beter te weten en de vooruitgang te kunnen stoppen.

Weet men dat er mogelijkheden bestaan om, op niet geheel legale manier, dergelijke ontvangsten mogelijk te maken. Op het moment dat de eerder vernoemde ego's iets dergelijks ontdekken beginnen ze hard te roepen dat ze op die manier inkomsten missen. Zo werkt het bij dergelijk kortzichtige personen. In plaats van misbruik tegen te gaan door het te kanaliseren (voorbeeld Spotify) denkt men met de deur dicht te houden afdoende beschermd te zijn. 

/vooroordeel en overdenkende modus uit

Reputatie 6
Badge

@pvdh14

/vooroordeel en overdenkende modus aan

Tmobile als bedrijf heeft als hoofdvestiging Den Haag als domicilie

Den Haag ligt boven “de grote rivieren" en daar kunnen ze het Vlaams zonder ondertiteling “zeker en vast” niet volgen. Bels is dan een “ver van mijn bed” show. Het is waarschijnlijk uit die "boven de rivieren” optiek dat er gedacht wordt om maar een incompleet TV pakket aan te bieden en geen prioriteit te geven om het uit te breiden naar een volwaardig “interactief TV” item.

Hoe moeilijk kan het zijn om even te communiceren met onze zuider- en oosterburen om te overleggen om het pakket TV "compleet” te maken.
Maar misschien lopen daar, zowel zuidelijk als oostelijk (ARD-ZDF), ook van die ego's rond uit de vorige eeuw die in de veronderstelling zijn het beter te weten en de vooruitgang te kunnen stoppen.

Weet men dat er mogelijkheden bestaan om, op niet geheel legale manier, dergelijke ontvangsten mogelijk te maken. Op het moment dat de eerder vernoemde ego's iets dergelijks ontdekken beginnen ze hard te roepen dat ze op die manier inkomsten missen. Zo werkt het bij dergelijk kortzichtige personen. In plaats van misbruik tegen te gaan door het te kanaliseren (voorbeeld Spotify) denkt men met de deur dicht te houden afdoende beschermd te zijn. 

/vooroordeel en overdenkende modus uit


Aan de ondertitelde NL programma's op de Vlaamse tv geldt dat andersom blijkbaar netzo :wink: . Dat het niet beschikbaar is heeft idd dezelfde oorzaak als bij het openemen: geen toestemming (en indien de oplossing zoals bij KPN: enkel via het vaste netwerk wél beschikbaar, krijg je geheid weer mensen die gaan ‘zeuren’ waarom TV Anywhere[!!] niet anywhere is :clown: )

Maar wat mij betreft idd een goede suggestie, de KPN oplossing (kan ook gewoon zijn dat T-Mobile te klein is om het afgedwongen te krijgen of ervoor te betalen. Het zal de Vlaamse en Duitse zenders ongetwijfeld ook weer geld kosten om niet eigen producties in het buitenland te streamen).

Reputatie 4

Dat is nu precies de reden waarom ik geen haast heb om om te schakelen, maar het gaat niet alleen maar om TV Anywhere.

 

Wat ik namelijk wel vreemd / vervelend vind, is dat je de Belgische zenders ook niet meer kan "opnemen", datzelfde geldt overigens voor meerdere zenders zoals je in de lijst kunt zien. 

Reputatie 7
Badge +5

@yalerta is nog heel tevreden met zijn standaard Ziggo TV abonnement.

Humax 5200 recoder die 2 programma's kan opnemen en een harddisk aan de TV voor timeshift en een 3e opname mogelijkheid als er geen TV gekeken wordt. Via de coax op 6 plaatsen in en rond het huis alle FreeToAir zenders.

Reclame? Humax skipt met 2 minuten, 4 x knopje drukken en verder kijken. Dat is kijkgenot.

Zoeken naar een UItzending gemist item alleen als het echt nodig is.

Reputatie 4

@yalerta Tel je zegeningen.

 

Heb er zelf 3 - 2x Humax, 1x Samsung - gehad, maar ik kreeg - Zeker toen het upc werd - steeds slechter signaal.

 

Het aantal keer dat ik storing had was niet meer te tellen, maar men bleef maar volhouden dat er geen problemen waren en dat ik het binnenshuis moest zoeken.

 

Ik blijf lekker op glasvezel - ook voor tv.

Reageer