Beantwoord

blokjes beeld

  • 13 November 2020
  • 7 reacties
  • 211 Bekeken

Reputatie 2

30-10-2020 monteur langs geweest,modem gereset en nog steeds blokkerig beeld en regenbogen in beeld,ook slechte WiFi voor glasvezel 1 gb

45 mb up en 30 mb down.

icon

Beste antwoord door Waqqas 14 November 2020, 10:44

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @destugge 

Na het even stroomloos laten van de mediaconverter (als je die hebt) voor een minuut ongeveer en vervolgens als alles is opgestart en je meet met een bekabelde laptop (minimaal CAT5e) direct op de modem met de Ookla speedtest app, welke snelheid haal je dan bekabeld?

Reputatie 2

Rechtstreeks op modem met laptop bijna 1 gb

Reputatie 7
Badge +15

@destugge 

En als je de modem en tv box beide even van het stroom haalt en de internetkabel uit de tv box, start de modem op en daarna ook de tv box zonder internetkabel. Sluit deze pas aan als de melding geen netwerkverbinding gevonden.

Gebruik je de WiFi van de modem of van iets anders? Wat ook kan helpen is als je 1 mesh netwerk hebt, 2 netwerken aanmaken dmv easymesh uitzetten.

Reputatie 2

Alles al geprobeerd volgens filmpje van tmobile en ik gebruik een Linksys router voor mijn WiFi omdat die van tmobile 45 mb dl is en 35 mb ul

Reputatie 7
Badge +15

@destugge 

Oke en heb je daarmee een goede WiFi? Is de tv box verder direct op de modem aangesloten of via een powerline setje bijvoorbeeld.

Direct op de modem aansluiten heeft altijd de voorkeur en zo behaal je het beste resultaat.

Reputatie 2

Box zit rechtstreeks op tmobile modem en de WiFi is via router best wel Okay ongeveer 300mb

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @destugge, daar bedenk ik graag een oplossing voor! Ik heb direct de verbinding uitgebreid geanalyseerd, en eigenlijk ziet het inkomende signaal er uitstekend uit. Ik zie dat je de TV Box al 35 dagen aan hebt staan. Op zich is dat natuurlijk geen enkel probleem, maar aangezien het inkomende signaal er erg goed uit ziet, verwacht ik dat je de oplossing te pakken hebt door de volgende stappen uit te voeren: 

1. Koppel de Internetkabel en stroomkabel los van de TV Box. 

2. Haal de stroomkabel van het modem 20 seconden uit het stopcontact. 

3. Verwissel de Internetkabel van de TV Box naar poort 4 van het modem zit. 

4. Als het modem is opgestart kun je de stroomkabel van de TV Box weer aansluiten. 

5. De TV geeft vanzelf een melding wanneer hij opmerkt dat de Internetkabel niet is aangesloten. Hierna kun je ook de Internetkabel weer aansluiten op de TV Box.

Ik verwacht dat je hierna weer zorgeloos van ons glanzende beeld kan genieten, maar anders hoor ik dat heel graag!

Reageer