Beantwoord

blokkenbeeld op de eerste 10 kanalen

  • 17 April 2020
  • 6 reacties
  • 198 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo allemaal, sinds de pasen hebben we dagelijks een aantal uren last van blokkenbeeld op de eerste 10 kanalen. Vanaf RTL Z gaat het allemaal prima en ook de radiozenders doen het uitstekend.

De zogenaamde powerflip biedt geen oplossing. Het is een glasaansluiting sinds februari dit jaar (nieuw huis met nieuwe aansluiting) dus met het laatstet model zyxel modem.

Iemand enig idee?

icon

Beste antwoord door Sander 18 April 2020, 17:02

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @StevenK 

Heb je het volgende al geprobeerd?

Tv box van het stroom en netwerkkabel verwijderen, haal ook de stroom voor even van de modem en mediaconverter en nadat alles weer is opgestart sluit je tv box weer aan en netwerkkabel pas als de melding verschijnt geen netwerkverbindingen gevonden.

Helpt dat?

Heb je ook de netwerk kabel direct vanaf de modem dus zonder switches/powerline adapters?

Reputatie 7

Hi @StevenK,

 

Ik help graag mee! Deze video (en/of stappenplan) helpt je direct bij het herstellen van je TV-beeld: hulp bij TV-problemen.

 

Lukt het niet, kun je dan hier aangeven hoe de TV Box is aangesloten op het modem? Beschrijf ook eventuele adapters, switches of koppelstukjes. Ik hoor graag je bevindingen! 

Dag,

Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik de powerflip al meerdere keren uitgevoerd echter zonder enig resultaat. De storing doet zich ook alleen voor op kanaal 1 t/m 9, daarboven werkt het prima zoals ik al geschreven had.

Tv box is middels een UTP cat 6 kabel rechtstreeks op poort 4 van het modem aangesloten.

Vanmiddag (zaterdag 18 april ) was het beeld wel goed, vanaf ca 17:00 uur is het weer mis.

Het vreemde is dat bij een andere T-Mobile aansluiting hier vlak bij  (TV box 1 generatie ouder en een zyxel modem) de storing zich niet voor doet. Beide aansluitingen zijn glas 50/50.

Ik krijg daarom de indruk dat de amino niet in orde is.

Reputatie 7

Hey @StevenK,

Heel vreemd dat het probleem zich bij de eerste 10 zenders voordoet. We zullen dieper moeten graven waardoor dit probleem wordt veroorzaakt!  Enkele zaken die je nog kunt testen:

  1. Heb je je internetkabel ook al in een ander Lan-poortje proberen te stoppen?
  2. Kun je een test uitvoeren met een andere internetkabel om de kabel als boosdoener uit te sluiten?

Voordat ik onze techneuten hierop afstuur. Wil ik je ook vragen om de volgende handeling uit te voeren:

  1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box. 

  2. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom.  

  3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer er in.  

  4. Wanneer de TV Box de melding geeft: ‘’Geen internetverbinding gevonden’’ sluit je de internetkabel weer aan.  

Ik ben benieuwd of dit heeft geholpen. Bedankt voor je medewerking!

 

Dag Piotr,

Zoals reeds eerder vermeld helpt de powerflip geen fluit.

Controle en alternatieve netwerkkabel helpt ook niet.

Omzetten van de TV van poort 4 naar poort 3 helpt wel en lost het probleem dus op.

We mogen dus rustig stellen dat het modem op poort 4 defect is.

Ding is net 2 maanden oud, perfecte kwaliteit dus van Zyxel.

Graag ontvang ik een nieuw modem waarna ik de oude zal terugsturen.

Dank voor de ondersteuning.

Groet,

Steven

Reputatie 7

Hi @StevenK, goed om te horen dat het op poort 4 wel werkt. Dit is wel een bijzonder defect moet ik zeggen. Zou je poort 1 en 2 ook eens willen testen wat er daar op gebeurt? Voordat we de modem om gaan wisselen zou ik graag nog een fabrieksreset van zowel de modem als de TV Box willen proberen. Hierbij worden dan wel eventuele instellingen gewist, laat mij nog even weten of dit akkoord is, dan voer ik de reset graag voor je uit.

Reageer