Beantwoord

Blokkerig beeld Amersfoort


Sinds enige dagen hebben sommige zenders heel blokkerig beeld en haperend  audio. Andere zenders doen het weer prima. Dit op beide tv boxen.

Ziggo Sport select doet het bijvoorbeeld prima, maar Ziggo Sport Voetbal niet.

Modem 10 seconden van de spanning afgehaald. Ook gedaan bij de tv boxen. Ook factory reset gedaan op het modem. Maar helpt niet. Tv boxen zitten bekabeld aan poort 3 en 4 van het modem.

Internet doet het verder prima. Ik heb een glasfiber 750/750 abo.

 

Even internetspeed gecontroleerd by Ookla: 845 Mbps down en 879 Mbps Up.

Draytek fiber modem.

1x Amino 610X

1x Entone Amulet 515B recorder

 

Wat te doen?

icon

Beste antwoord door Brian 1 July 2020, 14:59

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

13 reacties

Inmiddels klantenservice gebeld en na een mailtje afspraak gemaakt met Guidion monteur voor as maandag tussen 14 en 16 uur.

Vervolgens komt een buurvrouw van een paar huizen verderop met de vraag of ik haar kan helpen omdat haar tv blokkerig beeld geeft van T Mobile.

Duidelijk een geval dus van problemen buiten de woning.

Klantenservice gebeld, maar die moeten het protocol volgen en er moet eerst toch een monteur langskomen. Pfffffff…….

Reputatie 6

@martijn1969 wat fijn om te lezen dat je zelf al zo actief bezig bent geweest! Het klopt dat er eerst een monteur ter plaatse moet komen zodat bepaald kan worden wat het probleem exact is. Op basis daarvan kunnen we verdere stappen ondernemen. Ik hoop op je begrip hiervoor!

Monteur is langsgeweest en zoals ik al vooraf zei: “Duidelijk geval van probleem buiten de woning”.

Gaat weer door naar KPN. Waarom KPN? Geen idee.

Intussen zit ik met een onkijkbaar betaalpakket. 

Ik niet alleen. Meerdere mensen in de straat hebben hetzelfde probleem met hun T Mobile pakket.

Ik ervaar ook een blokkerig beeld. Beeld en geluid gaat niet mee en bij zappen blijft het beeld staan. Ik woon ook in Amersfoort en heb dit sinds afgelopen donderdag. Heb alle stappen al ondernomen om het probleem op te lossen. Wat nu te doen?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @AlidaD, we gaan ermee aan de slag, maar zullen we het tot één topic beperken? Dan houden we het overzichtelijk en word je nog sneller geholpen! 😁👍

Check jouw eigen topic voor updates, thanks! TV Box loopt vast en blokkerig beeld

3 maanden geen voetbal kunnen kijken, omdat alles afgelast was vanwege Corona. En nu elke dag voetbal om de wedstrijden in te halen.

Maar ik kan ze niet kijken vanwege blokkerig beeld. Enig idee hoe lang het kan duren?

En is er ook een TMobile app om Ziggosport te kijken?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @martijn1969, het is inderdaad een zeer povere periode geweest wat betreft voetbal. Gelukkig komt ook de Eredivisie langzaamaan weer terug straks! Volg je toevallig buitenlands voetbal? Persoonlijk geniet ik van de apotheose in Spanje: vermoed dat Barcelona toch aan het langste eind gaat trekken zodra Messi en consorten weer alles op rolletjes krijgen. De Jong is hierin ook een groot gemis, dat onderschatten mensen nog weleens. Het grote feest in Liverpool, althans de enorme vreugde, is prachtig om te zien. 30 jaar lang moeten wachten, dat is nogal wat! De hele selectie was toen nog niet eens geboren of nog nat achter de oren. Afijn, ik dwaal af sorry! 😊

Normaal gesproken zal jouw ticket binnen vier tot zeven werkdagen opgepakt worden. Omdat het ticket maandag ingeschoten is, betekent dit dat je maandag, uiterlijk woensdag een antwoord krijgt.

Er is zeker een app om Ziggo Sport te kijken: Hoe werkt Ziggo Sport Totaal Go? en Ziggo Sport Totaal Go. Check deze links om de app direct te downloaden. Zo mis je niets tijdens het wachten! 

Als ik iets anders voor je kan betekenen, geef me een seintje. Ook al is het tropisch warm, de Community rust nooit op haar lauweren! 😁🌞

Hallo Jason,

Gisteren de app gedownload op mijn telefoon en het werkt fantastisch! Ik kan de stream overgooien naar de chromecast van mijn tv en het beeld is perfect! Ook kan ik de grote wedstrijden tot 7 dagen terug kijken  op “gemist”.

Helemaal top dus. Dit maakt het wachten draaglijk. Meer dan dat eigenlijk, want ik kan geloof ik niet het (reguliere) tv pakket eruit gooien en Ziggo Sport Totaal Go houden toch?

Reputatie 7
Badge +16

Dat is goed nieuws! Fijn dat de app zo goed werkt! 😎⚽️

Je kunt Interactieve TV inderdaad niet behouden zonder de basiszenders, dat klopt. Ik heb het voor alle zekerheid bij Ziggo gecheckt en het is ook niet mogelijk om de app los te betalen zonder een TV abonnement. 

Geniet van alle sport en vergeet vanavond niet Juventus - Lecce om 21:40 en om 22:00 Sevilla - Real Valladolid! 😉

 

“Beste klant,
 
Goed nieuws: je vraag of verzoek waar we over gesproken hebben, is opgelost!
Heb je toch nog vragen? Dan weet je ons te vinden.”

 

Het is nog even RUK! 

Nederland 2 is inmiddels een geheel zwart beeld, dus het blokkerige is inderdaad opgelost.

Modem gereset naar fabrieksinstellingen en de decoder ook van de stroom afgehaald en de netwerkkabel erin gestopt nadat die weer helemaal opnieuw was opgestart.

Blokkerig is niet helemaal het goede woord. Het lijkt meer op dat de zender blijft hangen op sommige kanalen en geeft daarbij een onkijkbaar beeld.  

Als ik van kanaal 3 (goed beeld) naar 4 (slechtbeeld) ga, zie ik het beeld van kanaal 3 (haperend beeld en audio) met een onkijkbaar bovendeel. Dan ga ik naar kanaal 5 en zie weer het beeld van kanaal 3 (met haperend beeld/audio en onkijkbaar bovendeel). Dan ga ik naar kanaal 6 en heb goed beeld. Wanneer ik dan weer terug ga naar kanaal 5, dan zie ik het beeld van kanaal 6 met haperend beeld/audio en een onkijkbaar bovendeel.  

Reputatie 7
Badge +7

@martijn1969 ,

 

Als ik het goed begrepen heb gebruik jij een tv box met opnamefunctie.

Als dit het geval is kan @Jason eventueel een fabrieks reset laten uitvoeren(heb bijna een soort gelijk probleem ervaren) Houdt er dan wel rekening mee dat je de opnames kwijt raakt.

Reputatie 1

Ook bij mij in Amersfoort dezelfde klachten qua zenders. Het is al dagen zwaar ….. 

Ik heb zelf een eigen modem en alles al gereset. Het probleem ligt ergens anders...

Reputatie 7

Hi all, er spelen op dit moment inderdaad wat problemen in de omgeving van Amersfoort. Werkzaamheden eerder deze week hebben het nog niet kunnen verhelpen en we zijn inmiddels breden het netwerk aan het bekijken samen met onze netwerkpartners. Ik houd jullie graag in dit topic op de hoogte!