Beantwoord

blokkerig beeld entone 510b

  • 7 July 2019
  • 8 reacties
  • 697 Bekeken

Hallo T-mobile,

Ik heb ook een entone 510b en afentoe (paar keer per week) hakkelt het beeld wat erg vervelend is.

Ik heb geprobeerd:
  1. van stroom af gehaald gedurende 30 s. daarna weer opstarten.
  2. HDMI kabel van apple tv gebruikt. Apple tv heeft geen hakkelend beeld.
  3. internetsnelheid is 100+ Mbit up en down.
  4. Box direct op glasvezelmodem aangesloten met netwerkkabel.
  5. Reboot van glasvezelmodem.
  6. Kamai entone 510b reset uitgevoerd.
na elke verandering kost het wat tijd om te kijken of het probleem is opgelost. ik ben er al enige tijd mee bezig maar niets helpt.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/nieuwe-aansluiting-entone-kamai-510b-ontvangen-302903
Ik heb gelezen dat nieuwe aansluitingen een snelle amino aria 6 krijgen. ik zou ook graag een dergelijke box ontvangen. ik snap dat het vervangen van de hele installed base erg duur wordt maar ik stoor me behoorlijk aan het vastlopen van het beeld. ik hoop dat jullie iets voor mij kunnen betekenen.
icon

Beste antwoord door Sander 22 July 2019, 11:46

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
@schumann33 Welkom op het forum.

Naar mijn weten is de Entone Amulet 515b de enige met opnamemogelijkheid. Wat jij gelezen hebt is dat de normale tv ontvangers zonder opname mogelijkheid zijn vervangen. Deze zijn vervangen voor de Amino Aria 610x. Ook wordt de Entone Amulet 510b uitgeleverd maar is ook zonder opname.

Op het moment is er ook een schaarse wat betreft de ontvangers met opnemen functie. Misschien kan webcare jou ontvanger resetten? Kan alleen even duren voor ze reageren. Een reactie duurt gemiddeld 24/48 uur, maar dit kan uitlopen.

Dit is een klant helpt klant forum met ondersteuning vanuit T-Mobile.

Heb je al deze dingen al geprobeerd?

Welke kleur heeft de utp kabel tussen de mediaconverter en je modem? Als het een rode is, dan zou je die eens kunnen vervangen. Er schijnen veel rode kabels in omloop te zijn, die niet goed zijn.
Goed om te weten dat dit een klant helpt klant forum is. Ik was hiervan niet op de hoogte. Omdat er t-mobile.nl in de URL staat had ik een andere verwachting.
Ik ben recentelijk verhuisd en heb in het nieuwe huis een volledig nieuw netwerk aangelegd. De storing is echter ongewijzigd aanwezig.
Ik ben op de hoogte van het door jou genoemde lijstje en heb deze punten allemaal getest zonder resultaat.
Ik gebruik geen powerline adapter en heb de tv box via een datacontactdoos en een patchkabel aangesloten.
Ik ben recentelijk verhuisd en de storing is voor en na de verhuizing ongewijzigd aanwezig. Het nieuwe huis heeft een volledig nieuw netwerk en nieuwe patchkabels gekregen.
De HDMI-kabel van de apple tv is storingsvrij en ook deze heeft haperingen icm de tv-box.
Ik ga de voorgestelde procedure met het modem volgen maar heb er weinig vertrouwen in. Ik meld mij weer zodra ik resultaat heb. Dit kan enige dagen duren omdat de storing zich maar een paar kwee per week voordoet.
Reputatie 7
Hi @schumann33, de insteek is een klant-helpt-klant community maar uiteraard kijken en helpen we vanuit T-Mobile ook gewoon mee! 😉 We hebben al in een ander topic kort contact gehad, laten we vanaf nu in dit huidige topic verder gaan zodat we niet langs elkaar heen gaan praten. In het andere topic geef je aan een datacontactdoos te gebruiken, om miscommunicatie te voorkomen, bedoel je hiermee een wandcontactdoos? Ik zie afgelopen dinsdag wel een flinke verstoring in jouw TV stream maar voor de rest ziet het er goed uit. Hoe vaak komen de storingen voor? En merk je ook problemen met de internetverbinding op zich of alleen de TV stream? Ik hoor het graag!
Ik heb de procedure uitgevoerd maar de storing is daarmee niet opgelost. Zoals voorgesteld vind ik het een goed idee als er een t-mobile monteur zou kunnen komen kijken.
Reputatie 7
Hi @schumann33,

Ik help je graag verder! Als ik het signaal bestudeer dan zie ik gelukkig geen rare dingen. Het signaal komt dus goed aan. Ik vermoed (dat is in 99% van de gevallen de boosdoener) dat het aan de verbinding tussen de TV Box en het modem ligt. Je gebruikt nu de kabels die in het huis geplaatst zijn (inclusief een datacontactdoos), dus je hebt als het goed is de door ons meegeleverde kabel van 15 meter nog over. Ik wil je vragen om hier een tijd mee te testen. Of wellicht deze kabel te gebruiken op het moment dat het blokbeeld ontstaat. Dan kun je testen of het met die direct bekabelde optie wel goed gaat.

Kun je mij vertellen hoe het beeld weer corrigeert? Moet je hiervoor een reset uitvoeren of hersteld het beeld vanzelf? Ook hoor ik graag meer over de datacontactdoos. Kun je wellicht een foto hiervan maken en in dit topic plaatsen?

Sinds vorige week is het haperen nog erger geworden dan het ooit geweest is. Dit beperkt zicht tot nederland 1, 2 en 3. Als ik NPO 1, 2, 3 HD GOS kijk zijn de haperingen er niet maar is er wel een vervelende stem te horen die de ondertitels opleest. De storing lijkt dus echt in kanaal 1, 2 en 3 te zitten (de bron) en niet in mijn huisinstallatie. Ik zou graag zien dat er een check wordt gedaan van het signaalpad tot aan mijn voordeur. Er is reeds 2x een monteur geweest. We hebben een nieuw glasvezelmodem en een nieuwe tv box (entone 510b).

Reputatie 7

Hi @schumann33

 

Ik vermoed dat bij jou hetzelfde speelt als bij deze klanten: Firmware upgrade. In dat topic plaats ik update over het issue!

Reageer