Beantwoord

Blokkerig beeld in de avonduren

  • 30 October 2020
  • 19 reacties
  • 708 Bekeken

We hebben blokkerig beeld ! Altijd in  de avonduren na half acht zodat TV kijken niet leuk is

Op internet blijkt dat we niet de enigste zijn en alle adviezen die gevonden zijn opgevolgd, box en modem resetten , kabels nalopen boden geen oplossing 

Afgelopen weken diverse malen gebeld met klantenservice , met wachttijden van 48 tot 84 minuten  vriendelijk zijn ze dat wel en vanuit hun positie ook de modem nog maar eens gereset , steeds zonder resultaat

Ze stuurden een monteur van Cuidion die gisteren is geweest en doodleuk vertelde  dat hij niets kon doen nl het signaal in onze wijk is niet sterk genoeg ! Buren bij o,a ziggo en kpn kijken tv zonder blokbeelden dus t-mobile heeft zijn techniek niet goed voor elkaar,

Conclussie   T-mobile is niet in staat om hun contract afspraken na te komen door stabiele tv te leveren en blijft daardoor in gebreke! De oplossing is er door het signaal in onze wijk versterken voor mij en duizenden anderen klanten met hetzelfde probleem

Maar dat kost geld dus T-mobile wil zijn winst verhogen door een slecht product te blijven leveren  

Een ruime compensatie voor gedupeerde zou op zijn plaats  zijn in afwachting van verbetering 

Ik wacht nog 4 weken op verbetering als ik dan nog geen goed beeld heb bel ik nog één keer naar de klantenservice OM MIJN ABONNEMENT OP TE ZEGGEN !

Alle gedupeerden zouden hetzelfde moeten doen als T=mobile duizenden klanten kwijtraakt doe ze misschien iets en hoeft de klantenservice geen leugentjess meer te vertellen van oh dat moet u even de box opnieuw opstarten !!!!!!

t-mobile DOE ER WAT AAN !

icon

Beste antwoord door Brian 18 November 2020, 14:15

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Brizowim, welkom op de Community!

Sorry dat dit allemaal zolang duurt, het is nu absoluut aan ons om een volledige oplossing te vinden en niet om weer terug te komen op resets, of tijdelijke verbeteringen.

Het lijkt erop dat de TV Boxen niet het juiste IP-adres toegewezen krijgen vanuit de WAN (het binnenkomende signaal). Maak je toevallig gebruik van homeplugs/powerline adapters die de boxen draadloos verbinden met het modem? 

Je geeft het volgende aan: “dat hij niets kon doen nl het signaal in onze wijk is niet sterk genoeg ! Buren bij o,a ziggo en kpn kijken tv zonder blokbeelden dus t-mobile heeft zijn techniek niet goed voor elkaar,” → In het rapport van de monteur wordt aangegeven dat de problemen verholpen zijn en zowel Wifi, als TV werkend achtergelaten zijn. Dit strookt niet met jouw bevindingen, daarom zet ik je bevindingen graag nogmaals door. 

Er zijn geen algemene issues bekend met het signaal in jullie wijk, daarom voeg ik dit ook toe aan de uitleg. Ik hoop oprecht dat er iets mee gedaan kan worden!

Mag ik nog zo brutaal zijn om je te verzoeken om de MAC-adressen en serienummers van beide TV Boxen in een bericht in dit topic te plaatsen, alsjeblieft? Die gegevens staan op de achter-/zijkant van de box. Zodra ik die informatie heb, kan ik het onderzoek starten. Indien mijn eerste constatering klopt, met betrekking tot de IP-adressen, dan zal een simpele handeling het antwoord zijn. Dat dit nog niet eerder geconstateerd is, kan komen doordat het euvel nog niet eerder boven water is gekomen op deze manier.

Het kan natuurlijk ook altijd nog zo zijn dat het aan de boxen zelf ligt. Als het een defect in de boxen blijkt te zijn en niet in de verbinding/het signaal zelf, zullen we deze omruilen. 

Wanneer ik de MAC-adressen en serienummers van de TV Boxen heb ontvangen, zorg ik er meteen voor dat dit gekoppeld wordt aan het ticket. Zo wordt alles onderzocht, in plaats van gedeeltelijk. Ik hoop snel van je te horen, in de tussentijd: blijf veilig binnen en een goede gezondheid toegewenst!

Dank voor uw reactie , helaas door een kortstondige ziekenhuis opname niet eerder in de gelegenheid geweest te antwoorden dus bij deze !

De monteur Guidion is inderdaad zoals u stelt vertrokken bij een werkende installatie , de storing (blokbeelden) zijn niet constant waar te nemen en daarbij de monteur heeft geen beeld bekeken

Zijn reactie was uitsluitend dat het inkomende signaal niet sterk genoeg zou zijn en heeft zich beperkt tot het resetten van de boxen middels zijn mobile telefoon zodat zijnaanwezigheid is beperkt geweest tot enkele minuten

Indien het opgeven van MAC adressen en serie nummers een oplossing zou kunnen bieden zoals u stelt lijkt mij dat de monteur deze mogelijkheid had moeten nemen om verder overleg met u te plegen

Zelf rolstoel gebonden ben ik niet is staat het gevraagde aan u te geven gezien de boxen voor mij onbereikbaar zijn

 

Samen gevat voor mij als digibeet word de storing niet veroorzaakt door de boxen , modem netwerkkabel of HDMI kabel , immers dat zou het blokbeeld een continuiteit vertonen en daar is geen sprake van 

Als NETFLIX word bekeken of iets op youtube treed geen enkele storing op , bij het inkomende TV signaal wel !

 

Wanneer overdag TV wordt gekeken is van een storing of blokbeeld geen sprake na 16 00 uur tot 19,00 uur soms een seconde

Echter na 19,00 uur treed een regelmatige storing op , blokstrepen of volledig blokbeeld ofwel volledig wazig beeld gedurende enkele seconden en naarmate de avond vordert steeds erger

Typerende is wel dat dit niet dagelijks voorkomt soms avonden zonder enige storing of geringe onderbreking en andere avonden contant zoals gisteravond !

RTL 4, RTL 7 en Ned 1 zijn de grootse storing ontvangers bij andere zenders veel minder en bv Discoverie zeer zelden

Het opsporen van storing kan alleen een oplossing bieden lijkt mij

 

Mijn bescheiden mening is dat de storingen ofwel in de aankomst van het signaal zou moeten zijn ofwel andere externe oorzaken , in de woning zijn geen elektrische elementen die dergelijke zouden kunnen veroorzaken

Navraag bij naaste buren heeft geleerd dat zij (bij andere providers) het probleem niet constateren dan uitsluitend bekende en gemelde providers storingen

 

Mogelijk kan T-Mobile het probleem niet oplossen of ziet geen mogelijkheid dan rest mij niets anders dan naar een andere provider uit te zien

 

Mogelijk heeft u andere suggesties of oplossing te bieden

Uw reactie tegemoet zien

Mvrgr

Wim Rolfes

Na een snelle reactie uwerzijds heb ik geantwoord helaas geen reactie meer !    Onoplosbaar voor T-Mobile  denk ik dus doen we er niets aan waarschijnlijk !

In afwachting mvrgr Wim

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Brizowim, mijn excuses voor de late reactie. Wij proberen doorgaans altijd binnen de gestelde termijn van 24 tot 48 uur te reageren, maar als er een weekend tussen zit, kan dat uitlopen. 

Bedankt voor je uitgebreide uitleg en toelichtingen aangaande de situatie, ik heb nu een nog beter beeld van wat er zich na 19:30 's avonds precies afspeelt op de TV. Mijn vermoeden is dat het inderdaad dan met het binnenkomende signaal te maken heeft. Er zit ergens een verstoring tussen enerzijds het binnenkomende signaal van modem naar TV Box en anderzijds de stream van TV Box naar de TV. Mag ik vragen hoe recent de UTP-kabels (internetkabels) zijn die van modem naar TV Box gaan en hoe recent zijn de HDMI-kabels die de TV Boxen met de TV's verbinden? 

Ik wil graag nog een mogelijkheid uitproberen die ik nog niet voorbij heb zien komen en dat is de zogeheten reprovisie. Een reprovisie zorgt ervoor dat de diensten (Internet, TV en vast Bellen) opnieuw naar het modem gestuurd worden zodat het signaal opnieuw uitgestuurd kan worden. Dit zorgt er vaak voor dat de obstructies verdwijnen en is een mooie test om te controleren of het daadwerkelijk aan het binnenkomende signaal ligt. Hiervoor heb ik uiteraard wel jouw toestemming nodig, dus mocht het vandaag nog kunnen, laat het me weten. Ik zorg ervoor dat ik jouw topic te allen tijde vandaag in de gaten blijf houden opdat we het snel met elkaar kunnen oplossen. 

Wij hebben glasvezel , bij het betrekken van de woning in augustus 2018 heeft T-Mobille ofwel Guidion de volledige installatie gedaan incl kabel van modem ( in meterkast) door de kruipruimte ( ong 10 Mtr) naar de box onder de TV

De smart TV  Samsung is een recente aankoop 2018 de HDMI kabel (gold)is kort geleden vervangen vanwege het advies T-mobile

Tijdens de zomer is een tweede smart TV aangeschaft voor het tuinhuis + box T-mobile deze is middels een netwerkkabel van modem naar tuinhuis aangesloten deze kabel is door een bedrijf aangelegd

De gemelde storing blokbeelden was reeds voor de aanschaf van de tweede TV en vertoont zich op beide TVs   

tot 19,30 uur zelden blokbeeld daarna met grote regelmaat ernstig tot medio 22,00 uur daarna minder !

Ben door rolstoel gebondenheid niet is staat om onderzoek handelingen te verrichten 

In afwachting 

Reputatie 7
Badge +16

@Brizowim Wederom bedankt voor jouw uitleg, kan ik hiermee concluderen dat ik de reprovisie in werking kan zetten? Zo ja, dan doe ik dat graag meteen!

Ik zal je niet langer om onderzoekhandelingen vragen, sorry dat ik dit eerder wel deed. Ik was nog niet op de hoogte van jouw persoonlijke situatie.

Alles wat helpt is welkom u heeft mijn toestemming !

In afwachting !

Reputatie 7
Badge +16

@Brizowim De reprovisie is uitgevoerd, laat me weten of dit vanavond bijdraagt aan een beter, blokvrij beeld. Zo niet, dan zoeken we een alternatieve oplossing! 

Zal het u morgen laten weten !

 

Goede morgen Jason

Een grote luxe gisteravond om voor het eerst sinds maanden storing en blokvrij TV te kunnen kijken !

Het lijkt erop dat jij ingreep reprovisie inderdaad heeft geholpen , nu  maar hopen dat dit stabiel blijft 

Ik zal je daar over enkele dagen een up date over geven !

Kan je mij als Digibeet uitleggen wat een Reprovisie is en gedaan heeft 

Bij voorbaat dank voor je inzet eindelijk tevreden met een medewerker T-mobile !

Mvrgr Wim 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Brizowim, kijk dat is heel goed nieuws! Fijn dat de reprovisie geholpen heeft.

Een reprovisie houdt het volgende in: het opnieuw provisioneren (aanbieden/toesturen) van de internetdiensten op en naar het modem. Oftewel de verbinding opnieuw aanmaken, maar zodanig dat de registratie van Internet, TV (en vast Bellen) opnieuw gestuurd wordt. Soms geeft dat de duw in de rug die nodig was om alle obstructies uit het de verbinding te halen.

Heel graag gedaan, ik houd me volledig aanbevolen voor alle hulp. Jij bedankt voor je medewerking en geduld. 

Goedemorgen Jason

De dag nadat u de reprovisie had uitgevoerd konden we voor het eerst in maanden ongestoord TV kijken zonder enige beeld vervorming

Slechts 1 avond !  De volgende dag en dagen is in een opbouwde factor de blokvorming terug gekomen vooral optredend na 19,00 uur 

Gisteravond in die mate dat het volgen van een programma op RTL 4 niet of nauwelijks mogelijks was , vreemd verschijnsel als ik het lopende programma even op pauze zet en daarna laat doorgaan is de blokvorming in mindere mate aanwezig

Weer samenvattend als digibeet ,  het ligt echt aan het inkomende signaal T-Mobile

Kijken naar bv Netflix kan zonder enige storing m,a,w de apparatuur ( TV - boxen - kabels ) kan deze storing niet veroorzaken

Het lijkt mij dat T-Mobile open moet staan voor een oplossing cq onderzoek (centrale of hier thuis) om het op te lossen , niet voornemens de winter zo door te gaan indien er geen innitatief komt dan rest mij niets anders als een andere provoider te nemen

Zou graag bij T-mobile blijven maar dan krijgen waar ik voor betaal !

In afwachting

mvrgr

Wim

Reputatie 7

Hi @Brizowim, ai balen dat het van tijdelijke aard was maar geen zorgen, we gaan er weer mee aan de slag. Ik heb een opdracht uitgezet voor onze technische dienst en die gaan het verder onderzoeken. Mijn collega’s nemen contact met je op via e-mail, op dit moment is het drukker dan normaal maar je krijgt binnen 14 dagen bericht! 

Dank voor je innitatief en ik wacht het af !

Monteur is zoals was toegezegd vandaag gekomen .

Uiteraard heeft hij op de TV geen constatering kunnen doen van de blokvorming welke zoals bekend na 19.00 uur optreed en zelden overdag

Monteur heeft modem en bekabeling vervangen , de komende dagen kijken of het probleem nu is op gelost 

Bij voorbaat en in afwachting dank voor uw medewerking

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Brizowim, fijn dat het modem en de bekabeling vervangen zijn, dat zal eventuele oneffenheden in de verbinding verhelpen. Houd ons alsjeblieft op de hoogte de komende dagen, mocht er extra hulp nodig zijn, dan komen we zo snel mogelijk weer in actie!

Beste Jason

Sinds drie avonden kan ik zonder enige blokvorming of andere lichte storing TV kijken !

Hieruit concludeer ik dat het modem c.q aansluitbekabeling welke de monteur op 1 december heeft vervangen inderdaad de oorzaak was !

Bij mijn eerste telefonische melding ongeveer 4 Mnd geleden heb ik begrip dat de klantenservice mij de standaard oplossingen bood als resetten e.d maar wat ik dan niet begrijp dat de klantenservice niet eerder de oplossing heeft aangeboden de modem te vervangen.

De herhaalde Tel. contacten  en gesprekken sinds de eerste melding waarna 5 gesprekken en totaal       4 uur 13 minuten wachttijd de klantenservice genegen was een monteur te sturen die uiteindelijk op 12 oktober langs kwam

Binnenkomend met de melding dat hij middels zijn mobile tel. ondertussen het modem gereset had bleef zijn interventie niet verder dan even op de TV kijken waarbij ik hem melde dat de blokvorming hoofdzakelijk in de avond uren optrad en vertrok met de melding dat ik maar weer moest bellen als het bleef.

Zoals voorheen wel gebeurde na een interventie op afstand door t-mobile was de blokvorming die avond wat minder echter de dagen daarop steeds meer terugkerend.

Moe gestreden heb ik het maar even gelaten zo , niet meer voornemens de klanten service te bellen met absurde wachttijden , het internet leerde mij dat ik niet alleen die mening ben toegedaan.

Bij toeval kwam ik op dit forum en een maand geleden heeft u, naar mijn mening als eerste het probleem werkelijk willen oplossen waarvoor dank !

Ik ben wel de mening toegedaan dat T-mobile mij een compensatie verschuldigd is doordat zij  nalatig hebben gehandeld en mij 4 Mnd  door een defecte  modem niet te vervangen c.q te controleren na de eerste melding waardoor  de contract verplichtingen niet zijn nagekomen en daar passende interventie voor hebben nagelaten !

U dank ik en verwacht niet van T-Mobile een compensatie reactie te ontvangen want effectieve hulp aan klanten verwaarlozen ze als je de maandelijkse kosten maar op tijd betaald !

Mvrgr

Wim

 

 

Reputatie 7

Hi @Brizowim Wat goed dat het eindelijk gelukt is! Nog steeds gek dat het de modem/koppelbus bleek te zijn als het storen voornamelijk ‘s avonds was maar fijn dat we de oorzaak toch gevonden hebben. Ik heb zojuist de abonnementskosten voor het TV abonnement vergoed voor de periode waarin je de problemen hebt gehad. Je ziet de verrekening terug op je factuur van januari!

Goedemorgen

Het is een ongekend genot weer TV te kunnen kijken zonder enige storing of blokvorming sinds de monteur aanwezig is geweest . Ik neem dan ook aan dat we het probleem vooralsnog kunnen afsluiten. Met dank aan jullie die tenminste adequaat het probleem weten op te lossen een 10+ !                          De restitutie van één maand abonnement is een klantvriendelijke tegemoetkoming om het slepende probleem te verzachten

Dank voor alle medewerking

 

Reageer