Beantwoord

blokkerig beeld (Vught)

  • 14 January 2020
  • 42 reacties
  • 992 Bekeken

Beste mw hr

vorige week internet en tv uitgevallen voor nog ½ uur na resetten weer opgestart en werkend.echter tv blijft blokkering beeld geven ook na doorlopen van stappenplan.heb  2 entone kastjes beide tv hebben hier last van .m.i dus iets met signaal vanuit draytek modem of glasvezel.kabels etc zijn vervangen

graag oplossing
met vr gr Bernard 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 14 February 2020, 14:11

Bekijk origineel

42 reacties

Reputatie 7

Hi @bverhoof, ter verduidelijking in dit geval gaat het om ons eigen netwerk (ODF). De planning is nu om komende donderdag nacht een netwerkonderdeel te gaan vervangen, het einde is dus in zicht! Dit is nog wel even onder voorbehoud, we hebben op dit moment nog geen bevestiging van de aannemer dus de uitvoerdatum zou nog kunnen verschuiven. Zodra ik dit zeker weet laat ik het uiteraard weten!

Beste mensen, mijn topic over een TV storing in Vught is opgeheven, omdat alle communicatie voortaan via dit topic zou lopen.

Is prima, maar daarom meld ik hier ook even mijn ervaringen:

+++++++++++++++++++++++++++++++

Beste mensen van T-mobile TV,

Waarom horen wij niets meer van jullie?

Sinds eind december 2019 hebben wij storing op onze TV ( blokkering en gebroken beeld) bij de ontvangst van jullie zenders. Wanneer we Netflix spelen via apple-tv is er niets aan de hand.

Gekeken op jullie website hebben we jullie advies gevolgd en eerste alle interne bedrading  in ons huis laten checken door een officiële electro-monteur: Niets aan de hand en alles in orde bevonden.

Begin februari heb ik twee keer contact gehad met de helpdesk van T-mobile. Alleraardigste en behulpzame mensen. Zij hebben er zeker 45 minuten over gedaan om alles met signalen te testen.

Tot zover geen klagen.

Het kafkiaanse spel begon toen uw helpdesk medewerker na al zijn testen zei: Ik kom er niet uit. Dan moet er een monteur komen kijken; ik zet u even in de wacht om dit te regelen. Na ca 10 munten kwam hij terug met de onthutsende mededeling dat er in Vught sinds 24 december een systeem storing is en dat hij daarom geen monteur kan sturen.

Hij had geen vooruitzicht hoe lang dit kan duren.  Uw website geeft echter aan dat er geen storingen zijn……

Ik wil dat deze storing opgelost wordt.

Wat gaat u eraan doen?

Hoe lang moeten wij  nog wachten?

Hoe gaat u deze periode (nu al 1,5 maand) van schokkerige tv beelden én de kosten van het laten komen van een electro-monteur (€ 118,=) aan ons vergoeden?

 

Wij horen graag van u en het liefste hebben we snel weer goed beeld.

 

Met vriendelijke groet,

Beste Brian

wie moet ik nu geloven

de 1e monteur: ik zie het kan ik niets aan doen is extern

de helpdesk icm 2de monteur:ligt bij kpn/reggefiber is extern er wordt ticket aangemaakt is vergeten pas dagen erna aangemaakt wat nu blijkbaar niet nodig is

jou bericht: niet extern maar intern

 

welke bomen in welk bos

 

kunnen jullie het zef nog wel volgen ik niet in iedergeval

 

Reputatie 7

Hi @bverhoof Wie je gelooft mag je zelf weten maar mijn antwoord is de juiste haha. :wink: We verwijzen in dit soort gevallen altijd standaard naar netbeheer omdat het om een issue op het netwerk gaat. In de meeste gevallen gaat dit via Netwerk NL (voorheen Reggefiber). Maar jouw aansluiting is wel op ons eigen ODF netwerk, die beheren we zelf maar we werken hiervoor wel samen met o.a. Netwerk NL voor bijvoorbeeld het onderhoud. Ik vermoed dat hier de verwarring is ontstaan (ook bij de collega’s).

En @Brian gaat de aannemer vannacht de problemen verhelpen zodat we weer TV zonder storingen kunnen kijken!? We wachten met smart!

Reputatie 7

Hi @basf007, de werkzaamheden stonden inderdaad voor gisteravond gepland maar we hebben op dit moment nog geen afmelding van de aannemer ontvangen. Zodra ik meer duidelijkheid heb laat ik dit weten! 

Beste allen 
update vught 

NIETS veranderd nog steeds niet te kijken

Reputatie 7

Hey @bverhoof,

We zijn er mee bezig! :relaxed: Zodra er een update, met hopelijk goed nieuws volgt, dan plaatsen we dat gelijk. 

Beste 

Hoelang zeggen jullie dit nu al??????

 

Reputatie 7

Hi @bverhoof, zolang er nodig was om de vervangende hardware te bemachtigen en een engineer in te plannen. :wink:  Maar dit is inmiddels gelukt en de werkzaamheden zijn uitgevoerd. Mocht je nog problemen ervaren dan hoor ik het uiteraard graag!

Beset Brain

gisteren gesproken met een collega van jou (Jean) heeft me keurig netjes geholpen.

Maar wat mij het meeste verbaasde was het feit dat tijdens dat gesprek aan de achterkant door jullie iets gedaan is (beeld bevroor met error popup) en sindsdien geen blokkerigbeeld meer

Heb ik hier nu 6 weken op moeten wachten

 

gr B Verhoof

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @bverhoof,

 

Bedankt voor je terugkoppeling en wat fijn dat Jean je zo netjes geholpen heeft. Ik ken hem toevallig persoonlijk en zal dit compliment aan hem ten gehore brengen, dankjewel! :smile: Gisteren is de hardware die verantwoordelijk was voor de problemen vervangen en hiermee zijn de haperingen en blokkerige beelden opgelost. 

vandaag 2 nieuwe entone 68 kastjes geïnstalleerd beeld kwaliteit tot nu toe stabiel

hoop dat dit ook zo blijft.

terugkijkend op de afgelopen 1 ½ mnd moet ik toch ff kwijt dat wij alleen Jean het idee hadden die gaat ervoor.De rest deed of zijn/haar werk niet of kwam heel vlug met het woord geduld .

gisteren uitgezette acties mmv Jean hebben resultaat gehad .geef aub  complimenten aan hem door.mbt auto incasso .Jean heeft ervoor gezorgd dat zowel jan als febr  een creditnota wat betreft tv afname worden deze automatisch verrekend of hoe werkt dit

gr B verhoof

Reputatie 7

Hi @bverhoof, fijn dat mijn collega je zo goed heeft geholpen! In dit geval was het wachten op de werkzaamheden van de aannemer en het leveren van de hardware. Hier zaten we bijna dagelijks achteraan maar dit soort dingen kosten soms tijd, excuses daarvoor. De vergoeding wordt automatisch verrekend met je factuur van volgende maand en het bedrag wat daarna eventueel overblijft ontvang je dan na 32 dagen op je rekening. Veel kijkplezier en als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!

Na drie dagen storingsvrij TV kijken waren er gisterenavond rond 21 uur (2 maart) weer twee perioden, waarin het TV beeld weer ernstig gestoord was.

Storing nog niet voorbij dus?

Reputatie 7

Hi @Vught, de werkzaamheden zijn inmiddels al een tijdje afgerond maar mocht het zich weer voordoen trek dan zeker aan de bel, dan gaan we het opnieuw bekijken!

Voor alsnog lijkt de storing nu voor ons eindelijk te zijn verholpen!

Reageer