Beantwoord

blokkerig beeld (Vught)

  • 14 January 2020
  • 42 reacties
  • 992 Bekeken

Beste mw hr

vorige week internet en tv uitgevallen voor nog ½ uur na resetten weer opgestart en werkend.echter tv blijft blokkering beeld geven ook na doorlopen van stappenplan.heb  2 entone kastjes beide tv hebben hier last van .m.i dus iets met signaal vanuit draytek modem of glasvezel.kabels etc zijn vervangen

graag oplossing
met vr gr Bernard 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 14 February 2020, 14:11

Bekijk origineel

42 reacties

En @Brian gaat de aannemer vannacht de problemen verhelpen zodat we weer TV zonder storingen kunnen kijken!? We wachten met smart!

Beset Brain

gisteren gesproken met een collega van jou (Jean) heeft me keurig netjes geholpen.

Maar wat mij het meeste verbaasde was het feit dat tijdens dat gesprek aan de achterkant door jullie iets gedaan is (beeld bevroor met error popup) en sindsdien geen blokkerigbeeld meer

Heb ik hier nu 6 weken op moeten wachten

 

gr B Verhoof

vandaag 2 nieuwe entone 68 kastjes geïnstalleerd beeld kwaliteit tot nu toe stabiel

hoop dat dit ook zo blijft.

terugkijkend op de afgelopen 1 ½ mnd moet ik toch ff kwijt dat wij alleen Jean het idee hadden die gaat ervoor.De rest deed of zijn/haar werk niet of kwam heel vlug met het woord geduld .

gisteren uitgezette acties mmv Jean hebben resultaat gehad .geef aub  complimenten aan hem door.mbt auto incasso .Jean heeft ervoor gezorgd dat zowel jan als febr  een creditnota wat betreft tv afname worden deze automatisch verrekend of hoe werkt dit

gr B verhoof

Reputatie 7

Hi @basf007, de werkzaamheden stonden inderdaad voor gisteravond gepland maar we hebben op dit moment nog geen afmelding van de aannemer ontvangen. Zodra ik meer duidelijkheid heb laat ik dit weten! 

Beste mensen, mijn topic over een TV storing in Vught is opgeheven, omdat alle communicatie voortaan via dit topic zou lopen.

Is prima, maar daarom meld ik hier ook even mijn ervaringen:

+++++++++++++++++++++++++++++++

Beste mensen van T-mobile TV,

Waarom horen wij niets meer van jullie?

Sinds eind december 2019 hebben wij storing op onze TV ( blokkering en gebroken beeld) bij de ontvangst van jullie zenders. Wanneer we Netflix spelen via apple-tv is er niets aan de hand.

Gekeken op jullie website hebben we jullie advies gevolgd en eerste alle interne bedrading  in ons huis laten checken door een officiële electro-monteur: Niets aan de hand en alles in orde bevonden.

Begin februari heb ik twee keer contact gehad met de helpdesk van T-mobile. Alleraardigste en behulpzame mensen. Zij hebben er zeker 45 minuten over gedaan om alles met signalen te testen.

Tot zover geen klagen.

Het kafkiaanse spel begon toen uw helpdesk medewerker na al zijn testen zei: Ik kom er niet uit. Dan moet er een monteur komen kijken; ik zet u even in de wacht om dit te regelen. Na ca 10 munten kwam hij terug met de onthutsende mededeling dat er in Vught sinds 24 december een systeem storing is en dat hij daarom geen monteur kan sturen.

Hij had geen vooruitzicht hoe lang dit kan duren.  Uw website geeft echter aan dat er geen storingen zijn……

Ik wil dat deze storing opgelost wordt.

Wat gaat u eraan doen?

Hoe lang moeten wij  nog wachten?

Hoe gaat u deze periode (nu al 1,5 maand) van schokkerige tv beelden én de kosten van het laten komen van een electro-monteur (€ 118,=) aan ons vergoeden?

 

Wij horen graag van u en het liefste hebben we snel weer goed beeld.

 

Met vriendelijke groet,

Voor alsnog lijkt de storing nu voor ons eindelijk te zijn verholpen!

Aanvulling.ook stopt het beeld regelmatig

Reputatie 7

Hi @bverhoof. inmiddels is er inderdaad een nieuwe storing aangemeld in de omgeving Vught & Cromvoirt, deze staat los van de eerdere storing (er lopen er dus twee). We hebben deze nieuwe melding ook in onderzoek en gaan dit zo snel mogelijk oplossen!

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @bverhoof,

Dat is niet hoe het hoort te zijn. Ben je aangesloten op DSL of glasvezel? Heb je bijzonderheden in jouw netwerk, zoals switches of eigen routers? Hoe is jouw internetverbinding? Is deze goed (bedraad én via WIFI)?

Ik hoop het het wordt alleen maar slechter het beeld

Internet kan en kan geen problemen .heb glasvezel als bron

Lan en wlan

Geen switch oid in mijn netwerk

Test lan down 171 mbps. Up 1,765 mbps

test wlan down 13,03 mbps up 17,29 mbps

Reputatie 7
Badge +4

Webcare zou kunnen meten of er rariteiten zijn op jouw verbinding. Al vermoed ik dat het niet een issue aan die kant is, maar eerder de combinatie van Entone en Draytek.

Ik zal webcare vragen om jouw verbinding te checken. 

Dank je krijg ik hiervan nog een reactie..

Reputatie 7
Badge +4

Uiteraard. Ze reageren vanzelf in dit topic. Begrijp dat ze bezig zijn met de signalen rond haperend en stotterend TV signaal.

Oké dank voor je snelle acties

gr bernard

Reputatie 7

Hey @bverhoof,

We zijn er mee bezig! :relaxed: Zodra er een update, met hopelijk goed nieuws volgt, dan plaatsen we dat gelijk. 

Reputatie 7

Hi @bverhoof Wie je gelooft mag je zelf weten maar mijn antwoord is de juiste haha. :wink: We verwijzen in dit soort gevallen altijd standaard naar netbeheer omdat het om een issue op het netwerk gaat. In de meeste gevallen gaat dit via Netwerk NL (voorheen Reggefiber). Maar jouw aansluiting is wel op ons eigen ODF netwerk, die beheren we zelf maar we werken hiervoor wel samen met o.a. Netwerk NL voor bijvoorbeeld het onderhoud. Ik vermoed dat hier de verwarring is ontstaan (ook bij de collega’s).

Vandaag een monteur langs geweest .zag in een oogopslag wat is was.lag nl niet aan hardware,er zijn blijkbaar problemen bij TM & KPN men zou aan een oplossing werken.monteur verontschuldigde zich netjes dat hij niets kon betekenen.Nu maar afwachten of TM & KPN snel met een oplossing komen.het is geen kijken zo. 
hier betaal ik nl geen fors bedrag per maand voor

Beste 

Hoelang zeggen jullie dit nu al??????

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @bverhoof,

 

Het is natuurlijk nooit fijn wanneer je zoveel kwaliteitsverlies hebt op je TV Boxen. Ik heb ervoor gezorgd dat Guidion langs kan komen om het TV-probleem te onderzoeken en herstellen. Je hoeft daarvoor alleen nog maar een afspraak met hen in te plannen zodat je een datum kunt afstemmen. De afspraaktool wordt binnen 10 tot 30 minuten naar je toegestuurd per SMS en e-mail. :wink:

 

Reputatie 7

Hi @bverhoof Op dit moment lijken er problemen met TV te spelen op het glasvezel netwerk wat kan leiden tot blokkerig/stotterend beeld. We zijn de oorzaak hiervan aan het onderzoeken en werken er met man en macht aan om het zo snel mogelijk op te lossen!

Reputatie 7

Hi @bverhoof, zolang er nodig was om de vervangende hardware te bemachtigen en een engineer in te plannen. :wink:  Maar dit is inmiddels gelukt en de werkzaamheden zijn uitgevoerd. Mocht je nog problemen ervaren dan hoor ik het uiteraard graag!

Reageer