Ik heb haperend/slecht beeld

Ik heb haperend/slecht beeld
Reputatie 7
Badge +8

In dit artikel vind je alles wat je nodig hebt om ervoor te zorgen dat jouw haperende/slechte beeld gaat verdwijnen.

 

Mogelijk ervaar je een ander probleem dan haperend/slecht beeld. Dan helpt het onderstaande je verder: 

TV Box foutmelding codes | Heb je een foutmelding of slotje in beeld? Ga dan snel naar dit artikel over foutcodes.
Verstoring | Vermoed je een algemeen issue? Kijk dan naar ons storingstopic.

 

Ervaar jij haperend/slecht beeld? Dan kunnen de onderstaande stappen dit probleem verhelpen. 

 

    1. Sluit de HDMI-kabel opnieuw aan of test een andere kabel en/of LAN-poort

Sluit de HDMI-kabel (of SCART-kabel) opnieuw aan op zowel de TV Box als de TV. Als dit het probleem niet oplost, dan kun je testen met een vervangende kabel. Een vreemde kleur of gloed van het beeld ligt vaak aan de kabel of de aansluiting/poort. Test zowel met een andere HDMI-kabel als UTP-kabel op de tv of het probleem verdwijnt. 

 

Door ook te kijken of het probleem opgelost is met het wisselen van LAN-poort, controleren we of het probleem in de LAN-poort zit. Werkt het op een andere poort wel? Dan is de poort op het modem waarschijnlijk defect.

 

  2. Voer een powerflip uit

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

 

 3. Sluit de TV Box rechtstreeks aan

Is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem? Wij adviseren om de TV Box met een UTP-kabel op het modem aan te sluiten. Dit geeft de beste snelheden en minste kans op problemen. Mocht je liever draadloos tv willen kijken, check dan onze Smart TV App:

 

 

 4. Heb je ook een wazig tv-menu?

Wanneer het menu wazig of korrelig is, dan kan dat te maken hebben met de resolutie. Nieuwe tv's spelen vaak af op een 4K resolutie. Hierdoor kun je met een 4K tv haperend beeld en/of wegvallend geluid ervaren. De beeldinstellingen op de TV zelf wijzigen naar 1920x1080 (Full HD) en 50 fps/Hz helpt vaak.

 

 

5. Staat de framerate goed? 

Een aantal HD+ kanalen (b.v. NPO 1, 2 en 3) heeft een 1080p 50fps (frames per seconde) framerate. De HDMI output moet dan gelijk zijn, dus de TV Box moet op 1080p50 of 1080i50 staan. Wat staat er in beeld wanneer je de output van de HDMI output verandert (of inschakelt) op deze kanalen? Is de framerate 50Hz? Zo niet, dan kun je dit aanpassen in het menu onder 'Instellingen' naar 1080p50 of 1080i50.

 

6. Ik ervaar nog steeds haperend/slecht beeld

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Geen zorgen, Maak dan een topic aan via onderstaand format, zodat we dit kunnen doorzetten naar onze technische dienst:

  • Welk probleem ervaar je (zie je een haperend beeld of een gekke gloed)?

  • Deel twee voorbeelden van een programma, zender inclusief de datum en het tijdstip.

  • Speelt dit bij opnames, live tv-kijken en/of bij Terug Kijken?

  • Speelt het op alle zenders of specifiek bij bepaalde zenders?

  • Ervaar je ook problemen met TV Anywhere?

  • Kijk je via de App of via de TV Box?

  • Als je meerdere TV Boxen hebt, gebeurt het dan op alle TV Boxen?

 

 

Kom je er helemaal niet meer uit? Laat het ons weten in een reactie hieronder of neem contact op met onze klantenservice, dan helpen wij jou en jij misschien weer iemand anders! 💪

 


441 reacties

Regelmatig staat mijn tv beeld stil en verschijnt een errormelding met afspelen. Ik moet dan even van zender wisselen voordat deze weer werkt. Ook "scrambled" het regelmatig en hoor ik een soort van robotgeluiden als stemmen. Heel storend en vervelend! Waarom kan ik jullie trouwens niet bellen dan? Bij Vodafone kon ik bellen en werd het meteen opgelost..
Reputatie 7
Hoi Veronicafrancisca, welkom op het forum!



De aanleiding is niet fijn natuurlijk, maar T-Mobile denkt zeker graag met je mee. Daarom heb ik je topic hier ondergebracht. Hierboven staan namelijk hulpmiddelen om snel weer scherp beeld te krijgen.



Laat je weten of het helpt?
Reputatie 1
Hallo Sander,



Helaas heb ik ook al een week last van blokkering beeld, op alle zenders. Tijdens uitzendingen als ook tijdens reclames. Dit komt om de 10-20 seconden ongeveer.

Ht stappenplan zoals hierboven heb ik gevolgd. Snelheid is hoog genoeg (47 Mb/s). Box heb ik ook van de stroom gehad, meerde malen, maar geen effect. Helaas lukt de reset van de box niet, als ik de resetknop indruk dan gebeurt er niets, niet na 10,15 of 20 seconden, meerdere malen geprobeerd. Die reset lukt dus niet.

Box zit direct met een utp kabel aangesloten op de router.

De router heb ik ook naar fabrieksinstellingen teruggezet, geen effect. Ook met andere hdmi kabels blijft het probleem. Overige bronnen via hdmi (als mediaplayer en ATV) werken wel prima.



Volgens mij heb ik nu alles getest, maar het probleem blijft dus nog steeds. Wat te doen?



Alvast bedankt!
Hallo Sander,



Helaas heb ik ook al een week last van blokkering beeld, op alle zenders. Tijdens uitzendingen als ook tijdens reclames. Dit komt om de 10-20 seconden ongeveer.

Ht stappenplan zoals hierboven heb ik gevolgd. Snelheid is hoog genoeg (47 Mb/s). Box heb ik ook van de stroom gehad, meerde malen, maar geen effect. Helaas lukt de reset van de box niet, als ik de resetknop indruk dan gebeurt er niets, niet na 10,15 of 20 seconden, meerdere malen geprobeerd. Die reset lukt dus niet.

Box zit direct met een utp kabel aangesloten op de router.

De router heb ik ook naar fabrieksinstellingen teruggezet, geen effect. Ook met andere hdmi kabels blijft het probleem. Overige bronnen via hdmi (als mediaplayer en ATV) werken wel prima.



Volgens mij heb ik nu alles getest, maar het probleem blijft dus nog steeds. Wat te doen?



Alvast bedankt!




Ik sluit me hierbij aan. Heb sinds een week dezelfde klachten en heb al alles gereset maar storingen blijven. Netflix etc werkt wel goed.
Reputatie 7
@Siddartha en @Paul.C,



Super dat jullie bovenstaande stappen zo precies opgevolgd hebben. Nu zie ik dat er een storing is geweest in Noord Limburg waar er een blokkerige beeld voor TV werd verstuurd. Dt probleem is vannacht gelukkig verholpen!



Kunnen jullie checken of het TV beeld bij jullie ook hersteld is? Zo nee, dan wil ik nog het volgende van jullie vragen:

-Nog eenmaal de TV Box van de stroom halen.

-Kun je met een andere internetkabel (UTP) testen?

-Kun je jouw postcode, huisnummer en de laatste vier cijfers in een privébericht aan mij sturen?



Ik ben heeeel benieuwd!
Reputatie 1
@Siddartha en @Paul.C,



Super dat jullie bovenstaande stappen zo precies opgevolgd hebben. Nu zie ik dat er een storing is geweest in Noord Limburg waar er een blokkerige beeld voor TV werd verstuurd. Dt probleem is vannacht gelukkig verholpen!



Kunnen jullie checken of het TV beeld bij jullie ook hersteld is? Zo nee, dan wil ik nog het volgende van jullie vragen:

-Nog eenmaal de TV Box van de stroom halen.

-Kun je met een andere internetkabel (UTP) testen?

-Kun je jouw postcode, huisnummer en de laatste vier cijfers in een privébericht aan mij sturen?



Ik ben heeeel benieuwd!




Dank voor de snelle reactie!

Het lijkt inderdaad beter te zijn nu, goed om te weten dat er een storing was in Noord-Limburg. Woon zelf in Midden-Limburg, maar kan zijn dat het daar toch betrekking op heeft gehad.

Toch het niet beter zijn, dan laat ik het weten!
Reputatie 1
Heb weer slecht beeld... nou niet blokkering, maar de helft (meestal bovenkant) van het beeld is wazig. Heel irritant. Heb de box al uit en aan gezet, maar geen effect.. Is er weer een storing? Volgens het sturingstopic niet, maar goed...
Yup same here.

Live tv geen probleem maar als ik halverwege een progamma thuis kom en begin gemist gebruik standaard blokkerig beeld.

Denk dat ik maar weer naar ziggo ga.

Daar ko je tenminste tot 7 dagen progamma's terug kijken op alle zenders.

Kortom t-mobile tv NOT HAPPY
Reputatie 1
Bij mij was het in eerste instantie bij live tv. Gisteren ondervond ik weer problemen bij herstart inderdaad. Toevallig bij SBS6. Het hele beeld was continu blokkerig en zodanig dat we het programma niet konden afkijken. Uiteraard wel de box herstart.

Daarna een programma op NPO herstart en daar hadden we weer geen problemen.



Moet zeggen dat na een jaar zonder storingen het nu wel meer wordt en ik ook sterk denk om over te stappen aangezien in contractprijs ben.
Reputatie 7
@Siddartha @hanskadett Goed dat jullie al stappen hebben ondernomen om het probleem te verhelpen! Als jullie het beeld blijven ervaren controleer dan ook de kabels en probeer een andere poort op de modem (poort 3 en 4 zijn geschikt voor TV). Zorg ook dat de TV-Box rechtstreeks aangesloten is op de modem. Als een andere poort en kabels niet helpen voer dan een fabrieksreset uit van de TV-Box. Gebruik je een TV-Box met opnamefunctie? Dan voer ik graag de reset voor jullie uit op afstand. Ik hoor graag of het gelukt is!
Helaas, alle bovenstaande stappen uitgevoerd, zelfs nieuwe kabels aangekocht. Het mag allemaal niet helpen. Dan gaat het weer een poosje goed en dan krijg ik weer allemaal blokjes en stilstaand beeld. Ik baal er enorm van dat ik ben overgestapt op t-mobile thuis en dat ik dus nog heel veel maanden aan jullie vast zit wat ik eigenlijk ook schandalig vind omdat jullie niet leveren waar ik voor betaal, jullie leveren alleen heel veel frustratie. Als ik toch het abonnement op wil zeggen dan mag dat uiteraard maar daar mag ik dan wel eventjes voor betalen.... Belachelijk dat ik moet betalen voor frustratie en slecht beeld.

Wanneer gaan jullie over op goede kwaliteit? Ga ik daar nog van kunnen genieten of mag ik nog vele maanden naar blokjes en stilstaand beeld kijken?
Reputatie 7
Hoi Mariel09,



Wat goed dat je alle stappen doorlopen hebt. Is het ook gelukt met de fabrieksreset van de TV Box? Zo ja, dan zou ik graag naar jouw verbinding willen kijken. Wil je mij hiervoor je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht sturen? Ik help je graag, zodat je lekker kunt TV-kijken zonder problemen!
Bovenstaand allemaal gedaan reset van alles ben nu al 3 dagen bezig en het wordt steeds erger met het geluid en het beeld nieuwe kabels gek word ik ervan
Nog steeds geen verbetering geluid wordt steeds slechter alle stekkers vernieuwd kan iemand zien wat er aan de hand is.
Net weer alles geprobeerd, andere kastje aangesloten weer alles uitgezet gereset weer alles opnieuw nu eveeneens geen wifi verbinding meer te krijgen... ik word hier moe van ik ga m nog een keer opnieuw opstarten maar ik krijg gewoon geen antwoord en geen contact met jullie lekker zeg en wat nu... zolang ik de rekeningen maar blijf betalen dit moet nu toch snel opgelost worden maar als ik een betaling storneer want gebeurd er dan..... heb ik helemaal niks meer want ik ga ervan uit dat jullie dan wel heel snel handelen
Reputatie 7
Hi moow!



Super goed van je dat je alles geprobeerd hebt. Je verdient een pluim! Ik kan me goed voorstellen dat slecht geluid en slecht beeld je niet blij maken. Ik heb direct naar jouw verbinding gekeken en vanuit je modem wordt er in ieder geval een goed signaal uitgegeven. Dat is een goed teken, de fundering van jouw TV-signaal is in ieder geval goed! We gaan samen op zoek naar de oplossing.



Met welke TV Box heb jij last van slecht beeld en geluid? Gebruik je deze TV Box draadloos? Met deze informatie kan ik op zoek naar een passende oplossing voor je. Laat het me weten!
Hoi Sterre ik heb beide tv boxen (ik heb er 2, 1 standaard en 1 extra voor boven zonder opnemen, maar die tv is kapot dus die gebruiken we nog steeds niet) aangesloten met kabels maar beide geven slecht geluid en haperend beeld. Dan valt ook de internet verbinding steeds weg of al die lampjes van de modem blijven knipperen. Ook radio is slecht bijna niet te verstaan.
Wij hebben precies hetzelfde. Het ligt aan het tv kastje wat niet meer van deze tijd is.

Er is niks mis met het internet, er is ook niks mis met je kabels. Immers na heel lang wachten werkt vaak de tv wel weer redelijk.



Wat er waarschijnlijk aan de hand is, is dat tmobile de software heeft geupdate en iets goed heeft verkloot of dat de brakke tv kastjes simpelweg te oud zijn en het niet meer trekken (software word wel steeds geupdate). Sinds het niet meer Vodafone is hebben wij significant meer gezeur. Het modem kan je gelukkig zelf vervangen voor eentje die niet antiek is maar het tv kastje kan je niet zelf vervangen.



Wij hebben al een monteur over de vloer gehad, die reset alles, dan werkt het 10 minuten maar vervolgens zit je met hetzelfde probleem.
Reputatie 7
Hoi Sterre ik heb beide tv boxen (ik heb er 2, 1 standaard en 1 extra voor boven zonder opnemen, maar die tv is kapot dus die gebruiken we nog steeds niet) aangesloten met kabels maar beide geven slecht geluid en haperend beeld. Dan valt ook de internet verbinding steeds weg of al die lampjes van de modem blijven knipperen. Ook radio is slecht bijna niet te verstaan.



Heel erg bedankt voor je uitgebreide uitleg! Daar kan ik wat mee. Ik wil graag je modem een fabrieksreset geven. Hierdoor schud ik hem wakker als het ware. Dat betekent wel dat jouw ingestelde gegevens verloren gaan, zoals een eigen gemaakt wifiwachtwoord. Daarom heb ik jouw toestemming nodig. Dus: mag ik jouw modem van afstand resetten?
Reputatie 7
Wij hebben precies hetzelfde. Het ligt aan het tv kastje wat niet meer van deze tijd is.

Er is niks mis met het internet, er is ook niks mis met je kabels. Immers na heel lang wachten werkt vaak de tv wel weer redelijk.



Wat er waarschijnlijk aan de hand is, is dat tmobile de software heeft geupdate en iets goed heeft verkloot of dat de brakke tv kastjes simpelweg te oud zijn en het niet meer trekken (software word wel steeds geupdate). Sinds het niet meer Vodafone is hebben wij significant meer gezeur. Het modem kan je gelukkig zelf vervangen voor eentje die niet antiek is maar het tv kastje kan je niet zelf vervangen.



Wij hebben al een monteur over de vloer gehad, die reset alles, dan werkt het 10 minuten maar vervolgens zit je met hetzelfde probleem.




Hi bremg! Wat jammer dat je er zo over denkt, ik wil je graag een positieve indruk van T-Mobile Thuis achterlaten. We updaten inderdaad regelmatig de software, zodat het gebruiksgemak alleen maar beter wordt voor onze klanten. Dit zijn geen updates die de TV Boxen niet aankunnen en we voeren de updates zorgvuldig uit. Het enige kwaaltje dat de TV Box zonder opnamefunctie kan vertonen is traag zappen. Hier zijn we ons van bewust en daarom hebben wij sinds februari 2018 nieuwe TV Boxen aangeschaft.



Met de TV Box van moow is niets mis. Blokkerig of haperend beeld/geluid komt doordat het modem of de TV Box 'wakkergeschud' moet worden, de internetlijn niet goed binnenkomt in het modem of dat de TV-kabels intern kapot zijn. Ook kan dit probleem zich voordoen als een TV Box niet bekabeld is aangesloten, maar via adapters. We checken alles en doen er alles aan om de juiste oplossing te bieden zodat moow, jij en al onze klanten perfect TV kunnen kijken. Mijn collega's en ik willen de nodige ontspanning niet van jullie wegnemen. Mocht ik je kunnen helpen met een vraag over jouw diensten, laat je me het dan weten? Ook voor jou zoek ik graag alles grondig uit.
Na installatie had ik ook een haperend beeld op een Philips ambilight TV. Na veel lezen en contact met de klantenservice van zowel T-mobile als Philips heb ik als volgt kunnen oplossen.

Mijn ambilight staat al sinds ik de tv heb ingesteld op "statisch". Na het uitproberen van de diverse beeldinstellingen blijkt nu dat wanneer het ambilight op "standaard" wordt ingesteld de hapering verdwijnt en het beeld wordt weergegeven zoals het hoort.

Zelf ben ik deze oplossing nog nergens tegen gekomen, misschien handig om in het stappenplan op te nemen bij de klantenservice!
Reputatie 7
Yes! Wat super dat je jouw oplossing met de Community deelt, Pekon! Je helpt niet alleen je mede-klanten, maar ook geef je ons een waardevolle tip die wij kunnen doorvoeren om nog meer klanten van een goede oplossing te voorzien. Heel erg bedankt daarvoor!
Reputatie 1
bij mij is het weer zover, wazig beeld. Niet zo zeer bokkerig, maar meerjarig/dubbel. TV box al gereset (middels stroom eraf gehaald) evenals het modem, maar dit heeft geen effect. Is er een storing bekend in midden-limburg?
Reputatie 7
Hi Siddartha, ik heb het meteen voor je nagekeken maar er was geen storing in jouw omgeving. Als het nog vaker voorkomt dan kan ik je TV Box op afstand een fabrieksreset geven. Als je hier gebruik van wil maken geef mij dan even een seintje, dan voer ik de rest voor je uit!
Reputatie 1
Hi Siddartha, ik heb het meteen voor je nagekeken maar er was geen storing in jouw omgeving. Als het nog vaker voorkomt dan kan ik je TV Box op afstand een fabrieksreset geven. Als je hier gebruik van wil maken geef mij dan even een seintje, dan voer ik de rest voor je uit!



Hoi Brian, thanx... vanavond was het beeld wel weer ok, alleen het voetbal niet... :)

Mocht ik weer problemen hebben dan laat ik het weten.

Reageer