Beantwoord

Blokkerig of haperend beeld op TV


Reputatie 6
Badge +5
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 2170 reacties
Zit je net klaar voor GTST, krijg je dit. Niets zo vervelend als haperend beeld. Of misschien heb je wel blokken in beeld. Wat te doen?
icon

Beste antwoord door Sander 15 mei 2017, 10:55

Goed dat je hier bent gekomen, we gaan meteen aan de slag, zodat je snel weer haarscherp beeld hebt. Heb je een foutmelding in beeld, klik dan op dit topic. Vermoed je een algemene storing, kijk dan naar ons storingstopic: t-mobile.nl/thuisstoring. Zie jij blokken of vlekken in beeld of staat het beeld stil, volg dan onderstaande stappen.

1.Eerste checks
Bij iedere verstoring is het altijd handig om eerst de TV Box voor tien seconden van de stroom te halen. Controleer ook of je internetverbinding nog werkt. Werkt deze niet, dan is er iets anders aan de hand. Haal dan eerst het modem voor tien seconden van de stroom. Blijft het probleem op Internet èn TV, volg dan deze stappen.

2.Het signaal van buitenaf
Je hebt de TV Box even van de stroom gehaald, maar het probleem speelt nog steeds. Dan krijgen we het grote uitsluitspelletje: wat veroorzaakt de storing? We beginnen bij de bron. Het kan zijn dat er een snelheidsprobleem is. Er is dan niet genoeg bandbreedte om het TV signaal door te geven met blokjes tot gevolg. Test met een laptop of PC met een bekabelde verbinding direct op het modem in LAN1 of LAN2 welke snelheid je haalt. Is dit meer dan 12 Mb/s? Dan ligt het niet aan de verbinding van buitenaf. Is de snelheid lager? Laat het ons weten!

3.Het modem
Misschien is het modem ergens van in de war geraakt. Je hebt deze al even van de stroom gehaald. We pakken het nu grootser aan! Haal de Internetkabel voor de TV Box bij LAN3 of LAN4 uit het modem. Nu voeren we een fabrieksreset van het modem uit. Als het modem volledig is opgestart (de lampjes branden weer constant) en de TV meldt "ethernet is not detected", dan sluiten we de Internetkabel weer aan bij LAN3 of LAN4. Geen verschil? Dan gaan we door.

4.De kabel
Veruit de meeste problemen komen door de spreekwoordelijke kink in de kabel. Zorg voor een directe verbinding tussen het modem en de TV Box met een Internetkabel. Maak je gebruik van homeplugs, devolo's, verlengstukjes of andere adapters, koppel deze dan los en gebruik de meegeleverde kabel. Nog niet opgelost? Volgende stap.

5.De TV Box
Er kan natuurlijk ook iets mis zijn met de TV Box zelf. Heb je een TV Box zonder opnamefunctie? Voer dan een fabrieksreset uit. Heb je een TV Box met opnamefunctie, controleer dan of de schijfruimte niet (bijna) vol zit en verwijder enkele opnames. Dit vind je in het Menu // On Demand // Opnames // Geplande opnames. Heb je toevallig nog een tweede TV Box, wissel deze dan om. Blijft de storing dan bij de TV Box of bij de TV? Als het aan de TV Box ligt, neem dan contact met ons op.

6.De televisie
Als je bij bovenstaande kruistest (het omwisselen) zeker bent dat het niet aan de internetkabel ligt (die je hebt vervangen), dan kan het aan de TV zelf of aan de HDMI kabel liggen. Vervang de HDMI kabel daarom, dat is makkelijker dan de TV. Heb je een Philips TV? Zorg dan voor de laatste update van je toestel. Geeft ook het menu een verstoord beeld weer, dan is er iets mis met het toestel. Vraag het dan na bij de leverancier.

Heb je vragen over de hulppagina of bovenstaande uitleg? Kom je er helemaal niet meer uit? Laat het ons weten in een reactie hieronder of neem contact op met onze klantenservice, dan helpen wij jou en jij misschien weer iemand anders! 🆒

Bekijk origineel

75 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Goed dat je hier bent gekomen, we gaan meteen aan de slag, zodat je snel weer haarscherp beeld hebt. Heb je een foutmelding in beeld, klik dan op dit topic. Vermoed je een algemene storing, kijk dan naar ons storingstopic: t-mobile.nl/thuisstoring. Zie jij blokken of vlekken in beeld of staat het beeld stil, volg dan onderstaande stappen.

1.Eerste checks
Bij iedere verstoring is het altijd handig om eerst de TV Box voor tien seconden van de stroom te halen. Controleer ook of je internetverbinding nog werkt. Werkt deze niet, dan is er iets anders aan de hand. Haal dan eerst het modem voor tien seconden van de stroom. Blijft het probleem op Internet èn TV, volg dan deze stappen.

2.Het signaal van buitenaf
Je hebt de TV Box even van de stroom gehaald, maar het probleem speelt nog steeds. Dan krijgen we het grote uitsluitspelletje: wat veroorzaakt de storing? We beginnen bij de bron. Het kan zijn dat er een snelheidsprobleem is. Er is dan niet genoeg bandbreedte om het TV signaal door te geven met blokjes tot gevolg. Test met een laptop of PC met een bekabelde verbinding direct op het modem in LAN1 of LAN2 welke snelheid je haalt. Is dit meer dan 12 Mb/s? Dan ligt het niet aan de verbinding van buitenaf. Is de snelheid lager? Laat het ons weten!

3.Het modem
Misschien is het modem ergens van in de war geraakt. Je hebt deze al even van de stroom gehaald. We pakken het nu grootser aan! Haal de Internetkabel voor de TV Box bij LAN3 of LAN4 uit het modem. Nu voeren we een fabrieksreset van het modem uit. Als het modem volledig is opgestart (de lampjes branden weer constant) en de TV meldt "ethernet is not detected", dan sluiten we de Internetkabel weer aan bij LAN3 of LAN4. Geen verschil? Dan gaan we door.

4.De kabel
Veruit de meeste problemen komen door de spreekwoordelijke kink in de kabel. Zorg voor een directe verbinding tussen het modem en de TV Box met een Internetkabel. Maak je gebruik van homeplugs, devolo's, verlengstukjes of andere adapters, koppel deze dan los en gebruik de meegeleverde kabel. Nog niet opgelost? Volgende stap.

5.De TV Box
Er kan natuurlijk ook iets mis zijn met de TV Box zelf. Heb je een TV Box zonder opnamefunctie? Voer dan een fabrieksreset uit. Heb je een TV Box met opnamefunctie, controleer dan of de schijfruimte niet (bijna) vol zit en verwijder enkele opnames. Dit vind je in het Menu // On Demand // Opnames // Geplande opnames. Heb je toevallig nog een tweede TV Box, wissel deze dan om. Blijft de storing dan bij de TV Box of bij de TV? Als het aan de TV Box ligt, neem dan contact met ons op.

6.De televisie
Als je bij bovenstaande kruistest (het omwisselen) zeker bent dat het niet aan de internetkabel ligt (die je hebt vervangen), dan kan het aan de TV zelf of aan de HDMI kabel liggen. Vervang de HDMI kabel daarom, dat is makkelijker dan de TV. Heb je een Philips TV? Zorg dan voor de laatste update van je toestel. Geeft ook het menu een verstoord beeld weer, dan is er iets mis met het toestel. Vraag het dan na bij de leverancier.

Heb je vragen over de hulppagina of bovenstaande uitleg? Kom je er helemaal niet meer uit? Laat het ons weten in een reactie hieronder of neem contact op met onze klantenservice, dan helpen wij jou en jij misschien weer iemand anders! 🆒

Regelmatig staat mijn tv beeld stil en verschijnt een errormelding met afspelen. Ik moet dan even van zender wisselen voordat deze weer werkt. Ook "scrambled" het regelmatig en hoor ik een soort van robotgeluiden als stemmen. Heel storend en vervelend! Waarom kan ik jullie trouwens niet bellen dan? Bij Vodafone kon ik bellen en werd het meteen opgelost..
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Veronicafrancisca, welkom op het forum!

De aanleiding is niet fijn natuurlijk, maar T-Mobile denkt zeker graag met je mee. Daarom heb ik je topic hier ondergebracht. Hierboven staan namelijk hulpmiddelen om snel weer scherp beeld te krijgen.

Laat je weten of het helpt?
Hallo Sander,

Helaas heb ik ook al een week last van blokkering beeld, op alle zenders. Tijdens uitzendingen als ook tijdens reclames. Dit komt om de 10-20 seconden ongeveer.
Ht stappenplan zoals hierboven heb ik gevolgd. Snelheid is hoog genoeg (47 Mb/s). Box heb ik ook van de stroom gehad, meerde malen, maar geen effect. Helaas lukt de reset van de box niet, als ik de resetknop indruk dan gebeurt er niets, niet na 10,15 of 20 seconden, meerdere malen geprobeerd. Die reset lukt dus niet.
Box zit direct met een utp kabel aangesloten op de router.
De router heb ik ook naar fabrieksinstellingen teruggezet, geen effect. Ook met andere hdmi kabels blijft het probleem. Overige bronnen via hdmi (als mediaplayer en ATV) werken wel prima.

Volgens mij heb ik nu alles getest, maar het probleem blijft dus nog steeds. Wat te doen?

Alvast bedankt!
Siddartha schreef:

Hallo Sander,

Helaas heb ik ook al een week last van blokkering beeld, op alle zenders. Tijdens uitzendingen als ook tijdens reclames. Dit komt om de 10-20 seconden ongeveer.
Ht stappenplan zoals hierboven heb ik gevolgd. Snelheid is hoog genoeg (47 Mb/s). Box heb ik ook van de stroom gehad, meerde malen, maar geen effect. Helaas lukt de reset van de box niet, als ik de resetknop indruk dan gebeurt er niets, niet na 10,15 of 20 seconden, meerdere malen geprobeerd. Die reset lukt dus niet.
Box zit direct met een utp kabel aangesloten op de router.
De router heb ik ook naar fabrieksinstellingen teruggezet, geen effect. Ook met andere hdmi kabels blijft het probleem. Overige bronnen via hdmi (als mediaplayer en ATV) werken wel prima.

Volgens mij heb ik nu alles getest, maar het probleem blijft dus nog steeds. Wat te doen?

Alvast bedankt!



Ik sluit me hierbij aan. Heb sinds een week dezelfde klachten en heb al alles gereset maar storingen blijven. Netflix etc werkt wel goed.
Reputatie 6
Badge +5
@Siddartha en @Paul.C,

Super dat jullie bovenstaande stappen zo precies opgevolgd hebben. Nu zie ik dat er een storing is geweest in Noord Limburg waar er een blokkerige beeld voor TV werd verstuurd. Dt probleem is vannacht gelukkig verholpen!

Kunnen jullie checken of het TV beeld bij jullie ook hersteld is? Zo nee, dan wil ik nog het volgende van jullie vragen:
-Nog eenmaal de TV Box van de stroom halen.
-Kun je met een andere internetkabel (UTP) testen?
-Kun je jouw postcode, huisnummer en de laatste vier cijfers in een privébericht aan mij sturen?

Ik ben heeeel benieuwd!
Sander schreef:

@Siddartha en @Paul.C,

Super dat jullie bovenstaande stappen zo precies opgevolgd hebben. Nu zie ik dat er een storing is geweest in Noord Limburg waar er een blokkerige beeld voor TV werd verstuurd. Dt probleem is vannacht gelukkig verholpen!

Kunnen jullie checken of het TV beeld bij jullie ook hersteld is? Zo nee, dan wil ik nog het volgende van jullie vragen:
-Nog eenmaal de TV Box van de stroom halen.
-Kun je met een andere internetkabel (UTP) testen?
-Kun je jouw postcode, huisnummer en de laatste vier cijfers in een privébericht aan mij sturen?

Ik ben heeeel benieuwd!



Dank voor de snelle reactie!
Het lijkt inderdaad beter te zijn nu, goed om te weten dat er een storing was in Noord-Limburg. Woon zelf in Midden-Limburg, maar kan zijn dat het daar toch betrekking op heeft gehad.
Toch het niet beter zijn, dan laat ik het weten!
Heb weer slecht beeld... nou niet blokkering, maar de helft (meestal bovenkant) van het beeld is wazig. Heel irritant. Heb de box al uit en aan gezet, maar geen effect.. Is er weer een storing? Volgens het sturingstopic niet, maar goed...
Yup same here.
Live tv geen probleem maar als ik halverwege een progamma thuis kom en begin gemist gebruik standaard blokkerig beeld.
Denk dat ik maar weer naar ziggo ga.
Daar ko je tenminste tot 7 dagen progamma's terug kijken op alle zenders.
Kortom t-mobile tv NOT HAPPY
Bij mij was het in eerste instantie bij live tv. Gisteren ondervond ik weer problemen bij herstart inderdaad. Toevallig bij SBS6. Het hele beeld was continu blokkerig en zodanig dat we het programma niet konden afkijken. Uiteraard wel de box herstart.
Daarna een programma op NPO herstart en daar hadden we weer geen problemen.

Moet zeggen dat na een jaar zonder storingen het nu wel meer wordt en ik ook sterk denk om over te stappen aangezien in contractprijs ben.
Reputatie 5
Badge +5
@Siddartha @hanskadett Goed dat jullie al stappen hebben ondernomen om het probleem te verhelpen! Als jullie het beeld blijven ervaren controleer dan ook de kabels en probeer een andere poort op de modem (poort 3 en 4 zijn geschikt voor TV). Zorg ook dat de TV-Box rechtstreeks aangesloten is op de modem. Als een andere poort en kabels niet helpen voer dan een fabrieksreset uit van de TV-Box. Gebruik je een TV-Box met opnamefunctie? Dan voer ik graag de reset voor jullie uit op afstand. Ik hoor graag of het gelukt is!
Helaas, alle bovenstaande stappen uitgevoerd, zelfs nieuwe kabels aangekocht. Het mag allemaal niet helpen. Dan gaat het weer een poosje goed en dan krijg ik weer allemaal blokjes en stilstaand beeld. Ik baal er enorm van dat ik ben overgestapt op t-mobile thuis en dat ik dus nog heel veel maanden aan jullie vast zit wat ik eigenlijk ook schandalig vind omdat jullie niet leveren waar ik voor betaal, jullie leveren alleen heel veel frustratie. Als ik toch het abonnement op wil zeggen dan mag dat uiteraard maar daar mag ik dan wel eventjes voor betalen.... Belachelijk dat ik moet betalen voor frustratie en slecht beeld.
Wanneer gaan jullie over op goede kwaliteit? Ga ik daar nog van kunnen genieten of mag ik nog vele maanden naar blokjes en stilstaand beeld kijken?
Reputatie 5
Badge +3
Hoi Mariel09,

Wat goed dat je alle stappen doorlopen hebt. Is het ook gelukt met de fabrieksreset van de TV Box? Zo ja, dan zou ik graag naar jouw verbinding willen kijken. Wil je mij hiervoor je postcode, huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht sturen? Ik help je graag, zodat je lekker kunt TV-kijken zonder problemen!
Bovenstaand allemaal gedaan reset van alles ben nu al 3 dagen bezig en het wordt steeds erger met het geluid en het beeld nieuwe kabels gek word ik ervan
Nog steeds geen verbetering geluid wordt steeds slechter alle stekkers vernieuwd kan iemand zien wat er aan de hand is.
Net weer alles geprobeerd, andere kastje aangesloten weer alles uitgezet gereset weer alles opnieuw nu eveeneens geen wifi verbinding meer te krijgen... ik word hier moe van ik ga m nog een keer opnieuw opstarten maar ik krijg gewoon geen antwoord en geen contact met jullie lekker zeg en wat nu... zolang ik de rekeningen maar blijf betalen dit moet nu toch snel opgelost worden maar als ik een betaling storneer want gebeurd er dan..... heb ik helemaal niks meer want ik ga ervan uit dat jullie dan wel heel snel handelen
Reputatie 5
Badge +3
Hi moow!

Super goed van je dat je alles geprobeerd hebt. Je verdient een pluim! Ik kan me goed voorstellen dat slecht geluid en slecht beeld je niet blij maken. Ik heb direct naar jouw verbinding gekeken en vanuit je modem wordt er in ieder geval een goed signaal uitgegeven. Dat is een goed teken, de fundering van jouw TV-signaal is in ieder geval goed! We gaan samen op zoek naar de oplossing.

Met welke TV Box heb jij last van slecht beeld en geluid? Gebruik je deze TV Box draadloos? Met deze informatie kan ik op zoek naar een passende oplossing voor je. Laat het me weten!
Hoi Sterre ik heb beide tv boxen (ik heb er 2, 1 standaard en 1 extra voor boven zonder opnemen, maar die tv is kapot dus die gebruiken we nog steeds niet) aangesloten met kabels maar beide geven slecht geluid en haperend beeld. Dan valt ook de internet verbinding steeds weg of al die lampjes van de modem blijven knipperen. Ook radio is slecht bijna niet te verstaan.
Wij hebben precies hetzelfde. Het ligt aan het tv kastje wat niet meer van deze tijd is.
Er is niks mis met het internet, er is ook niks mis met je kabels. Immers na heel lang wachten werkt vaak de tv wel weer redelijk.

Wat er waarschijnlijk aan de hand is, is dat tmobile de software heeft geupdate en iets goed heeft verkloot of dat de brakke tv kastjes simpelweg te oud zijn en het niet meer trekken (software word wel steeds geupdate). Sinds het niet meer Vodafone is hebben wij significant meer gezeur. Het modem kan je gelukkig zelf vervangen voor eentje die niet antiek is maar het tv kastje kan je niet zelf vervangen.

Wij hebben al een monteur over de vloer gehad, die reset alles, dan werkt het 10 minuten maar vervolgens zit je met hetzelfde probleem.
Reputatie 5
Badge +3
moow schreef:

Hoi Sterre ik heb beide tv boxen (ik heb er 2, 1 standaard en 1 extra voor boven zonder opnemen, maar die tv is kapot dus die gebruiken we nog steeds niet) aangesloten met kabels maar beide geven slecht geluid en haperend beeld. Dan valt ook de internet verbinding steeds weg of al die lampjes van de modem blijven knipperen. Ook radio is slecht bijna niet te verstaan.



Heel erg bedankt voor je uitgebreide uitleg! Daar kan ik wat mee. Ik wil graag je modem een fabrieksreset geven. Hierdoor schud ik hem wakker als het ware. Dat betekent wel dat jouw ingestelde gegevens verloren gaan, zoals een eigen gemaakt wifiwachtwoord. Daarom heb ik jouw toestemming nodig. Dus: mag ik jouw modem van afstand resetten?
Reputatie 5
Badge +3
bremg schreef:

Wij hebben precies hetzelfde. Het ligt aan het tv kastje wat niet meer van deze tijd is.
Er is niks mis met het internet, er is ook niks mis met je kabels. Immers na heel lang wachten werkt vaak de tv wel weer redelijk.

Wat er waarschijnlijk aan de hand is, is dat tmobile de software heeft geupdate en iets goed heeft verkloot of dat de brakke tv kastjes simpelweg te oud zijn en het niet meer trekken (software word wel steeds geupdate). Sinds het niet meer Vodafone is hebben wij significant meer gezeur. Het modem kan je gelukkig zelf vervangen voor eentje die niet antiek is maar het tv kastje kan je niet zelf vervangen.

Wij hebben al een monteur over de vloer gehad, die reset alles, dan werkt het 10 minuten maar vervolgens zit je met hetzelfde probleem.



Hi bremg! Wat jammer dat je er zo over denkt, ik wil je graag een positieve indruk van T-Mobile Thuis achterlaten. We updaten inderdaad regelmatig de software, zodat het gebruiksgemak alleen maar beter wordt voor onze klanten. Dit zijn geen updates die de TV Boxen niet aankunnen en we voeren de updates zorgvuldig uit. Het enige kwaaltje dat de TV Box zonder opnamefunctie kan vertonen is traag zappen. Hier zijn we ons van bewust en daarom hebben wij sinds februari 2018 nieuwe TV Boxen aangeschaft.

Met de TV Box van moow is niets mis. Blokkerig of haperend beeld/geluid komt doordat het modem of de TV Box 'wakkergeschud' moet worden, de internetlijn niet goed binnenkomt in het modem of dat de TV-kabels intern kapot zijn. Ook kan dit probleem zich voordoen als een TV Box niet bekabeld is aangesloten, maar via adapters. We checken alles en doen er alles aan om de juiste oplossing te bieden zodat moow, jij en al onze klanten perfect TV kunnen kijken. Mijn collega's en ik willen de nodige ontspanning niet van jullie wegnemen. Mocht ik je kunnen helpen met een vraag over jouw diensten, laat je me het dan weten? Ook voor jou zoek ik graag alles grondig uit.
Na installatie had ik ook een haperend beeld op een Philips ambilight TV. Na veel lezen en contact met de klantenservice van zowel T-mobile als Philips heb ik als volgt kunnen oplossen.
Mijn ambilight staat al sinds ik de tv heb ingesteld op "statisch". Na het uitproberen van de diverse beeldinstellingen blijkt nu dat wanneer het ambilight op "standaard" wordt ingesteld de hapering verdwijnt en het beeld wordt weergegeven zoals het hoort.
Zelf ben ik deze oplossing nog nergens tegen gekomen, misschien handig om in het stappenplan op te nemen bij de klantenservice!
Reputatie 5
Badge +3
Yes! Wat super dat je jouw oplossing met de Community deelt, Pekon! Je helpt niet alleen je mede-klanten, maar ook geef je ons een waardevolle tip die wij kunnen doorvoeren om nog meer klanten van een goede oplossing te voorzien. Heel erg bedankt daarvoor!
bij mij is het weer zover, wazig beeld. Niet zo zeer bokkerig, maar meerjarig/dubbel. TV box al gereset (middels stroom eraf gehaald) evenals het modem, maar dit heeft geen effect. Is er een storing bekend in midden-limburg?
Reputatie 5
Badge +5
Hi Siddartha, ik heb het meteen voor je nagekeken maar er was geen storing in jouw omgeving. Als het nog vaker voorkomt dan kan ik je TV Box op afstand een fabrieksreset geven. Als je hier gebruik van wil maken geef mij dan even een seintje, dan voer ik de rest voor je uit!

Reageer