Beantwoord

Blokkerig of haperend beeld op TV



Toon eerste reactie

163 reacties

@Brian ik ben maar weer gestopt met turfen…. en ik vind het nog steeds raar dat het alleen voorkomt bij npo 1, 2 en 3...

 

Beste forumlezers,

Ik heb ook een probleem met het tv-signaal. Er is niet echt sprake van een blokkerig of wazig beeld. Het lijkt er meer op alsof er frames worden overgeslagen. Het beeld staat heel kort stil en gaat dan weer door. Een soort framedrop lijkt het wel. Het kijkt nogal onrustig, zoals jullie je voor kunnen stellen. Hetzelfde gebeurt ook als ik gebruikmaak van gehuurde films via T-mobile. 

Ik heb alle mogelijke resets al uitgevoerd (behalve factory reset van het modem, want dat kan ik niet vanuit huis). Andere HDMI kabel geprobeerd, andere poort op het modem getest, UTP-kabels gewisseld. Ook heb ik gekeken of het modem of de tv nog een update moest hebben, wat niet het geval was. 

Ook relevant om te vermelden is het feit dat het probleem relatief recent is opgedoken en dat ik met de verschillende tv-apps (Netflix, Disney+) zelf geen internetproblemen heb. Wie o wie heeft er nog goed tips? Of is het kastje aan zijn einde?

 

Nog extra info: wij hebben nog geen update gehad van ons amuletje. 

Reputatie 7
Badge +6

Dag allemaal, 

 

Voor iedereen die problemen ervaart met het TV beeld (voornamelijk op NPO 1-3, Veronica), we plaatsen updates in dit topic: Upgrade TV Box. Er is een wijziging gedaan, deel je ervaringen in het topic, zodat we alle feedback centraal houden. Excuus voor het ongemak: we werken hard aan een oplossing. 

Reputatie 2

Hi, TV heeft haperend beeld op bijna alle zenders 

Hallo,

Sinds een aantal weken last van blokkerig beeld tijdens het tv kijken, dit is op alle zenders. Heb al geprobeerd om een andere hdmi-kabel en utp-kabel te gebruiken, dit werkt niet. Het ligt ook niet aan de tv want bij netflix etc. doet ie het gewoon goed. Heb alle stappen doorlopen die door jullie voorgesteld worden, ook dit heeft geen effect. Ik denk dat er iets mis is met het tv-kastje? Het is heel irritant tv kijken. Iemand enig idee hoe en wanneer dit opgelost kan worden?

 

Groetjes, Peter

Helaas heeft o.a. dit probleem mij doen besluiten om over te stappen naar de concurrent. Er is tot op heden geen oplossing geboden. Ik wens Tmobile veel succes met het oplossen van dit probleem zodat klanten weer ‘normaal’ tv kunnen kijken. 

Reputatie 5
Badge +4

@Peter2020 Heb je al geprobeerd om je box in poort 3 aan te sluiten op het modem? Ik zie dat je inderdaad al resets hebt gedaan, sorry dat het nog niet geholpen heeft. We hebben een issue in Vught met als melding het volgende:

 Klanten achter onderstaande pops in Vught & Cromvoirt kunnen mogelijk problemen ervaren met IPTV. Wat resulteert in blokkerig beeld.
pop's
cv-1b
vt-1a
vt-1b
vt-1c
vt-1d
vt-1e
Probleem is aangemeld bij de het netwerk team.

 

@dabird Ik vind het zeer spijtig en oprecht jammer dat je ons gaat verlaten, weet wel dat je altijd weer meer dan welkom bent mocht je je bedenken! :relaxed: Hopelijk mogen we je ooit weer verwelkomen wanneer we tegen die tijd een werkende verbinding hebben op elk netwerk!

@Peter2020 Heb je al geprobeerd om je box in poort 3 aan te sluiten op het modem? Ik zie dat je inderdaad al resets hebt gedaan, sorry dat het nog niet geholpen heeft. We hebben een issue in Vught met als melding het volgende:

 Klanten achter onderstaande pops in Vught & Cromvoirt kunnen mogelijk problemen ervaren met IPTV. Wat resulteert in blokkerig beeld.
pop's
cv-1b
vt-1a
vt-1b
vt-1c
vt-1d
vt-1e
Probleem is aangemeld bij de het netwerk team.

 

@dabird Ik vind het zeer spijtig en oprecht jammer dat je ons gaat verlaten, weet wel dat je altijd weer meer dan welkom bent mocht je je bedenken! :relaxed: Hopelijk mogen we je ooit weer verwelkomen wanneer we tegen die tijd een werkende verbinding hebben op elk netwerk!

@Jason Bedankt voor je reactie. Ik heb de box zowel in poort 3 als in poort 4 aangesloten, maar ik merk daar geen verschil tussen. Het is wel duidelijk nu dat er een probleem is in Vught, dus wel fijn om te horen dat jullie er mee bezig zijn. 

Ik had via twitter ook al een melding gemaakt en een monteur zou contact met me opnemen, denk je dat dit wel gaat helpen aangezien het een bekend probleem is binnen Vught? Anders is het zonde van de tijd van de monteur namelijk die hij bij anderen dan beter kan besteden. 

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Peter2020, klopt helemaal wat je zegt, inmiddels hadden de collega’s de monteur al geannuleerd, het heeft elkaar net gekruisd. We doen ons uiterste best om de storing zo snel mogelijk te verhelpen, excuses voor het ongemak! 

En dat is de zoveelste keer dat we blokken zien ipv een scherp beeld deze week. Gebeurt momenteel meerdere keren per avond. Wordt er ondertussen niet meer een beetje moe van maar bijna slapeloos.

En ja ik heb alle bekende stappen uitgevoerd die worden beschreven met tijdelijk succes. Maar ik blijf dit niet eerdere keer doen. Als hier niet snel verbetering in komt ga ik maar eens opzoek naar een andere aanbieder. 

Reputatie 5
Badge +2

Hey @NielsGroot, dit gaan we oplossen voor je! Zojuist heb ik direct een monteursverzoek ingediend. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt inplannen. De monteur gaat er alles aan doen om je TV probleem op te lossen. Laat ons weten hoe het bezoek is verlopen. :relaxed:

Is er al meer bekend over een oplossing voor het haperende beeld (in Vught)? 

Reputatie 7
Badge +7

Hi @Peter2020, dat is er zeker, in dit topic vind je hier meer informatie over!

Reageer