Ik heb haperend/slecht beeld

Ik heb haperend/slecht beeld
Reputatie 7
Badge +8

In dit artikel vind je alles wat je nodig hebt om ervoor te zorgen dat jouw haperende/slechte beeld gaat verdwijnen.

 

Mogelijk ervaar je een ander probleem dan haperend/slecht beeld. Dan helpt het onderstaande je verder: 

TV Box foutmelding codes | Heb je een foutmelding of slotje in beeld? Ga dan snel naar dit artikel over foutcodes.
Verstoring | Vermoed je een algemeen issue? Kijk dan naar ons storingstopic.

 

Ervaar jij haperend/slecht beeld? Dan kunnen de onderstaande stappen dit probleem verhelpen. 

 

    1. Sluit de HDMI-kabel opnieuw aan of test een andere kabel en/of LAN-poort

Sluit de HDMI-kabel (of SCART-kabel) opnieuw aan op zowel de TV Box als de TV. Als dit het probleem niet oplost, dan kun je testen met een vervangende kabel. Een vreemde kleur of gloed van het beeld ligt vaak aan de kabel of de aansluiting/poort. Test zowel met een andere HDMI-kabel als UTP-kabel op de tv of het probleem verdwijnt. 

 

Door ook te kijken of het probleem opgelost is met het wisselen van LAN-poort, controleren we of het probleem in de LAN-poort zit. Werkt het op een andere poort wel? Dan is de poort op het modem waarschijnlijk defect.

 

  2. Voer een powerflip uit

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

 

 3. Sluit de TV Box rechtstreeks aan

Is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem? Wij adviseren om de TV Box met een UTP-kabel op het modem aan te sluiten. Dit geeft de beste snelheden en minste kans op problemen. Mocht je liever draadloos tv willen kijken, check dan onze Smart TV App:

 

 

 4. Heb je ook een wazig tv-menu?

Wanneer het menu wazig of korrelig is, dan kan dat te maken hebben met de resolutie. Nieuwe tv's spelen vaak af op een 4K resolutie. Hierdoor kun je met een 4K tv haperend beeld en/of wegvallend geluid ervaren. De beeldinstellingen op de TV zelf wijzigen naar 1920x1080 (Full HD) en 50 fps/Hz helpt vaak.

 

 

5. Staat de framerate goed? 

Een aantal HD+ kanalen (b.v. NPO 1, 2 en 3) heeft een 1080p 50fps (frames per seconde) framerate. De HDMI output moet dan gelijk zijn, dus de TV Box moet op 1080p50 of 1080i50 staan. Wat staat er in beeld wanneer je de output van de HDMI output verandert (of inschakelt) op deze kanalen? Is de framerate 50Hz? Zo niet, dan kun je dit aanpassen in het menu onder 'Instellingen' naar 1080p50 of 1080i50.

 

6. Ik ervaar nog steeds haperend/slecht beeld

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Geen zorgen, Maak dan een topic aan via onderstaand format, zodat we dit kunnen doorzetten naar onze technische dienst:

  • Welk probleem ervaar je (zie je een haperend beeld of een gekke gloed)?

  • Deel twee voorbeelden van een programma, zender inclusief de datum en het tijdstip.

  • Speelt dit bij opnames, live tv-kijken en/of bij Terug Kijken?

  • Speelt het op alle zenders of specifiek bij bepaalde zenders?

  • Ervaar je ook problemen met TV Anywhere?

  • Kijk je via de App of via de TV Box?

  • Als je meerdere TV Boxen hebt, gebeurt het dan op alle TV Boxen?

 

 

Kom je er helemaal niet meer uit? Laat het ons weten in een reactie hieronder of neem contact op met onze klantenservice, dan helpen wij jou en jij misschien weer iemand anders! 💪

 


441 reacties

Reputatie 3
Hoi @n.schaart en @Elessar



We krijgen meldingen binnen dat een aantal van onze klanten problemen ondervinden met hun TV beeld. Wij werken hard aan de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte: Thuis TV. Excuses voor het ongemak.




Hi @Sander,



Bedankt voor het antwoord. Weet ik in ieder geval dat het issue niet aan mijn kant van de kabels zit. 😉

Hoop dat het snel opgelost is.



Misschien een tip voor anderen die er ook last van hebben: ga kijken via begin gemist. Bij mij werkte dat gisteren in ieder geval goed. Geen haperingen en geen blokken in beeld. 😎
Reputatie 3

Hoi @Lisa, Ik dank je voor de terugkoppeling en ik hou zeker T-Mobile in de gaten tenslotte zijn we dik tevreden met onze telefoon abonnementen maar denk ik dat er voor tv nog een inhaalslag te gaan is.

Mvgr. IJmuiden  

Reputatie 1

@Lisa ik kreeg net door van mijn vrouw dat het al werkte toen ze de tv-box weer aansloot. Ik zal vanavond mijn netwerk herstellen en kijken of het ook werkt op de Deco M9 🤞🏻🤞🏻

Reputatie 1

Hi @Lisa, het werkt ook via de Deco! Bedankt, je bent een kanjer! ☺️👍🏻 Groeten aan je collega’s.

Reputatie 1
Hallo Sander,



Helaas heb ik ook al een week last van blokkering beeld, op alle zenders. Tijdens uitzendingen als ook tijdens reclames. Dit komt om de 10-20 seconden ongeveer.

Ht stappenplan zoals hierboven heb ik gevolgd. Snelheid is hoog genoeg (47 Mb/s). Box heb ik ook van de stroom gehad, meerde malen, maar geen effect. Helaas lukt de reset van de box niet, als ik de resetknop indruk dan gebeurt er niets, niet na 10,15 of 20 seconden, meerdere malen geprobeerd. Die reset lukt dus niet.

Box zit direct met een utp kabel aangesloten op de router.

De router heb ik ook naar fabrieksinstellingen teruggezet, geen effect. Ook met andere hdmi kabels blijft het probleem. Overige bronnen via hdmi (als mediaplayer en ATV) werken wel prima.



Volgens mij heb ik nu alles getest, maar het probleem blijft dus nog steeds. Wat te doen?



Alvast bedankt!
Hallo Sander,



Helaas heb ik ook al een week last van blokkering beeld, op alle zenders. Tijdens uitzendingen als ook tijdens reclames. Dit komt om de 10-20 seconden ongeveer.

Ht stappenplan zoals hierboven heb ik gevolgd. Snelheid is hoog genoeg (47 Mb/s). Box heb ik ook van de stroom gehad, meerde malen, maar geen effect. Helaas lukt de reset van de box niet, als ik de resetknop indruk dan gebeurt er niets, niet na 10,15 of 20 seconden, meerdere malen geprobeerd. Die reset lukt dus niet.

Box zit direct met een utp kabel aangesloten op de router.

De router heb ik ook naar fabrieksinstellingen teruggezet, geen effect. Ook met andere hdmi kabels blijft het probleem. Overige bronnen via hdmi (als mediaplayer en ATV) werken wel prima.



Volgens mij heb ik nu alles getest, maar het probleem blijft dus nog steeds. Wat te doen?



Alvast bedankt!




Ik sluit me hierbij aan. Heb sinds een week dezelfde klachten en heb al alles gereset maar storingen blijven. Netflix etc werkt wel goed.
Reputatie 7
@Siddartha en @Paul.C,



Super dat jullie bovenstaande stappen zo precies opgevolgd hebben. Nu zie ik dat er een storing is geweest in Noord Limburg waar er een blokkerige beeld voor TV werd verstuurd. Dt probleem is vannacht gelukkig verholpen!



Kunnen jullie checken of het TV beeld bij jullie ook hersteld is? Zo nee, dan wil ik nog het volgende van jullie vragen:

-Nog eenmaal de TV Box van de stroom halen.

-Kun je met een andere internetkabel (UTP) testen?

-Kun je jouw postcode, huisnummer en de laatste vier cijfers in een privébericht aan mij sturen?



Ik ben heeeel benieuwd!
Reputatie 7
Badge +9

Hi @bras, ik wil natuurlijk dat je ongestoord tv kunt kijken!

Ik zie dat het ticket hiervoor nog open staat. Het antwoord hierop zal ik moeten afwachten voordat ik verdere acties kan verrichten. We wachten af.

Yup same here.

Live tv geen probleem maar als ik halverwege een progamma thuis kom en begin gemist gebruik standaard blokkerig beeld.

Denk dat ik maar weer naar ziggo ga.

Daar ko je tenminste tot 7 dagen progamma's terug kijken op alle zenders.

Kortom t-mobile tv NOT HAPPY
Reputatie 1
Bij mij was het in eerste instantie bij live tv. Gisteren ondervond ik weer problemen bij herstart inderdaad. Toevallig bij SBS6. Het hele beeld was continu blokkerig en zodanig dat we het programma niet konden afkijken. Uiteraard wel de box herstart.

Daarna een programma op NPO herstart en daar hadden we weer geen problemen.



Moet zeggen dat na een jaar zonder storingen het nu wel meer wordt en ik ook sterk denk om over te stappen aangezien in contractprijs ben.

Hi @Siebren84, super dat jij dit bij mij aangeeft! Hier gaan we wat aan doen, want dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb dan ook gelijk jouw verbinding onder de loep genomen. Ik zou graag willen dat jij een factory reset van de TV Box uitvoert. Dit doe je als volgt:

Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

Kan jij hiermee uit de voeten? Als blijkt dat dit ook niet resulteert in structureel goed beeld, dan ga ik direct een verzoek voor je indienen bij onze technische dienst. Dan zou het super zijn als jij alvast kan aangeven op welke zenders/programma's dit voornamelijk voorkomt. Ik wil dit zo snel mogelijk voor je fixen! 💪

Hallo Lisa, dank voor je reactie! Ik heb zojuist de factory reset gedaan. Ik wist eerlijk gezegd niet dat dit kon. Hij is nu aan het opstarten + updaten. Ik zal je op de hoogte houden, of hiermee de problemen zijn opgelost. Nogmaals dank 👌

Na installatie had ik ook een haperend beeld op een Philips ambilight TV. Na veel lezen en contact met de klantenservice van zowel T-mobile als Philips heb ik als volgt kunnen oplossen.

Mijn ambilight staat al sinds ik de tv heb ingesteld op "statisch". Na het uitproberen van de diverse beeldinstellingen blijkt nu dat wanneer het ambilight op "standaard" wordt ingesteld de hapering verdwijnt en het beeld wordt weergegeven zoals het hoort.

Zelf ben ik deze oplossing nog nergens tegen gekomen, misschien handig om in het stappenplan op te nemen bij de klantenservice!
Reputatie 1

@Tommie van Odido Dat zal ik doen. Bedankt voor de snelle actie. 

Reputatie 2

Hoi Lisa,

Voorlopig gaat het goed, moet heel eerlijk zeggen, dat ik door het mooie weer en drukke agenda ook iets minder tv kijk. 

Zodra er weer wat is meld ik me.

Met vriendelijke groet,

Jan van de Ruitenbeek

Reputatie 7

Hi @IJmuiden, excuses voor de late reactie - ik heb dit gisteren met een collega besproken! Hoe graag ik ook zou willen dat je nog heel lang met veel plezier bij ons blijft, wil ik je de mogelijkheid geven om kosteloos jouw contract op te zeggen. Je hoort zonder problemen van tv te genieten, dus hierin wil ik coulant richting jou. Laat jij het weten per wanneer jij dit zou willen? Dan maak ik dit in orde. Nogmaals bedankt voor jouw geduld en begrip van de afgelopen periode. Ter dubbelcheck: wil jij het gehele abonnement opzeggen of enkel tv? 

Hi @Remus5504, super leuk dat je onlangs ook TV aan jouw abonnement hebt toegevoegd! Dankjewel voor de heldere toelichting, dit gaan we zo snel mogelijk fixen. Top dat je zelf al verschillende stappen hebt uitgevoerd, al had ik hoopt dat deze het probleem zouden verhelpen. Heel fijn dat je ook via het Zyxel modem de TV Box hebt getest. Zou je toch nog eens de TV Box rechtstreeks kunnen aansluiten en mij dan een seintje kunnen geven? Dan ga ik de verbinding checken om te zien of ik iets opvallends zie. 

Ik wil graag een verzoek indienen bij onze technische dienst en ook hier dient de TV Box dan rechtstreeks te zijn aangesloten. Weet dat ik er alles ga doen om dit zo snel mogelijk te verhelpen. Ook maak ik een vergoeding voor je in orde voor tv, zodra jij weer beeld hebt.

 

 

Reputatie 3

Hi @IJmuiden, dankjewel voor de terugkoppeling! Ik wil ook dat dit zo snel mogelijk structureel wordt verholpen. Zou je kunnen aangeven of je ook al een ander LAN-poort op het modem hebt getest? Het handige aan het Zyxel modem is dat alle vier de LAN-poorten geschikt zijn voor tv. Als je kan aangeven of dit verschil uitmaakt, dan zou dat top zijn. Tot slot wil ik vragen of je de HDMI- en UTP-kabel zou willen vervangen. Mocht je dit al hebben geprobeerd en maakt dit geen verschil uit, dan stuur ik een monteur jouw kant op. Ik wil namelijk dat dit probleem voor eens en altjid wegblijft, excuses voor het ongemak! ❤️

Hi @JeroenGroenouwe, hier gaan we wat aan doen! Super dat je zo helder aangeeft welke stappen je zelf al hebt uitgevoerd, topper. Zojuist heb ik jouw verbinding onder de loep genomen en het modem lijkt niet helemaal goed geregistreerd te zijn. Hier heeft de hele verbinding onder te lijden, dus ik wil je vragen om nog eens een factory reset van het modem uit te voeren. In dit artikel lees je hoe je dit kunt doen: Factory reset modem (fabrieksreset) | T-Mobile Community. Kan je hiermee uit de voeten en kun je een seintje geven als je dit hebt uitgevoerd? Dan help ik je graag weer verder, merci! 😊

Hoi Lisa,

Dank je wel voor je antwoord. Het probleem is ondertussen verholpen. Ik werd er zondag zo ... van dat ik de helpdesk heb gebeld. Die hebben mij een nieuwe tv box opgestuurd. De oude bleef blokkerig en de nieuwe aangesloten zonder reset of dergelijke en functioneert direct als een zonnetje. 

Dat mijn modem niet goed is geregistreerd is wel vreemd. Ik zal hem nog eens resetten en dan weer de configuratie terugzetten. 

Wat mij overigens wel is opgevallen afgelopen weekend is dat mijn download, via een test, bleef steken rond de 160Mbit en mijn upload rond de 750Mbit. Of dat nu het probleem is geweest, geen idee.

Dat is nu beide weer rond de 750Mbit (zonder enige reset na de laatste test met 160Mbit download). Ik heb nog nooit de 1000Mbit gehaald, maar 750 vindt ik prima. 

Dank voor de moeite om te reageren!

Ik ga je een update geven zodra het modem er is en geïnstalleerd is!

 

Reputatie 3
Hallo,



Ik heb sinds gisteren na installatie extreem last van blokkerig beeld bij live TV.

Trouwens als ik begin gemist selecteer, heb ik er geen last van.



Aangezien alles gisteren met nieuwe apparatuur en nieuwe kabels is geïnstalleerd, lijkt het mij geen hardware probleem.
Reputatie 7
Bedankt voor de tip, @n.schaart! Fijn dat je met ons en onze klanten meedenkt, topper. 😃
Heb steeds problemen met tv beeld en geluid dit is als ik het lees al bij meerdere het geval

heb alles geprobeerd maar niks helpt als dit zo blijft stap ik over naar een andere provijder

ben het zat dat ik tijdens een film of dart wedstrijd alles moet missen

mvg gerrit
Reputatie 7
Badge +6

@Barbara Bek Er is momenteel een storing gaande. Als je op pauze drukt en kort daarna op play heb je als het goed is weer beeld. Dat is dan zo goed als live (ongeveer een halve minuut vertraging). Dit moet je wel herhalen als je zapt. Zo kun je tot het is opgelost toch TV kijken.

UPDATE: De storing zou opgelost moeten zijn. Werkt het inderdaad weer?

Reputatie 2

Zodra ik een voorbeeld heb geef ik het door.

Reputatie 7

Hi @MaartenFS ,

Excuus voor de verwarring. Nét nadat ik mijn bericht had getypt, kregen wij de melding binnen dat het om een algemeen probleem gaat. We zien dat sommige klanten in de Regio Amersfoort problemen ervaren met TV. We zijn op dit moment hard bezig dit op te lossen en jullie zo snel mogelijk weer te doen laten genieten van goed beeld. Mijn welgemeende excuses. Weet dat we er alles aan doen om dit zo snel mogelijk te bewerkstelligen. 

Reputatie 7

Hi @ramonreker, zojuist heb ik jou in het andere topic laten weten dat ik Guidion heb aangestuurd om dit issue op te lossen! 😊

Hi @janjunior81, thanks voor de aanvulling! Ik wil graag nog eens jouw verbinding onder de loep nemen, maar ik zie de TV Box hier niet in terug. Kan je aangeven hoe de TV Box is aangesloten? Ik hoor het graag, zodat ik je verder kan helpen! 🎈

Reputatie 1

Ga ik doen vanavond. Hou jullie op de hoogte. 

Reageer