Sticky Beantwoord

Blokkerig of haperend beeld op TV



Toon eerste reactie

220 reacties

Vandaag nieuwe tvbox gekregen maar heeft niets aan de klachten veranderd helaas,zou het modem niet goed functioneren of is het aanleveren van het signaal niet ok.

Heb zelf ook deze problemen met het beeld. Na contact met T-mobile word nu mijn router van Draytek vervangen voor een Zyxel ben benieuwd of dit het probleem gaat oplossen.

Reputatie 5
Badge +2

Hi @destugge, handig dat je dit aan ons terugkoppelt! Ik heb de verbinding uitgebreid uitgelezen, en ten tijde van jouw bericht, namelijk van 20-22 december, zie ik dat er instabiliteit is geweest. Sindsdien lijkt de verbinding erg goed te zijn geweest. Hopelijk ervaar jij dit ook zo? Als je weer blokbeeld ervaart, zou je mij dan aan kunnen geven welke van de lampjes op de bovenste rij van ons modem branden? Mochten er nog problemen spelen, dan ga ik zeker verdere stappen ondernemen om ervoor te zorgen dat wij dit oplossen!

 

Hoewel ik er het volste vertrouwen in heb, ben ik ook benieuwd @alennno:wink:

Nog steeds klachten

 

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @destugge ,

Ook ik heb geprobeerd verbinding te maken met het modem en daarmee de TV Box, maar merk dat er geen connectie is met het modem. Het kan natuurlijk zijn dat je deze van de stroom hebt afgehaald, maar het kan er ook op wijzen dat je een wegvallende verbinding hebt.

Met onderstaande controle komen we vaak al een heel eind: 

- Brandt de power led constant? 

Een losse aansluiting kan ervoor zorgen dat het modem uitvalt: 
- Controleer of de stroom adapter goed in de wandcontactdoos zit. 
- Check tevens of het andere uiteinde goed in het modem vast zit.  

- Controleer of het modem op het ISRA punt (hoofdaansluitpunt) is aangesloten waarop wij hebben geleverd.  

- Check je aansluiting in de meterkast, of in de woonkamer als die daar geplaatst is. 

- Controleer of het modem met een korte kabel is aangesloten op het aansluitpunt. 

Ik hoor het graag van je!

Alles nagelopen maar storing is nog steeds niet opgelost,zou nu toch wel eens een definitieve oplossing willen,misschien nieuwe modem of signaal buiten en/of binnen onderzoeken.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @destugge, we gaan het definitief oplossen, dat weet ik zeker!

Laatste check aan jouw kant: krijg jij toevallig de volgende melding in beeld? → “Geen verbinding met TV platform.”

 

Nee deze melding nog nooit gehad,maar er is weer een zender bijgekomen eerst was het RTL 7 en NET 5 en nu ook SBS6.

Hi @destugge, handig dat je dit aan ons terugkoppelt! Ik heb de verbinding uitgebreid uitgelezen, en ten tijde van jouw bericht, namelijk van 20-22 december, zie ik dat er instabiliteit is geweest. Sindsdien lijkt de verbinding erg goed te zijn geweest. Hopelijk ervaar jij dit ook zo? Als je weer blokbeeld ervaart, zou je mij dan aan kunnen geven welke van de lampjes op de bovenste rij van ons modem branden? Mochten er nog problemen spelen, dan ga ik zeker verdere stappen ondernemen om ervoor te zorgen dat wij dit oplossen!

 

Hoewel ik er het volste vertrouwen in heb, ben ik ook benieuwd @alennno:wink:


Vandaag de nieuwe router ontvangen van Zyxel met de converter. Volle hoop op beter beeld maar helaas nog steeds geen goed beeld en de ondertiteling die trilt. Ik heb nog mijn Vodafone Entone kastje een fabriek reset gegeven maar dit mocht niet baten. Kan het aan het TV kastje liggen? Zo ja kan ik een nieuw kastje bestellen?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @alennno en @destugge, bedankt voor jullie toelichtingen! 

Zouden jullie de internetkabel willen aansluiten op de TV Box(en) die je binnen vier dagen binnenkrijgt? Onze techneuten vermoeden dat het in jullie specifieke gevallen daaraan kan liggen. Uiteraard blijven zij de situatie doormonitoren zodat volledig in kaart gebracht wordt waar de oorzaak ligt - indien het toch intern lijkt te zijn.

Vanaf 11 januari geen tv en geen internet,is storing zeggen ze vanaf 7 januari hoe kan.

Geen WAN lichtje op modem ,denk dat die stuk is,maar word pas opgelost als er geen storing meer is.

Ben behoorlijk teleurgesteld 😡🤬🤯omdat er nog niks direct word geregeld.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @destugge Excuses voor de overlast, het bijkt een hardnekkig probleem op het netwerk waar we inderdaad al sinds begin januari mee bezig zijn. Ik kan je verzekeren dat ons netwerkteam op de achtergrond druk bezig is we hopen de oplossing nu elk moment gevonden te hebben. Bedankt voor je geduld!

Zit je net klaar voor GTST, krijg je dit. Niets zo vervelend als haperend beeld. Of misschien heb je wel blokken in beeld. Wat te doen?

Sinds een uur stilstaand beeld op alle zenders.

Alle stappen meerdere malen doorlopen, stroom eraf, kabels vervangen, snelheid gecontroleerd, kastje gereset, maar helaas zonder succes. Het enige wat helpt is pauzeren en weer aanzetten. Kijk dus nu met vertraging en kan niet echt meer zappen…

Hebben jullie een betere oplossing? 

Reputatie 5
Badge +2

Hi @adegunst, fijn dat je een seintje geeft! Ik heb uitgebreid de verbinding uitgelezen, en het signaal van de TV Box lijkt zich te hebben hersteld. Mooi om te zien, en ik wens je nog veel kijkplezier toe!

Hallo,

We hebben de laatste tijd een enorm traag of zelfs een vastlopend menu als we zappen. Wat kunnen we doen? Ik heb een voorbeeldfoto bijgesloten.

Alvast bedankt.

Gr Egon

 

Reputatie 3
Badge +2

Hi @egonnanninga , ik heb het TV signaal gecheckt maar dat is gelukkig in orde. Als ik je goed begrijp, heb je dan alleen problemen met dat het zappen naar het menu erg traag is? Of ook als je naar bijvoorbeeld een andere zender zapt? Dan ligt het wellicht aan de afstandsbediening. In dit topic lees je meer over hoe je jouw afstandsbediening weer goed kan laten werken. Mocht het probleem in de afstandsbediening zitten en helpen de tips uit het topic niet, dan stuur ik graag een nieuwe afstandsbediening naar je op.

Helpt het daarnaast bijvoorbeeld wanneer je een andere UTP kabel gebruikt of wanneer je de TV Box een powerflip geeft? 

Maar weer is haperend stotterend beeld modem gereset kastje gereset niks helpt en zo gaat het al dagen de ene dag goed en de andere is het weer ruk.jullie zouden het verholpen hebben in Deventer maar in totaal niet eigenlijk.mijn ervaringen met t mobile worden met de maand minder want iedere keer is er wel wat.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Dennisbier33

 

We zijn druk bezig om het permanent te herstellen, maar dit blijkt lastiger dan verwacht. We houden iedereen op de hoogte in dit topic: t-mobile.nl/thuisstoring.  

 

Werkt het overdag wel naar behoren? 

Beste,

Ook hier in Geldrop al 3 weken uit het niets, last van blokkerig en haperend beeld op alle zenders.

De tv ontvanger ( Entone) is al een keer vervangen wat geen resulataat opleverde.

Ook alle kabels van het modem afhalen, behalve de kabel van tv ontvanger naar modem, en van modem naar media converter leverde niets op.

Ook zijn de kabels van tv ontvanger naar modem en van modem naar media converter vervangen door Cat5e en Cat6 kabels, alsook de kabel op alle poorten aangesloten, wat niets opleverd.

Ook is er overal een harde reset uitgevoerd.

Er is mij beloofd dat de Entone vervangen wordt door een Amino, en krijg dezelfde dag ook een mail binnen daarover, maar meestal duurt dit 2 weken voordat het binnen is.

Graag zie ik een omwisseling van het modem ( Zyxel ) en media converter.

 

MVG

Bob

Reputatie 3
Badge +2

Hi @bobenjanneke, heel goed dat je aan de bel trekt! Het beeld van de TV hoort gewoon perfect te zijn, dus ik help jou hier heel graag mee verder. Dankjewel voor jouw genomen moeite van het uitvoeren van alle bovenstaande genoemde stappen. Ik heb allereerst net een kijkje genomen achter de schermen en ik zie dat vanmiddag de Amino TV Box bij jullie binnenkomt. Ik hoor dan ook heel graag van jou of deze TV Box de problemen als sneeuw voor de zon laat verdwijnen. Als dat niet het geval is, dan ga ik gelijk verdere stappen ondernemen. Ik hoor het graag! 💪

Reageer