Ik heb haperend/slecht beeld

Ik heb haperend/slecht beeld
Reputatie 7
Badge +8

In dit artikel vind je alles wat je nodig hebt om ervoor te zorgen dat jouw haperende/slechte beeld gaat verdwijnen.

 

Mogelijk ervaar je een ander probleem dan haperend/slecht beeld. Dan helpt het onderstaande je verder: 

TV Box foutmelding codes | Heb je een foutmelding of slotje in beeld? Ga dan snel naar dit artikel over foutcodes.
Verstoring | Vermoed je een algemeen issue? Kijk dan naar ons storingstopic.

 

Ervaar jij haperend/slecht beeld? Dan kunnen de onderstaande stappen dit probleem verhelpen. 

 

    1. Sluit de HDMI-kabel opnieuw aan of test een andere kabel en/of LAN-poort

Sluit de HDMI-kabel (of SCART-kabel) opnieuw aan op zowel de TV Box als de TV. Als dit het probleem niet oplost, dan kun je testen met een vervangende kabel. Een vreemde kleur of gloed van het beeld ligt vaak aan de kabel of de aansluiting/poort. Test zowel met een andere HDMI-kabel als UTP-kabel op de tv of het probleem verdwijnt. 

 

Door ook te kijken of het probleem opgelost is met het wisselen van LAN-poort, controleren we of het probleem in de LAN-poort zit. Werkt het op een andere poort wel? Dan is de poort op het modem waarschijnlijk defect.

 

  2. Voer een powerflip uit

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

 

 3. Sluit de TV Box rechtstreeks aan

Is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem? Wij adviseren om de TV Box met een UTP-kabel op het modem aan te sluiten. Dit geeft de beste snelheden en minste kans op problemen. Mocht je liever draadloos tv willen kijken, check dan onze Smart TV App:

 

 

 4. Heb je ook een wazig tv-menu?

Wanneer het menu wazig of korrelig is, dan kan dat te maken hebben met de resolutie. Nieuwe tv's spelen vaak af op een 4K resolutie. Hierdoor kun je met een 4K tv haperend beeld en/of wegvallend geluid ervaren. De beeldinstellingen op de TV zelf wijzigen naar 1920x1080 (Full HD) en 50 fps/Hz helpt vaak.

 

 

5. Staat de framerate goed? 

Een aantal HD+ kanalen (b.v. NPO 1, 2 en 3) heeft een 1080p 50fps (frames per seconde) framerate. De HDMI output moet dan gelijk zijn, dus de TV Box moet op 1080p50 of 1080i50 staan. Wat staat er in beeld wanneer je de output van de HDMI output verandert (of inschakelt) op deze kanalen? Is de framerate 50Hz? Zo niet, dan kun je dit aanpassen in het menu onder 'Instellingen' naar 1080p50 of 1080i50.

 

6. Ik ervaar nog steeds haperend/slecht beeld

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Geen zorgen, Maak dan een topic aan via onderstaand format, zodat we dit kunnen doorzetten naar onze technische dienst:

  • Welk probleem ervaar je (zie je een haperend beeld of een gekke gloed)?

  • Deel twee voorbeelden van een programma, zender inclusief de datum en het tijdstip.

  • Speelt dit bij opnames, live tv-kijken en/of bij Terug Kijken?

  • Speelt het op alle zenders of specifiek bij bepaalde zenders?

  • Ervaar je ook problemen met TV Anywhere?

  • Kijk je via de App of via de TV Box?

  • Als je meerdere TV Boxen hebt, gebeurt het dan op alle TV Boxen?

 

 

Kom je er helemaal niet meer uit? Laat het ons weten in een reactie hieronder of neem contact op met onze klantenservice, dan helpen wij jou en jij misschien weer iemand anders! 💪

 


441 reacties

Reputatie 7
Hey @Koeno,



Dat klinkt niet best! Heb je beide TV Boxen bekabeld op je modem aangesloten? Verder raad ik je ook aan om een fabrieksreset op je modem uit te voeren. Hier zie je hoe je dit kunt doen. Mocht dat niet hebben geholpen, laat het ons weten. Dan moeten we grondiger op zoek gaan naar de oplossing.



@mauziej86 es tut mir leid! Ervaar je nog steeds deze problemen? Ik wil je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan ga ik hiermee aan de slag!
@Piotr mijn bericht was van een maand geleden en toen waren er inderdaad problemen. Zie jouw eigen reactie. Helaas is het de laatste paar dagen weer terug en ik heb in de forums nog geen mededeling over problemen gevonden.
Reputatie 7
@Koeno ik zie dat de TV problemen in Uden (en paar andere steden) jammer genoeg nog niet opgelost zijn.😥 Het gaat hier om een hardnekkig probleem waarbij onze technische dienst al een tijdje mee bezig is. Ik kan je wel verzekeren dat ze er alles aan doen om het op te lossen.
Reputatie 3
Ook ik heb weer last van blokkerig beeld. Het is zo maar weer ontstaan. Nou heb ik gelukkig een uitwijk maar ook die doet het niet goed, wat alleen maar aangeeft dat de apparatuur goed is. Jammer dat er zo veel problemen zijn. 😒



Elke keer ook een chat op zoeken en afwachten is ook niet de service waar je op zit te wachten....
Reputatie 7
Hi @cforker, daar gaan we meteen wat aan doen! Heb je de stappen in dit topic al uitgevoerd? Als dit het blokkerige beeld niet heeft verholpen stuur mij dan een privébericht met je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer, dan kijk ik graag met je mee!
Ik heb last happerend beeld op de NPO zenders met de normale entone setup box, met name bij het journaal. Het lijkt of de setupbox de beelden niet kan verwerken. Ik heb dit ook kunnen testen met een recorder setupbox (entone 515b?) deze vertoonde deze klachten niet.

Ik heb alles al een keer gereset, maar dat heeft niet mogen baten.
Reputatie 7
@NicoW, ik kijk graag met je mee hoe we dit op kunnen lossen! Via jouw account vind ik een Thuis abonnement maar ik zie op dit adres geen TV Box met opnamefunctie staan. Zou je mij een privébericht willen sturen met je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan kijk ik meteen met je mee!
Hallo. Ik heb onderhand al 6 maanden haperend tv beeld en alles is al gedaan door tmobile. Zoals modem swap, ander tv kastje (aria 610) alle kabels incl hdmi alles. Daarna is regge fiber 2x geweest en naar de centrale om glasvezel lijn te testen. Alles is perfect vanaf de centrale!!



Nu zijn we hier allemaal vanaf 8 januari mee bezig en ik ben het helemaal zat dat ik niet gewoon tv kan kijken want het haperd erg. Dik 6 maanden al. Nu heb ik een compensatie gehad van 102 euro. Maar zit ik nog steeds met dit probleem.



Ik wil graag kosteloos dit contract opzeggen en een compensatie mee voor alle tijd dat ik geen tv heb kunnen kijken en word gedwongen om naar een andere provider te gaan om normaal tv te kunnen kijken!



Nu heb ik vanmiddag iemand aan de telefoon gehad en die zegt dat de aanvraag afgekeurd is en ik dus bij jullie moet blijven en al helemaal geen compensatie krijg en geen kosteloze opzegging.



Dus nu weet ik het niet meer. Ga morgen met mijn rechtsbijstand bellen want ik ga hier dus echt niet mee akkoord!



Gr een zeer ontevreden klant die verdere stappen gaat ondernemen
Reputatie 7
Hey @Tim Hoogendijk,



Jeetje wat een verhaal! Ik heb gelijk je gegevens erbij gepakt en zie dat je inmiddels al contact hebt opgenomen met een collega van mij. Mijn collega heeft vervolgens onze technische dienst aangestuurd. De technische dienst is tot de conclusie gekomen dat er een monteursbezoek noodzakelijk is. Momenteel staat er een ticket open voor dit bezoek.



Nu heb ik begrepen dat je niet meer wenst dat er een monteur bij je langskomt en alsnog wenst op te zeggen.☹️ Hiervoor staat nu een verzoek open, zodra daar een antwoord op is gekomen, nemen we zo snel mogelijk contact met je op.
Reputatie 3
Goede morgen,



Ook hier in Alphen aan den Rijn al meerdere weken blokkerig en haperend beeld op meerdere zenders. Niet op alle, maar de meeste populaire (althans hier in huis) wel. Internet snelheid zakt ook regelmatig in naar belabberd niveau.

Toen het ineens begon heb ik het maar even aangekeken, had in het verleden nog nooit problemen gehad en een storing o.i.d. kan voorkomen. Maar na bijna een week heb ik op 20-06 toch maar besloten contact op te nemen met T-Mobile. Monteur van Guidion zou eerst op 28-06 tussen 08:00 - 10:00 komen, maar ik had verkeerd in mijn agenda gekeken en meteen erna Guidion gebeld of het wat later kon, nou dat kon pas 08-07 tussen 12:00 - 14:00. Helaas tis niet anders dacht ik nog. Nou vandaag was de dag......Belt de monteur me 's ochtends op met de mededeling "mijnheer ik wil met alle liefde langs komen, maar ik kan het niet oplossen voor u. Probleem is niet bij u thuis maar in de wijk centrale, iets met de switches van Huawei.T-Mobile is hier al een tijd van op de hoogte en ze zijn er mee bezig". Monteur kon geen antwoord geven op de vraag hoelang dit nog zou gaan duren. Wat op zich ook wel logisch is.

Dus dan maar weer contact opnemen met de klanten service van T-Mobile.....nou daar kon ik niet echt blij van worden eerlijk gezegd. Eerst maar eens netjes uitgelegd aan de mevrouw wat het probleem was, en wat T-Mobile hier aan dacht te gaan doen. Mevrouw bleef eerst stellig dat de monteur gewoon langs moest komen en dat ze pas na de terug koppeling van de monteur actie konden ondernemen. Nogmaals uitgelegd wat volgens de monteur het probleem was en dat hij voor vandaag meerdere mensen op de lijst had staan in dit postcode gebied met allemaal dezelfde klachten. Nou toen ging ze even kijken en welja, het probleem is ineens bekend. Op mijn vraag waarom dit niet eerder terug gekoppeld is met mij krijg je als antwoord "ja de medewerker heeft toen gewoon een call aangemaakt en niet verder gekeken, en als de call eenmaal gemaakt is wordt er ook niet meer naar gekeken". Op mijn vraag hoelang dit nog gaat duren krijg je ook geen antwoord, snap ik tot een bepaalde hoogte ook nog wel, maar als ik dan de vraag stel of er iemand contact met mij kan opnemen die wel wat kan vertellen krijg je gewoon nul op rekest. Er zijn geen medewerkers c.q. teamleiders o.i.d die telefonisch contact gaan opnemen. En dat kan ik gewoon niet begrijpen en ook niet waarderen. Ik betaal elke maand netjes mijn rekeningen, en ja er word gezegd dat ik niet hoef te betalen vanaf het moment dat ik de storing heb gemeld totdat het is opgelost, maar voor als nog is de rekening gewoon weer afgeschreven en kan ik nog steeds geen TV kijken, fluctueert mijn internet verbinding en blijf ik in het ongewis hoelang dit nog gaat duren. Balletje wordt netjes doorgeschoven en de klant is de dupe. Op mijn melding dat ik overweeg om het contract dat ik heb dan maar te laten ontbinden, want T-Mobile levert gewoon niet het afgesproken product waar ik wel voor betaal, krijg je als antwoord "mijnheer dat kunt u pas vanaf oktober". Ik ben normaal echt niet van het klagen, geef naar mijn idee iedereen echt de tijd en ruimte op dingen op te lossen, maar ik verwacht daar dan wel een eerlijke terug koppeling van, een vorm van excuses was ook wel fijn geweest maar ook dit is schijnbaar lastig. Maar helaas zijn nu een 18 dagen verder nadat ik een call aangemaakt heb, en tel daar gerust een week bij op toen de klachten begonnen. Dus probeer het dan maar eens via deze weg, ik zou graag in contact komen met iemand die mij wel iets kan vertellen hoelang dit nog gaat duren of waar ik rekening mee kan houden. Want het geduld begint toch aardig op te houden. Overstappen doe ik liever niet, heb nog nooit eerder problemen gehad met T-Mobile thuis. Maar ik kan nu wel de frustratie van anderen mensen begrijpen. Je loopt gewoon tegen een muur op, komt geen steek verder, en ze laten je achter met een gevoel dat je het kan bekijken. En dat laatste vind ik denk ik nog het ergste!
Reputatie 7
Hey @Lydaz,



Laat ik allereerst beginnen dat we er alles aan gaan doen om dit voor je op te lossen! Het klopt dat we enige tijd problemen ervaren in Alphen aan de Rijn met het TV-signaal. Het gaat om voornamelijk om de zenders NPO2, RTL4, RTL5 en Disney XD / Veronica. Dit kan resulteren in blokkerig of geen beeld. Het probleem is bekend bij ons en onze techneuten werken achter de schermen voor een oplossing. Ik ga ervan uit dat de collega die een monteur heeft aangestuurd, niet op de hoogte was van dit probleem. Sorry dat hierdoor enige verwarring is ontstaan!



Over de kosten hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken. Zodra het probleem is opgelost, dienen we graag een vergoeding voor je in voor de periode dat je niet naar wens hebt kunnen TV kijken.



Op dit moment hebben we nog geen indicatie gekregen wanneer je weer probleemloos TV kunt kijken. Maar ik kan je verzekeren dat er in ieder geval een oplossing gaat komen!
Reputatie 3
Goede morgen @Piotr,



Bedankt voor je reactie.

Dat er een oplossing gaat komen ben ik ook wel van overtuigd, maar ja wanneer.

Zenders die je aangeeft zijn inderdaad wel de meest populaire, Discovery ook trouwens als ik het goed heb, maar ik heb al een paar weken zo goed als geen TV gekeken.



Maar het is ook het internet, de snelheid (gemeten met kabel rechtstreeks in het Draytek modem) verschilt ook erg in snelheid (van 200 Mbps tot een schamele 20 Mbps), hoge ping tijden (onder de 14 kom ik niet), en kinderen klagen vaak over lag tijdens het gamen (Playstation & Xbox zijn beide bekabeld).



Wat ik alleen niet snap, word mij verteld dat het probleem zit in de switches van Huawei in de wijk centrale's van KPN, als ik het fout heb corrigeer aub. Maar mijn buurman heeft Glasvezel van KPN en die heeft helemaal nergens last van, niet met het internet of met de TV. Terwijl het uit dezelfde kast komt. Begrijp me goed, van dit stukje techniek weet ik niet al te veel maar probeer het te begrijpen.



Je zegt;

Over de kosten hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken. Zodra het probleem is opgelost, dienen we graag een vergoeding voor je in voor de periode dat je niet naar wens hebt kunnen TV kijken.



Nou om eerlijk te zijn maak ik me hier dus wel een beetje zorgen om.

Er werd mij telefonisch medegedeeld dat ik niks hoefde te betalen zolang de storing er was. Pas nadat de monteur geweest zou zijn en de storing verholpen was zou ik weer moeten gaan betalen.

Jij hebt het over een vergoeding voor het niet naar wens kunnen TV kijken. Of lees ik het verkeerd en moet ik het lezen als dat ik geen abonnement kosten hoef te betalen en voor de periode dat de storing actief is ik recht heb op een vergoeding voor het ontstane ongemak?

Begrijp me niet verkeerd, ik hoef er geen slaatje uit te slaan maar heb wel graag duidelijkheid.

Maar het is dus niet alleen het TV kijken, ook het internet is gewoon niet wat het de voorgaande tijd wel altijd is geweest.



Op dit moment hebben we nog geen indicatie gekregen wanneer je weer probleemloos TV kunt kijken. Maar ik kan je verzekeren dat er in ieder geval een oplossing gaat komen!



Tuurlijk gaat het opgelost worden, daar ben ik ook wel van overtuigd. Ben opzich gewoon nog steeds een tevreden gebruiker van de T-Mobile diensten, zowel thuis als mobiel.

Maar het zou T-Mobile wel sieren om de mensen die te maken krijgen met een langdurige storing (daar mag ik toch wel van spreken na 4 weken) pro actief te benaderen en deze mensen te informeren wat de stand van zaken is. Scheelt een hoop frustratie en irritatie.

Ik neem nog de moeite om mijn ongenoegen hier te uiten ook als dit misschien niet het juiste medium hiervoor is, maar ja er word maar geen contact met mij opgenomen na meerdere keren daar wel om gevraagd te hebben. Ik kan me ook zomaar voorstellen dat er meerdere mensen (zullen toch wel meer mensen met T-Mobile thuis hier in de wijk zijn) niet de moeite nemen, of niet weten hoe of wat, er de brui aan gaan geven en door het ongenoegen gaan overstappen. Aanbieders genoeg hier.



Maar nogmaals @Piotr , ik waarder je antwoord en ik hoop echt dat het snel is opgelost. Helemaal met de vakantie die voor de deur staat.
Reputatie 3
@Piotr,



Kleine update;

Gister middag vanaf 12:00 ineens geen internet en TV meer, had er in eerste instantie geen aandacht aan gegeven omdat ik dacht dat er wellicht werkzaamheden bezig waren om de storing op te lossen in de wijkcentrale en ik moest toch naar m'n werk. Maar in de middag na vele klachten en appjes van het thuis front toch maar weer eens gebeld naar T-Mobile. Na ruim 20 minuten eindelijk een medewerker aan de lijn. Was geen storing bekend, dus doorgeschakeld naar de technische dienst. Medewerker van de Technische dienst wist mij te vertellen dat er verbinding was met het glasvezel en dat het er een kabel niet goed zou zitten bij mij thuis. Ik uitgelegd dat ik niet thuis ben maar dat ik aan een buurman ga vragen of hij even wil kijken bij mij thuis of alles goed zit. Duidelijk afgesproken dat de medewerker van de Technische dienst mij terug belt naar 30 minuten om te verifiëren of het probleem is opgelost, telefoonnummer gecontroleerd en klaar. Buurman heeft gekeken en alle kabels zaten goed, alleen mijn modem deed het niet. Blijkt nu, stroom adapter was kapot. Gelukkig had de buurman een passende adapter en kon zodoende mijn modem weer aan, en het internet deed het weer. So far so good. Alleen het verifiërende telefoontje van de medewerker van de Technische dienst die kwam niet. En dat zijn nu net weer van die dingen die de irritatie factor omhoog stuwen. Afspraak is gewoon afspraak en die kom je gewoon na. Want als de medewerker nou gewoon even had gebeld, had ik gelijk kunnen doorgeven wat het probleem was en kunnen vragen of er een nieuwe stroom adapter o.i.d. opgestuurd kon worden zodat deze tijdelijke adapter weer terug kan naar de buurman.



Dan nog even over de zenders die niet goed zijn, ik heb maar even met een bakkie koffie de zenders na gelopen en het zijn er toch veel meer dan dat ik dacht. Namelijk 57!

Kijk de meeste niet, maar misschien voor jullie dat je er wat aan hebt zal ik het lijstje hier even vermelden.







Kwam via de buurman wel in contact met een bewoner paar huizen verder op hier in de straat die ook T-Mobile Thuis heeft en ook al lange tijd problemen heeft met TV en het internet. Maar tegen hem wordt verteld dat het probleem in het modem zit. Het verhaal van de wijkcentrale en de switches waren hem onbekend. Maar een nieuw modem heeft ie nog steeds niet.

Maar dan rijst bij mij toch de vraag "wat is nu specifiek het probleem?"

De monteur van Guidion vertelde mij het verhaal van de switches in de wijkcentrale, de meneer hier verder op in de straat heeft het verhaal van het modem van T-Mobile. Ja er word erkend dat er problemen zijn, maar wat is het probleem dan specifiek?



Misschien toch eens een idee om net als Canal Digitaal een app te ontwikkelen voor Smart TV's zodat er helemaal geen decoder meer nodig is. Snap dat zoiets tijd kost, maar misschien is het wel een idee om voor de tijd dat mensen problemen ondervinden met het TV signaal de mensen de mogelijkheid te geven om via een bepaalde dienst toch normaal TV te kunnen kijken. TV kijken via TV Anywhere is nou niet echt een optie voor vele, tenzij ze deze ook beschikbaar gaan maken voor Smart TV's.
Reputatie 7
Hoi @Lydaz,



Allereerst wil ik je bedanken voor je geduld en uiterst gedegen uitleg over de geschiedenis. Waar ik nog onduidelijkheid bespeur zal ik proberen dit weg te nemen.



Er is een issue op het glasvezelnetwerk dat wij beheren in Alphen aan den Rijn. Klanten die bij T-Mobile Thuis in Alphen een TV-abonnement hebben op DSL of het KPN netwerk hebben hier dus geen last van. Het kan dus zijn dat er bij een andere klant met vergelijkbare problemen een heel andere oorzaak is. Het beste is als de klant van verderop in de straat contact met ons opneemt.



Fijn zo'n buurman! Ik heb direct een nieuwe voeding voor de Draytek voor je besteld. Reken op 3-5 werkdagen voor de levering. Hierna kun je de geleende voeding weer teruggeven aan de aardige buur!



Bedankt voor de lijst. Het lijkt erop dat het issue zich vergroot heeft. Wij zijn er druk mee bezig, maar het is nog geduld hebben tot de juiste oplossing.



Je spreekt over een alternatief en dat heb ik zeker! Op tv-anywhere.nl kun je onze TV Anywhere app streamen - zonder haperingen. Je kunt dit ook op je tablet, Apple TV of telefoon installeren. Lees er alles over hier: TV Anywhere.



Ik hoop samen met heel Alphen op een snelle oplossing!
Reputatie 3
Bedankt voor je reactie @Sander,



Volgens de monteur van Guidion die bij maandag 08-07 langs had moeten komen vertelde mij dat ik op het KPN glasvezel netwerk zit, en dat daar nou juist het probleem zat.

Jij zegt nu "Klanten die bij T-Mobile Thuis in Alphen een TV-abonnement hebben op DSL of het KPN netwerk hebben hier dus geen last van." Dus feitelijk zit of de monteur van Guidion er nu naast, of jij zit er naast, of ik lees 'm verkeerd.



Nou het streamen vanaf mijn telefoon (Samsung Galaxy s9), tablet (Samsung Tab A 2019) of laptop naar mijn LG TV (65c7) lukt niet. ZIe nergens een stream icoontje of wat dan ook wat b.v. YouTube wel heeft.

Via Miracast gaat het ook niet, of is erg omslachtig wat voor de kids en vrouw hier in huis niet te doen is.



Het alternatief wat ik bedoelde is een app die je op de TV installeert dus dat je decoderloos TV kan kijken. Is een Canal Digitaal app voor op de TV zelf voor €9,95 per maand, eerste maand gratis.

Dit is dus ook wat ik maar besteld heb vanaf gister. En moet zeggen werkt erg prettig. Jammer dat T-Mobile zoiets (nog) niet heeft.



Ben voor als nog zeker niet van plan om over te stappen, begrijp me niet verkeerd.

Maar dit TV loze bestaan wat nu al een tijdje duurt en de vakantie voor de deur heb ik mijn verlies maar genomen. Het zal vast wel een keer opgelost gaan worden, maar het duurde mij nu een beetje te lang en krijg helaas niet de indruk dat het op korte termijn opgelost is.



Maar top dat je zo snel een nieuwe voeding hebt weten te bestellen voor me.



Heb alleen nog geen duidelijkheid over de "vergoeding" c.q. maandelijkse kosten waar ik een opmerking over had gemaakt. Gaat om deze opmerking;



"Piotr zegt;

Over de kosten hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken. Zodra het probleem is opgelost, dienen we graag een vergoeding voor je in voor de periode dat je niet naar wens hebt kunnen TV kijken.



Nou om eerlijk te zijn maak ik me hier dus wel een beetje zorgen om.

Er werd mij telefonisch medegedeeld dat ik niks hoefde te betalen zolang de storing er was. Pas nadat de monteur geweest zou zijn en de storing verholpen was zou ik weer moeten gaan betalen.

Jij hebt het over een vergoeding voor het niet naar wens kunnen TV kijken. Of lees ik het verkeerd en moet ik het lezen als dat ik geen abonnement kosten hoef te betalen en voor de periode dat de storing actief is ik recht heb op een vergoeding voor het ontstane ongemak?"
Reputatie 7
[Edit] Overigens bedankt voor het uitgebreide zenderoverzicht! Ik heb ozne storingsdienst gevraagd om een update en zodra ik meer weet deel ik dit uiteraard!



Hi @Lydaz, ik geef je graag meer duidelijkheid! Wat de monteur aangeeft klopt in dit geval niet helemaal, het gaat omhet ODF Glasvezel netwerk (dus ons eigen netwerk). Klanten op het WBA Glasvezel of DSL netwerk zullen deze problemen niet hebben (tenminste voor zover wij weten).



Voor TV Anywhere zijn we op dit moment niet specifiek bezig met de ontwikkeling voor TV toestellen maar na de zomer zit er zeker wat moois aan te komen 🙂 Als je huidige TV geen verbinding kan maken met Samsung devices dan zou je in de tussentijd eventueel een Chromecast op de TV aan kunnen sluiten waarnaar je kan streamen.



Wat de vergoeding betreft, je facturatie blijft automatisch doorlopen, dit kunnen we (helaas) niet tijdelijk stopzetten. Maar we kunnen de kosten uiteraard wel achteraf vergoeden zoals Piotr al aangaf!
Reputatie 7
[Update] Onze netwerkpartner heeft het probleem nog in onderzoek. Ze zijn iets op het spoor maar ze weten nog niet wat de oorzaak is en er is nog geen verwachtte oplostijd. Zodra er meer concrete informatie is zal ik deze post updaten!
Reputatie 7
@Lydaz Onze technische dienst wil vanavond het e.e.a. gaan testen ze willen graag de resultaten met jou controleren. Ik heb je hier zojuist een privebericht over gestuurd met meer informatie! 🙂
Hi,



Sinds 27 juni heb ik T-Mobile thuis met daarbij twee decoders. Tijdens de installatie kwam de monteur erachter dat er iets niet goed was met het tv gedeelte. De decoders komen online en hebben de software gedownload. De tvgids werkt en ik kan zaken terug kijken maar live tv geeft volledig zwart beeld en de fout melding dat er "iets" fout is gegaan. Hiervoor heeft hij meteen een ticket voor aangemaakt. Volgens hem zou het in de decoders moeten zitten. Alleen is hier sindsdien niets meer mee gedaan.



Een week later heb ik de helpdesk gesproken en het zou opgepakt worden en ondertussen moet ik maar via de app streamen. Helaas werkt dit niet met mijn LG oled tv waardoor ik even de laptop eraan gehangen heb. Dit werkt alleen niet waardoor ik nu tijdelijk maar canal digital heb genomen.



Ondertussen heb ik nu bijna twee weken glas van t-mobile maar ik heb nog geen tv kunnen kijken.

Dat vind ik niet zo erg, maar dat je totaal niets hoort vind ik erg kwalijk.
Ook hier krijg je gewoon geen reactie. Dit vind ik zeer kwalijk.

Via de telefoon werd ik afgewimpeld met de opmerking dat men er naar gaat kijken en daarna gewoon radiostilte. ik heb als sinds de oplevering geen minuut tv kunnen kijken en vanuit T-Mobile komt maar geen reactie. ik geef ze nog maar even de tijd en dan stuur ik gehele bende terug. Ik ben er nu wel klaar mee.
Hallo,



Net als hoover zegt, heb ik hetzelfde probleem sinds 25-6. Ik heb geen live tv. Ik kan wel programma gemist opstarten met prima beeld maar zodra ik terug ga naar live tv krijg ik een error. Inmiddels al een aantal keren gebeld en elke wordt dezelfde "niet" oplossing gedaan. resetten, alles uit en dan weer aan, andere kabel etc. Dit is bij aansluiten op 25-6 toen ik dit aan ben gegaan al geconstateerd door de monteur. Deze zei al dat dit ergens op de achtergrond geactiveerd moet worden en de monteur dit niet kan doen ter plaatse. Er is ook nog een 2e monteur langs geweest om wederom hetzelfde te doen. Deze wist ook al genoeg en kon niets bij mij thuis doen en ook deze zei dat jullie dit moeten oplossen op afstand of iets moeten activeren. Ik heb er geen vertrouwen meer in dat het goed gaat komen. Heb inmiddels al aardig veel geduld gehad en nu moet het maar een keer geregeld worden. De volgende stap is dat ik dan een klacht ga indienen en de levering ga opzeggen wegens wanprestatie. Hoe gaan we dit oplossen?



Hoor graag snel en met "wel" oplossing.

Patrick
Reputatie 7
Hi @hoover, ik zie dat er inmiddels een afspraak met onze monteursdienst staat! Ik kijk graag of we in de tussentijd nog iets kunnen doen, welke foutmelding zie je exact staan? En hoe zijn de TV Boxen aangesloten? Is dit rechtstreeks of via een Powerline adapter? Als dit laatste het geval is probeer ze dan rechtstreeks op de modem aan te sluiten zodat de TV Box de juiste instellingen op kan halen. Daarna kan je ze eventueel weer aansluiten via de Powerline adapter.



@PatrickD31 Bij jou lijkt er een ander issue te spelen, welke error zie jij verschijnen? Ik vermoed dat we deze mogelijk snel kunnen verhelpen!
@PatrickD31 Bij jou lijkt er een ander issue te spelen, welke error zie jij verschijnen? Ik vermoed dat we deze mogelijk snel kunnen verhelpen!

Hoi @Brian



ik krijg de melding “er heeft zich een fout voor gedaan tijdens het afspelen, probeer het alstublieft later nog een keer”. Ik kan dus wel begin gemist starten met prima beeld maar zodra ik terug ga naar live tv krijg ik deze melding. Ik ben benieuwd wat jij wel weet en jou collega’s aan de telefoon niet. Ik heb zelf al van alles uitgesloten, andere kabels, andere tv box, andere modem ontvangen. Ik heb er verder niks tussen zitten, alles zit rechtstreeks aangesloten. Ik heb trouwens 2 verschillende boxen, 1 met opname (Entone), en 1 zonder een Amine. Bij allebei is hetzelfde probleem. Brian, ik ben benieuwd.
Hi, ik heb sinds een week of 2 last van haperend beeld op de TV. Ik heb alle tips al geprobeerd maar het helpt allemaal niets. Dus al geprobeerd: directe netwerk kabel naar de modem, andere HDMI kabel, herstart, van het stroom los etc. Het blijft terugkomen. Daarnaast heb ik de laatste 2 weken ook erg vaak last van wegvallend internet, soms meerdere keren per dag. Heb nu 6 maanden t-mobile en de eerste 5 ging alles altijd goed. Een ander verschil wat ik merk is dat het modem nu de hostnaam op het netwerk wil bepalen. Zo heb ik een qnap nas, daar staat uiteraard de hostname op. Helaas bepaald het Huawei kastje nu de naam op het netwerk, zwaar irritant!

Is er een nieuwe firmware op gezet die nu alles in het 100 stuurt? Ik baal dat ik nog 6 maanden moet wachten voordat ik kan overstappen. Maar vrouw en kinderen zijn nu zo geirriteerd door de storingen met name op de TV dat ik voortijdig ga kijken of ik kan overstappen.
Hi, ik heb sinds een week of 2 last van haperend beeld op de TV. Ik heb alle tips al geprobeerd maar het helpt allemaal niets. Dus al geprobeerd: directe netwerk kabel naar de modem, andere HDMI kabel, herstart, van het stroom los etc. Het blijft terugkomen. Daarnaast heb ik de laatste 2 weken ook erg vaak last van wegvallend internet, soms meerdere keren per dag. Heb nu 6 maanden t-mobile en de eerste 5 ging alles altijd goed. Een ander verschil wat ik merk is dat het modem nu de hostnaam op het netwerk wil bepalen. Zo heb ik een qnap nas, daar staat uiteraard de hostname op. Helaas bepaald het Huawei kastje nu de naam op het netwerk, zwaar irritant!

Is er een nieuwe firmware op gezet die nu alles in het 100 stuurt? Ik baal dat ik nog 6 maanden moet wachten voordat ik kan overstappen. Maar vrouw en kinderen zijn nu zo geirriteerd door de storingen met name op de TV dat ik voortijdig ga kijken of ik kan overstappen.


Daarnet lag weer het internet er weer uit: geen tv of wat dan ook. 4 leds op de media converter waren groen, 2 oranje: FO en speed. Op het modem was alleen het led voor de wifi uit, maar ook op een pc met vaste kabel was er geen internet verbinding. Na het herstarten van de modem werkte alles weer. Voor online gamen geen leuke ervaring.

Reageer