Ik heb haperend/slecht beeld

Ik heb haperend/slecht beeld
Reputatie 7
Badge +8

In dit artikel vind je alles wat je nodig hebt om ervoor te zorgen dat jouw haperende/slechte beeld gaat verdwijnen.

 

Mogelijk ervaar je een ander probleem dan haperend/slecht beeld. Dan helpt het onderstaande je verder: 

TV Box foutmelding codes | Heb je een foutmelding of slotje in beeld? Ga dan snel naar dit artikel over foutcodes.
Verstoring | Vermoed je een algemeen issue? Kijk dan naar ons storingstopic.

 

Ervaar jij haperend/slecht beeld? Dan kunnen de onderstaande stappen dit probleem verhelpen. 

 

    1. Sluit de HDMI-kabel opnieuw aan of test een andere kabel en/of LAN-poort

Sluit de HDMI-kabel (of SCART-kabel) opnieuw aan op zowel de TV Box als de TV. Als dit het probleem niet oplost, dan kun je testen met een vervangende kabel. Een vreemde kleur of gloed van het beeld ligt vaak aan de kabel of de aansluiting/poort. Test zowel met een andere HDMI-kabel als UTP-kabel op de tv of het probleem verdwijnt. 

 

Door ook te kijken of het probleem opgelost is met het wisselen van LAN-poort, controleren we of het probleem in de LAN-poort zit. Werkt het op een andere poort wel? Dan is de poort op het modem waarschijnlijk defect.

 

  2. Voer een powerflip uit

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

 

 3. Sluit de TV Box rechtstreeks aan

Is de TV Box rechtstreeks aangesloten op het modem? Wij adviseren om de TV Box met een UTP-kabel op het modem aan te sluiten. Dit geeft de beste snelheden en minste kans op problemen. Mocht je liever draadloos tv willen kijken, check dan onze Smart TV App:

 

 

 4. Heb je ook een wazig tv-menu?

Wanneer het menu wazig of korrelig is, dan kan dat te maken hebben met de resolutie. Nieuwe tv's spelen vaak af op een 4K resolutie. Hierdoor kun je met een 4K tv haperend beeld en/of wegvallend geluid ervaren. De beeldinstellingen op de TV zelf wijzigen naar 1920x1080 (Full HD) en 50 fps/Hz helpt vaak.

 

 

5. Staat de framerate goed? 

Een aantal HD+ kanalen (b.v. NPO 1, 2 en 3) heeft een 1080p 50fps (frames per seconde) framerate. De HDMI output moet dan gelijk zijn, dus de TV Box moet op 1080p50 of 1080i50 staan. Wat staat er in beeld wanneer je de output van de HDMI output verandert (of inschakelt) op deze kanalen? Is de framerate 50Hz? Zo niet, dan kun je dit aanpassen in het menu onder 'Instellingen' naar 1080p50 of 1080i50.

 

6. Ik ervaar nog steeds haperend/slecht beeld

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Geen zorgen, Maak dan een topic aan via onderstaand format, zodat we dit kunnen doorzetten naar onze technische dienst:

  • Welk probleem ervaar je (zie je een haperend beeld of een gekke gloed)?

  • Deel twee voorbeelden van een programma, zender inclusief de datum en het tijdstip.

  • Speelt dit bij opnames, live tv-kijken en/of bij Terug Kijken?

  • Speelt het op alle zenders of specifiek bij bepaalde zenders?

  • Ervaar je ook problemen met TV Anywhere?

  • Kijk je via de App of via de TV Box?

  • Als je meerdere TV Boxen hebt, gebeurt het dan op alle TV Boxen?

 

 

Kom je er helemaal niet meer uit? Laat het ons weten in een reactie hieronder of neem contact op met onze klantenservice, dan helpen wij jou en jij misschien weer iemand anders! 💪

 


441 reacties

Reputatie 7
Hi @PatrickD31 Ik had de hoop dat het een registratie issue was, die kunnen we relatief snel oplossen maar het probleem is toch complexer. Onze technische dienst is voor je bezig en we nemen snel contact met je op!



@vbrouwer Ik heb op afstand met je meegekeken en ik zie inderdaad flinke verstoring op de TV stream de afgelopen dagen. Je verbinding lijkt op dit moment wel stabiel maar ik stuur graag een monteur bij je langs. Je ontvangt zometeen een e-mailadres/sms om direct een afspraak te maken!
Goedmiddag,



Sinds gisteren heb Internet en TV en ik ben zeer teleurgesteld over de beeld kwaliteit in vergelijking met KPN.



LIVE TV valt nog mee maar terugkijken heeft de kwaliteit van het jaar 2009... Kan ik iets er aan doen?



mvg,



Jev
Hoi, sinds gisteren is bij het tv kijken alles aan het haperen. Ik heb alles gecontroleerd en de resets uitgevoerd maar nu is het nog erger dan ervoor! De gids is niet te zien net als het menu. Aan de tv zelf ligt het niet want andere bronnen kunnen we wel normaal bekijken. Wat kan ik nog meer doen om dit (samen met jullie) op te lossen?
Na de wisseling van KPN(Adsl) naar T-mobile(glasvezel) alleen maar haperingen in het beeld. Daarnaast reageert de tv ontvanger erg traag bij het wisselen van zenders. Ook het internet laat regelmatig te wensen over (adsl ping tijden waren nog beter. Willen jullie hier naar kijken? Ik heb de tips uit dit topic toegepast, geen verbetering.
Hier ook sinds enkele dagen problemen, daarvoor lange tijd zonder problemen tv kunnen kijken. Problemen spelen eigenlijk alleen in de avond uren, dan is het soms nauwelijks bruikbaar. Uiteraard alle tips uit het topic al gedaan maar geen verbetering. Wat ik ook niet verwacht had aangezien het overdag allemaal naar behoren werkt, je gaat bijna denken aan een capaciteitsprobleem op het netwerk in de avonduren.



Heb een 500/500 glasvezel verbinding maar haal eigenlijk nooit de 500 zowel up als down. Down is redelijk stabiel maar up is verre van stabiel.

Reputatie 1
Sinds vanavond (na maanden geen probleem met tv kijken) de wel bekende error, en dus geen beeld en probeer het later nog eens .... nou 4 uur later maar nog geen beeld. Heb alle stappen doorlopen, kabels vervangen maar helaas. Wat gaan we er aan doen?!
Reputatie 6
Hier ook sinds enkele dagen problemen, daarvoor lange tijd zonder problemen tv kunnen kijken. Problemen spelen eigenlijk alleen in de avond uren, dan is het soms nauwelijks bruikbaar. Uiteraard alle tips uit het topic al gedaan maar geen verbetering. Wat ik ook niet verwacht had aangezien het overdag allemaal naar behoren werkt, je gaat bijna denken aan een capaciteitsprobleem op het netwerk in de avonduren.



Heb een 500/500 glasvezel verbinding maar haal eigenlijk nooit de 500 zowel up als down. Down is redelijk stabiel maar up is verre van stabiel.



'Wat denk je zelf' is hier misschien aardig van toepassing. Afhankelijk van hoe lang je al klant bent.



Dit fenomeen is ook bij andere T-Mobile Thuis abos wel eens aan de hand geweest. Ook dat was KPN WBA en T-Mobile had gewoon te weining capaciteit ingekocht. Je kunt net als onderstaande URL op de getallen blijven wijzen, of langzaam aan het idee wennen dat je bij een prijsvechter met groeistuipen zit.



https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/twee-maanden-en-5-afspraken-verder-nog-steeds-langzaam-glasvezel-in-de-avonduren-310057



Als je daadwerkelijk nu die 500/500 wilt en nodig hebt, moet je overstappen naar iets zakelijks of gewoon KPN zelf. Het is daar 524/524 Mpbs als ik het wel heb, je betaald er ook flink voor. Anders zit de knijper van TMT ertussen en overboekings boekhouders.
Reputatie 1
Ik heb 100/100 met mijn internet verbinding en die haal ik ook gewoon (speedtesten uitgevoerd) ondanks dat ik de foutmelding krijg er heeft zich een probleem voor gedaan, probeer het later nog eens ....



Maanden gewoon tv kunnen kijken, afgelopen dagen ook tot gisteravond 20.00 uur en ik de tv en de tv box aangezet had ....



Er is niets maar dan ook niets gewijzigd in mijn setup thuis, heb alle kabels vervangen maar helaas ...



T-Mobile, ik wil Ajax kijken vanavond, wat gaan we er aan doen ?!!!!
Reputatie 6
T-Mobile, ik wil Ajax kijken vanavond, wat gaan we er aan doen ?!!!!

https://www.t-mobile.nl/unlimited-data-for-a-day i.c.m. TV app en/of chromecast



Of bij iemand met Ziggo kijken. Als je die dan 1 dag abogeld betaald, ben je ook maar 3 euro kwijt.
Reputatie 1
Dank voor de url!

Toch maar eens kijken voor iets anders ... want dit schiet niet echt op als ik dit allemaal zo lees ...
Reputatie 7
@MadeInRu Ik zie dat er wat problemen zijn met je binnenkomende lijn, ik vermoed dat dit de oorzaak is van de slechete TV kwaliteit. We sturen een monteur bij je langs!



@FemkeIdB Ik zie inderdaad een flinke verstoring op jouw TV signaal. Heb je de TV Box rechtstreeks aangesloten op de modem of zit hier iets tussen zoals bijvoorbeeld een router of powerline adapter? Als dat het geval is zou je het dan eens rechtstreeks willen proberen? Zou je ook onderstaande stappen eens uit willen voeren?



1. Koppel de netwerkkabel en stroomkabel los van de TV Box.

2. Voer vervolgens een powerflip uit van het modem (20 seconden van de stroom).

3. Als het modem is opgestart sluit je de TV Box weer aan op de stroom.

4. Wanneer de TV Box de melding geeft: ‘Geen internetverbinding gevonden’ kan je ook de netwerkkabel weer aansluiten.



Ik hoor graag wat het resultaat is!



@leonr Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Zou je eens een bekabelde speedtest via de Ookla speedtest app willen doen met 1 apparaat aangesloten? Dan kijk ik graag met je wat we kunnen doen om dit op te lossen.



@Cybernation Zou je mij een privébericht willen sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer? Dan kijk ik ook graag met jou mee! @tmoesel wat jou reactie op zijn bericht betreft, ik zou het prijs stellen dat je geen aannames doet die nergens op gebaseerd zijn, dit helpt niemand verder.



@AlexHoekstra Hmm dat is vreemd, er is op het moment geen TV storing bekend. Heb je de stappen al geprobeerd die ik hierboven voor Femke heb genoteerd? Ik heb geen gegevens van je dus normaal gesproken zou ik ook om een privébericht vragen maar gezien er enige haast bij is kan je het beste telefonisch contact met ons opnemen via het gratis nummer 0800 0092, dan lopen mijn collega's het direct met je na.



Je kan de wedstrijd in ieder geval ook gratis bekijken op de TV Anywhere app of TV Anywhere via je browser, zo hoef je de wedstrijd niet te missen!
@Brian het is gelukt hoor. Vraag me niet hoe.. Heb de bovenstaande stappen 2x uitgevoerd en daarna alles nog een keer apart herstart andere kabels geprobeerd maar het werkt weer. We hebben wel een versterker er tussen zitten maar ook die doet het prima. Hoe kan zo iets ontstaan? Of wel.. Hoe kunnen we dit voortaan voorkomen? Thnx voor de tip
Reputatie 6
@Cybernation Zou je mij een privébericht willen sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer? Dan kijk ik ook graag met jou mee! @tmoesel wat jou reactie op zijn bericht betreft, ik zou het prijs stellen dat je geen aannames doet die nergens op gebaseerd zijn, dit helpt niemand verder.

Als jij vandaag niet deze reactie had geplaatst, was mijn post waarschijnlijk verspilde moeite geweest. Nu heeft Cybernation i.i.g. binnen ongeveer 48 uur aandacht, reactie en actie van een T-Mobile medewerker. Ik hoop dat Cybernation nu verder geholpen wordt.
Reputatie 7
Hi @tmoesel, ik heb inmiddels contact via privébericht met @Cybernation. Mocht je echt een schrijnend geval tegen komen die extra aandacht nodig heeft dan kan je mij altijd een privébericht sturen dan kijk ik er graag naar. Negatieve reacties plaatsen helpt niemand verder en ik zou graag weer eens met je in gesprek gaan (zie ook mijn post eerder vandaag hier). Stuur me zeker even een bericht! 🙂
Hallo @Brian Ik heb sinds kort ook blokkerig beeld terwijl een speedtest wel normale waardes geeft en telefoon ook werkt. Mijn Vigor router geeft wel een knipperend WAN lampje, dus de verbinding is blijkbaar niet stabiel. Heb verder geen bekabeling of componenten veranderd afgelopen tijd, alleen moest de glasvezel kabel even los ivm ombouw in de meterkast. Kan deze door vervuling het probleem geven, en zo ja, hoe krijg ik voor mekaar dat dat dus een keer op de juiste manier schoongemaakt wordt vanaf de originele glasvezel aansluiting tot in de glas/koper converter in de router ? Ik heb zelf een poging ondernomen, maar dat leverde geen verbetering op, eerder verslechtering. Ondertussen heb ik ook al een reset van TV box en router geprobeerd, incl. bekabeling wisselen, maar geen resultaat. Beide TV boxen komt blokkerg beeld door.

De data flow monitor vd router geeft iets van 1-5 Kbps current Rx en Tx rate aan, terwijl de piekwaarden soms boven de 100 (Tx) of boven de 1000 (Rx) uit komen (waarden vielen me op na een speedtest van een 100/100Mb abonnement. Resultaten waren ook 90MB+ waarden. Graag een reactie.
Reputatie 2
Ik moet zeggen sinds een week klant bij t mobile thuis met 3 tv boxen wij komen hier van ziggo maar zoals ik nu tv moet kijken lijkt heel erg veel op digitenne toen dat net uit kwam 1 en al blokkerig dan is t een paar minuten goed en hoppa daar gaat het weer van beneden naar boven en terug met regelmaat half beeld.

De omschreven dingen gedaan power flips e.d fabrieks reset compleet nieuwe kabels gelegd van boven naar beneden en ga zo maar door..

over internet heb ik tot op hede geen klagen maar tv kijken 1 brok ellende
Sinds een aantal weken blokkerig beeld. Ligt niet aan de tv want bij netflix of gamem is er niks aan de hand.

Tvbox met opname functie van stroom gehaald en internetkabel verwijderd. Terug aan de stroom en wanneer melding van geen verbinding kwam internetkabel ingeplugd. Modem van stroom gehad en opnieuw opgestart. Niks heeft geholpen kabels is niks mis mee die zijn net 3 maand oud.
nou heb ik een vraag



ik heb om de 3 a 4 minuten blokkerig beeld de hele dag door



ik heb dus de modem aan en uit gezet meerdere keren

tv kastje af gekoppeld en weer aan gekoppeld

maar nog steeds blokkerig beeld



heb 750 mb glasvezel internet dus denk niet dat daar aan ligt



iemand een idee
Reputatie 2
Jammer dat je hier ook al geen reactie krijgt

t Blokken is nog steeds krijg zeer veel spijt dat ik over gestapt ben zo
Jammer dat je hier ook al geen reactie krijgt

t Blokken is nog steeds krijg zeer veel spijt dat ik over gestapt ben zo






ik heb het zelfd heb ook op een ander manier contact gezocht maar kreeg pas 4 dagen later een reactie maar geen antwoord op me vraag
Reputatie 2


Jammer dat je hier ook al geen reactie krijgt

t Blokken is nog steeds krijg zeer veel spijt dat ik over gestapt ben zo


ik heb het zelfd heb ook op een ander manier contact gezocht maar kreeg pas 4 dagen later een reactie maar geen antwoord op me vraag




Gisteren de service desk aan de tel gehad na 45 minuten in de wacht gestaan te hebben

Diverse dingen geprobeerd moest ik een afspraak maken met de monteur geprobeerd maar krijg tot eind november de melding te zien dat ze geen tijd heb.

Zal de rekening eens blokkeren kijken hoe snel ze dan zijn..
Reputatie 7
@educheine In de omgeving Gilze speelde er een storing met TV. Ik zie dat je hierover inmiddels al contact hebt gehad met één van mijn collega's, excuses voor het ongemak!



@Rnolten Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling! Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer dan kijk ik graag wat ik voor je kan betekenen!



@Mieke44 Ook voor jou kijk ik graag wat ik kan doen en ik zie je privébericht tegemoet!



@boumannick Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met één van mijn collega's en dat zij gevraagd heeft om de andere TV Box te testen. Wat is hiervan het resultaat? Ik hoor het graag!
Reputatie 2
@Brian je hebt als t goed is een prive bericht
Reputatie 2
voor de zoveelste x de helpdesk gebeld nadat tot 2 x toe vandaag nu blijkt plots klaps een storing aan de gang te zijn wat tot 3 x toe van de week niet gemeld was ook bij een monteur geen afspraak kunnen maken omdat het bij t mobile ligt aangezien het enkel bij de tv ligt kunnen ze ook niks betekenen als afwachten tot het gemaakt is mooie reclame als je net 2 weken klant bent..

Mijn gedachte rechtbijstand inschakelen en zo snel mogelijk alles de deur uit incl alle mobiele abbo's
@Brian

Je hebt van mij ook een pb. Nog steeds helemaal niks veranderd hier.

Reageer