Beantwoord

Blokkerig of haperend beeld op TV


Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 2970 reacties
Zit je net klaar voor GTST, krijg je dit. Niets zo vervelend als haperend beeld. Of misschien heb je wel blokken in beeld. Wat te doen?
icon

Beste antwoord door Sander 15 mei 2017, 10:55

Goed dat je hier bent gekomen, we gaan meteen aan de slag, zodat je snel weer haarscherp beeld hebt.

Heb je een foutmelding in beeld, klik dan op dit topic.

Vermoed je een algemene storing, kijk dan naar ons storingstopic: t-mobile.nl/thuisstoring.

Zie jij blokken of vlekken in beeld of staat het beeld stil, volg dan onderstaande stappen.

1. Eerste checks
Bij iedere verstoring is het altijd handig om eerst de TV Box voor tien seconden van de stroom te halen. Controleer ook of je internetverbinding nog werkt. Werkt deze niet, dan is er iets anders aan de hand. Haal dan eerst het modem voor tien seconden van de stroom. Blijft het probleem op Internet èn TV, volg dan deze stappen.

2. Het signaal van buitenaf
Je hebt de TV Box even van de stroom gehaald, maar het probleem speelt nog steeds. Dan krijgen we het grote uitsluitspelletje: wat veroorzaakt de storing? We beginnen bij de bron. Het kan zijn dat er een snelheidsprobleem is. Er is dan niet genoeg bandbreedte om het TV signaal door te geven met blokjes tot gevolg. Test met een laptop of PC met een bekabelde verbinding direct op het modem in LAN1 of LAN2 welke snelheid je haalt. Is dit meer dan 12 Mb/s? Dan ligt het niet aan de verbinding van buitenaf. Is de snelheid lager? Laat het ons weten!

3. Het modem
Misschien is het modem ergens van in de war geraakt. Je hebt deze al even van de stroom gehaald. We pakken het nu grootser aan! Haal de Internetkabel voor de TV Box bij LAN3 of LAN4 uit het modem. Nu voeren we een fabrieksreset van het modem uit. Als het modem volledig is opgestart (de lampjes branden weer constant) en de TV meldt "ethernet is not detected", dan sluiten we de Internetkabel weer aan bij LAN3 of LAN4. Geen verschil? Dan gaan we door.

4. De kabel
Veruit de meeste problemen komen door de spreekwoordelijke kink in de kabel. Zorg voor een directe verbinding tussen het modem en de TV Box met een Internetkabel. Maak je gebruik van homeplugs, devolo's, verlengstukjes of andere adapters, koppel deze dan los en gebruik de meegeleverde kabel. Nog niet opgelost? Volgende stap.

5. De TV Box
Er kan natuurlijk ook iets mis zijn met de TV Box zelf. Heb je een TV Box zonder opnamefunctie? Voer dan een fabrieksreset uit. Heb je een TV Box met opnamefunctie, controleer dan of de schijfruimte niet (bijna) vol zit en verwijder enkele opnames. Dit vind je in het Menu // On Demand // Opnames // Geplande opnames. Heb je toevallig nog een tweede TV Box, wissel deze dan om. Blijft de storing dan bij de TV Box of bij de TV? Als het aan de TV Box ligt, neem dan contact met ons op.

6. De televisie
Als je bij bovenstaande kruistest (het omwisselen) zeker bent dat het niet aan de internetkabel ligt (die je hebt vervangen), dan kan het aan de TV zelf of aan de HDMI kabel liggen. Vervang de HDMI kabel daarom, dat is makkelijker dan de TV. Heb je een Philips TV? Zorg dan voor de laatste update van je toestel. Geeft ook het menu een verstoord beeld weer, dan is er iets mis met het toestel. Vraag het dan na bij de leverancier.

Heb je vragen over de hulppagina of bovenstaande uitleg? Kom je er helemaal niet meer uit? Laat het ons weten in een reactie hieronder of neem contact op met onze klantenservice, dan helpen wij jou en jij misschien weer iemand anders! 🆒

Bekijk origineel

154 reacties

Hoi @n.schaart en @Elessar

We krijgen meldingen binnen dat een aantal van onze klanten problemen ondervinden met hun TV beeld. Wij werken hard aan de oplossing. In dit topic houden we je op de hoogte: Thuis TV. Excuses voor het ongemak.


Hi @Sander,

Bedankt voor het antwoord. Weet ik in ieder geval dat het issue niet aan mijn kant van de kabels zit. 😉
Hoop dat het snel opgelost is.

Misschien een tip voor anderen die er ook last van hebben: ga kijken via begin gemist. Bij mij werkte dat gisteren in ieder geval goed. Geen haperingen en geen blokken in beeld. 😎
Reputatie 7
Badge +6
@Siddartha en @Paul.C,

Super dat jullie bovenstaande stappen zo precies opgevolgd hebben. Nu zie ik dat er een storing is geweest in Noord Limburg waar er een blokkerige beeld voor TV werd verstuurd. Dt probleem is vannacht gelukkig verholpen!

Kunnen jullie checken of het TV beeld bij jullie ook hersteld is? Zo nee, dan wil ik nog het volgende van jullie vragen:
-Nog eenmaal de TV Box van de stroom halen.
-Kun je met een andere internetkabel (UTP) testen?
-Kun je jouw postcode, huisnummer en de laatste vier cijfers in een privébericht aan mij sturen?

Ik ben heeeel benieuwd!
Na installatie had ik ook een haperend beeld op een Philips ambilight TV. Na veel lezen en contact met de klantenservice van zowel T-mobile als Philips heb ik als volgt kunnen oplossen.
Mijn ambilight staat al sinds ik de tv heb ingesteld op "statisch". Na het uitproberen van de diverse beeldinstellingen blijkt nu dat wanneer het ambilight op "standaard" wordt ingesteld de hapering verdwijnt en het beeld wordt weergegeven zoals het hoort.
Zelf ben ik deze oplossing nog nergens tegen gekomen, misschien handig om in het stappenplan op te nemen bij de klantenservice!
Hallo,

Ik heb sinds gisteren na installatie extreem last van blokkerig beeld bij live TV.
Trouwens als ik begin gemist selecteer, heb ik er geen last van.

Aangezien alles gisteren met nieuwe apparatuur en nieuwe kabels is geïnstalleerd, lijkt het mij geen hardware probleem.
Reputatie 5
Badge +3
Bedankt voor de tip, @n.schaart! Fijn dat je met ons en onze klanten meedenkt, topper. 😃
Heb steeds problemen met tv beeld en geluid dit is als ik het lees al bij meerdere het geval
heb alles geprobeerd maar niks helpt als dit zo blijft stap ik over naar een andere provijder
ben het zat dat ik tijdens een film of dart wedstrijd alles moet missen
mvg gerrit

Inmiddels telefonisch contact gehad met klantenservice. Afspraak met een monteur is ingepland.

Reputatie 7
Badge +7

Hi @macmeester, vannacht hebben we een update uitgevoerd om dit probleem te verhelpen. Zou je jouw TV Boxen eens willen herstarten door ze even van de stroom af te halen? Daarna zou het probleem verholpen moeten zijn! :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +6
Hoi @Lydaz,

Allereerst wil ik je bedanken voor je geduld en uiterst gedegen uitleg over de geschiedenis. Waar ik nog onduidelijkheid bespeur zal ik proberen dit weg te nemen.

Er is een issue op het glasvezelnetwerk dat wij beheren in Alphen aan den Rijn. Klanten die bij T-Mobile Thuis in Alphen een TV-abonnement hebben op DSL of het KPN netwerk hebben hier dus geen last van. Het kan dus zijn dat er bij een andere klant met vergelijkbare problemen een heel andere oorzaak is. Het beste is als de klant van verderop in de straat contact met ons opneemt.

Fijn zo'n buurman! Ik heb direct een nieuwe voeding voor de Draytek voor je besteld. Reken op 3-5 werkdagen voor de levering. Hierna kun je de geleende voeding weer teruggeven aan de aardige buur!

Bedankt voor de lijst. Het lijkt erop dat het issue zich vergroot heeft. Wij zijn er druk mee bezig, maar het is nog geduld hebben tot de juiste oplossing.

Je spreekt over een alternatief en dat heb ik zeker! Op tv-anywhere.nl kun je onze TV Anywhere app streamen - zonder haperingen. Je kunt dit ook op je tablet, Apple TV of telefoon installeren. Lees er alles over hier: TV Anywhere.

Ik hoop samen met heel Alphen op een snelle oplossing!
Reputatie 7
Badge +6
Goed dat je hier bent gekomen, we gaan meteen aan de slag, zodat je snel weer haarscherp beeld hebt.

Heb je een foutmelding in beeld, klik dan op dit topic.

Vermoed je een algemene storing, kijk dan naar ons storingstopic: t-mobile.nl/thuisstoring.

Zie jij blokken of vlekken in beeld of staat het beeld stil, volg dan onderstaande stappen.

1. Eerste checks
Bij iedere verstoring is het altijd handig om eerst de TV Box voor tien seconden van de stroom te halen. Controleer ook of je internetverbinding nog werkt. Werkt deze niet, dan is er iets anders aan de hand. Haal dan eerst het modem voor tien seconden van de stroom. Blijft het probleem op Internet èn TV, volg dan deze stappen.

2. Het signaal van buitenaf
Je hebt de TV Box even van de stroom gehaald, maar het probleem speelt nog steeds. Dan krijgen we het grote uitsluitspelletje: wat veroorzaakt de storing? We beginnen bij de bron. Het kan zijn dat er een snelheidsprobleem is. Er is dan niet genoeg bandbreedte om het TV signaal door te geven met blokjes tot gevolg. Test met een laptop of PC met een bekabelde verbinding direct op het modem in LAN1 of LAN2 welke snelheid je haalt. Is dit meer dan 12 Mb/s? Dan ligt het niet aan de verbinding van buitenaf. Is de snelheid lager? Laat het ons weten!

3. Het modem
Misschien is het modem ergens van in de war geraakt. Je hebt deze al even van de stroom gehaald. We pakken het nu grootser aan! Haal de Internetkabel voor de TV Box bij LAN3 of LAN4 uit het modem. Nu voeren we een fabrieksreset van het modem uit. Als het modem volledig is opgestart (de lampjes branden weer constant) en de TV meldt "ethernet is not detected", dan sluiten we de Internetkabel weer aan bij LAN3 of LAN4. Geen verschil? Dan gaan we door.

4. De kabel
Veruit de meeste problemen komen door de spreekwoordelijke kink in de kabel. Zorg voor een directe verbinding tussen het modem en de TV Box met een Internetkabel. Maak je gebruik van homeplugs, devolo's, verlengstukjes of andere adapters, koppel deze dan los en gebruik de meegeleverde kabel. Nog niet opgelost? Volgende stap.

5. De TV Box
Er kan natuurlijk ook iets mis zijn met de TV Box zelf. Heb je een TV Box zonder opnamefunctie? Voer dan een fabrieksreset uit. Heb je een TV Box met opnamefunctie, controleer dan of de schijfruimte niet (bijna) vol zit en verwijder enkele opnames. Dit vind je in het Menu // On Demand // Opnames // Geplande opnames. Heb je toevallig nog een tweede TV Box, wissel deze dan om. Blijft de storing dan bij de TV Box of bij de TV? Als het aan de TV Box ligt, neem dan contact met ons op.

6. De televisie
Als je bij bovenstaande kruistest (het omwisselen) zeker bent dat het niet aan de internetkabel ligt (die je hebt vervangen), dan kan het aan de TV zelf of aan de HDMI kabel liggen. Vervang de HDMI kabel daarom, dat is makkelijker dan de TV. Heb je een Philips TV? Zorg dan voor de laatste update van je toestel. Geeft ook het menu een verstoord beeld weer, dan is er iets mis met het toestel. Vraag het dan na bij de leverancier.

Heb je vragen over de hulppagina of bovenstaande uitleg? Kom je er helemaal niet meer uit? Laat het ons weten in een reactie hieronder of neem contact op met onze klantenservice, dan helpen wij jou en jij misschien weer iemand anders! 🆒

Hallo @Brian Ik heb sinds kort ook blokkerig beeld terwijl een speedtest wel normale waardes geeft en telefoon ook werkt. Mijn Vigor router geeft wel een knipperend WAN lampje, dus de verbinding is blijkbaar niet stabiel. Heb verder geen bekabeling of componenten veranderd afgelopen tijd, alleen moest de glasvezel kabel even los ivm ombouw in de meterkast. Kan deze door vervuling het probleem geven, en zo ja, hoe krijg ik voor mekaar dat dat dus een keer op de juiste manier schoongemaakt wordt vanaf de originele glasvezel aansluiting tot in de glas/koper converter in de router ? Ik heb zelf een poging ondernomen, maar dat leverde geen verbetering op, eerder verslechtering. Ondertussen heb ik ook al een reset van TV box en router geprobeerd, incl. bekabeling wisselen, maar geen resultaat. Beide TV boxen komt blokkerg beeld door.
De data flow monitor vd router geeft iets van 1-5 Kbps current Rx en Tx rate aan, terwijl de piekwaarden soms boven de 100 (Tx) of boven de 1000 (Rx) uit komen (waarden vielen me op na een speedtest van een 100/100Mb abonnement. Resultaten waren ook 90MB+ waarden. Graag een reactie.
Regelmatig staat mijn tv beeld stil en verschijnt een errormelding met afspelen. Ik moet dan even van zender wisselen voordat deze weer werkt. Ook "scrambled" het regelmatig en hoor ik een soort van robotgeluiden als stemmen. Heel storend en vervelend! Waarom kan ik jullie trouwens niet bellen dan? Bij Vodafone kon ik bellen en werd het meteen opgelost..
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Veronicafrancisca, welkom op het forum!

De aanleiding is niet fijn natuurlijk, maar T-Mobile denkt zeker graag met je mee. Daarom heb ik je topic hier ondergebracht. Hierboven staan namelijk hulpmiddelen om snel weer scherp beeld te krijgen.

Laat je weten of het helpt?
Hallo Sander,

Helaas heb ik ook al een week last van blokkering beeld, op alle zenders. Tijdens uitzendingen als ook tijdens reclames. Dit komt om de 10-20 seconden ongeveer.
Ht stappenplan zoals hierboven heb ik gevolgd. Snelheid is hoog genoeg (47 Mb/s). Box heb ik ook van de stroom gehad, meerde malen, maar geen effect. Helaas lukt de reset van de box niet, als ik de resetknop indruk dan gebeurt er niets, niet na 10,15 of 20 seconden, meerdere malen geprobeerd. Die reset lukt dus niet.
Box zit direct met een utp kabel aangesloten op de router.
De router heb ik ook naar fabrieksinstellingen teruggezet, geen effect. Ook met andere hdmi kabels blijft het probleem. Overige bronnen via hdmi (als mediaplayer en ATV) werken wel prima.

Volgens mij heb ik nu alles getest, maar het probleem blijft dus nog steeds. Wat te doen?

Alvast bedankt!
Hallo Sander,

Helaas heb ik ook al een week last van blokkering beeld, op alle zenders. Tijdens uitzendingen als ook tijdens reclames. Dit komt om de 10-20 seconden ongeveer.
Ht stappenplan zoals hierboven heb ik gevolgd. Snelheid is hoog genoeg (47 Mb/s). Box heb ik ook van de stroom gehad, meerde malen, maar geen effect. Helaas lukt de reset van de box niet, als ik de resetknop indruk dan gebeurt er niets, niet na 10,15 of 20 seconden, meerdere malen geprobeerd. Die reset lukt dus niet.
Box zit direct met een utp kabel aangesloten op de router.
De router heb ik ook naar fabrieksinstellingen teruggezet, geen effect. Ook met andere hdmi kabels blijft het probleem. Overige bronnen via hdmi (als mediaplayer en ATV) werken wel prima.

Volgens mij heb ik nu alles getest, maar het probleem blijft dus nog steeds. Wat te doen?

Alvast bedankt!


Ik sluit me hierbij aan. Heb sinds een week dezelfde klachten en heb al alles gereset maar storingen blijven. Netflix etc werkt wel goed.
Reputatie 6
Badge +11
Hier ook sinds enkele dagen problemen, daarvoor lange tijd zonder problemen tv kunnen kijken. Problemen spelen eigenlijk alleen in de avond uren, dan is het soms nauwelijks bruikbaar. Uiteraard alle tips uit het topic al gedaan maar geen verbetering. Wat ik ook niet verwacht had aangezien het overdag allemaal naar behoren werkt, je gaat bijna denken aan een capaciteitsprobleem op het netwerk in de avonduren.

Heb een 500/500 glasvezel verbinding maar haal eigenlijk nooit de 500 zowel up als down. Down is redelijk stabiel maar up is verre van stabiel.


'Wat denk je zelf' is hier misschien aardig van toepassing. Afhankelijk van hoe lang je al klant bent.

Dit fenomeen is ook bij andere T-Mobile Thuis abos wel eens aan de hand geweest. Ook dat was KPN WBA en T-Mobile had gewoon te weining capaciteit ingekocht. Je kunt net als onderstaande URL op de getallen blijven wijzen, of langzaam aan het idee wennen dat je bij een prijsvechter met groeistuipen zit.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/twee-maanden-en-5-afspraken-verder-nog-steeds-langzaam-glasvezel-in-de-avonduren-310057

Als je daadwerkelijk nu die 500/500 wilt en nodig hebt, moet je overstappen naar iets zakelijks of gewoon KPN zelf. Het is daar 524/524 Mpbs als ik het wel heb, je betaald er ook flink voor. Anders zit de knijper van TMT ertussen en overboekings boekhouders.
@Siddartha en @Paul.C,

Super dat jullie bovenstaande stappen zo precies opgevolgd hebben. Nu zie ik dat er een storing is geweest in Noord Limburg waar er een blokkerige beeld voor TV werd verstuurd. Dt probleem is vannacht gelukkig verholpen!

Kunnen jullie checken of het TV beeld bij jullie ook hersteld is? Zo nee, dan wil ik nog het volgende van jullie vragen:
-Nog eenmaal de TV Box van de stroom halen.
-Kun je met een andere internetkabel (UTP) testen?
-Kun je jouw postcode, huisnummer en de laatste vier cijfers in een privébericht aan mij sturen?

Ik ben heeeel benieuwd!


Dank voor de snelle reactie!
Het lijkt inderdaad beter te zijn nu, goed om te weten dat er een storing was in Noord-Limburg. Woon zelf in Midden-Limburg, maar kan zijn dat het daar toch betrekking op heeft gehad.
Toch het niet beter zijn, dan laat ik het weten!
Heb weer slecht beeld... nou niet blokkering, maar de helft (meestal bovenkant) van het beeld is wazig. Heel irritant. Heb de box al uit en aan gezet, maar geen effect.. Is er weer een storing? Volgens het sturingstopic niet, maar goed...
Yup same here.
Live tv geen probleem maar als ik halverwege een progamma thuis kom en begin gemist gebruik standaard blokkerig beeld.
Denk dat ik maar weer naar ziggo ga.
Daar ko je tenminste tot 7 dagen progamma's terug kijken op alle zenders.
Kortom t-mobile tv NOT HAPPY

Hier in Deventer is het ook dikke ellende, zenders haperen volcontinu vooral op Nederland 1,2 en 3.
Zie ook andere forum topics waarbij wordt aangevraagd of de Entone kamai 510 het allemaal wel aankan.

 

Alle opties al geprobeerd (powerflip, reset etc)

Bij mij was het in eerste instantie bij live tv. Gisteren ondervond ik weer problemen bij herstart inderdaad. Toevallig bij SBS6. Het hele beeld was continu blokkerig en zodanig dat we het programma niet konden afkijken. Uiteraard wel de box herstart.
Daarna een programma op NPO herstart en daar hadden we weer geen problemen.

Moet zeggen dat na een jaar zonder storingen het nu wel meer wordt en ik ook sterk denk om over te stappen aangezien in contractprijs ben.
Reputatie 7
Badge +7
@Siddartha @hanskadett Goed dat jullie al stappen hebben ondernomen om het probleem te verhelpen! Als jullie het beeld blijven ervaren controleer dan ook de kabels en probeer een andere poort op de modem (poort 3 en 4 zijn geschikt voor TV). Zorg ook dat de TV-Box rechtstreeks aangesloten is op de modem. Als een andere poort en kabels niet helpen voer dan een fabrieksreset uit van de TV-Box. Gebruik je een TV-Box met opnamefunctie? Dan voer ik graag de reset voor jullie uit op afstand. Ik hoor graag of het gelukt is!
Sinds een aantal weken blokkerig beeld. Ligt niet aan de tv want bij netflix of gamem is er niks aan de hand.
Tvbox met opname functie van stroom gehaald en internetkabel verwijderd. Terug aan de stroom en wanneer melding van geen verbinding kwam internetkabel ingeplugd. Modem van stroom gehad en opnieuw opgestart. Niks heeft geholpen kabels is niks mis mee die zijn net 3 maand oud.
Helaas, alle bovenstaande stappen uitgevoerd, zelfs nieuwe kabels aangekocht. Het mag allemaal niet helpen. Dan gaat het weer een poosje goed en dan krijg ik weer allemaal blokjes en stilstaand beeld. Ik baal er enorm van dat ik ben overgestapt op t-mobile thuis en dat ik dus nog heel veel maanden aan jullie vast zit wat ik eigenlijk ook schandalig vind omdat jullie niet leveren waar ik voor betaal, jullie leveren alleen heel veel frustratie. Als ik toch het abonnement op wil zeggen dan mag dat uiteraard maar daar mag ik dan wel eventjes voor betalen.... Belachelijk dat ik moet betalen voor frustratie en slecht beeld.
Wanneer gaan jullie over op goede kwaliteit? Ga ik daar nog van kunnen genieten of mag ik nog vele maanden naar blokjes en stilstaand beeld kijken?
Hoi
Sinds vanmorgen kan ik geen omroepzeeland meer ontvangen
Ik heb m'n router al een keer opgestart maar hij pakt hem nog steeds niet wat kan ik doen?

Reageer