Beantwoord

Blokkerige TV in Vijfhuizen

  • 3 June 2019
  • 3 reacties
  • 324 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
We ervaren al een paar dagen dat de digitale TV via glasvezel een blokkerig beeld geeft op alle zenders. Modem restarten helpt niet. Wat opvalt is dat bij begin-gemist het euvel zicht niet voordoet.

  • tv-kastje ook opnieuw opgestart
  • geen bijzonder ander internetgebruik
  • kabels zijn niet veranderd
  • het gebeurt bij meerder tv(-kastjes)
Graag hoor ik of dit opgelost kan worden.
icon

Beste antwoord door TAVL 4 June 2019, 08:39

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen @lifetol,

Dat is niet heel fijn kijken. Ik zie dat je al wat checks gedaan hebt. Erg fijn. Dat geeft al een mooi beeld.

* Hoe is de internetverbinding en sich? Is die wel stabiel en voldoende snel?
* Heb je geprobeerd een UTP kabel te vervangen? Ook al is een configuratie niet veranderd, dan kan het toch voor komen dat de kabel niet helemaal goed werkt.
* Heb je naast het modem en de decoder ook een mediaconverter voor het modem hangen? Is die ook al kort van het stroom gehaald? Media converters worden bij Huawei en Zyxel modems gebruikt.

Hoor het graag, zodat we snel tot de kern van het probleem kunnen komen en je weer kan genieten van een mooi, scherp, vloeiend beeld.
Dank voor de uitleg. Het lijkt nu al een dag weer beter. Ik weet niet wat er veranderd is, maar bij mij niets. Dank voor de reactie en ik hoop dat het nu stabiel lijkt.
Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen @lifetol,

Dat is goed om te lezen. Mocht het onverhoopt toch weer minder worden, laat het dan zeker weten. Help je graag verder om het goed te houden. Veel kijk plezier!

Reageer