Beantwoord

Bose Solo 5 soundbar universele afstandsbediening instellen

  • 28 August 2018
  • 5 reacties
  • 5321 Bekeken

Ik heb de Bose Solo 5 soundbar en deze is geleverd met universele afstandsbediening. De afstandsbediening is al werkend op mijn tv.

Nu wil ik dat deze uiteraard ook werkt met de tv box van T-Mobile, maar ik het krijg het niet voor elkaar. De box is van het merk Amino. Dit merk staat in het boekje enkel onder de categorie CABLE-SATELLITE. Verder staat dit merk niet in het boekje en er is maar 1 code beschikbaar: 2125. Kortom, het moet niet zo heel moeilijk zijn om deze werkend te krijgen. Echter, de tv box werkt er niet op.

Ik heb zes knoppen op de afstandsbediening die ik kan instellen. Voor een voorbeeld: https://www.bose.nl/nl_nl/support/article/programming-your-remote-solo-15-ii.html

Het boekje met de betreffende codes staat hier: https://assets.bose.com/content/dam/Bose_DAM/Web/consumer_electronics/global/products/speakers/bose_solo_5_tv_sound_system/pdf/solo_5_PDF_remote_codes.pdf

Kan iemand mij verder helpen? Ik heb een optische kabel aangesloten richting mijn tv.
icon

Beste antwoord door Sander 31 August 2018, 16:41

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Hoi @MisterMarco

Sjiek apparaat! Ik moest even googlen, maar ik ben onder de indruk!

Ik denk graag met je mee in de hoop het te kunnen oplossen, maar ik heb nog wat vragen. Onze TV Box is aangesloten op de soundbar en op de TV toch? Of lus je iets door? Wij hebben allerlei codes waarmee je onze afstandsbediening kunt koppelen aan allerlei TV's, maar ik begrijp dat jij het precies andersom wilt. Ik denk dat BOSE je hier dan het beste mee kan helpen. Zoals ik het begrijp heb jij de Amino Aria van ons. Wellicht dat BOSE je hiermee verder kan helpen.

Houd je ons op de hoogte van de zoektocht?
Hey Sander,

Thanks! Nee, ik denk dat het daar waarschijnlijk fout gaat. Ik heb de bar alleen op de tv aangesloten. De Amino is weer wel op de tv aangesloten. Waarschijnlijk moet ik dan nog een kabeltje tussen box en bar doen? Kan daar een AUX in?
Reputatie 6
Badge
Ik vrees dat Bose je weer door gaat verwijzen naar T-MOBILE. Ik heb het zelfde probleem gehad. Dan met Philips. Ik kan mijn afstandsbediening niet gebruiken om de Source op mijn TV te veranderen. Philips zei dat ik bij T-Mobile moest zijn.

Kortweg de Afstandsbediening is te beperkt om alle apparaten en meerdere apparaten te bedienen. Ik pleit daarom ook voor een nieuwe afstandsbediening die aansluit op de wensen van de gebruiker.
Reputatie 7
Badge +1
Universele afstandsbedieningen zullen altijd hun beperkingen blijven houden, zelf heb ik ooit eens een afstandsbediening gehad die je zelf kon programeren was wel een keer wat meer werk maar werkte daarna fantastisch.

Je moest dan de orginele a.b. acher de universele leggen en dan vervolgens de functietoetsen 1 voor 1 over seinen, helaas is hij na een flink aantal jaren overleden

Zelf ook deze combinatie. Stom toevallig ontdekte ik dat de code voor de T-mobile box gelijk is aan de Philips TV. Dus 0081. Bij het zoeken wel een paar keer op-plussen volgens de gebruiksaanwijzing van Bose. Geeft geen volledige functionaliteit, maar wel het belangrijkste.

Reageer