Bundesliga: de bal gaat weer rollen!

Bundesliga: de bal gaat weer rollen!
Reputatie 7
Badge +16

De Bundesliga gaat weer beginnen! Mooier nieuws voor voetbalfans bestaat op dit moment bijna niet. Terwijl we in Nederland besloten hebben de Eredivisie vooralsnog dit jaar te laten voor wat het is, kan er op de prachtige Duitse velden vanaf aanstaande zaterdag (16 mei) weer gevoetbald worden. De keerzijde is: wel zonder publiek.
 

FOX Sports heeft in Nederland de uitzendrechten in handen om de Bundesliga te mogen uitzenden. Normaliter zijn de Duitse wedstrijden enkel te bekijken door een FOX Sports International of FOX Sports Compleet TV-pakket te nemen als toevoeging aan je TV-abonnement. Niet gevreesd! Omdat de Nederlandse voetbalcompetities voorlopig zijn afgelast, heeft FOX Sports besloten een deel van de Bundesliga wedstrijden live op FOX Sports 1 – onderdeel van FOX Sports Eredivisie – uit te zenden. Omdat je bij T-Mobile Thuis standaard FOX Sports 1 in je basis TV-abonnement hebt, kun je dus een mooi aantal wedstrijden bekijken. Gaaf toch?! 

 

TV Anywhere

Mocht je even niet thuis zijn, geen TV beschikbaar hebben, of wil je partner liever Netflixen? Check dan onze superhandige TV Anywhere app! Hiermee kun je FOX Sports 1 bekijken. Of je nu in de trein zit, tijdelijk in het buitenland (binnen de EU) of liever op je smartphone, tablet of laptop kijkt, met TV Anywhere heb je 35 zenders binnen handbereik. 

 

FOX Sports GO

Wanneer je een FOX Sports International of Compleet pakket hebt en documentaires of oude Klassiekers wilt terugkijken, maar niet thuis bent: maak dan gebruik van FOX Sports GO. Hiermee kun je net als bij TV Anywhere jouw favoriete voetbalzenders op je smartphone, tablet en laptop bekijken. Lees goed door hoe je dit regelt met de koppelcode - het klinkt ingewikkelder dan het is, maar vergt wel even de aandacht.

 

Het programma op FOX Sports:
 

Zaterdag 16 mei

13.00 uur, FS1+4: VfL Bochum – Heidenheim (2. Bundesliga) (commentaar: Leo Oldenburger)

15.00 uur, FS1+4: Studio Bundesliga, met Jan Joost van Gangelen en Kenneth Perez

15.30 uur, FS1+4: Borussia Dortmund – Schalke 04 (commentaar: Vincent Schildkamp & Arnold Bruggink)

15.30 uur, FS2+7: RB Leipzig – SC Freiburg (commentaar: Leo Driessen)

15.30 uur, FS3+8: FC Augsburg – VfL Wolfsburg (commentaar: Michiel Teeling)

15.30 uur, FS5: Hoffenheim – Hertha BSC

15.30 uur, FS6: Fortuna Düsseldorf – Paderborn

18.30 uur, FS1+4: Eintracht Frankfurt – Borussia Mönchengladbach (commentaar: Mark van Rijswijk & Kees Kwakman)

 

Zondag 17 mei

 13.30 uur, FS2+5: Greuther Furth – HSV (2. Bundesliga) (commentaar: Michiel Teeling)

15.00 uur, FS1+4: Studio Bundesliga, met Milan van Dongen en Ronald de Boer

15.30 uur, FS1+4: 1. FC Köln – FSV Mainz (commentaar: Leo Driessen & Kees Kwakman)

18.00 uur, FS1+4: Union Berlin – Bayern München (commentaar: Mark van Rijswijk & Arnold Bruggink)

22.00 uur, FS1: Voetbalpraat

 

Maandag 18 mei

 20.30 uur, FS1+4: Werder Bremen – Bayer Leverkusen (commentaar: Leo Oldenburger)

 

Bron: FOX Sports - foxsports.nl/voetbal/competitie/22/bundesliga/

 

***PRIJSVRAAG***

Op zaterdag 16 mei aanstaande kun je om 15:30 genieten van één van Europa's meest prachtige en beladen derby's: der Kohlenpottderby. Het gaat hier om strijd, passie, eer en wraakzucht. Dit is de match tussen de twee grootste clubs uit het Ruhrgebied. Pakt Dortmund thuis in het Signal Iduna Park de overwinning, of verrast Schalke door weer een uit Klassiker te winnen? Voor de Unibetters onder ons: vergeet niet dat Dortmund al sinds 2015 geen derby in eigen huis meer gewonnen heeft. Vorig jaar gingen de punten mee naar Gelsenkirchen, uitslag: 2-4! 

 

Post hieronder jouw voorspelling van de uitslag voor deze weergaloze pot(t). De winnaar krijgt een leuke prijs! 😁 Deadline: zaterdagmiddag 16 mei om 15:00. 

 

Viel Spaß en vergeet niet dat er maandagavond 18 mei (20:30) ook nog een heerlijke avondmatch op de planning staat! ⚽️⚽️⚽️

 

 


14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Jason 

Dortmund wint 👍

Uitslag is moeilijk te voorspellen maar ik zeg maar wat, 3-1 🤗🤗🤗

Dan ga ik voor Schalke: 0-1.

Reputatie 7
Badge +16

Als moderator doe ik natuurlijk niet mee aan de prijsvraag, maar ik heb sterk het vermoeden dat het best weleens een dikke overwinning voor Dortmund kan worden. De uitbrander van afgelopen seizoen roept veel revanchegevoelens op bij die Schwarzgelben! 

Gokje: een subtiele 4-1. Het wordt hoe dan ook genieten, maar die 81000 zingende supporters en die Gelbe Wand gaan we wel keihard missen. Wellicht is het een ideetje om een opname van een eerdere Kohlenpottderby over de stadionspeakers te laten brullen! 😋

Veel plezier morgenmiddag! ⚽

Reputatie 7

Ook ik ben natuurlijk uitgesloten van deelname, maar waag toch graag een gokje! :grin:

Vind het best wel lastig bepalen, want de spelers hebben natuurlijk een enorm gebrek aan wedstrijdritme en zullen fysiek ook niet op hun top zitten. Ik denk echter dat het verschil tussen Dortmund en Schalke groot genoeg is voor een duidelijke overwinning voor Borussia: 3-0:yellow_heart::black_heart:

PS: Ik verwacht een goal en assist van dit wereldtalent! 

 

Reputatie 7
Badge +15

En ik gok dat Haaland de uitblinker wordt met zijn sprintjes 😝😝😝

Dit is een revamped Dortmund 👌👌👌

Reputatie 7
Badge +1

Ze houden de zaak in balans 1-1 zijn ze beide tevreden

Reputatie 3

ik denk dat Dortmund  weer eens wint! uitslag: 2-1!

Reputatie 7
Badge +15

4 - 0 @David helemaal gelijk!

Wel een assist en goal van Haaland 🙂

Reputatie 7

@Waqqas, ik kwam een goal tekort.. :wink:  En inderdaad, had het verkeerde talent aangestipt! 

Reputatie 7
Badge +16

Het was verfrissend om eindelijk weer wat live voetbal te zien, alhoewel het de eerste vijftien tot twintig minuten flink wennen was. Je hoorde elk schot, elk zegje van de trainer en het had net zo goed een oefenwedstrijd kunnen zijn tussen Feyenoord en Harkemase Boys (niet qua niveau). Wel weer gaaf om mooie goals en passes te zien zeg! 

@David Je had inderdaad helemaal gelijk wat betreft Haaland! ⚽👍

Reputatie 7

@Jason, ik dacht dat Sancho de show zou stelen.. :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +15

@Jason

Haaland had ik gezegd hee. 😀😀😀

Reputatie 7
Badge +16

@Waqqas en @David Oeff entschuldigung! Dat krijg je met al die @-jes. 😉 Gaan jullie vanavond ook kijken naar Bremen-Leverkusen? 😎

Reputatie 7
Badge +15

Indien de tv niet bezet is 😆

Reageer