Beantwoord

Chromecast functie werkt niet meer sinds laatste app update

  • 1 December 2018
  • 17 reacties
  • 3401 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Hi T-mobile,

Sinds de laatste app update van TV anywhere. (2.0.1) werkt de Chromecast functie niet meer op mijn iPhone. In andere apps als Youtube werkt deze nog wel. In TV anywhere kan ik alleen nog streamen naar Airplay.

iPhone XR
iOS 12.1
TV Anywhere versie 2.0.1

Telefoon en chromecast zijn al herstart e.d.
icon

Beste antwoord door Hans-Juriën 6 December 2018, 21:49

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 6
Badge
Beste allemaal,

Misschien dat dit artikel uitkomst biedt. Hierin staat uitgelegd hoe je apps kunt downgraden

https://www.iphoned.nl/tips/app-downgraden-uitgelegd/
Reputatie 7
Badge
Versie 2.0.2 is zojuist gepubliceerd. Het kan even duren voordat deze te zien is.

De update zal de komende dagen automatisch in stappen voor iedereen beschikbaar komen. Wil je de update meteen? Haal de update dan handmatig op via de Appstore.
Reputatie 1
zojuist versie 2.0.2 geïnstalleerd.
Chromecast icoon is weer zichtbaar en werkt weer vanaf mijn iPhone 6 (iOS 12.1.1)
Hi @Sander, bij deze:

iPhone XR
iOS 12.1
TV Anywhere versie 2.0.1
Xiaomi Mi Box (Android TV)
Nee
Ja

Michiel
Reputatie 7
Bedankt voor de gegevens. Hoe meer hoe beter! We hebben het momenteel in onderzoek. Als er meer mensen zijn met dit issue, geef dan bovenstaande gegevens door. Daarmee kunnen we sneller het probleem duidelijk krijgen. Dan houd ik jullie hier op de hoogte van de ontwikkelingen!
Reputatie 7
Bedankt voor de gegevens @JerryCJK!

We zijn nog druk aan het onderzoeken. Het blijkt lastig na te bootsen op verschillende apparaten en software versies. Ik zal updates geven zodra ik meer weet.
Reputatie 7
Badge
We zijn bezig met een nieuwe versie die twee problemen oplost:

  • Chromecast icoon niet (altijd) zichtbaar
  • Airplay icoon in beeld bij gebruik van wireless headset
We doen ons best deze versie heel snel beschikbaar te stellen. Zodra er meer bekend is, zal ik het melden.
Reputatie 7
Bedankt @Hans-Juriën voor de snelle update en bedankt @JerryCJK voor het snelle checken!

Ik ben echt heel blij met dit topic. Op deze manier hebben we een issue kunnen signaleren, onderzoeken wat er scheelt en direct actie kunnen ondernemen! Iedereen in dit topic wil ik dan ook hartelijk bedanken!

Reputatie 7
Hoi @Makstra

We ontvangen meerdere signalen over dit issue. Ik ben dus erg benieuwd waar het aan ligt. We hebben onlangs een nieuwe versie van de TV app gelanceerd. Hiermee kun je juist weer gebruikmaken van AirPlay. Raar dat streamen naar Chromecast nu problemen heeft. Bedankt voor antwoord op al mijn vragen:

- Welk merk en type telefoon
- Welke software versie
- Welke TV Anywhere versie
- Welke Chromecast type
- Heeft het opnieuw opstarten gewerkt?
- Ben je wel dichtbij genoeg de Chromecast?

Ik ga met jouw gegevens naar ons TV Team en we gaan op zoek naar het euvel en de oplossing. Work in progress!
Hier hetzelfde probleem.
iPhone 7 Plus en iPhone 6S Plus
Beide iOS 12.1
Beide Anywhere 2.0.1
In de TV zit een ChromeCast 2
Opnieuw opstarten werkt niet (iPhone en ChromeCast herstart)
We zitten dichtbij genoeg (
Ik heb dezelfde problemen sinds de update.
iphone XS max.
Reputatie 1
ik heb dezelfde problemen sinds de update

iPhone 6 & iPad Mini
beiden iOS 12.1
TV Anywhere versie 2.0.1
Xiaomi Mi Box 3 (Android TV)
Opnieuw opstarten werkt niet
we zitten er dicht genoeg op
Is er al meer bekend over een update waar de ChromeCast ondersteuning weer in hersteld is?
Reputatie 1
ik heb dezelfde problemen sinds de update

iPhone 6 & iPad Mini
beiden iOS 12.1
TV Anywhere versie 2.0.1
Xiaomi Mi Box 3 (Android TV)
Opnieuw opstarten werkt niet
we zitten er dicht genoeg op

Met een ander toestel getest; deze werkt het wel

iPhone 5
iOS 10.3.3
TV Anywhere versie 2.0.1
Xiaomi Mi Box 3 (Android TV)
nvt
nvt
Reputatie 7
Badge +3
@Sander

https://www.reddit.com/r/Twitch/comments/9jgt6o/ios_12_chromecast_not_working/

Als ik er zo even induik, is het probleem niet direct een probleem van welke app dan ook, maar meer een issue van iOS.
Maar je ziet ook toch ook wat issues op andere platformen ... maar als ik dit topic lees, dan werkt alles met iOS < 12 gezien de iPhone 5.

Geven de logfiles op de betreffende iOS systemen ook geen uitsluitsel?

REF: https://tweakers.net/nieuws/140297/gebruikers-klagen-dat-streamen-met-chromecast-niet-werkt.html
Google zelf is ook overspoeld met issues lijkt het https://twitter.com/madebygoogle/with_replies
Reputatie 7
Hoi @Pieter_B,

Bedankt voor je onderzoek! Ik hoor dat we juist een castprobleem met software 12.0 konden oplossen door de update met 12.1 te draaien. We zijn er dus nog druk mee bezig!

Voorzichtige tip: Start je toestel opnieuw op en probeer daarna opnieuw te casten. Lukt het hierna wel?
Reputatie 7
Badge
De nieuwe versie is ingediend bij Apple dus hopelijk kunnen we deze snel beschikbaar stellen.

Reageer