Beantwoord

Cloud opnemen

  • 10 april 2020
  • 37 reacties
  • 2230 Bekeken

Vorige maand overgestapt van Ziggo naar T-Mobile.

Ik ben overgestapt met het idee dat ik kon opnemen.

Bij de aanvraag kon ik ook gewoon de tvbox met opneem functie bestellen.

Bij het ontvangen van de tvbox blijkt het degene te zijn zonder opneem funtie.

Klantenservice: Deze worden niet meer geleverd en wij weten niet wanneer de cloud functie gaat werken.
Ik wilde na 1 week eigenlijk weer terug naar Ziggo want kan dus niet opnemen.
Nu moeten wij een boete betalen of het hele jaar contract afkopen.

Na vele keren hierover contact te hebben gehad met de klantenservice ben ik geen stap verder.

Ik kan zelf zeggen dat ik me belazerd voel en wil meer info over datum cloud service ipv dat weten we niet.

 

 

icon

Beste antwoord door stefan.1997 10 april 2020, 12:59

Hi @Erwin t 

Ja dit klopt van geen kanten. 
De box die daar op afgebeeld wordt is de amino 610. Dit is de box die standaard geleverd word zonder hdd. De boxen met hdd zijn de Entone 515b boxen. Deze zijn al langere tijd niet verkrijgbaar. 
 


Daarnaast staan er op de bestelpagina nog heel veel verwijzingen die er op duiden dat het mogelijk is om op te nemen. Dit werkt heel erg verwarrend. Laat me hier duidelijk zijn voor Nieuwe klanten is het niet mogelijk om een box met opname functie te bestellen. Als je hier waarde aan hecht dan zou ik de overstap naar T-Mobile heroverwegen. 
 

Tenslotte doe ik een nogmaals een dringende oproep aan T-Mobile om de bestelpagina aan te passen zodat het voor nieuwe klanten duidelijk is dat ze de komende tijd niet kunnen opnemen. Dit duurt dan tot het nieuwe platform is uitgerold. 

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Erwin t 

Er zijn wel al verschillende klanten bezig met het testen van het nieuwe platform maar een specifieke datum is er nog niet.

Reputatie 6
Badge +3

Het is inderdaad best wel schandalig. De communicatie over het niet op kunnen nemen is minimaal en wordt niet duidelijk vermeld tijdens het bestellen. 
 

Het nieuwe Tv platform zal nog lang op zich laten wachten. 

Bedankt voor de reactie.

Dit werd mij ook al verteld door de klantenservice.
Mijn punt is meer dat als mij van te voren was aangeven dat het op dit moment niet mogelijk is om op te nemen dan had ik een aantal maanden gewacht met overstappen.

Dit had als disclaimer vermeld moeten worden toen ik mijn aanvraag deed!

Inderdaad Stefan, nu moet ik 10 maanden wachten zodat ik kosten loos weer terug kan naar Ziggo.
 

Reputatie 6
Badge +3

Kijk als jij kan aantonen dat T-Mobile je beloofd heeft dat je kunt opnemen en dat kunnen ze nu niet waarmaken dan hebben ze je een onvolledig product geleverd. Dan moet het contract volgens mij wel ontbonden kunnen worden. 

@stefan.1997 Net terug gekeken maar in het contract staat interactieve tv box.
Ik kan dus niet aantonen dat ik deze geselecteerd heb maar kan ervan uitgaan dat ik dat heb gedaan want dit is onze prioriteit.

Ik neem veel op bij BBC. Terug kijken of programma gemist kan ik hier niet voor gebruiken.

Deze kan je niet bestellen maar staat nog wel op de website. Maar deze worden dus niet meer geleverd.

 

Quote “ Met of zonder harddiskrecorder” 

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Erwin t 

Ja dit klopt van geen kanten. 
De box die daar op afgebeeld wordt is de amino 610. Dit is de box die standaard geleverd word zonder hdd. De boxen met hdd zijn de Entone 515b boxen. Deze zijn al langere tijd niet verkrijgbaar. 
 


Daarnaast staan er op de bestelpagina nog heel veel verwijzingen die er op duiden dat het mogelijk is om op te nemen. Dit werkt heel erg verwarrend. Laat me hier duidelijk zijn voor Nieuwe klanten is het niet mogelijk om een box met opname functie te bestellen. Als je hier waarde aan hecht dan zou ik de overstap naar T-Mobile heroverwegen. 
 

Tenslotte doe ik een nogmaals een dringende oproep aan T-Mobile om de bestelpagina aan te passen zodat het voor nieuwe klanten duidelijk is dat ze de komende tijd niet kunnen opnemen. Dit duurt dan tot het nieuwe platform is uitgerold. 

Reputatie 6
Badge +2

Zoals ik in een eerdere topic reeds heb aangegeven heb ik 0,0 vertrouwen in die groep welke het nieuwe tv concept van T-Mobile testen, het lijkt me dat ze na een paar maanden toch wel in staat moeten zijn een “deskundig” advies te geven.

Volgens geruchten zou het nieuwe concept al in het eerste kwart van 2020 worden uitgerold, dit zal door het Corona virus later worden denk ik

Reputatie 1

Zoals ik in een eerdere topic reeds heb aangegeven heb ik 0,0 vertrouwen in die groep welke het nieuwe tv concept van T-Mobile testen, het lijkt me dat ze na een paar maanden toch wel in staat moeten zijn een “deskundig” advies te geven.

Volgens geruchten zou het nieuwe concept al in het eerste kwart van 2020 worden uitgerold, dit zal door het Corona virus later worden denk ik

Wordt pas deze zomer is nu de planning. Dus derde kwartaal ipv eerste. En door het Corona gedoe wellicht nog later, communicatie omtrent opnemen en platform is min min, 

Reputatie 6
Badge +2

Hey @Erwin t,

Zonde dat we je nu niet aan een oplossing kunnen helpen. :disappointed:  Het klopt dat de TV Boxen met opnamefunctie momenteel niet voorradig en bestelbaar zijn. Ook op onze bestelpagina is deze optie weggehaald. Met het aankomende nieuwe TV-platform is een opnamefunctie gelukkig wél weer mogelijk. Tot de uitrol van het nieuwe TV-platform kun je uiteraard wel gebruik maken van Programma Gemist om je lievelingsprogramma's terug te kijken. :relaxed:

Mooi dat je programma gemist aanhaald, maarbde BBC kan dat niet, dus een dooie mus waar je iemand mee gerust probeert te stellen.

Ik zou zeggen, maak eens vaart met het nieuwe TV platform, opname boxen komen er niet meer bij, dus hooguit degene die je terug krijgt van klanten, de laatste opname boxen zijn zelfs ingekocht van een andere provider die ze uitgerangeerd heeft.

 

Volgens de berichten had dit halverwege vorig jaar al in de lucht moeten zijn, maar zoals veel, gaat allemaal maar traag en op zijn zachts gezegt zeer knullig bij T-Mobile, lijkt wel of er 2 partimers mee bezig zijn die 8 uurtjes per week werken.

 

Gelukkig werkt het bij mij prima en heb ik een opname box, maar als ik vorig jaar dit allemaal op het forum was tegen gekomen was ik nooit ingestapt en was het Ziggo geworden, de verbinding die mijn moeder nu wel krijgt, was tussen Ziggo en T-Mobile maar dat durf ik nu niet aan te gaan, ik mag het oplossen net als nu haar Tele2 verbinding die regelmatig even of-line raakt.

Reputatie 6
Badge +2

Ben sinds 2014 klant van Vodafone thuis en na de "gedwongen” verkoop automatisch overgegaan naar T-Mobile thuis, ik woon alleen in een appartement met als pakket internet 100mb glasvezel en tv met de simpele Entone 510,  opnemen doe ik nooit dus dat is voor mij geen probleem.

Verder heb ik zolang ik klant blijft 3 themapakketten gratis, dit blijft zo ook al verander ik een themapakket b.v. ik ruil international voor entertaiment vice versa,  bij mij heeft alles van af het begin gewerkt zo als men mag verwachten alleen de storingen die op dat moment iedereen heeft.

Persoonlijk vind ik T-Mobile een prima provider voor iemand die alleen het primaire afneemt, wil men maar ietsje meer dan zou ik T-Mobile zeker niet aanbevelen.

Reputatie 1

Met een Ziggo referentiekader als achtergrond is voor mij interactieve TV inclusief de mogelijkheid om op te nemen.  Ook T-mobile biedt deze mogelijkheid (zie vandaag gemaakte print screen).

Maar als je eindelijk de klantenservice aan de lijn krijgt bieden ze je nog het een nog het ander aan en blijkt de cloud voorlopig ook niet te worden aangeboden. Hoe noemen we dit? misleiding?

Jammer, want ik ben best tevreden met het internet gedeelte gedeelte.

Reputatie 7
Badge +7

Goedemorgen @WJ4IoT, onze specialisten gaan deze teksten inderdaad weghalen want dit klopt momenteel niet. Sorry voor het ongemak en de eventuele misleiding. Je hebt volkomen gelijk dat dit niet door de beugel kan en we moeten hier veel scherper op zijn. Bedankt voor je feedback! 👌 Wat betreft Cloud Opnemen: we zitten in een afrondende testfase, maar wanneer het precies gelanceerd wordt, is nog niet 100% duidelijk. 

hoe komen we te weten wanneer het zover is dat we kunnen opnemen in de cloud?

Reputatie 6
Badge +3

@Sammie1983 
T-Mobile is daar niet duidelijk over. Ik hoop nog voor de zomer. Maar ik vrees dat het later wordt. Er zitten naar verluidt nog erg veel bugs in het nieuwe Tv platform. 

Reputatie 1

In een recent contact met de helpdesk van T-Mobile werd tegen mij gezegd dat de introductie van de cloud binnenkort te verwachten was.

Toen ik vroeg om een verduidelijkingn kon dit niet worden gegeven.

Wat is eigenlijk binnenkort?

  • 2 weken?
  • 4 weken?
  • 6 weken?
  • 2 maanden?
  • wanneer het klaar is?

We wachten ongeduldig af.

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Binnenkort is voor dit soort grote bedrijven een rekbaar begrip. Kijk maar naar de introductie van Apple Pay door Nederlandse banken. Dat duurde ook maanden. Bij T-Mobile duurde de introductie van de vernieuwde Tv Anywhere app ook maanden. Dus ik denk dat dit ook nog wel lang op zich laat wachten. Verder weten klantenservice medewerkers weinig tot niks over het uitrollen van nieuwe diensten. 

Reputatie 1

Verder weten klantenservice medewerkers weinig tot niks over het uitrollen van nieuwe diensten. 

De mededeling werd gedaan na een intern consult. Ik ga ervan uit dat gesproken is met de verantwoordelijke afdeling. Alleen binnenkort werd dus niet nader toegelicht.

Reputatie 6
Badge +2

De ervaring leert dat binnenkort bij T-Mobile ongeveer een jaar en heel wat langer betekent, zet je dat af tegen het aantal jaren dat we gemiddeld mogen leven is dat in de begrippen van T-Mobile nog snel, maar hoe dan ook het duurt wel erg lang.

In mijn beleving hadden ze beter niks kunnen zeggen, voor mij maakt het niks uit daar ik NOOIT iet opneem maar kan me voorstellen dat veel klanten dat juist wel fijn vinden. 

Reputatie 6
Badge +3

@BeMu,

het gaat bij mij ook niet zozeer om het opnemen. Maar het hele vernieuwde tv platform laat lang op zich wachten en het huidige platform is zwaar verouderd. 

Hey @Erwin t,

Zonde dat we je nu niet aan een oplossing kunnen helpen. :disappointed:  Het klopt dat de TV Boxen met opnamefunctie momenteel niet voorradig en bestelbaar zijn. Ook op onze bestelpagina is deze optie weggehaald. Met het aankomende nieuwe TV-platform is een opnamefunctie gelukkig wél weer mogelijk. Tot de uitrol van het nieuwe TV-platform kun je uiteraard wel gebruik maken van Programma Gemist om je lievelingsprogramma's terug te kijken. :relaxed:

Nou Piotr,

 

Kosteloos opzeggen is afgewezen.

Nu juridisch me gelijk proberen te halen, want nog steeds het geval is dat TM het op hun website promoten en hebben toegegeven dat dit verwijderd moet worden.

Anders nog 10 maanden en dan opzeggen.

Helaas dan ook gelijk al me telefoon abonnementen en ben bezig met een mobiele provider tender op me werk voor 750 personen.

Zal deze klantenservice ervaring zeker in me achter hoofd houden.

Bij mij precies het zelfde geval.

Mij is verteld dat ik nadat ik een bestelling zou doen, daarna direct contact op moest nemen en aan moest geven dat ik een box met recorder wilde hebben. Helaas is dat nu niet meer mogelijk. Omdat bij mij ook de 2 weken voorbij zijn, zit ik ook voor een jaar vast. Ik vindt het schandalig!! Ook omdat er geen duidelijkere informatie geven wordt omtrent wanneer het cloud opnemen beschikbaar wordt.

Reputatie 2

In een recent contact met de helpdesk van T-Mobile werd tegen mij gezegd dat de introductie van de cloud binnenkort te verwachten was.

Toen ik vroeg om een verduidelijkingn kon dit niet worden gegeven.

Wat is eigenlijk binnenkort?

  • 2 weken?
  • 4 weken?
  • 6 weken?
  • 2 maanden?
  • wanneer het klaar is?

We wachten ongeduldig af.

 

 

Gelukkig kan ik wél concreet zijn: wat mij betreft heeft T-Mobile nog 2 maanden want dan loopt m'n huidige contract af en ga ik eens kijken welke marktpartij écht opnemen in de coud aanbied. Mij was augustus 2019 al de wortel voorgehouden dat het eraan zat te komen, dus dat ik met een gerust hart een abonnement kon afsluiten. :(  

Reageer