Beantwoord

Cloud opnemen

  • 24 January 2021
  • 47 reacties
  • 1144 Bekeken

hallo,

een paar maanden geleden bericht gehad dat het opnemen zou overgaan van de HD in tv box naar cloud opnemen. toen bleef het verder stil. wanneer gaat het gebeuren?

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 26 January 2021, 10:38

Bekijk origineel

47 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @rastaqua, welkom op de Community!

Cloud Opnemen wordt mogelijk om als extra optie toe te voegen wanneer je omgezet bent naar T-Mobile TV. Ik heb gecheckt of ik kan uitvogelen wanneer jij eventueel zou kunnen worden toegevoegd aan een migratiebatch (omzetting naar TMTV) en dit is mogelijk wanneer je de box met recorder uit het abonnement haalt. Dan heb je namelijk de juiste combinatie aan apparatuur thuis staan: een Huawei of Zyxel modem (jij gebruikt een Huawei) en een Aria 610x box. 

Het migratieproces neemt zo'n twee weken in beslag, houd er daarom rekening mee dat wanneer je de box opzegt, je twee weken lang niet kunt opnemen. Als de migratie voltooid is, kun je voor € 5,00 per maand opnemen in de cloud - ongeacht het aantal TV Boxen.

Kan ik de box voor je verwijderen? Indien je het liever zelf regelt, kan dat natuurlijk ook eenvoudig via My T-Mobile Thuis: Abonnement wijzigen.

Laat me weten wat ik voor je kan doen, dan zorg ik ervoor dat ik zo snel mogelijk weer te hulp schiet! 😉

hallo Jason,

bedankt voor je bericht.

kan ik dan mijn box omruilen voor een box zonder HD recorder. deze is namelijk een stuk kleiner.

groetjes Marcel

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@rastaqua Dat kan zeker! Wanneer kan ik de box voor je omruilen? Het duurt ongeveer vijf dagen voordat de vervangende box zonder recorder bezorgd wordt. Pas zodra de Amulet (recorder) bij ons retour gemeld is, kan ik de aanvraag naar T-Mobile TV verzoeken.

Wat mij betreft kan dat dan nu geregeld worden.

 

Groetjes Marcel

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @rastaqua, het is geregeld: je ontvangt binnen maximaal één week de vervangende box zonder recorder. Op het moment dat deze bezorgd is, zou ik je willen verzoeken om de box met recorder naar ons retouradres te sturen. Zodra die volledig afgemeld en retour gemeld is, kan de overzetting aangevraagd worden. 

Alvast bedankt voor het retourneren! 

Je ontvangt straks een e-mail met daarin uitleg omtrent het retourneren, mocht je een video met uitleg handiger vinden, check dan ons speciale retourtopic: Hoe stuur ik de apparatuur terug?

Hoi Jason,

 

bedankt.

 

groetjes Marcel

Reputatie 1

hi, cloud opnemen is bij mij- voor zover ik kan zien, nog niet aangezet. Wanneer gaat dit gebeuren? Het is inmiddels al bijna een jaar geleden, dat dit bekend werd gemaakt, maar heb nog niks. Beetje jammer. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Arno_Faas, de omzetting naar T-Mobile TV (met als extra functie Cloud Opnemen)) kan ik voor je in gang zetten, maar dan dien je wel eerst de huidige TV Box om te ruilen voor een Aria 610x. Mag ik dit voor je in orde maken? De omzetting zal dan gestart worden zodra wij de huidige box (Entone Kamai 510) retour ontvangen hebben. Dit proces zal maximaal twee weken in beslag nemen en zodra het afgerond is, kun je via My T-Mobile Thuis de optie voor Cloud Opnemen aanvinken - Cloud Opnemen kost € 5,00 per maand ongeacht het aantal boxen.

Laat me alsjeblieft weten wat ik voor je kan doen, dan zal ik dit zo snel mogelijk in gang zetten!

Reputatie 1

Hi,
Ik dacht dat dit - wanneer dit beschikbaar zou worden- naar de klant toe gecommuniceerd zou worden?  Ik heb een glasvezel abonnement maar dit zou t.z.t. beschikbaar worden. Omdat dit al bijna een jaar duurt, neem ik zelf even contact op.

  • En als ik mijn box nu opstuur, betekend dan dat ik zomaar twee weken zonder TV zit?
  • Ik kan nu zelf nergens “Cloud Opnemen” aanvinken.
  • mijn moeder heeft onlangs (een maand of wat geleden) eenzelfde abo afgesloten en toen had zij geen keuze met cloud opnemen. Er werd mij toen verteld, dat de box toen niet uit zou maken.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit zit? Ik vind het wel een beetje onduidelijk allemaal. Ik heb in het verleden- voordat dat cloud opnemen beschikbaar werd- wel een ander kastje gehad en kon ik op een harde schijf opnemen.

Een heldere uitleg zou ook helpen.


Alvast dank,

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Arno_Faas, we hebben het zo ingepland dat iedereen vanaf de releasedatum (juli 2020) in batches overgezet wordt, met meerdere onderliggende redenen als drijfveer. 

Het antwoord op je vragen:

  1. TV zal niet komen te vervallen, T-Mobile TV vervangt simpelweg over twee weken Interactieve TV, hier merk jij niets van. Je zult hooguit op de migratiedatum het TV-klantnummer en de TV-pincode (vindbaar in My T-Mobile Thuis) opnieuw moeten invoeren op de nieuwe TV Box.
  2. Cloud Opnemen komt beschikbaar als optie zodra T-Mobile TV actief is. Dat is nu bij Interactieve TV (het ‘oude’ platform) geen functionaliteit.
  3. De box maakt op zich niet uit, maar is wel van toepassing wanneer het om de juiste combinatie modem + TV Box gaat. We kunnen momenteel alleen T-Mobile TV activeren op aansluitingen waar mensen een Huawei of Zyxel modem én een Amino Aria 610x TV Box hebben.
  4. De box met harddiskrecorder, de Amulet 515, is niet langer beschikbaar en is sowieso niet compatibel met T-Mobile TV en Cloud Opnemen. 

Sorry dat het nog niet duidelijk was en dat het allemaal langer geduurd heeft. Kan ik de box voor je omruilen en dan straks, zodra de oude box geretourneerd is en afgemeld is, T-Mobile TV aanvragen voor je?

Reputatie 1

Ik behrijp de helft van wat er staat. Ik kan het on elk geval niet aanvragen. 
Wanneer kan dat?

 

Reputatie 7
Badge +16

@Arno_Faas Wij vragen het voor je aan zodra de box die je momenteel hebt bij ons retour gemeld is. Jij hoeft zelf verder niets te doen, behalve dan de huidige box terug te sturen. Kan ik dit voor je in orde maken? Je ontvangt dan een vervangende box waar T-Mobile TV na retourmelding op gezet wordt.

Sorry voor de onduidelijkheid! Indien je meer vragen hebt, stel ze gerust!

Reputatie 1

waarom moet ik de box terugsturen? dit heeft volgens mij geen 
Als ik dat doe, kan ik geen TV kijken.

 

verder heb ik nog een andere vraag. Mijn moeder heeft een tijdje terug een T-Mobile abo genomen en had de zelfde box Toegestuurd gekregen. Ze had niet de optie om Een andere te nemen. Er werd ook verteld dat het opnemen “ zo geregeld” kan worden. Niet dus.

Het is nogal omslachtig. Geen kwestie van knopje omzetten. Als ik het uit wil zetten, moet ik dan zeker weer boxen gaan omwisselen?

zeer omslachtig. Is er geen makkelijkere oplossing?

Reputatie 7

Hoi @Arno_Faas ,

De ruil zal gedaan worden, omdat aanvraag voor het nieuwe platform niet mogelijk is op de TV Box die je nu gebruikt. Daarvoor dient deze eerst te worden omgeruild voor een ander type. 

Wanneer je helemaal op het nieuwe platform zit, dan is Cloud Opnemen te activeren via My T-Mobile Thuis (link is klikbaar). Hier is het een kwestie van een knop opzetten en de rest wijst zich vanzelf. Je kan Cloud Opnemen toevoegen door het TV abonnement te wijzigen. 

Heb je vragen? Laat het vooral weten. We zitten voor je klaar! 

Ik zou graag Cloud opnemen activeren maar moet daarvoor de box met Harddisk recorder verwijderen. Wanneer ik deze verwijder kan ik dan nog tv kijken of lukt dat niet? 
Ook is het de vraag of mijn router cloud opnemen wel ondersteund?
wat is voor mij nu raadzaam om te doen?

 

Sinds een aantal dagen is mijn harddisk systeem omgezet naar het cloud systeem , echter op mijn Ipad krijg ik de melding dat ik geen abbonnement heb op de opname functie.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Wim Oonk, wat we het beste kunnen doen, is het volgende: ik verwijder jouw huidige harddiskrecorder en voeg meteen de geschikte TV Box toe als nieuwe optie (Amino Aria 610x). Zodra de vervangende box dan binnen is bij jou, kun je de harddiskrecorder terugsturen naar ons retouradres. Zodra die recorder bij ons retour gemeld is, kan ik de overstap naar T-Mobile TV aanvragen. Dit proces neemt dan maximaal twee weken in beslag - je zult tussentijds geïnformeerd worden middels e-mails en SMS. Wanneer TMTV geactiveerd is, kun je Cloud Opnemen activeren voor € 5,00 per maand via My T-Mobile Thuis.

Cloud Opnemen wordt ondersteund door het nieuwe platform, de vervangende TV Box en ons modem (Zyxel en Huawei). Maak je gebruik van een eigen router? Zorg er dan alsjeblieft voor dat ten tijde van het migratieproces (die twee weken) je het Zyxel of Huawei modem aangesloten hebt. 

Indien je met bovenstaande akkoord gaat, zorg ik er vandaag nog voor dat die omruiling van TV Boxen wordt geregeld. Houd me in dit topic op de hoogte met betrekking tot levering nieuwe box en inlevering oude box, dan regel ik het allemaal voor je! 😉

Hoi @Jos brand, heb je Cloud Opnemen wel los toegevoegd via jouw persoonlijke My T-Mobile Thuis account: Cloud Opnemen toevoegen? Dit gebeurt namelijk niet automatisch omdat het een betaald product is waar de gebruiker zelf de keuze voor kan maken. Als ik je kan helpen, laat het me weten. Succes en veel kijkplezier toegewenst!

@Jason prima suggestie. Ik ga akkoord. Zet de omruil actie maar in gang.

@jason, via my t mobile kan ik niet vinden waar ik de opname functie kan aanvragen .

Ik kan zenderpakketten aanvragen, extra boxen aanvragen of contract beëindigen verder nul niks Nada.

Tevens wil ik vermelden dat ik het irritant vind om regelmatig tezien krijgen dat een zender geblokkeerd is en wederom de pincode moet ingeven

Reputatie 7
Badge +7

@Jos brand ,

 

Als je via de afstandsbediening op menu klikt , daarna op instellingen. Dan kunt u kijken naar uw account en de Kijkleeftijd instellen op 18 jaar. Deze leeftijden volgen de zogenaamde kijkwijzer je hebt dus alle leeftijden, kijkers tot 16 jaar en kijkers 18 jaar en ouder(dus geen pincode meer ingeven)

Word er achterlijk van, ben ik bezig een antwoord te typen krijg ik een pop-up of ik tevreden met met het antwoord, kan niet meer terug naar mijn antwoord, reden om aan te geven dat veel zaken betreffende klanten service veeeeeeeeel beter moeten en dat sommige dingen domweg niet werken waardoor irritatie opgewekt worden, t is dat mijn vorige provider Ziggo geen glasvezel ondersteund , anders was ik hier weg, puur en alleen vanwege de klanten service, via community lukken dingen , daarbuiten niet.t is om te janken.

Reputatie 7
Badge +16

@Wim Oonk De recorder heb ik verwijderd en de vervangende box is aangevraagd en toegevoegd. Je kunt de recorder straks in dezelfde doos retourneren als waar de vervanging in komt. Jouw retournummer ontvang je straks per e-mail. Bedankt voor je antwoord! 👍

@Jos brand Ik heb goed gezocht en ben iets dieper het archief ingegaan, maar kom tot de conclusie dat jij nog steeds niet overgezet bent op T-Mobile TV. Je maakt nog gebruik van Interactieve TV en deze ondersteunt geen Cloud Opnemen - ondanks het feit dat ik dit op 8 februari aangevraagd heb voor je. Ik ga meteen navragen waarom dit misgegaan is en zal een directe aanvraag doen zodat het niet weer misloopt. Mijn oprechte excuses hiervoor, dit is absoluut niet mijn intentie geweest. Er lijkt sprake te zijn geweest van een tijdelijke bug begin/medio februari waardoor een aantal migratieaanvragen niet doorgelopen is. 

Deze keer zal alles wel goed doorlopen zodat je niet weer zelf overal achteraan hoeft te gaan. 

@Jason nog steeds geen opname functie, Word er een beetje simpel van.

blijf het ook raar vinden dat je via mijn t mobile niet aan kan geven dat je dit deze opname functie wil.

mijns inziens hoog tijd dat er eens naar gekeken wordt . Je kan veel zelf regelen maar dit niet.

 

Ik krijg een mail van @hajar,kan voor de zoveelste keer niet inloggen op mijn community, voor de zoveelste keer mijn wachtwoord aangepast ( vanmorgen al gedaan om vorige post neer te zetten en nu voor de tweede keer om de post van @hajar te lezen ) echter ik zie niks.

geen idee trouwens wat ik eventueel verkeerd doe om hier in te loggen, steeds krijg ik de melding dat gegevens niet kloppen. 

Man man man, wat een waardeloos systeem

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Jos brand, excuses voor de vertraagde reactie en update! 

De migratieaanvraag bleef hangen, hierdoor werd deze niet voltooid. Mits alles goed gaat nu, zal de aanvraag morgen voltooid worden en kun jij vanaf morgen ook eindelijk gebruikmaken van het nieuwe platform. Zodra dit morgen verwezenlijkt is, kun je wel via My T-Mobile Thuis de optie Cloud Opnemen selecteren (à € 5,00 per maand). 

Wat betreft de inlogproblemen: ik ga hiermee aan de slag, dit klinkt me bekend in de oren en heeft vermoedelijk te maken met onze geüpdatete inlogmethode. Hier kom ik zo snel mogelijk op terug!

P.s. uiteraard zal ik een oogje in het zeil houden met betrekking tot de T-Mobile TV aanvraag. Ik ga er persoonlijk voor zorgen dat we dit in goede banen zullen geleiden. Sorry dat het de eerste keer misgegaan is!

Reageer