Beantwoord

Cloud opnemen werkt niet met Amino 610x icm Unifi

  • 4 January 2021
  • 13 reacties
  • 368 Bekeken

Hallo,

Ik heb sinds november 2020 een T-Mobile Thuis glasvezel verbinding en gebruik dit naar volle tevredenheid icm Unifi-apparatuur. Het probleem is dat ik geen TV kan kijken met de cloud opnemen-functionaliteit. In het menu zie ik hier niet van terug, en de knop ‘Opnames’ doet niets. 

Daarnaast moet ik gebruik maken van VLAN640, anders krijg ik sowieso geen beeld. Maar als ik hier op de community lees, dan zou het al moeten werken zonder specifieke VLAN-configuratie. 

Iemand een idee wat ik fout doe?

Met vriendelijke groet, 

Bart

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 21 January 2021, 10:50

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Bart St 

Als je nog gebruik moet maken van Vlan640 zit je nog op het oude plaform.

Heb je de linker of rechter interface; https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/gebruiken/kinderslot

Hi @TechRacing93

Dat vermoeden heb ik ook. Op de Amino heb ik de linker interface. Maar ik had ook begrepen dat nieuwe klanten direct op het nieuwe platform zouden zitten. Ik heb ‘Cloud opnemen’ namelijk wel gewoon geactiveerd en daar betaal ik dan ook voor.

Via de T-Mobile TV app kan ik wel programma’s opnemen via de cloud en ook terugkijken, maar dit is natuurlijk verre van ideaal.

Reputatie 6
Badge +3

Hi, 

Dan kan het zijn dat je STB nog de oude software draait. Als het in de App wel werkt.

@Jason Kan je daar meehelpen :smiley:

 

@Jason, kun je mij hier inderdaad mee helpen? :-) 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Bart St, daar kan ik je zeker mee helpen! 😄

Kun je de TV Box op de volgende wijze herstarten, dan test ik meteen of de nieuwste firmware binnenkomt: wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen! 

De reden dat ik dit vraag is omdat ik zie dat de box al twee weken onafgebroken online is. Dit is op zich natuurlijk een prima teken, maar ik wil uitsluiten dat een herstart niet automatisch de nieuwste build pusht. Thanks voor je medewerking!

Indien bovenstaande nog niet helpt, stuur ik de juiste mensen aan die handmatig de nieuwste build erop zetten. We gaan dit fixen!

Bedankt voor je antwoord @Jason!

Ik heb het geprobeerd, en heb alles herstart. Helaas krijg ik via VLAN640 geen nieuwe firmware binnen en als ik de TV-box op dezelfde manier op een VLAN met alleen Internet aansluit krijg ik uiteindelijk alleen maar een zwart scherm.

Voor nu heb ik de box weer teruggezet in het VLAN640. 

Ik hoor graag als ik nog iets moet doen aan deze kant.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bart St, aanstaande maandag, dinsdag en woensdag (25, 26 en 27 januari) gaan wij in de nacht alle TV Boxen die gebruik maken van T-Mobile TV rebooten voor een software update!

Deze update zal het grootste deel van de black-screens, sneeuwbeeld, alleen NPO 1, 2 en 3 te ontvangen en problemen met geluidssets door HDCP oplossen. Wil je de update vandaag al binnen halen? Dan kan dit door een simpele handmatige reboot zonder netwerkkabel

Neem ook een kijkje in ons speciale topic, dan ben je voorzien van alle informatie: TV update.

Hoi @Jason, bedankt voor je antwoord. Helaas krijg ik de update nog niet binnen. Ik heb het zowel op VLAN640 als op een ‘normaal’ VLAN met Internet-toegang. Op VLAN640 krijg ik gewoon weer de oude interface en op een ander VLAN krijg ik uiteindelijk, na lang wachten een zwart scherm.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bart St, dan zal maandag, dinsdag of woensdag de box automatisch geüpdatet worden. Dit gaat overigens om een software update, geen firmware update. Laat je het weten wanneer de box bij jou ook hiervan voorzien is? Fijn weekend en stay safe!

Hi @Jason, ik heb nog steeds een oud menu. Wederom een reset geprobeerd en de settopbox op beide VLANs gestart, maar helaas. Wat nu?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bart St, één van onze technisch aangelegde collega's heeft de TV Box opnieuw geregistreerd waardoor het opgelost zou moeten zijn. Kun jij dit bevestigen?

Het werkt @Jason! Bedankt! 

Reputatie 7
Badge +16

Geen dank, alle lof aan onze huisexperts! 😁

Veel kijkplezier toegewenst en mocht je nog eens hulp kunnen gebruiken, laat het dan zeker weten.

Reageer