Beantwoord

Cloud opnemen werkt niet met Fritzbox 7590

  • 20 November 2020
  • 10 reacties
  • 472 Bekeken

Reputatie 2

de titel zegt het al. Schakel ik de Zyxel T-50 er tussen dan werkt het maar ik wil geen 2 apparaten. Pauzeren lukt dan weer wel. Dus met de Zyxel werkt de opname knop, kan ik in de gids opnemen etc. Dat lukt allemaal niet met de Fitzbox. Wat gaat er niet goed?

icon

Beste antwoord door Waqqas 20 November 2020, 23:41

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @yobster 

Volgens mij heb je hierbij dit topic nodig.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/t-mobile-tv-gebruiken-met-je-eigen-modem-324520

Reputatie 2

dat vergt wel “enige” inspanning om dit te snappen. Hoop eigenlijk op een iets eenvoudiger oplossing.

@yobster Wat er waarschijnlijk niet goed gaat is dat de instellingen die voorgebakken zijn door AVM in de Fritzbox nog niet overweg kunnen met het nieuwe T-Mobile TV waardoor er iets aangepast moet worden om alles weer vloeiend de laten werken.

Hiervoor kun je het beste aan de bel trekken bij AVM zodat zij een nieuwe firmware kunnen fabriceren en uitrollen zodat die weer goed werkt met TMT.

Kan ook zijn dat de experimentele firmware voor de 7590 al het goede profiel heeft.

https://nl.avm.de/fritz-lab/

Reputatie 2

@yobster Wat er waarschijnlijk niet goed gaat is dat de instellingen die voorgebakken zijn door AVM in de Fritzbox nog niet overweg kunnen met het nieuwe T-Mobile TV waardoor er iets aangepast moet worden om alles weer vloeiend de laten werken.

Hiervoor kun je het beste aan de bel trekken bij AVM zodat zij een nieuwe firmware kunnen fabriceren en uitrollen zodat die weer goed werkt met TMT.

Kan ook zijn dat de experimentele firmware voor de 7590 al het goede profiel heeft.

https://nl.avm.de/fritz-lab/

Goeie tip!

Reputatie 2

@yobster Wat er waarschijnlijk niet goed gaat is dat de instellingen die voorgebakken zijn door AVM in de Fritzbox nog niet overweg kunnen met het nieuwe T-Mobile TV waardoor er iets aangepast moet worden om alles weer vloeiend de laten werken.

Hiervoor kun je het beste aan de bel trekken bij AVM zodat zij een nieuwe firmware kunnen fabriceren en uitrollen zodat die weer goed werkt met TMT.

Kan ook zijn dat de experimentele firmware voor de 7590 al het goede profiel heeft.

https://nl.avm.de/fritz-lab/

Goeie tip!

helaas, werkt niet. Nu maar even de Zyxel er tussen gezet en AVM (Fritzbox) een mailtje gestuurd. Met Zyxel ertussen wordt meteen een andere firmware van entone tv box opgehaald.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @yobster, welkom op de Community!

Heb je inmiddels een reactie op je mailtje naar AVM gehad? 

Reputatie 2

Hoi @yobster, welkom op de Community!

Heb je inmiddels een reactie op je mailtje naar AVM gehad? 

Nee, nog niet, wel een bevestiging.Ik laat het hier weten.

 

 

Jammer dat de fritzlab niet werkte, dan word het zaak dat AVM de firmware gaat aanpassen aan het nieuwe T-Mobile profiel met Apas, de Fritz leunt nog op het oudere 2 x 2 poorten systeem.

Kan even duren, maar AVM kennende gaat het zeker goed komen.:wink:

Reputatie 2

tja, wat moet ik nou antwoorden, hier de reply van AVM:


I summarise:

You subscribed to a T-Mobile tariff in The Netherlands with IPTV.
They provided you with a TV box (Media receiver) Amino Aria, model 610X and a router Zyxel VVG8825-T50.
You now can use an iCloud storage solution to record TV-programs only when running the Zyxel router with your internet connection and the media receiver. 
With that Zyxel router you can watch IPTV and record TV broadcasts, with the FRITZ!Box 7590 installed instead of the Zyxel router you can watch TV programmes but not record TV broadcasts.

To tell you now whether the FRITZ!Box offers configuration options for that specific recording purpose, we need to know which settings/protocols have to be enabled in a 3rd party router like the FRITZ!Box.

Which configuration told you T-Mobile to enable in your FRITZ!Box, which setting has to be changed?
If you contact their service and tell me which settings are neccessary in a non-Zyxel router I can tell you whether and how the respective settings can be made in the FRITZ!Box.

Best regards from Berlin,

 

Iemand een idee? Moderator?

Reputatie 2

Update:

Ik heb ze gevraagd om zelf even contact te zoeken met T-Mobile om het uit te zoeken want ik kan dat niet. Dit kreeg ik terug

 

Thank you for your suggestion.

I have forwarded your wish for t-mobile support in the FRITZ!Box as an enhancement request to our product management team.

We always focus on our customers' wishes and needs when further developing our products and in the past we were able to implement numerous suggestions from our customers. 

 

 

Reageer