Beantwoord

Dagelijks herstarten router voor televisie

  • 23 August 2019
  • 10 reacties
  • 612 Bekeken

Reputatie 3
Hi,

Het volgende doet zich voor: Ik moet sinds een kleine 3 weken mijn router 1 à 2x per dag mijn router herstarten om mijn tv weer werkend te krijgen.

Als ik na een tijdje van geen gebruik mijn box aanzet om tv te kijken krijg ik een fout melding. (Error. Er heeft zich een fout voor gedaan..... zie attachment)

Internet en telefonie geeft geen probemen, maar TV 1 à 2x per dag een error (Error in de verbinding), welke pas verdwijnt als k de router reset. Ik ben nu net weer terug van 2 weken vakantie, en ik hoopte dat het probleem weg zou zijn. Helaas.... ijdele hoop.

Ik begin zo langzamerhand het idee te krijgen dat T-Mobile meer wil dan dat ze kan.

Er is bijna nog geen week voorbijgegaan zonder dat er weel 1 of ander probleem is met mijn aansluiting.
(tv-box zit rechtstreeks op de router, poort 3 (4 ook al geprobeerd) en het betreft een Zyxel T-50 router met glasvezel. (KPN WBA))

Beste T-Mobile, kunnen jullie kijken wat er aan de hand is met mijn connectie?

Oja, voorstellen om een monteur langs te sturen heeft geen nut, want het zit NIET!! in de aansluiting hier thuis. (Ik heb al eens een monteur van jullie voor niets langs gehad)
icon

Beste antwoord door Brian 30 August 2019, 12:14

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Hi @Bergeend, onze technische dienst zou al eerder naar dit issue kijken maar ik zie nu dat de melding nooit bij de juiste collega's terecht is gekomen. Ik heb de opdracht opnieuw uitgezet en zorg er voor dat er met spoed naar gekeken wordt. Excuses voor de vertraging!
Reputatie 7
Hi @Bergeend, vanuit mijn collega's het verzoek of je alle TV Boxen aan zou kunnen sluiten, dan kunnen we beter zien wat er mogelijk aan de hand kan zijn. Is dat mogelijk?
Reputatie 3
Hi @Brian,
Dat is lastig. Ik moet dan eerst kabels trekken naar de andere kastjes.
Dat is de reden dat die er nog niet aan hangen.

Ik hoop daar snel aan toe te komen, maar door omstandigeden is dat momenteel nog niet gebeurd.

Het enige dat ik kan doen is ze aansluiten zonder televisie. (Als dat helpt).

Maar even voor mijn nieuwsgierigheid, wat hebben die andere kastjes hiermee te maken, als die nog nooit aan de router hebben gehangen?

Laat even weten wat de TD wil.
Reputatie 7
Hi @Bergeend, het verzoek kwam vanuit de collega's omdat de stream naar de TV Box er verder goed uit ziet en we willen graag uitsluiten of het niet toevallig de TV Box zelf is. Maar inmiddels hebben er zich nog twee andere klanten gemeld op de Community met exact hetzelfde issue dus het lijkt een breder probleem. Ik heb deze gevallen ook doorgegeven aan de collega's van de technische dienst en we hebben het in onderzoek. Ik houd je op de hoogte!
Reputatie 3
Hi @Brian ,

Bedankt voor de update. Als er iets veranderd laat ik het je weten.

Groeten.
Reputatie 7
Hi @Bergeend, even een tussentijdse update, onze technische dienst is er nog steeds mee bezig. We zijn je dus zeker niet vergeten en ik houd je op de hoogte! 😉
Reputatie 3
👍
Reputatie 3
Hi @Brian,

Even een update van mijn kant.
Alles werkt weer. Maar dat is niet zonder slag of stoot gegaan. (Al heeft het onderstaande er misschien niets mee te maken)

Vorige week vrijdag was het weer eens zover. ALLES lag er weer eens uit. Probleempje, weer eens geen DHCP.
Ik weet niet wat voor mensen er op jullie BO zitten, maar ze hebben me wel tot het uiterste gedreven. De incompetentie droop ervan af. En de support medewerkster die ik aan de lijn had, en dit mij mededeelde snapte werkelijk niet dat ik daar niet mee kon leven.

Er was gekeken naar de lijn en daar was niets mis mee. Het lag aan mijn modem. Dat moest vervangen worden.
Ik snap dat antwoord wel. Dan hebben ze weer ongeveer 7 werkdagen respijt omdat het zolang gemiddeld duurt voordat er een Guidon monteur (voor niets) langs komt.

Gelukkig snapte een andere supportdesk medewerkster het probleem wel, ik moest terugbellen naar aanleiding van mijn gesprek met Guidon, en gaf aan dat er idd niet met het modem aan de hand was. Ze zou een spoed melding aanmaken om het probleem te laten oplossen. Wat idd is gebeurd. In de loop van de middag had ik weer alle voorzieningen.

Waar het mij vooral om gaat is de ontzettend slechte service vanuit de BO/TD richting de klant via de supportdesk.

De support medewerkers die ik aan de telefoon heb gehad kunnen helaas niet veel doen, anders dan een script aflopen en ons, klanten, te vriend proberen te houden. Ik benijd ze niet, want ik kan je melden dat ik heel boos ben geworden, en allemaal vanwege de slechte dienst verlening van de 2e en 3e lijn.

Weet je, jullie 1e, 2e en 3e lijn zijn niet gereed voor de hoeveelheid problemen die er zijn. De actie's voor internet/tv/telefonie zijn te groots opgezet, zonder rekening te houden met jullie.
En daar zijn wij, de klanten, dus de dupe van.

Oja, ik ben afhankelijk van de internet verbinding omdat ik vanaf huis (kan/mag) werken. (daardoor geen kosten kinderopvang etc.)

Mocht je willen aanbieden om de kosten voor een dag geen service te crediteren, houd dan ook even rekening met het verleden en het feit dat ik een vakantiedag heb moeten opnemen.

Sinds juni toen ik overstapte, is er bijna geen week voorbij gegaan zonder een issue.

Ik hoor graag van je.
Reputatie 7
Hi @Bergeend, goed om te horen dat het uiteindelijk toch gelukt is! Ik zie de opdracht richting Guidion nog wel open staan, ik begrijp dat deze dus niet meer nodig is? Wat het issue zelf betreft, onze helpdesk is ingericht op "standaard" problemen die voor kunnen komen op klantniveau (front office + back office) en daarnaast hebben we nog een bredere technische dienst voor problemen op netwerkniveau. Bij een issue zoals in jouw geval is het een kwestie van oorzaken uitsluiten te beginnen met de TV Boxen en de modem en zo verder richting het netwerk. Soms is het ook voor ons lastig om de vinger er op te leggen wat er precies aan de hand kan zijn en wordt het een kwestie van 1 voor 1 zaken uitsluiten. In dit geval had de collega die je aan de lijn had alleen wel even wat verder moeten kijken, excuses hiervoor.

Ik begrijp volkomen dat je niet lekker gebruik hebt kunnen maken van je abonnemen. Voor de aanhoudende problemen heb ik zojuist dan ook een vergoeding aangemaakt voor de periode 25-07 tm 06-09 voor je gehele TV abonnement (dus inclusief extra pakketten). Ik ga er van uit dat het vanaf nu beter zal gaan, mocht ik nog wat voor je kunnen doen laat het dan zeker weten, ik zit voor je klaar!
Reputatie 3
Hi @Brian,

Sorry voor het late reageren.

Bedankt voor je antwoord.
Ik weet dat de helpdesk zij uiterste best doet, en ik heb dan ook geen problemen met hun. Sterker nog, ik heb eigenlijk met ze te doen. Iedere dag mensen zoals ik te woord te moeten staan is geen pretje, uitzonderingen daargelaten.

Waar ik alleen niet tegen kan is dat ik niet serieus genomen word door de 2e/3e lijn. Ik weet waar ik over praat, en ga pas bellen als ik alle stappen heb geprobeert en ook dingen heb uitgesloten.

Bij mij houd het op als het aan de andere kant van mijn router ligt, en dan heb ik de experts nodig, jullie dus.

Maar, het probleem is nu opgelost. Maar het volgende heet zich helaas alweer aangediend. :-(

Maar dat word een ander draadje.

Groeten,

Bas

Reageer