Beantwoord

Decoder en internet aansluiten via 1 UTP kabel

  • 10 February 2020
  • 6 reacties
  • 547 Bekeken

Reputatie 3

Goedendag,

Ik ben op dit moment nog geen klant bij T-mobile maar ben op zoek naar een andere provider. Tot nu toe heb ik bij KPN / Xs4all en nu Budget alles in 1 gezeten. Deze draaien allemaal op het KPN platform en werken ook met de prettige KPN TV dienst.

In het verleden kon je bij T-mobile met TV en internet over 1 UTP kabel gebruiken omdat het modem specifieke poorten heeft voor TV en internet. Je moest dan aan de slag met managed switches e.d. 

Nu lees ik dat er nieuwe modems uitgeleverd worden aan nieuwe klanten waarbij dit niet meer nodig is? Klopt dit?

Verder heb ik eind vorig jaar vernomen dat er ook opnemen in de cloud beschikbaar komt. Weet iemand daar al meer van?

Groeten

Erik

icon

Beste antwoord door Waqqas 16 May 2021, 10:07

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @mexflex,

Het Zyxel moden kent any port any service. Bij de Huawei is dit er voor een deel van de klanten al. Voor de andere klanten komt dit eraan. Alleen de Draytek kan dit niet ondersteunen. Dit laatste modem wordt niet meer uitgeleverd. 

Het nieuwe TV platform, waarvan cloud opname een onderdeel is, wordt momteel onderworpen aan een zogenaamde fieldtest. Dit houdt in dat een groep klanten dit aan het testen is. De verwachting is nog steeds dat dit medio Q1 uitgerond gaat worden.

Hallo,

 

Deze week een switch gehaald om de smart tv, playstation en tv decoder via 1 utp kabel alle te voorzien van bekabeld internet... zodat er minder apparaten gebruik maken van de wifi... blijkt dus dat de decoder op een andere poort werkt dan internet. In dit topic lees ik dus nu dat er wel modems zijn waarbij zowel internet als de tv decoder op dezelfde poort kunnen worden aangesloten. Kan ik zo'n modem bestellen?  

 

Groet Anne 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Manders15 

Een nieuwe modem kan je niet bestellen.

Als je met managed switchen aan de slag wilt gaan dan heb je er 2 nodig en tussen die 2 switchen een trunk poort maken waar je beide signalen op zet.

Reputatie 7
Badge +14

De fysieke poorten zijn niet het probleem, het is een ander Vlan. Daarom heb je managed switches nodig.

 

Reputatie 1

Eind van de week komen ze bij mij T-mobile thuis aansluiten. Ik heb al een Zyxel T 50 modem hier liggen, ondersteunen deze modems/routers het any port/service principe? Of beter nog werkt dit met 1 UTP kabel naar een willekeurig switch bij de TVwelke vervolgens de setupbox, tv en playstation ingaat?

Als dat niet zo is dan heb ik liever alvast 2 managed Tp-Link Tl-Sg105E swtiches klaar liggen zodat ik het voor elkaar kan maken als het nodig is.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @joooooost 

De Zyxel heeft Any Port Any Service dus je kunt dezelfde UTP gebruiken voor de tv box of PlayStation.

Reageer