Decoder reageert traag

  • 20 April 2017
  • 30 reacties
  • 1787 Bekeken

Reputatie 2
Sinds enige tijd is ons opgevallen dat de decoders vertraagd reageren. Met name als de afstandsbediening enige tijd niet is gebruikt en je kiest een andere kanaal, duurt het heel lang voor de decoder reageert. Soms krijg je dan ineens een reeks opdrachten achter elkaar en komen we ook wel eens in het instellingenmenu terecht. Dit resulteert zelfs wel eens in dat je dan helemaal vast zit in de software, en het kastje uit en in moet schakelen. Heel irritant. Iemand hier ook last van? Tip??? :?

This topic has been closed for comments

30 reacties

Beste dikkedikkie,

Er is pas geleden een update doorgevoerd die de snelheid van de boxen heeft verhoogd. Er zijn geen wonderen verricht, maar het hele trage is er nu uit. Haal je box even van de stroom: zo krijg je de update binnen.
Reputatie 3
Nou, ik wacht nog steeds:P
Reputatie 7
Hey dikkedikkie, ik kan op het moment nog niets zeggen maar alvast een klein tipje van de sluier, wacht deze week nog heel even af 😉
Reputatie 3
Hallo tmobile,

momenteel heb ik een tv box zonder opname functie.
Ik zit er over te denken weer terug te gaan naar ene opname box.
Echter ben ik bang weer de zelfde traagheids problemen te te komen bij de aanschaf van het ding.
Ik zie tot nu toe dat het onderzoek nog steeds zou lopen.

Wat is de status van desbetreffend onderzoek?

Dit gaat namelijk wel mijn keuze het meeste beïnvloeden

Ik zie in dit topic het zelfde antwoord als in huidig topic....

https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/tv-box-reageert-traag-bij-zappen-283678.
Deze traagheid is al sinds de update van woensdag 19 april..dus al bijna een half jaar.:@
Hallo Brian, bedankt voor het resetten van de Mediabox..De Tv-Box gaat niet meer uit zichzelf resetten dus dat euvel is opgelost..alleen de Mediabox reageert nog ontzettend traag als je hem op een ander kanaal wilt zetten, duurt vrij lang voordat je het desbetreffende kanaal in beeld krijgt.
De Mediabox is een Entone. :?
Reputatie 3
Zou hier al de oorzaak voor gevonden zijn, zodat deze update ook mee kan komen voor bijvoorbeeld het opnemen van themazenders.
Qua doorlooptijd lijkt het incident ongeveer op hetzelfde moment ontstaan.

@Dansmans ik ben dit jaar al minstens drie keer alle opnames kwijt geraakt door noodzakelijke reset. Hopelijk snel cloud pvr
Reputatie 7
Hi Polman59, ik de TV-Box zojuist op afstand gereset naar de fabrieksinstellingen, ik hoor graag of dit het probleem heeft verholpen!
Hallo Brian, wat mij betreft mag je ieder moment de TV-Box resetten en terugzetten naar de fabrieksinstellingen.Ik heb toendertijd inderdaad de TV-Box van de stroom afgehaald.Ook heb ik toen via de instellingen de TV-Box overnieuw op laten starten.
Wat de Harde schijf betreft staat er niets benoemenswaardig op de schijf, dus ga je gang. :?
Reputatie 7
Hi, Polman59, wat vreemd dat de TV-Box blijft resetten. Heb je tijdens de reset van de TV-Box en modem beide ook even van de stroom afgehaald? Ik kan de TV-Box voor je terugzetten naar de fabrieksinstellingen, hopelijk lost dit de reset problemen op. Bij deze reset worden de opnames van de harde schijf verwijderd dus laat mij even weten wanneer ik de TV-box voor je kan resetten!
De afgelopen 2 weken heb ik regelmatig dat de mediabox ofline gaat en daarna weer gaat resetten..dit gaat een aantal dagen goed en dan doet hij weer hetzelfde...ook mijn afstandbediening doet het niet meer naar behoren omdat telkens als ik een andere zender intoets het heel lang duurt voordat hij overschakelt naar de desbetreffende zender..inmiddels ook al een keer een nieuwe batterij erin gedaan..hier heb ik al eens eerder telefonisch contact over gehad met een medewerker en die zei dat ik de modem moest resetten en tevens de mediabox en dat ik het even een tijdje aan moest zien of het daarna beter zou gaan,maar nog steeds hetzelfde..de mediabox is een entone
Reputatie 7
Badge +1
Een heel goede kennis van mij is klant bij Telfort, ook daar lees ik wel eens het forum een tijdje geleden stond hier een bijna gelijk topic op welke ook ging over trage settopboxen.
Reputatie 7
Hoi dansmans, fijn dat het contact in ieder geval prettig was! Soms wens ik ook die oude trouwe videorecorder terug. Dan had je een opname veiliggesteld op een band die je vervolgens niet meer kwijt kon raken. Een TV Box is perfect om iets op een later tijdstip terug te kijken, maar als permanente opslag heeft het wat haken en ogen.
Reputatie 2
Ondertussen zijn we zo ver dat we de Amino omwisselen. Wel vervelend, want, A: er staan nog dingen op de harde schijf die we willen zien/bewaren; en B: blijkt dat de vervangende Amino niet op het netwerk valt te registreren. Dus nog even op de oude, trage settopbox totdat de techneuten er mee aan de gang gaan. Wel weer een erg vriendelijke medewerker aan de lijn gehad, dus qua persoonlijk contact niets te klagen.
Reputatie 7
Badge +4
Dat uitzoeken is nou juist het leukste werk 🙂
Reputatie 7
@all,

Ik ben het helemaal met jullie eens. Dit duurt echt veeeel te lang. Het blijkt een lastig technisch verhaal. We stellen genoeg vragen, maar het is echt afwachten. 😞
Reputatie 3
1 maand geleden gaf Sander aan dat er "binnenkort" een oplossing zou zijn.
IK heb nog niets gehoord of gezien helaas.
De 1e melding op het forum is alweer 5 maanden geleden. Op twitter zie ik zelfs een melding van 6 maanden geleden!


Ik heb het gevoel dat we hier aan het lijntje worden gehouden.
Hoe kun je in vredesnaam 5 maanden tegen klanten blijven vertellen dat je de stroom er maar even af moet halen en mensen bedanken voor de melding om vervolgens weer te beloven dat het in onderzoek is?

https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/na-update-tv-box-traag-276983/index1.html

Gemarkeerd als antwoord: Jeroen op 15 maart 2017, 14:41
Hoi jacobkamstra,

Bedankt voor je melding. Ik heb het probleem van de langzame tv box ter onderzoek doorgezet. We hopen binnenkort een oplossing te hebben.

TWITTER:
@vodafoneNL Sinds overname Vodafone Thuis door #T-mobile is de #Entone zo traag als #stront. @vodafoneNL Ik mis jullie nu al.
12:15 - 25 feb. 2017
Hoe komt het dat het zeker 7 seconden duurt voordat die decoder reageert op mijn afstandsbediening. Heel irritant dit
Reputatie 2
We zijn al weer 3 maanden verder en er is nog niks veranderd... Omdat het On Demand aanbod ook heel beperkt is, heb ik overwogen om weer terug te gaan naar KPN. Wel jammer omdat ik ook mijn mobiel heb overgesloten naar T-Mobile... Al met al valt het allemaal een beetje tegen voor ruim 85,- (thuis) en 49,- (Mobiel)...
Reputatie 2
Dit probleem doet zich ook voor bij de Amino settopbox. Heel erg irritant. We zijn al een hele tijd niet tevreden over de werking van de settopbox, maar vanwege een stapel problemen en omwisselingen destijds bij Vodafone, namen we het maar voor lief. Ik heb nu net contact gehad met de T-Mobile service desk en daar werd ik direct goed geholpen. Na een reset van de afstandsbediening vastgesteld dat het toch aan de settopbox ligt en dat daaraan gewerkt gaat worden.
Reputatie 3
Dag Sander,

ik ervaar ook het langzame zap probleem als nieuwe klant.
Het doet het opzich prima maar wel supertraag ;)
Dit was al het geval toen de box uit de doos werd gehaald vorige week en werd aangesloten.
Reputatie 7
Het klopt dat een reset de (structurele) oplossing niet is, dat gaf ik dan ook aan. Het ligt ook (vrijwel) zeker aan de software in combinatie met sommige netwerken. Dat ontken ik ook zeker niet!

Wat niet klopt is dat wij onze klanten liever aan de resetknop vastplakken! Wij willen dolgraag een permanente oplossing, maar die blijkt dieper verstopt te zitten dan verwacht. Voor nu is het nog een work in progress. Mocht er nieuws zijn, dan zal ik het zeker melden!
Reputatie 2
een reset is alleen maar een zoethoudertje....een reset lost het probleem nl nooit op! als zoals hierboven is aangegeven dat er meerdere klanten last van hebben, ligt het simpelweg aan de software icm de tuner! maarja dat zal Tmobile nooit zeggen....die laten je liever 5000x je tuner herstarten!
Dank voor je antwoord, ik zal de TV box eens resetten.
Hopelijik snel een structurele oplossing.
Succes!
Reputatie 7
Het onderzoek naar de traagheid loopt nog. Het is ook niet zo dat het bij iedere TV Box/klant speelt. Dat maakt het natuurlijk niet minder vervelend bij diegene waar het wel langzaam gaat. Het omwisselen is geen optie, we leveren nog maar één merk TV Box. Wel goed voor het onderzoek om dit gegeven mee te nemen. Vaak helpt een stroomonderbrekening wel (tijdelijk) voor een snellere zapsnelheid.

We zijn ermee bezig!