Beantwoord

Discovery world verkeerde resolutie

  • 18 November 2019
  • 5 reacties
  • 358 Bekeken

Ik heb sinds een paar weken een ander pakket er bij en alle zenders zijn goed, behalve Discovery world, ik heb dus 4 zwarte balken. Stretch werkt niet in dit geval. Het logo staat goed, dat is het rare er aan.

Is hier wat aan te doen?

Ik heb een foto genomen om het wat duidelijker te maken.

 

Alvast bedankt voor de reactie 

Groet,

Cornelis

icon

Beste antwoord door TAVL 20 November 2019, 13:04

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Ga naar menu vervolgens naar “instellingen” dan naar optie video en audio vervolgens verschijnt er een pull down menu ga naar optie 4:3 beeld verhouding en kies vervolgens voor uitgerekt volgens mij is dat de beste optie, bij opgeblazen verdwijnt een gedeelte van de ondertiteling.

Reputatie 7
Badge +5

Dit is het beeld dat Discovery world uitzend.

Ik zit op een Ziggo TV aansluiting en via die aansluiting krijg ik hetzelfde beeld.

Bij sommige uitzendingen dacht ik dat er wel een volledig scherm wordt weergegeven.

Ik zal komende dagen een paar keer meer naar de zender schakelen om betere info te geven. Ook de eventuele auto/strech/14:9 opties enzo.

Reputatie 7
Badge +5

@CornElvis 

Ziggo / Dicovery World review 2

Zitten rommelen met andere beeld opties maar helaas het uitgezonden formaat door Discovery World is 4:3.

Met de zoom functie is meer beeldvullend te krijgen maar dit gaat ten koste van de verhoudingen.

Allemaal dikkerdjes of langgerekte gezichten.

Conclusie: Ermee leren leven.

Reputatie 6
Badge

Het feit dat het logo goed staat is goede indicatie dat het probleem ligt bij Discovery World. Dit logo is namelijk onderdeel van het video signaal en wordt niet apart door de box op het beeld gezet. Dus veel kun je er niet aan doen helaas.

 

-Gilbert

Reputatie 7
Badge +4

Klopt. Discovery World zendt nog altijd 4:3 letterboxed SD uit. De enige van de Discovery zenders. Rest is allemaal 16:9 HD. De weergave is niet fout, maar wel zwaar verouderd. Dit is bij alle aanbieders hetzelfde. In andere landen is de zender inmiddels wel 16:9. Er ging een tijdje geleden een gerucht dat de zender gerebrand zou worden of zou vervallen. Daarna bleef het stil. 

Enige dat je kunt doen is het beeld inzoomen, mits jouw tv deze optie heeft. Al heb je kans dat de ondertiteling deels buiten beeld valt, door de lage plaatsing. 

Reageer