Beantwoord

Dolby Digital via HDMI Aria 610

  • 17 June 2019
  • 3 reacties
  • 531 Bekeken

Hi,

Op dit forum staat al wat geschreven over dit onderwerp maar de conclusie is mij nog niet helemaal duidelijk. Ik overweeg over te stappen van Ziggo naar TM Thuis waarbij nu de Amino Aria 610 als TV Box wordt geleverd.

Vraag is: geeft de HDMI uitgang van de Aria 610 een Dolby Digital signaal door of niet?

Dit voor mij een must aangezien ik de HDMI ARC van de TV gebruik voor doorvoer naar mijn LG Dolby Atmos Soundbar zodat deze automatisch aan- en uitschakeld met de TV.

groet, Stefan
icon

Beste antwoord door BeMu 17 June 2019, 17:11

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Ik heb een Entone 510 die ook via HDMI-ARC verbonden naar een soundbar schakel ik de tv in dan schakelt de soundbar na een paar seconden automatisch in, op de tv box kun je bij instellingen wel kiezen voor stereo of digitaal ac3 persoonlijk hoor ik hier geen verschil tussen.

Kan te maken hebben met het gegeven dat men op oudere leeftijd minder verschil waarneemt? en ik weet zo niet of dolby digital het zelfde is als digital ac3
Dank voor je reactie maar dan weet ik niet of het dolby digital cq AC3 over het HDMI loopt. Mijn soundbar heeft maar 1 HDMI ingang en deze gebruik ik voor de TV.
Reputatie 7
Badge +1
Wat ik dacht gelezen te hebben op dit forum werkt de toslink (digital audio) op de Aria 610 niet, wat jammer en vreemd is, anders zou dit een optie zijn?

Reageer