Beantwoord

Doorspoelen na pauze

  • 2 November 2019
  • 25 reacties
  • 1906 Bekeken

wanneer kun je doorspoelen na pauze ik dacht ergens te lezen da het in november kon 

maar weke datum en hoe werkt het

icon

Beste antwoord door Gioia van Odido 14 November 2019, 12:07

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 6

@grahamm Gezien dit nog niet zo heel lang geleden is ingevoerd, dat dit niet meer kan, ga er maar vanuit dat dit niet mogelijk is. Of ik moet er faliekant langs zitten, maar heb het nog nergens gelezen.

 

De enige mogelijkheid is om een tv ontvanger te bestellen met opname functie. Daar kun je na opnemen wel doorspoelen.

Reputatie 4
Badge

Hoi @grahamm,

 

Wat wil je precies kunnen doorspoelen? Gaat het om een opname óf bedoel je het doorspoelen na het pauzeren van live TV? Voor het opnemen en pauzeren heb je een speciale TV box nodig. Neem je even een kijkje op onze website? Hier vind je alle info die je nodig hebt!

 

Laat je het even weten als er nog vragen zijn? Mooie dag gewenst! 

Waarom kan ik na pauze niet doorspoelen? Bedoel na een programma op tv op pauze heb gezet en weer veder wil kijken 

Waarom kan ik na pauze niet doorspoelen? Bedoel na een programma op tv op pauze heb gezet en weer veder wil kijken 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @fc ruigrok, goed dat je het aankaart op de Community! 

Ervaar je dit op specifieke zenders/bij specifieke programma's? Zo kun je bij NPO bijvoorbeeld wel doorspoelen, bij RTL weer niet. Gebruik je de doorspoelfunctie bij Cloud Opnemen trouwens of bij het pauzeren van de live uitzending? Bij Cloud Opnemen kun je alles vooruit spoelen, bij regulier TV kijken niet. Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord. Zo niet, dan houd ik me altijd aanbevolen voor meer hulp. Succes en stay safe! 

Heb het bij alle zenders ik gebruik het bij live uitzending zet ik het even op pauze omdat ik b.v telefoon krijg en later wil veder kijken en dan tussen de reclames veder spoelen tot we weer bij zijn bij kpn was dat ook mogelijk 

Reputatie 3

Klopt. Dit had ik ook al gezien (ik zat ook bij Telfort/KPN).

Er zijn 2 mogelijkheden:

  • 1. goedkoper pakket bij de tv-zenders afgesloten (dus puur een geldkwestie)
  • 2. of is nog niet uit ontwikkeld.

Ik ervaar dit dus met name bij de commerciële zenders. Dus klopt wat ik al zei: optie 1.

(Zelfde geld dat er geen programma's op België 1 en 2 op te nemen zijn)

Reputatie 2

Wel super irritant in ieder geval.

Ik ben net overgestapt van Ziggo naar T-Mobile. Belangrijkste reden is glasvezel.

Net ontdekt dat ik niet kan pauzeren en dan doorspoelen om bijv. een reclameblok van 8 minuten over te slaan. Als dit niet kan dan is voor mij de lol er af. Dat betekent dat ik op zoek ga naar een andere provider want ik kan hiermee niet leven.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @richdenhaag, welkom op de Community en bij Thuis!

Je kunt reclameblokken inderdaad niet vooruitspoelen, dat geldt overigens voor alle providers bij de functie Live TV en Pauzeren, Begin Gemist, Replay (Ziggo) en dergelijke. Je kunt alleen bij opgenomen programma's op een fysiek opnameapparaat alles doorspoelen omdat dit buiten de commerciële regelgeving loopt. Sorry dat dit niet duidelijk gemaakt is bij afname van het abonnement!

Ondanks het feit dat ik jouw gevoel volledig snap, is het wel enigszins je eigen verantwoordelijkheid om na te gaan wat wel en niet mogelijk is voordat je een abonnement aangaat. Wanneer je dit niet specifiek vraagt of aangeeft tijdens een aanvraag of op de website een zoekterm invult, kan ik me voorstellen dat dit niet meteen duidelijk is. Ik ben er 100 procent voor om zo goed en proactief mogelijk te informeren met betrekking tot aangeboden diensten en producten, maar wanneer je een nieuw product aanschaft (ik noem meestal het voorbeeld van een nieuwe auto die geen cruise control blijkt te hebben), kun je het beste zelf checken wat er wel én niet bijzit. Zo voorkom je achteraf dat je keuze niet bij jouw wensen past. 

Indien ik iets anders voor je kan doen, laat het dan zeker weten. Stay safe en een mooie dag toegewenst!

P.s. probeer het alsjeblieft bij maximaal één topic te houden wanneer je hetzelfde onderwerp aansnijdt. Daarmee houden we het overzichtelijk en kun jij nóg sneller geholpen worden! 😄

Balen dat dit niet kan.

Overigens vind ik je antwoord dat het eigen mijn eigen verantwoordelijkheid is niet erg tevredenstellend. Het zit er niet op? Eigen schuld dus.

Wat je vergeet is dat er tegenwoordig zoveel opties zijn en ook allerlei nieuwe opties, dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien...ik ben hier niet dagelijks mee bezig. Ik weet soms ook niet waar ik naar moet vragen. Als gezegd wordt dat je kunt pauzeren, dan vind ik het vrij normaal dat je daarna kunt doorspoelen. Hoezo moet het in me opkomen om dat na te vragen? Als ik op de stop-knop druk, dan ga ik er van uit dat er iets stopt, of moet ik dat ook na gaan vragen? Zo blijf je wel bezig.

Reputatie 7
Badge +16

@richdenhaag Het is zeker niet jouw eigen verantwoordelijkheid om alles tot in de absolute details te onderzoeken, ik doelde er meer op dat het belangrijk is voor jezelf overzichtelijk te hebben wat wel en niet mogelijk is.

Onze salescollega's zullen doorgaans zoveel mogelijk informatie meegeven opdat jij goed geïnformeerd een contract aangaat, maar een klein stukje verantwoordelijkheid voor het opzoeken van dit soort details leggen we ook graag bij onze klanten neer. Dat is niet om de vinger te wijzen wanneer er iets niet bij blijkt te zitten, maar meer om er zeker van te zijn dat men niet voor onverwachte verrassingen staat. Het is daarbij belangrijk om het verschil tussen Live TV/Pauzeren en Opname te bepalen. Desalniettemin vind ik dat wij daar best proactiever in mogen handelen, daarom zal ik onze salescollega's adviseren om dit ook in hun gesprekken zoveel mogelijk mee te nemen.

Het niet kunnen doorspoelen van reclames wanneer je Live TV pauzeert of gebruikmaakt van Begin Gemist is overigens bij de meeste providers niet mogelijk bij de commerciële zenders. Daarom vermoedde ik dat je aanvankelijk doelde op het bekijken van opgenomen programma's - waar dit wel mogelijk is, wanneer je gebruikmaakt van een fysiek opnameapparaat zoals een harddiskrecorder (Ziggo maakt daar bijvoorbeeld gebruik van).

Op onze website kun je precies zien welke zenders wel en welke niet vooruitspoelbaar zijn, zo heb je meteen een mooi overzicht: Zenderoverzicht T-Mobile Thuis.

Reputatie 5

Bij Ziggo met de Next en KPN iTV kun je na pauzeren (met terugkijken idd niet) de zenders gewoon doorspoelen zover ik heb ervaren… T-Mobile idd niet :-(

Ook bij de commerciële zenders?

Reputatie 5

Volgens mij wel. Heb nu alleen geen kastje meer om het te testen, maar weet het zo goed als zeker.

Ook mij valt op nadat ik ben overgestapt van Ziggo ik het beeld niet kan doorspoelen nadat ik hem op pauze heb gehad. Bij Ziggo kon/kan dit namelijk wel (ongeacht welke zender). Dit is wel een aardige tegenvaller waar ik heen rekening mee heb gehouden bij het afsluiten van nieuw tmobile abonnement. Ik ging er namelijk vanuit dat dit bij alle providers wel zou kunnen. Is er bekend of dit wellicht nog gewijzigd gaat worden? 

Reputatie 6

Hoi @RobbieV86, op het moment is het bij diverse zenders mogelijk om door te spoelen na het pauzeren. T-Mobile heeft rechten nodig van de verschillende tv zenders om dit te mogen aanbieden. Zodra er toestemming is van een zender zullen we de functie activeren. Doorspoelen is wel altijd mogelijk bij een cloud opname.

Ik moet zeggen dat ik het ook erg vervelend vind dat je na pauzeren niet kan doorspoelen, ik ben 9 jaar bij kpn geweest en heb dit altijd gekunt en nu kan het opeens niet meer... 

Ook als je doorlaat gaan en dan terugspoelt krijg je haperend beeld. Echt heel irritant. 

Graag een idee van wanneer dit opgelost kan worden. Zou toch niet moeilijk moeten zijn als dit bij andere providers wel gewoon kan

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Maikevanamersfoort, zoals @Ginny hierboven aangeeft, heeft dit te maken met licenties en de rechten die daartoe verleend worden. Zendergroepen bepalen zelf in welke mate dit wel mogelijk wordt gemaakt. In onze zenderlijst staan alle zenders geordend en kun je precies zien bij welke zenders het mogelijk is om wel door te spoelen: Zenderlijst T-Mobile.

Je zult dan het volgende symbooltje zien staan naast de zender rechts:

Bij welke zender(s) merk je dat het doorspoelen niet werkt of niet goed gaat?

Hoi @Maikevanamersfoort, zoals @Ginny hierboven aangeeft, heeft dit te maken met licenties en de rechten die daartoe verleend worden. Zendergroepen bepalen zelf in welke mate dit wel mogelijk wordt gemaakt. In onze zenderlijst staan alle zenders geordend en kun je precies zien bij welke zenders het mogelijk is om wel door te spoelen: Zenderlijst T-Mobile.

Je zult dan het volgende symbooltje zien staan naast de zender rechts:

Bij welke zender(s) merk je dat het doorspoelen niet werkt of niet goed gaat?

Als dat pauze tekentje betekend dat je wel kan doorspoelen (er staat overigens ook een spoel knop naast de pauze knop in jou overzicht) dan zou het dus moeten werken. Maar je geeft ook aan dat het per zender groep varieert. Overigens heeft het te maken met hoeveel geld T-mobile wilt betalen aan de zenders om dit mogelijk te maken. Kortom, het ligt bij T-mobile zelf om te zorgen dat dit een mogelijkheid is. 

 

Kan je enige indicatie geven wanneer het dan wel zou moeten werken?

Hoi @RobbieV86, op het moment is het bij diverse zenders mogelijk om door te spoelen na het pauzeren. T-Mobile heeft rechten nodig van de verschillende tv zenders om dit te mogen aanbieden. Zodra er toestemming is van een zender zullen we de functie activeren. Doorspoelen is wel altijd mogelijk bij een cloud opname.

Dank voor je reactie. Dat het bij een opname wel lukt moge duidelijk zijn. De rechten die T-mobile nodig heeft kunnen “jullie” zelf “kopen”. Kortom het is een geld kwestie waar alleen T-mobile als een van de 3 grote leveranciers het best wel laat liggen mijns inziens.

Graag zou ik een indicatie krijgen wanneer deze mogelijkheid er wel zal zijn...

Ik heb net nog bij rtl4 gekeken en daar kun je wel pauzeren maar niet daarna doorspoelen ookal staat dat tekentje in de zenderlijst. 

Reputatie 7
Badge +16

Pardon, ik heb met mijn dikke vingers per ongeluk het verkeerde symbool omcirkeld in de snipping tool, het moet inderdaad het spoel-knopje links daarvan zijn. 

@Maikevanamersfoort Ervaar je dit enkel bij RTL4? Dan geef ik het graag meteen door aan ons TV team zodat het opgelost kan worden!

Reputatie 5

@Jason Dat kunnen jullie toch ook per direct even testen, neem aan dat je ook een TV decoder van T-Mobile hebt staan.

Reputatie 7
Badge +16

@Maikevanamersfoort Ik heb jouw vraag volledig verkeerd geïnterpreteerd, mijn excuses! Commerciële omroepen kun je enkel doorspoelen bij Cloud Opnemen, zoals reeds vermeld is hierboven. Bij andere 'interactieve functies', zoals live TV pauzeren, Terug Kijken (via tv-gids) en Begin Gemist zou dit niet mogelijk moeten zijn. Mijn verzoek om het zenderoverzicht aan te passen zodat evident is dat het niet mogelijk moet zijn bij commerciële zenders is ingediend, ik hoop dat dit snel opgelost wordt. Nogmaals excuses voor de foutieve informatie die ik voorheen doorgaf. 

Reageer