Beantwoord

Dropped frames bij tv-programma's

  • 28 April 2020
  • 3 reacties
  • 148 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Sinds 2 weken heb ik Thuis met een glasvezelverbinding. Tot mijn verbazing zie ik bij tv-programma’s regelmatig dropped frames. Het beeld lijkt een fractie van een seconde stil te staan en gaat dan weer verder. Dit gebeurt alleen als er in het beeld veel dynamiek zit zoals een camerabeweging van a naar b. Op zo’n moment is er veel beeldinformatie te verwerken en dat lijkt niet goed te gaan. In mijn vakgebied (videoproductie) noemen we dat een dropped frame. Dit gebeurt niet als ik mijn Apple TV gebruik of bij Netflix, die standaard in het tv-menu zit en daarmee buiten de tv-box om gaat. Heb de de boel al diverse keren gereset met een powerswitch, hdmi kabel gewisseld. Dit helpt allemaal niet. 

Ik ben dit probleem in het forum 1 keer eerder tegengekomen, en daar was toen geen oplossing voor. Wie herkent het probleem van zulke ulrakorte haperingen in het beeld en wie heeft er een oplossing voor?

Groet, Gerben

icon

Beste antwoord door Brian 1 May 2020, 09:11

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7

Hi @GerbenZ, ik denk graag met je mee! Ik zie wel wát wegval op de TV stream maar dit is minimaal, is de TV Box rechtstreeks aangesloten op de modem en de TV of zit er bijvoorbeeld nog een netwerkswitch, router of powerline adapter tussen?

Zie mijn andere topic: Korte haperingen in tv-signaal.

Dit gaat over hetzelfde maar omdat ik op deze geen enkele reactie kreeg heb ik een andere aangemaakt met een andere titel en tekst. Dat leverde wel reactie op.

Kan ik een topic later nog bewerken, of verwijderen? Die mogelijkheden kan ik namelijk niet vinden.

Reputatie 7

Hi @GerbenZ, het lange weekend ging er overheen maar geen zorgen, je krijgt altijd reactie! :wink:  Laten we dan in het andere topic verder gaan zodat we niet langs elkaar geen praten.