Beantwoord

DSL valt soms uit, fritz box 7581

  • 14 May 2021
  • 4 reacties
  • 101 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik heb sinds kort de Huawei modem vervangen door een Fritz Box 7581. Dit, omdat ik meer dan 2 LAN poorten nodig heb en een eigen server draai op 1 van de poorten. Dit is niet mogelijk met de Huawei modem OF met de T-Mobile preset van de Fritz Box. Ik heb geen TV in mijn abonnement.

Ik heb nu simpelweg VLAN 300 met een VPI van 8 en VCI van 48 ingesteld. ‘ Inkapselen’ staat op bridged.

Zo nu en dan valt de DSL verbinding helemaal weg. Het duurt dan een minuut en soms iets langer voordat het weer hersteld is. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen? Ik heb de laatste firmware voor de frizt box en “DSL Syncrate begrenzen tot beschikbare bitrate” aangezet. Dit lijkt niets te doen.

icon

Beste antwoord door Waqqas 14 May 2021, 21:12

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @sanius 

En als je even de Huawei terug plaatst blijft het probleem dan nog of niet?

Hallo @sanius 

En als je even de Huawei terug plaats blijft het probleem dan nog of niet?

Ik heb met de Huawei nooit dit probleem gehad, dus het lijkt me sterk dat dit tegelijkertijd is ontstaan.

Reputatie 7
Badge +15

Ik bedoel als je nu de DSL kabel in de Huawei plugt valt de verbinding dan ook weg of is het alleen bij de Fritzbox?

Ik bedoel als je nu de DSL kabel in de Huawei plugt valt de verbinding dan ook weg of is het alleen bij de Fritzbox?

Dit probleem is echt pas sinds ik de nieuwe modem heb, daarvoor nooit dit issue gehad. Ik zou het kunnen proberen, maar liever niet aangezien ik dan mijn server moet stoppen. 

Ik snap het hoor, het sluit wellicht de nieuwe modem uit, maar denk toch dat het aan die kant ligt.

Reageer