Beantwoord

Dure TV ontvangers

  • 8 October 2020
  • 13 reacties
  • 301 Bekeken

De TV ontvangers lijken vrij duur, 60 euro/jaar, 300 euro / 5 jaar. Waarom zijn deze zo duur en zijn er geen minder dure oplossingen?

De functionaliteit is ongeveer vergelijkbaar met een Chromecast, welke slechts 40 - 100 kost, eenmalig.

icon

Beste antwoord door Anonymous 8 October 2020, 18:04

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Olaf van der Spek

Je bedoeld wanneer je meerdere tv boxen wilt? De eerste is in bruikleen net als je modem dus daar betaal je niet voor.

Is het gebruiken van de vernieuwde tv Anywhere app op een mediaspeler niks voor je?

Vernieuwde tv Anywhere app

Wellicht wel, maar waarom zijn die TV boxen zo duur?

 

Ligt er aan hoe je het bekijkt, het is niet alleen de box waarvoor je betaald maar daarbij zitten ook de kosten voor de doorgifte van de TV stream, dat is ook niet gratis voor TM, wil je goedkoper, streamen naar de door jou vermelde chromecast.

Maar wat je zegt klopt wel, TM is redelijk duur met het stukje TV, 15 euro voor de eerste box, is niks gratis aan zoals @Waqqas zegt, is een compleet plaatje, daarna 5 euro voor elke volgende box en als je wilt opnemen komt er nu ook 5 euro bij, was voorheen 5 euro per box waar je wilde opnemen.

Bij bijvoorbeeld KPN heb je voor 15 euro 2 boxen inclusief opnemen, maar daar betaal je weer meer voor het stukje internet, nog een verschil, bij KPN loopt de TV stream naast de internet verbinding, bij TM gaat die van de internet snelheid af.

Reputatie 6
Badge

Ben de prijzen wel eens tegengekomen van deze ontvangers en die waren wel in de €200+ regio als ik het goed herinner. Hier een A140 voor €329 bijv. https://www.streamcast.it/en/iptv-decoder-set-top-box/741-amino-a140-iptv-set-top-box.html ($230 hier in Amerika zonder BTW in de prijs https://www.markertek.com/product/aminet140/amino-a140-high-definition-iptv-ott-set-top-box-with-mpeg-2-and-mpeg-4-support)

Met dit nieuwe format zou het best wel een goedkoper moeten kunnen aangezien het niets meer lijkt dan een veredelde app op een box.

80 euro @ https://mkh-electronics.com/product/amino-a140-iptv-set-top-box/

Uitverkocht, en wat moet je nu met een Animo 140, heb je helemaal niks aan bij TM,

de Aria 610x moet je hebben, maar moet je hem wel kunnen aanmelden, werkt het anders nog niet.

Reputatie 6
Badge

80 euro @ https://mkh-electronics.com/product/amino-a140-iptv-set-top-box/


‘De producten in onze webshop zijn gebruikt tenzij anders vermeld’ :wink: (zo'n zwarte heb ik ook nog liggen waar je bij T-mobile/Vodafone helemaal niks mee kon na de Glashart periode. Ooit gekregen van een voormalig Lijbrandt klant).

Reputatie 7
Badge +1

Klopt ik had ook nog zo'n zwarte Amino 140 toen ik van Lijbrandt over ging naar toen nog Vodafone thuis, die Amino van Lijbrandt had ik toen niet terug gestuurd, kon hem toen mooi als 2e box gebruiken.

Helaas ging dat niet meer toen Vodafone overging op haar eigen firmware, zoals wel eens eerder opgemerkt waren de streams van Glashart media nog altijd superieur aan wat KPN aanbiedt op WBA, over T_Mobile op ODF kan ik geen oordeel geven.

Ik had er meerdere liggen plus 3x de 540 met harde schijf, onbruikbaar geworden toen Telfort over ging van het Glashart naar het KPN platform, wel lekker jaren goedkoop gekeken en opgenomen, en je eigen kastje hebben als er wat niet werkte, net als de router, geen geklooi met vlan of apart tv invoeren, op 1 glasvezel zat het internet en op de andere de TV.

 

TM zit aardig tegen Glashart aan, maar haalt het net niet, weet nog niet wat het nieuwe platform gaat doen, maak het ook niet mee denk ik.

Reputatie 7
Badge +1

En wat ik nog vergeten was dat je althans bij de uitvoering die ik toen had je desnoods ook via DVB-C kon kijken als de tv dat aankon,  door Reggefiber werd toen bij de aanleg in de diverse steden en dorpen in de Achterhoek in elke woning een FTU? geplaatst met ingebouwde coax aansluiting.

Coax was zelfs nog gewoon analoog, gewoon in de antenne ingang van je oude of nieuwe TV en beeld.

Reputatie 6
Badge

Bij Vodafone zat ook een apart dvb-c signaal ja (over de andere fiber kabel oid), vergelijkbaar met de standaard dvb-c die je nu nog bij Ziggo hebt. Dus ook alleen HD op NOS 1-3, leuk als backup maar verder ook niet.

Iirc moesten ze bij Lijbrandt iets van €150 voor een tweede kastje betalen? (ipv huren)

Dat kopen klopt, maar daarna was je er ook vanaf en hoefde je ze niet meer te betalen, maar gingen ze kapot had je een uitdaging om hem vervangen te krijgen, na de garantie periode kon je hem gewoon weer opnieuw kopen.

Maar toen ik Telfort kreeg stonden die dingen genoeg op Marktplaats, kocht de 540 met HDD zo rond de 40 euro per stuk, kon op meerdere TV's kijken zonder meerprijs.

Reageer