Info

TV (Box) foutmelding codes

  • 6 February 2017
  • 85 reacties
  • 65752 Bekeken
TV (Box) foutmelding codes
Reputatie 7
Badge +8

Als je tv kijkt via Odido maak je gebruik van een interactieve TV Box van het merk Entone of Amino. Deze TV Box geeft misschien weleens een foutmelding op je scherm. Wat betekent die foutmelding en, belangrijker, hoe krijg je 'm weg?

Eerste check

In principe komen alle meldingen neer op een communicatiefout tussen de TV Box en het modem. Je gaat daarom uitsluiten waar het euvel zit.

- Geef het modem (en/of de zwarte Media Converter als je die hebt) een reset en wissel de internetkabel van poort 3 naar 4 of andersom.
- Sluit de TV Box rechtstreeks aan op het modem. Koppel dus alle switches, adapters of andere verlengstukjes los. Er zit dan alleen een internetkabel tussen de TV Box en het modem.
- Geef de TV Box een reset of zelfs een fabrieksreset als dat kan.
- Is het hiermee verholpen, dan kun je weer een switch of adapter aansluiten. Komt de foutmelding terug, dan weet je precies waar het probleem zit.

 

Foutmeldingen:

 

 Kinderslot

Wordt er steeds aan je gevraagd om een pincode in te vullen bij bepaalde zenders? Het kan zijn dat het account met een andere leeftijdsclassificatie wellicht nog actief is. Het is altijd slim om te testen of je op het juiste profiel kijkt. Zo niet, dan kun je de volgende stappen volgen. Stel je leeftijd in op ‘18’ via de ‘menu-knop afstandsbediening’, categorie ‘Thuis’, klik op 'Wissel profiel’, kiest het gewenste profiel en kies dan ‘18’ als leeftijdsgrens. Zo ben je van dit probleem af. 

 

Geen Signaal || No Input || No Signal

De tv krijgt geen inkomend signaal van onze TV Box. Als deze aanstaat (het lampje brandt constant) en de HDMI-kabel zit goed aangedrukt in de tv en onze TV Box, dan staat de tv niet op het juiste bronkanaal. Selecteer dan het juiste kanaal (waarschijnlijk is dit een HDMI kanaal) door middel van de afstandsbediening van de tv zelf. Dit doe je met de knop "Source", "Input", "AV", "Ext" of het symbool "➞☐".


Geen internetverbinding gevonden || Ethernet not detected, please connect Ethernet Cable

Reden van het probleem is dat de UTP-kabel (internetkabel) niet of niet correct is aangesloten. Controleer of de UTP-kabel (internetkabel) goed in de tv-poort zit. Als de UTP-kabel (internetkabel) bij het modem goed aangesloten is, zal er een groen lampje knipperen. Het kan zijn dat er een draadbreuk zit in de UTP-kabel (internetkabel) waardoor deze niet herkend wordt. Test hierom met een andere kabel.


Ophalen van IP-adres is niet gelukt || Server Connection Completed || Unable to connect to DHCP server

Reden van het probleem is waarschijnlijk dat de UTP-kabel verbonden is met de internetpoort in plaats van de tv-poort.
Voer de volgende stappen uit:

  • Haal de TV Box van de stroom.
  • Haal de UTP-kabel uit poort 1 of 2 van het modem en verbind deze met met poort 3 of 4 van het modem.
  • Sluit de TV Box weer aan.
  • Komt de melding terug? Controleer dan of de TV Box rechtstreeks op het modem is aangesloten. Verwijder eventuele andere apparatuur (zoals een switch of devolo).


Unsupported BBL version 2.7.4-bbl || Onjuiste BBL versie

Deze melding is erg onschuldig. Het kan dan ook geen kwaad en de TV Box zal na een minuutje gewoon doorstarten. :)


Synchronizing system clock of systeemklok meldingen || Geen NTP server, systeemklok niet gelijk gezet

Deze melding kan geen kwaad. De TV Box zit op een verkeerd spoor. Door hem even van de stroom te halen en opnieuw te laten opstarten, zal deze zich herstellen.


Unable to get upgrade firmware

[2-6-2019] Op dit moment komt deze melding naar voren bij nieuwe klanten. We werken hard aan een oplossing voor deze foutmelding. Excuus voor het ongemak. Zodra het verholpen is, plaats ik hier een update. Een korte check kun je uitvoeren door de TV Box kort van de stroom te halen en opnieuw te laten opstarten. Oorspronkelijk betekent deze melding dat er onbekende apparatuur is aangesloten tussen de TV Box en het modem. Zorg ervoor dat je test met onze Internetkabel die direct (zonder powerline adapters of devolo's) de TV Box aan het modem op poort 3 of 4 verbindt. Herstart vervolgens de TV Box.


Error, er heeft zich een fout voorgedaan...

Er komt wel een signaal binnen, maar dit is niet van de kwaliteit die we willen en verwachten. Het betekent dat de TV Box zegt: "dit beeld is blokkerig en haperend, er gaat iets mis". Hiervoor hebben we een apart topic gemaakt: Blokkerig of haperend beeld op TV. Hier kunnen we dan iets specifieker dit probleem aanpakken.


Authenticatie mislukt

De registratie is mislukt door verkeerd ingevoerde gegevens. Let op, er wordt gevraagd om een tv-klantnummer. Dit verschilt van je klantnummer voor T-Mobile voor thuis (beginnend met drie letters). Het tv-klantnummer bestaat uit tien cijfers en kreeg je bij het pakket. De tv-pincode bestaat uit vier cijfers en kreeg je bij de bevestiging van je abonnement. Ben je deze gegevens kwijt, dan kan je in Mijn Odido deze gegevens terugvinden bij instellingen // tv.


Helpt deze informatie niet bij het oplossen van je probleem? Laat het ons weten.

Succes met het oplossen van de foutmelding! 🆒

 


85 reacties

Reputatie 7

Eerste check
In principe komen alle meldingen neer op een communicatiefout tussen de TV Box en het modem. Je gaat daarom uitsluiten waar het euvel zit.
- Geef het modem (en/of de zwarte Media Converter als je die hebt) een reset en wissel de internetkabel van poort 3
naar 4 of andersom.
- Sluit de TV Box rechtstreeks aan op het modem. Koppel dus alle switches, adapters of andere verlengstukjes los. Er zit dan alleen een internetkabel tussen de TV Box en het modem.
- Geef de TV Box een reset of zelfs een fabrieksreset als dat kan.
- Is het hiermee verholpen, dan kun je weer een switch of adapter aansluiten. Komt de foutmelding terug, dan weet je precies waar het probleem zit.

 

Kinderslot

Word er steeds aan je gevraagd om een pin-code in te vullen bij bepaalde zenders? Dan heb je waarschijnlijk de leeftijd niet op 18 jaar staan. Geen paniek, dit doe je als volgt. Stel je leeftijd in op ‘18’ via de ‘menu-knop afstandsbediening’, categorie ‘Thuis’, klik op 'Wissel profiel’, kiest het gewenste profiel en kies dan ‘18’ als leeftijdgrens. Zo ben je van dit probleem af. 


Geen Signaal || No Input || No Signal

De TV krijgt geen inkomend signaal van onze TV Box. Als deze aanstaat (het lampje brandt constant) en de HDMI kabel zit goed aangedrukt in de TV en onze TV Box, dan staat de TV niet op het juiste bronkanaal. Selecteer dan het juiste kanaal (waarschijnlijk is dit een HDMI kanaal) door middel van de afstandsbediening van de TV zelf. Dit doe je met de knop "Source", "Input", "AV", "Ext" of het symbool "➞☐".


Ophalen van IP-adres is niet gelukt || Server Connection Completed || Unable to connect to DHCP server

Reden van het probleem is waarschijnlijk dat de internetkabel verbonden is met de internetpoort in plaats van de TV poort.
Voer de volgende stappen uit:

  • Haal de TV Box van de stroom.
  • Haal de internetkabel uit poort 1 of 2 van het modem en verbind deze met met poort 3 of 4 van het modem.
  • Sluit de TV Box weer aan.
  • Komt de melding terug? Controleer dan of de TV Box rechtstreeks op het modem is aangesloten. Verwijder eventuele andere apparatuur (zoals een switch of devolo).


Unsupported BBL version 2.7.4-bbl

Deze melding is erg onschuldig. Het kan dan ook geen kwaad en de TV Box zal na een minuutje gewoon doorstarten. :)


Synchronizing system clock of systeemklok meldingen

Deze melding kan geen kwaad. De TV Box zit op een verkeerd spoor. Door hem even van de stroom te halen en opnieuw te laten opstarten, zal deze zich herstellen.


Unable to get upgrade firmware

Deze melding komt voornamelijk als er onbekende apparatuur is aangesloten tussen de TV Box en het modem. Zorg ervoor dat je test met onze Internetkabel die direct (zonder powerline adapters of devolo's) de TV Box aan het modem op poort 3 of 4 verbindt. Herstart vervolgens de TV Box.


Error, er heeft zich een fout voorgedaan...

Er komt wel een signaal binnen, maar dit is niet van de kwaliteit die we willen en verwachten. Het betekent dat de TV Box zegt: "dit beeld is blokkerig en haperend, er gaat iets mis". Hiervoor hebben we een apart topic gemaakt: Blokkerig of haperend beeld op TV. Hier kunnen we dan iets specifieker dit probleem aanpakken.


Geen internetverbinding gevonden || Ethernet not detected, please connect Ethernet Cable

Reden van het probleem is dat de internetkabel niet of niet correct is aangesloten. Controleer of de internetkabel goed in de TV poort zit. Als de internetkabel bij het modem goed aangesloten is, zal er een groen lampje knipperen. Het kan zijn dat er een draadbreuk zit in de internetkabel waardoor deze niet herkend wordt. Test hierom met een andere kabel.


Authenticatie mislukt

De registratie is mislukt door verkeerd ingevoerde gegevens. Let op, er wordt gevraagd om een TV klantnummer. Dit verschilt van je klantnummer voor T-Mobile Thuis (beginnend met drie letters). Het TV klantnummer bestaat uit tien cijfers en kreeg je bij het pakket. De TV pincode bestaat uit vier cijfers en kreeg je bij de bevestiging van je abonnement. Ben je deze gegevens kwijt, dan kan je in My T-Mobile Thuis deze gegevens terugvinden bij instellingen // TV.

 


Helpt deze informatie niet bij het oplossen van je probleem? Laat het ons weten.

Succes met het oplossen van de foutmelding! 🆒

 

Beste lezer, Na de vakantie geeft de het Entone kastje de foutmelding: Fail to retrieve IP address from DHCP server. (op het TV scherm)

Een reset (paperclip 10 seconden) naar de fabrieksinstellingen reageert de Entone niet op. (er veranderd niets, geen nieuwe opstart).

Een koude opstart van de Draytek Vigor 2132FVn geeft ook geen resultaat. Wat nu te doen?:?

Ik hoor het graag, Mvg Hidde
Reputatie 7
Hoi TmobileKlantThuis Hidde, welkom op het forum. De aanleiding, die foutmelding, is natuurlijk wat minder. Ik heb je bericht in dit topic geplaatst. Hierboven staat vermeld wat je in dit geval kunt doen. Laat je weten of het met de uitleg lukt? 🙂
Hallo! Gisteren heb ik mijn modem geïnstalleerd. Internet werkt perfect! Maar m'n tv wil niet. In eerste instantie kreeg ik heel even het roze t-mobile scherm te zien, maar snel daarna gaf mijn tv alleen 'geen signaal' aan. Ik heb een andere internetkabel tussen het modem en het kastje geprobeerd, maar dat veranderde niks. Ook de andere hdmi ingang deed niks. Af en toe kreeg ik echter wel een flits van het entone inlogscherm te zien. Plotseling, toen ik voor de zoveelste keer alle kabels nog eens in en uitplugde, deed de tv het! Ik heb ingelogd en een uur of anderhalf tv kunnen kijken, toen m'n tv weer overging op 'geen signaal'. Weer wat geprobeerd met de kabels leverde uiteindelijk wel geluid, maar geen beeld op. Vandaag een andere hdmi kabel geprobeerd en het werkte meteen! Dacht ik, want na een half uur stopte het weer. Na het kastje even van de stroom gehad te hebben, kreeg ik wel een hele tijd het t-mobile scherm te zien terwijl het kastje zich weer aan het installeren was, maar toen dat eenmaal klaar was geen m'n tv weer teug naar 'geen signaal'. Hoe weet ik nu of het aan mijn tv ligt (is er iets mis met de hdmi poorten?) of aan het kastje? Of klinkt het alsof er een ander probleem is?
Reputatie 7
Hey SupahRoo, welkom op ons forum!



En wat een raar verhaal. Het ene moment dacht ik zeker te zijn dat het aan je HDMI kabel lag, maar die heb je al vervangen. Internet/je modem blijft wel werken op het moment dat het wegvalt? Ik vermoed toch een draadbreuk, aangezien het zo plots wegvalt en weer terugkomt. Kortom, kun je nog iets testen?



-Probeer een andere poort op het modem. LAN 3 of LAN 4.

-Test toch nog eens met een andere internetkabel. Valt het signaal nog steeds weg?

-Zelfde verhaal met de HDMI kabel, maar ook de HDMI poort op je TV. Heb je een tweede HDMI poort?

-De TV blijft met een DVD/Blu-ray speler wel goed/constant werken? Stomme vraag, ik weet het, maar ik moet het toch even uitsluiten.



Ik ben erg benieuwd!
Bedankt voor de hulp! Ik bedacht me uiteindelijk dat ik een vga kabel had met verloopplug naar hdmi en toen deed ie 't perfect! De hdmi poorten in m'n tv zijn dus gewoon niet goed. Audio even los regelen, of alles via de scart poort in het kastje naar de tv, maar ik weet in elk geval waar het probleem lag!
Reputatie 7
Yes! Bedankt voor de terugkoppeling. Fijn dat het weer werkt. Tja, kabels hebben niet het eeuwige leven (wie wel?) en zeker met koppelstukjes gaat het snel mis. Veel plezier van je nieuwe abonnement. 😃
Unable to get upgrade firmware please contact technical support?
Reputatie 7
Hoi @tiagof, welkom bij Thuis en op het forum. Zo'n melding is niet fijn natuurlijk. Ik hoop dat het met behulp van dit topic wel gaat lukken. Laat je weten of het lukt? Als je die melding blijft houden, dan kijk ik namelijk graag met je mee. Ook TV behoort het goed te doen bij jou!
Bij mijn televisie boven kan ik nog steeds niet tv kijken. Ik krijg de melding dat de registratie mislukt is of niet toegestaan. Ik heb zeker weten het goede klantnummer en pincode gebruikt. Wat kan ik nog meer proberen?
Reputatie 7
Excuses voor de late reactie Jose, ik kijk meteen met je mee! Ik zie dat je ook een e-mail hebt gestuurd waarin je aangeeft de melding "Fail to retrieve IP address from DHCP server." te krijgen. Begrijp ik daaruit dat de melding "registratie mislukt" inmiddels is opgelost? Zo niet zou je mij dan een privébericht willen sturen met het MAC adres van de TV-Box (deze vind je op de sticker)?



Als de registratie wel gelukt is maar je nog de Fail to retrieve IP melding krijgt probeer dan om de TV Box opnieuw op te starten door deze van de stroom af te halen. Sluit hem dan aan op powerline adapter zodra je de melding 'Ethernet cable not connected' ziet staan. Als dit niet werkt probeer dan ook beide powerline adapters te resetten. Ik hoor graag of het gelukt is!
Reputatie 7
Unable to get upgrade firmware

[2-6-2019] Op dit moment komt deze melding naar voren bij nieuwe klanten. We werken hard aan een oplossing voor deze foutmelding. Excuus voor het ongemak. Zodra het verholpen is, plaats ik hier een update. Een korte check kun je uitvoeren door de TV Box kort van de stroom te halen en opnieuw te laten opstarten. Oorspronkelijk betekent deze melding dat er onbekende apparatuur is aangesloten tussen de TV Box en het modem. Zorg ervoor dat je test met onze Internetkabel die direct (zonder powerline adapters of devolo's) de TV Box aan het modem op poort 3 of 4 verbindt. Herstart vervolgens de TV Box.
Reputatie 7
Unable to get upgrade firmware [UPDATE 6-6-2019]

Deze melding kwam naar voren bij nieuwe klanten. Sinds vandaag (6 juni 13:30) is dit probleem verholpen! Staat de foutmelding bij jou nog in beeld? Haal dan de TV Box kort van de stroom en laat deze opnieuw opstarten. Oorspronkelijk betekent deze melding dat er onbekende apparatuur is aangesloten tussen de TV Box en het modem. Zorg ervoor dat je test met onze Internetkabel die direct (zonder powerline adapters of devolo's) de TV Box aan het modem verbindt. Herstart vervolgens de TV Box.

Reputatie 1
Question: bij het huren van een film on demand (pluisje, €0,00) krijg ik een foutmeldig.



VOD1 Het afspelen is mislukt. Het bedrag zal niet worden gefactureerd. Probeer het over enkele minuten nog eens.



Melding blijft, en kan geen verdere uitleg vinden. Iemand enig idee? Heb nog geen andere films geprobeerd, maar zou leuk zijn als het de volgende keer wel werkt.
Bij het installeren van de interactieve tv krijg ik nog steeds de melding 'unable to get upgrade firmware'. Ik heb de voorgestelde oplossingen op deze pagina al geprobeerd, maar geen lijkt te werken. Internet werkt wel prima. De TV box staat ook al direct in verbinding met het modem. Wat kan ik hier aan doen?
Reputatie 7
Hey @PepijnvL, heb je dit probleem kunnen oplossen? Vaak helpt het om heel even je TV Box "wakker" te schudden door 'm heel even van het stopcontact af te halen.



Hey @ldortmans, ik zie dat onze technische dienst met je TV Box aan de slag is gegaan. Kun je nu wel weer probleemloos TV kijken?
Hallo. Ook bij mij lukt het niet met de TV box Amino Aria 610X. De melding "Unable to get upgrade firmware" heb ik al heel wat keren gezien. Modem Zyxel T-50 werkt goed, want internet en telefoon werken. Maar de TV box krijg ik niet aan de praat ondanks reset van de box, van het modem, switchen van kabels en poorten.
En ook ik heb het zelfde probleem.. Unable to get upgrade firmware .. heb alles al geprobeerd! Wat nu?
No ntp server fout melding en geen tv. We hebben een zyxel modem en een entone mediabox. Hoe is dit het snelst opgelost! Heb al een week geen tv!
Reputatie 7
Hey @WimSchram, @Steurtje & @Alice80,



Er zijn een aantal stappen die jullie kunnen uitvoeren om dit op te lossen. Als eerste wil ik jullie de volgende handeling aanraden; het opnieuw aanmelden van de TV Box op het modem. Heel vaak lost dit eventuele storingen op:



1. Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.

2. Haal het modem vervolgens voor een aantal seconden van de stroom.

3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.

4. Wanneer de TV Box de melding geeft: “geen internetverbinding gevonden” sluit je de internetkabel weer aan.



Ik hoor graag van jullie of het heeft geholpen!
Hallo Piotr,

Bedankt voor je reactie, maar die acties heb ik al een paar keer uitgevoerd, zonder resultaat. Gisterenavond had ik zowaar iemand van de helpdesk aan de lijn, maar die heeft op afstand het modem gereset waardoor de telefoon dus uitviel en waardoor ik geen idee heb of hij nog verdere handelingen voor mij had. Er is niet meer teruggebeld. Jammer.
Hoi pjotr, bedankt voor je reactie. Nadat we heel boos hebben gedaan aan de telefoon werkt het nu! We zijn heel blij, alleen doet de Wi-Fi het boven niet. Hoe kunnen we dit het beste oplossen? Groet Alice
Reputatie 7
Hey @WimSchram,



Oef dat is niet zo handig en balen dat het nog niet werkt! Kun je eerst je modem nogmaals van het stopcontact halen. Nadat je modem is opgestart, je netwerkkabel van de TV Box in een andere poort op je modem proberen te verplaatsen (LAN 3 of 4)? En heb je eventueel een andere netwerkkabel om te testen of het daarmee wel werkt? Mocht dat niet hebben geholpen dan wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan help ik je daar graag verder!





Hey @Alice80,



Top dat je TV weer werkt naar behoren! En hopelijk is de boosheid al een beetje gezakt.😯 Krijg je op andere plekken in je huis wel een werkende Wifi verbinding? We hebben een heel handig topic met een tal van tips waarmee je je Wifi signaal kunt opschroeven. Ik raad je aan om hier te kijken. Die tips en handelingen helpen je al een flink eind op weg!
Van de interactieve TV we hebben inmiddels al een maand een abonnement maar TV kijken ik weet niet wat ik daar van moet vinden, de kleur roze is vrij eentonig. De box kwam al twee weken later dan afgesproken. Toen de verassing TV box aangesloten en ja de melding verscheen "Ophalen van IP-adres is niet gelukt etc etc". Diverse malen contact gehad met de service desk alle opties die ook in de forums worden genoemd geprobeerd maar geen resultaat. Inmiddels 2e TVbox ontvangen aangesloten en toen "Ophalen van IP-adres is niet gelukt etc etc" Weer contact met de service desk weer geen resultaat. Bij mensen van de service desk zijn aller vriendelijk daar is niets mis mee maar ik ben nog steeds niet geholpen en of er een oplossing komt daar heb ik zo me twijfels bij. Ik wordt terug gebeld ik zie het wel.



Ik heb wel een vraag voor de forum: Welke IP adressen zijn er nodig om contact te krijgen met het Interactieve deel en waar kan ik zien of deze actief zijn. Voor de helderheid ik heb een Huawei modem met de welbekende poort 3 en 4.
Hallo,



Tijdens de installatie van de tv box krijg ik de foutmelding "unable to get upgrade firmware". Alle bovenstaande stappen heb ik al geprobeerd: 2 netwerk kabels geprobeerd, beide in poorten 3 en 4 plus de nodige resets. Fabrieksreset vd box is volgens mij niet mogelijk (amino model aria 610x).

Hoe kan ik nu zorgen dat ik toch tv kan kijken?

Reageer