Beantwoord

Een kabel voor computer en tv

  • 13 July 2019
  • 6 reacties
  • 546 Bekeken

Ik heb t-mobile thuis en gebruik een zyxel t50 modem.
Hierop zitten 4 poorten die allemaal te gebruiken zijn voor tv en internet.
Nu heb ik 1 kabel naar boven getrokken. En deze kabel wil ik splitsen om vervolgens een tv en een computer op aan te sluiten.
Nu heb ik begrepen dat ik hiervoor een switch (gigabit) kan gebruiken.
Ik heb een tp-link sg105 gebruikt, maar helaas zonder het gewenste effect. Het tv-signaal komt niet door. Wel heb internet op de computer.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe krijg ik tv en internet uit een kabel?
Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Brian 23 July 2019, 16:30

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Hi @MarcoB75, ik kijk graag met je mee! In principe zou een kabel naar de switch en twee kabels vanaf de switch (1 naar TV en 1 naar de computer) voldoende moeten zijn! Wat gebeurt er op het moment dat je de TV Box aansluit en aanzet? Zie je een specifieke foutmelding in beeld? En werkt de TV Box wel wanneer je deze rechtstreeks aansluit op de modem zonder switch? Ik hoor het graag!
Ggoedemiddag Brain,

Bedankt voor je reactie.
Ala ik de computer en de tv aansluit op de switch, krijg ik de melding op de tv dat er een fout is opgetreden bij het afspelen.
Als ik de kabel rechtstreeks aansluit, heb ik geen probleem. Internet werkt zowel met als zonder switch.
Maakt het type en merk switch ook nog uit?
Daarnaast kreeg ik nog de tip om een powerline te gebruiken. Werkt dat wel in mijn situatie?
Aalvast bedankt voor de reactie(s).
Reputatie 7
Hey @MarcoB75, het merk en type switch maakt niet heel veel uit, wat belangrijker is, is of het een zogenaamde 'managed switch is'. Deze kan het binnenkomende signaal herkennen en zelf bepalen wat hij waar naar door moet sturen (of je kan dit zelf instellen). Een unmanaged switch geeft eigenlijk alleen het signaal 1-op-1 door wat soms problemen kan geven.

Zo te zien is de geen managed switch maar kan je wél handmatig de VLAN's instellen. In dit document zie je hoe je dit kan doen. Je zou kunnen proberen om de VLAN's handmatig in te stellen (640 voor TV en 300 voor Internet) om te kijken of je het op die manier werkend kan krijgen. Een handig topic hiervoor is die van @LordChaos73, het topic vind je hier. Dit ging nog om een ouder type modem waarbij TV en Internet ook nog gescheiden waren op de modem dus niet alles zal van toepassing maar ik denk dat je hier wel mee uit de voeten kan.

Een powerline adapter is inderdaad ook een optie maar wat je hiermee doet is je internetsignaal over je stroomnet laten lopen. Dit werkt 9 van de 10 keer prima maar het elektriciteitsnet in je woning is hier natuurlijk nooit voor ontworpen dus het is niet te garanderen dat dit altijd vlekkeloos werkt.
Hallo Brian,
Bedankt voor je reactie. Ik ben net terug van een vakantie en weer vol energie om hiermee aan de slag te gaan. Inmiddels had ik de TP-link al weer terug gestuurd. Naast jou tip om een managed switch te gebruiken kreeg ik ook de tip om te kijken of de switch de functie IMGP Snooping bevat (geen idee wat het is;-). Uiteindelijk kwam ik op de switch Zyxel GS1200-5 uit. Daarnaast is Zyxel ook het merk van de router die T-mobile gebruikt. Ik heb deze switch vandaag besteld en mag de switch hopelijk nog dit weekend ontvangen. Dan ga ik er mee aan de slag en laat ik jou nog even weten hoe het afgelopen is.

In ieder geval bedankt tot zover.
Goedenavond Brian,
Excuux voor de late reactie. Maar met de Switch Zyxel GS1200-5 is mijn probleem opgelost. Het werkt nu prima. Bedankt voor je reacties/hulp. Ik wens jou een hele fijne avond.
Groet, Marco
Reputatie 7
Hey @MarcoB75 Top dat het gelukt is! Hopelijk ook een hele fijne vakantie gehad? :)Smart thinking om ook een Zyxel switch te nemen. We hopen binnenkort nog een lijst online te kunnen zetten met switches waarvan we zeker weten dat ze werken in combinatie met ons modem.

Reageer