Beantwoord

Entone 510b

  • 28 December 2018
  • 3 reacties
  • 835 Bekeken

Veel storing met entone. Wil graag een nieuwe, zal de oude terug sturen. Wat gaat dit mij kosten? Mvg Jan
icon

Beste antwoord door Sander 2 January 2019, 15:40

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Hoi @Jan Gu,

Graag help ik je de verstoring te boven te komen! Het is heel goed mogelijk dat de TV Box hiervoor niet vervangen hoeft te worden. Waar bestaan de problemen uit?

-Gaat het om blokbeeld, doorloop dan deze stappen: blokkerig of haperend beeld.
-Gaat het om een foutmelding in beeld, klik dan hier: foutmelding.

Laat je weten of het hiermee is gelukt?
Hallo T-mobile,

Ik heb ook een entone 510b en afentoe (paar keer per week) hakkelt het beeld wat erg vervelend is.

Ik heb geprobeerd:
  1. van stroom af gehaald gedurende 30 s. daarna weer opstarten.
  2. HDMI kabel van apple tv gebruikt. Apple tv heeft geen hakkelend beeld.
  3. internetsnelheid is 100+ Mbit up en down.
  4. Box direct op glasvezelmodem aangesloten met netwerkkabel.
  5. Reboot van glasvezelmodem.
  6. Kamai entone 510b reset uitgevoerd.
na elke verandering kost het wat tijd om te kijken of het probleem is opgelost. ik ben er al enige tijd mee bezig maar niets helpt.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/nieuwe-aansluiting-entone-kamai-510b-ontvangen-302903
Ik heb gelezen dat nieuwe aansluitingen een snelle amino aria 6 krijgen. ik zou ook graag een dergelijke box ontvangen. ik snap dat het vervangen van de hele installed base erg duur wordt maar ik stoor me behoorlijk aan het vastlopen van het beeld. ik hoop dat jullie iets voor mij kunnen betekenen.
Reputatie 7
Hi @schumann33, ik kijk graag met je mee hoe we dit op kunnen lossen! Het haperen komt niet door de TV Box zelf maar door de verbinding. Ik zie dat je bij punt 4 aangeeft "Box direct op glasvezelmodem aangesloten met netwerkkabel". Kan ik hier uit afleiden dat je de TV Box normaal gesproken niet rechtstreeks op de modem aan hebt gesloten? Het gebruik van bijvoorbeeld een powerline adapter kan verstoring in de uitzending geven. Daarnaast zie ik wel wat lichte verstoring op jouw lijn wat een mogelijke oorzaak zou kunnen zijn.

Zou je de TV Box eens rechtstreeks aan willen sluiten op de modem en onderstaande stappen uit willen voeren? Als de problemen blijven spelen laat het mij dan even weten, dan kijk ik of ik een monteur bij je langs kan sturen!

1. Koppel de netwerkkabel en stroomkabel los van de TV Box.
2. Voer vervolgens een powerflip uit van het modem (20 seconden van de stroom).
3. Als het modem is opgestart sluit je de TV Box weer aan op de stroom.
4. Wanneer de TV Box de melding geeft: ‘Ethernet not detected, Please connect ethernet cable’ kan je ook de netwerkkabel weer aansluiten.

=> In dit topic praten we verder: blokkerig beeld entone 510b.

Reageer