Beantwoord

Entone 510b valt uit.


Wij hebben 2 stuls Entone 510b decoders in gebruik. Deze beginnen problemen te vertonen.

Het belangrijkste is dat ze vast lopen. Het kan zomaar gebeuren dat je wilt overschakelen naar ander kanaal en dat ie het dan niet doet. Reageert niet meer op de afstandbediening en blijft stoïcijns op hetzelfde kanaal staan. Dan is er nog slechts 1 oplossing. Van de spanning afhalen en deze er een minuut af laten. Daarna weer op spanning brengen en wachten tot de langdurige opstartcyclus is doorlopen. Dan werkt het geheel meestal weer. Vooral irritant als je middenin een programma zat en alleen even wat actueels wilt volgen. Dan moet je namelijk wachtten.

Daarnaast loopt de guide functie niet altijd mee met de echte tijd. Schakel m.b.v. remote naar Guide en dat je dan de programma's van gisteren of vorige week gepresenteerd krijgt. Soms helpt het om de guide uit en weer aan te zetten maar ook niet altijd. 

 

icon

Beste antwoord door Brian 29 June 2021, 13:13

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 6

Goed dat je aan de bel trekt @wille002! Ik heb direct jouw verbinding onder de loep genomen en zie wat bijzonderheden in de aansluiting. Kan het zijn dat jij gebruik maakt van een splitter waardoor de TV Boxen niet direct op het modem zijn aangesloten? Of maak jij wellicht gebruik van draadloze adapters in plaats van een kabel tussen de TV Box en het modem? Ik hoor graag wat jouw opstelling is.

Ik zie dat de ene TV Box ruim 23 dagen en de andere TV Box ruim 13 dagen online is. Klopt het dat jij de TV Boxen destijds voor het laatst hebt herstart? Ik hoor het graag van je, dan kan ik op verder onderzoek uit!

Beide TV Boxen zijn rechtstreeks (met kabel) aangesloten op ons Draytek Vigor2132FVn modem. Er zitten geen draadloze adapters tussen. Ik vind 13 en 23 dagen wel erg lang. Kan me niet voorstellen dat het al zo lang geleden is dat ze vast liepen, maar ik hou daar geen logging van bij.

Reputatie 6

Bedankt voor de opheldering @wille002. Dit verschijnsel komt ook wel eens voor als op poort 1 of 2 een splitter is aangesloten, maar voor de zekerheid wilde ik checken of dit misschien bij de TV poorten het geval was! De kwaliteit van beide TV Boxen ziet er nagenoeg perfect uit, zo'n 99,1%. Het doet mij dan ook eerder denken dat het probleem veroorzaakt wordt door het modem en niet aan de TV Boxen: het lijkt erop dat de verbinding met de TV Boxen niet goed gemaakt wordt.

Ik wil jou voorstellen om het modem te vervangen voor een ander model. Omdat dit model een ander type aansluiting heeft, dient deze wel aangesloten te worden door een monteur, uiteraard op onze kosten. Ik hoor graag of jij hiermee akkoord gaat, dan zet ik het voor je in gang!

Lijkt me een goed plan. Als het probleem maar verholpen wordt. Zijn er ook modems met meer netwerkpoorten aan boord? Dat zou handig zijn. Bij voorkeur 6 poorten. 

Volgende week zou dat kunnen daarna zijn we twee weken op vakantie.

Ik hoor het wel. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @wille002, het Zyxel modem heeft vier LAN-poorten en is APAS-ready, met andere woorden: alle vier de poorten zijn beschikbaar voor internet- en TV-verkeer. Een modem met zes poorten bieden wij jammer genoeg niet aan, sorry.

Wat je wel kunt overwegen wellicht, is om een LAN-switch aan te schaffen. Je kunt al switches/hubs bestellen vanaf € 10,00 waarmee je het aantal poorten vergroot tot tien of elf. Is dat een idee?

Als ik nu het modem omwissel, ontvang je de Zyxel + Media Converter aanstaande dinsdag, woensdag of uiterlijk donderdag. Vervolgens dien je nog een afspraak met Guidion in te plannen om de apparatuur te laten installeren. Omdat wij geen inzage hebben in hun agenda kan ik je niet garanderen dat dit dan meteen een dag later mogelijk is. Zullen we wachten met de omruil totdat je terug bent van vakantie? 

Hi Jason. Prima plan. Stuur het vervangende modem maar ergens in week 26 dan pak ik het na onze vakantie weer op.

Reputatie 7

Hi @wille002 Gaan we doen! De modemwissel staat bij deze in de agenda voor week 26 en ik laat het je tegen die tijd even weten zodra de modem onderweg is. Alvast een hele fijne vakantie gewenst! :slight_smile:

Dank je, als de zon maar schijnt dan komt dat vast goed.

Reputatie 7

Hi @wille002 Hopelijk een fijne vakantie gehad? :slight_smile:  Ik heb de opdracht uitgezet om de modem te wisselen, je ontvangt binnen een aantal dagen bericht van onze monteursdienst om hier een afspraak voor in te plannen!

Hallo Brian,

Da's OK. Ik wacht het wel gewoon af.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @wille002, je ontvangt binnen enkele dagen van PostNL een track&trace-code om het pakketje 24/7 in de gaten te kunnen houden. Houd je ons op de hoogte? Laat ook alsjeblieft weten of het een gewenst effect heeft op de TV Boxen. Indien de issues met de Entone Kamais aanhouden, dan kunnen we die ook altijd nog omruilen voor de modernere variant - de Amino Aria 610x! 😉

Hoi Jason,

Afspraak met installateur staat gepland. 13 Juli, dus dan is er genoeg tijd om het pakketje geleverd te krijgen. 

Hallo,

Helaas is een van de beide ontvangers die we in huis hebben weer uitgevallen.  Zaterdagavond rond een uur of 9 moest ik de unit weer geheel spanningsloos maken om hem op die wijze te resetten en weer ‘in beweging’ te krijgen. Dat allemaal ondanks de nieuwe router die jullie hebben gestuurd en geïnstalleerd. Die router heeft het probleem dus niet opgelost. Wellicht kunnen jullie een logging in de unit uitlezen om op die manier te achterhalen wat nu eigenlijk het probleem is.

Ik hoor graag jullie bevindingen en oplossingsrichting.

De tweede ontvangen wordt gedurende de zomerperiode nauwelijks gebruikt dus daar heb ik eigenlijk nog geen duurtest mee kunnen doen.

 

Met vriendelijke groet, 

Willem Willemsen

 

Reputatie 7

Hi @wille002, heel goed dat jij via deze weg weer aan de bel trekt! Wat balen om te lezen dat jij weer problemen ervaart met de TV Box(en). Ik had heel erg gehoopt dat het nieuwe modem ervoor zou zorgen dat de problemen voorgoed waren verdwenen. Ik heb direct een collega van de technische dienst aan de mouw getrokken en hier een verzoek voor ingediend. Hij gaat hier vanmiddag verder induiken. Zodra ik hier een terugkoppeling van krijg, dan geef ik dat aan jou door. Ik wil dit voor eens en altijd voor jou zien op te lossen! 💪

Reputatie 7

Hi @wille002, ik wil je graag laten weten dat mijn collega heeft aangegeven dat hij dit maandag verder oppakt! Na het weekend zul jij hier dan ook een update van krijgen. Voor nu wil ik jou alvast een heel mooi weekend toewensen!

Hoi Lisa,

Ter info.Afgelopen zaterdagavond stond onze ontvanger rond een uur of 9 weer vast.

 

Reputatie 7

Hi @wille002, merci voor de terugkoppeling! Ik hoop dat ik jou met het volgende nieuws kan verblijden. Mijn collega heeft gisteren twee nieuwe TV Boxen jouw kant op gestuurd. Wanneer het zover is, ontvang jij ook een Track and Trace. In jouw My T-Mobile Thuis kun jij alvast de status van de nieuwe TV Boxen terugzien: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Ik ga enorm duimen dat jij met deze twee nieuwe TV Boxen geen problemen ondervindt en hoor dat ook heel graag van je, zodra deze up and running zijn. 

Omdat jij de nieuwste TV Boxen gaat krijgen, is het ook mogelijk om hiermee over te gaan naar het nieuwe TV platform: T-Mobile TV. In onderstaand topic kun jij rustig alle ins en outs hierover teruglezen: 

Aangezien jij bijna bent voorzien van de juiste TV Boxen, kun jij - zodra deze up and running zijn - binnen twee weken gaan genieten van T-Mobile TV zodra ik dit voor jou heb aangevraagd. Als jij een (virtuele) gil geeft zodra de nieuwe TV Boxen bij jou zijn aangesloten en de andere twee retour zijn verzonden, dan kan ik de migratie voor jou in orde maken. 

In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft. 

Ook ontvang jij een e-mail en SMS vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Lees het nog even goed door en als jij na het lezen nog steeds denkt 'dit wil ik’, dan kan ik binnenkort voor jou aan de slag! 😁

Ik probeer de nieuwe ontvangers te activeren, maar krijg na het invullen van klantnummer en pincode de melding dat registratie is mislukt of niet is toegestaan. Heb de juiste gegevens. Moet er nog iets anders geactiveerd worden o.i.d.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @wille002,

Dat moet snel op te lossen zijn! Sorry dat de overgang niet vlekkeloos verloopt. Via een privébericht heb ik je voor de zekerheid alsnog jouw inloggegevens toegestuurd. Kan je controleren of je inderdaad deze inloggegevens gebruikt? Als ik het goed begrijp ervaar je dit probleem op beide TV Boxen? Met jouw bevestiging op deze twee vragen kan ik snel schakelen om alle administratie aan onze kant na te kijken!

Hallo Cal,

Inderdaad beide boxen geven eenzelfde resultaat.

De inloggegevens had ik gisteren telefonisch ook al gecheckt met jullie telefonische support desk op 0800 0092. Moet er aan jullie kant ook nog wat worden aangepast? Ik zie hem updates ophalen en verwerken, dus er is duidelijk contact.

 

Groet Willem

Goedemiddag,

 

Ik heb exact dezelfde klachten, zoals Willem hierboven beschrijft. Ook ik heb een entone 510b, en de zyxel T 10 modem. Deze klachten ervaar ik nu ongeveer 4 maanden. Zou dit eigenlijk ook wel opgelost krijgen.

 

Groetjes Marjolein

Reputatie 7

Hi @wille002, merci voor de terugkoppeling! Cal geniet momenteel van een welverdiende vakantie, dus ik pak dit graag verder met je op. Heel fijn dat de inloggegevens wel kloppen. Graag check ik nog of ook beide MAC-adressen overeenkomen, deze stuur ik je via een privébericht toe. Als jij kan laten weten of deze overeenkomen met de MAC-adressen op jouw TV Boxen, dan zou dat super zijn.

Daarnaast wil ik graag aan je vragen of jij gebruik maakt van eigen apparatuur, zoals bijvoorbeeld adapters? Als jij enkel gebruik maakt van de apparatuur van T-Mobile dan stel ik voor om een zogenoemde powerflip van de TV Box uit te voeren. Dit doe je door de stekker van de TV Box uit het stopcontact te halen. Wacht vervolgens 10 seconden en stop de stekker er weer in. Als blijkt dat dit ook niet heeft geholpen, dan ga ik de hulptroepen voor je inschakelen! Ik wil namelijk dat jij zo snel mogelijk van beide Boxen kunt genieten. 

Hi @Marge04, super goed dat jij in dit topic jouw verhaal deelt! Ik wil je hier heel graag bij helpen, want het is zeker niet de bedoeling dat jij hier al zo lang last van hebt. Zou jij een factory reset van de TV Box voor mij kunnen uitvoeren? Dit doe je als volgt. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, etc.) het reset knopje aan de linkerzijkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Het gaatje van de reset zit naast het gleufje voor de SD kaart. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. Ik hoop heel erg dat jij hierna verschil merkt. 

Mocht jij na deze factory reset nog dezelfde problemen ervaren, dan stel ik voor om nieuwe batterijen in de afstandsbediening te doen. Wellicht ligt het probleem namelijk in de afstandsbediening. Als jij onlangs de batterijen nog hebt vervangen, dan zit het probleem echt in de TV Box en stuur ik graag een nieuwe TV Box jouw kant op. Ik hoor het graag van je! 💪
 

Hoi Lisa,

Heb de MAC-adressen gecontroleerd. Jouw gegevens kloppen, die heb ik hier ook op de boxen staan. Powerflip geeft geen verbetering. Na het op spanning brengen van de box start de opstartcyclus van de box eindigend met het inlogscherm. Als ik die invul krijg ik weer de foutmelding  dat registratie is mislukt of niet is toegestaan. De TV box kan ik vervolgens uitzetten met de remote maar niet meer aan. Om terug te gaan naar het inlogscherm zal ik weer door de opstartcyclus heen moeten.

Ergo: Kom maar op met je hulptroepen!! 

Hoi @Lisa ,

Ik heb nu de factory reset gedaan. Ben benieuwd wat dit gaat doen, en of de Entone niet meer vast zal lopen. 

De optie batterijen vervangen, lijkt me stug.. Deze zitten er namelijk nog geen jaar in. Lijkt me toch ook niet dat daardoor het beeld vast loopt, of de gids niet goed laadt?

Reputatie 7

Hi @wille002, top dat jij zo snel een terugkoppeling hebt gegeven! Fijn dat de MAC-adressen overeenkomen en merci voor het uitvoeren van de powerflip. Ik wil je graag laten weten dat ik zojuist een verzoek heb ingediend bij de technische dienst. Mijn collega's zullen dit verder onderzoeken en voor jou proberen op te lossen. Weet dat het enkele dagen kan duren voordat het onderzoek volledig is afgerond. Ik hoop dat jij heel snel gebruik kan maken van beide TV Boxen. Mocht jij ook nog andere vragen hebben, laat die dan vooral weten! 😁

Hi @Marge04, super dat jij de factory reset hebt uitgevoerd! Ik hoor heel graag of jij hierna verschil hebt gemerkt. Goed om te weten dat de batterijen er nog niet zo lang in zitten, dan is dit inderdaad niet de boosdoener. Laat jij het aan mij weten? Ik ben benieuwd, fingers crossed!

Reageer