Beantwoord

Entone 515b Opslag bijna vol met slechts 1 Recording van nog geen 2 uur.

  • 29 December 2019
  • 15 reacties
  • 500 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 13 reacties

Recent klant geworden en maak gebruik van T-mobile thuis met een Entone 515b met mf date 16/12/05. Komend jaar 15 jaar oud! Nu heb ik slechts 1 opname op de recorder staan en het balkje dat de schijfruimte weergeeft is voor 4/5e gevuld. Hoe groot of beter gezegd hoe klein is de harde schijf in de entone? Ik lees verhalen over 320gb en 500gb versies. 

Het zappen gaat langzaam dus dat is echt wel een achteruitgang vind ik. Combineer dit met een recorder met matige opnamecapaciteit dan wordt ik hier niet heel vrolijk van. Ik heb reeds een power down geprobeerd en de entone opnieuw opgestart, maar helaas geen verbetering. Ook de capaciteit indicatie is niet veranderd. Ik zou graag assistentie willen hebben om dit probleem op te lossen. 

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 29 December 2019, 19:28

Bekijk origineel

15 reacties

Volgens mij kan dat alleen opgelost worden met een fabrieks reset die vanuit T-Mobile gedaan moet worden, dus even wachten tot 1 van de Moderators reageerd, je raakt wel je opname’s kwijt die je hebt gemaakt.

Gaarne zsm de fabriek reset toepassen aub. Mijn klantnummer is bekend neem ik aan.

Mvg

Als je de gegevens in je profiel hebt staan kan de moderator dat zien.

Reputatie 7

Hey @Fubar6,

Ik heb zojuist je TV Box van een fabrieksreset voorzien. Binnen enkele ogenblikken gaat ie helemaal opnieuw opstarten. Laat je mij weten of hiermee het euvel is opgelost? 

Hi Piotr,

Reset is gelukt. Harde schijf is weer leeg. Echter heb ik nu 1920x1080i 50hz ipv 1920x1080p 60hz. Dat verschil zie je wel. Wat kunnen we hier nog aan doen? Is er geen betere set top box beschikbaar?

Er zijn er een aantal hier die graag die 1080i 50hz willen hebben ipv 1080p 60Hz, volgens hun is dat het probleem van haperend beeld.

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/info-upgrade-firmware-amulet-515-en-kamai-510-317015/index9.html#post1532980

 

En nee, voor opnemen is er geen andere box beschikbaar, hier moeten we het mee doen tot de cloud opname uitgerold word.

Er is ook geen andere box beschikbaar op de markt, ze worden al even niet meer gemaakt en er zijn ook geen opvolgers ontwikkeld.

 

Voor de reset had ik 1080p. Dus dat moet gewoon weer mogelijk zijn. Hoe krijg ik dat terug?

Reputatie 7
Badge +1

De box resetten met het menu op de afstandsbediening, 

1 druk op menu van a.b.

2 ga naar instellingen

3 ga dan naar systeeminformatie

4 dan naar Herstart, en kies voor herstart set  top box

let op bij elke handeling op de OK toest drukken

Reputatie 7
Badge +1

Wat ik zelf veel prettiger vond werken in het verleden in de tijd dat men zelf naar de winkel ging daar een harddiskrecorder kocht, zelf had ik een LG met 320GB HD en DVD recorder ideaal ding.

Gewoon simpel aansluiten en opnemen wat je wilde, dingen hadden voor zover ik me herinner alleen een analoge tuner? De decoders zoals die nu worden verspreid door de providers hebben een USB aansluiting deze zou toch ideaal zijn om er een externe SD of HD schijf aan te hangen, om op te nemen.

Helaas, heb ik nu een paar keer geprobeerd en hij blijft 1920x1080 50i aangeven. Erg jammer want de-interlaced beeld oftewel alle beeldlijnen tegelijkertijd weergeven ipv om en om is veel mooier en scherper. Ik hoop dat ze snel de optie inbouwen dat je dit zelf kunt kiezen in de instellingen.

Wat ik zelf veel prettiger vond werken in het verleden in de tijd dat men zelf naar de winkel ging daar een harddiskrecorder kocht, zelf had ik een LG met 320GB HD en DVD recorder ideaal ding.

Gewoon simpel aansluiten en opnemen wat je wilde, dingen hadden voor zover ik me herinner alleen een analoge tuner? De decoders zoals die nu worden verspreid door de providers hebben een USB aansluiting deze zou toch ideaal zijn om er een externe SD of HD schijf aan te hangen, om op te nemen.

Ja ik had toen ik nog klant was bij Ziggo een harddiskrecorder van Humax. Hier had ik de interne harde schijf vervangen door een 1 Tb exemplaar. Zaten 2 tuners in en kon digitaal opnemen. Ook even terugspoelen als je live aan het kijken was, was geen probleem. Dat zijn echt wel features die ik nu mis. Het zappen met de entone gaat traag, de kwaliteit kan beter, heel ouderwets spoelen met fast forward 16x, relatief kleine harde schijf waardoor hij snel vol zit…. Kortom ik ben nog niet verkocht en ben eerlijk gezegd ook wel teleurgesteld in het product dat T-mobile levert.

 

Ik heb het gecombineerd met T-mobile 1 Gbit internet en ook dat is verre van stabiel. Heb alles netjes bedraad liggen en de snelheid is erg afwisselend. Ook heb ik veel time-outs, waarbij er gewoon géén verbinding is. Moet dan de mediaconverter+router resetten om de boel weer werkend te krijgen. En zelfs dat bied niet altijd de oplossing. Kortom, als je het mij nu vraagt krijgt T-mobile een dikke onvoldoende.

Gezien de opmerkingen is dat update topic verbaasd het me niks dat er voor 50Hz is gekozen, de box heeft een downgrade gekregen van versie 27 naar 25 waarbij er problemen zijn opgelost, niet opgelost en veroorzaakt in jou geval.

 

Word idd tijd dat je de instelling zelf kan maken.

Reputatie 6
Badge

Hi Piotr,

Reset is gelukt. Harde schijf is weer leeg. Echter heb ik nu 1920x1080i 50hz ipv 1920x1080p 60hz. Dat verschil zie je wel. Wat kunnen we hier nog aan doen? Is er geen betere set top box beschikbaar?


De originele kwaliteit/resolutie van een HD tv uitzending is nou eenmaal 1080i @ 50hz, dat een box het op 60Hz uitvoert is sowieso al fout. 1080p uitvoer betekend verder ook alleen maar dat de box het 1080i signaal zelf deïnterlaced ipv dat je tv dat doet (en op 60Hz moet ie er ook nog wat beeldjes bij verzinnen). Blijkbaar doet die antieke box het dan niet slecht als het beeld ‘beter’ dan het daadwerkelijke origineel is :wink: .

En  een 515b Entone komt ook echt niet uit 2005 (net als dat die 510b van mij nooit uit 2018 kan komen wat de code aanduidt aangezien ik hem al in 2016 had. Zal vast iets anders qua betekenis hebben zeker die code, al staat er idd wel doodleuk ‘Mfg date’ bij).

Wilde zelf eigenlijk weer op Ziggo overstappen voor tv vorig jaar maar toen bleek dat er in ‘oud-UPC gebied’ een stuk minder mogelijk was qua opname mogelijkheden dan in voormalig Ziggo land dus dat ging niet door (opname box van T-Mobile heeft nooit mijn interesse gehad vanwege het gesloten systeem).

Nu wel even het Ziggo basis kabel abo erbij en misschien nog ergens een Humax van overnemen om mee op te nemen (of anders direct naar een pc).

Geen idee hoe die t doet, echter bij snelle bewegingen of tickers zag je in mijn optiek toch echt verschil. Ik geloof je verhaal van de native uitzendingen meteen, het is jammer dat men daarvoor kiest. De bandbreedte is inmiddels zo groot dat het doorgeven progressive beelden moet lukken. Kijk maar naar andere bronnen zoals Netflix.

De Entone kastjes voelen niet echt van deze tijd. Ook las ik op verschillende fora dat de ontwikkeling van deze kastjes op een gegeven moment tot stilstand is gekomen. Er werd zelfs gesteld dat de betreffende kastjes niet meer geproduceerd worden. Wat de waarheid is, ik weet het niet. 

Ik overweeg iig interactieve TV eruit te knikkeren en terug te gaan naar het ziggo basisabonnement voor TV.

De Entone is zeker uit productie, T-Mobile moet daarom ook over op cloud opnemen om door te kunnen gaan.

De opvolger van de Entone zonder HDD is de Amino 610, als ik het goed begrepen heb bestaat Entone helemaal niet meer en is overgenomen door Amino.

Zelfde was aan de gang bij Telfort, daar zijn alle oude kastjes met HDD er ook uitgegaan, en zelfs de Lijbrand verbinding die er achter zat en is toen alles overgezet naar het KPN netwerk.

TM wil het op de goedkope manier doen, en nieuwe software naar de oude kastjes sturen zodat ze niet geruild hoeven te worden, denk dat binnen een paar jaar alsnog alles gewisselt moet worden omdat de Entone het niet meer aankan.

Reageer