Beantwoord

Entone Box doet raar

  • 10 September 2020
  • 3 reacties
  • 220 Bekeken

De Entone-27 box draait op firmware versie 2.9.27.0.3 en doet al een paar weken vreemd. Diverse resets etc gedaan maar het wordt niet beter. Wie heeft de oplossing of wordt hij vervangen?

  • programmagids blijft hangen bij de tijd dat het laatst is gekeken, waardoor je dus niet op de huidige datum/tijd binnenkomt
  • geheugen is na een paar uur opnames vol. Een nieuwe opname kan niet (volgens de box), maar wordt wel opgenomen
  • een gedeeltelijk gekeken opname kan alleen nog helemaal opnieuw worden gekeken ipv verder waar ik gebleven was. Optie is uit het menu van Afspelen opname.

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 11 September 2020, 12:53

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @the_menace, dan gaan we daar direct verandering in aanbrengen, top dat je om hulp vraagt op de Community!

Ik heb een uitgebreide lijnmeting gedaan en heb je TV Box(en) uitgelezen en zie dat deze al 90 dagen online is, oftewel ononderbroken stroom krijgt gedurende deze periode. Omdat je aangeeft dat er diverse resets plaats hebben gevonden, vraag ik me ten zeerste af hoe betrouwbaar de info uit de meting in dit geval is. Kun je alsjeblieft nog één keertje de box resetten? Ik kan het natuurlijk ook op afstand voor je uitvoeren, maar daar wil ik dan wel graag je akkoord voor hebben. 

  1. Het issue met de gids die op een laatst bekeken tijdstip blijft hangen, kun je tijdelijk omzeilen door van zender te wisselen en dan weer de gids te openen. Werkt dit ook bij jou?
  1. Het geheugen van de opnamebox staat bij ons ook op 99%. Heb je er opnames op die absoluut niet verwijderd mogen worden? Anders probeer ik graag of een fabrieksreset op afstand zijn vruchten afwerpt. 
  1. Zou je eens willen proberen om de gebruikersinterface te herstarten middels onderstaande methode?

► Hoe doe ik dat?

1. Ga naar Menu
2. Klik op Instellingen
3. Klik op Systeeminformatie

4. Klik op Herstart
5. Klik op Herstart gebruikersinterface


De interface zal nu herstarten dit kan tot 2 minuten duren. 3 puntjes verschijnen linksboven in beeld.

Mocht dit allemaal nog niet werken, stuur me dan een bericht. We pakken het dan samen verder op. Oplossingen zijn er namelijk altijd! 

Hi Jason,

Hieronder mijn reactie.

1.Meestal wel maar nu gaat het al een paar dagen mis. Kan dus morgen wel weer goed gaan. Elke keer weer een verrassing.

2.Dat staat hij al een hele tijd. Zelfs als ik bijna alles had verwijderd (nog 3 uur opname hield ik), stond de balk bijna helemaal ingekleurd. Dus bijna vol.

3.Voor mijn vakantie (heel augustus) diverse resets gedaan incl gebruikersinterface. Geen resultaat vwb punt 1 en 2.

 

Helaas dan voor de opnames maar dan graag een remote factory reset uitvoeren.

Reputatie 7
Badge +16

Hartstikke bedankt voor je snelle reactie @the_menace! Ik ga de factory reset dan nu uitvoeren. Houd alsjeblieft rekening met een maximale opstarttijd van de TV Box van tien tot vijftien minuten. 

Laat straks weten of dit bijgedragen heeft, zo niet, dan zoeken we meteen verder naar een alternatief.

Reageer