Beantwoord

Entone box geeft geen 5.1 geluid meer door?!

  • 10 March 2019
  • 6 reacties
  • 567 Bekeken

Hoi,

Ik heb de Entone box op een Denon receiver aangesloten via hdmi. Normaal krijg ik dan op hd zenders 5.1 dolby geluid. Maar sinds vandaag krijg ik overal stereo geluid terwijl ik geen instelling heb aangepast of kabel heb verwisseld.

Hebben meer mensen dit? Is het een storing tijdelijk?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Mvg
Mark
icon

Beste antwoord door Brian 22 March 2019, 16:57

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Hoi @Schmeitsie,

Heb je de Entone box wel ingesteld staan op AC3 audio in de instellingen van de box?

Overigens zenden lang niet alle HD zenders ook daadwerkelijk uit met Dolby, want veel zenders geven gewoon PCM geluid door.

Dit ervaar ik in ieder geval met mijn Yamaha YSP-2700.

Groet,

Jeffrey
Hey Jeffrey,

Ja ik keek even of het nog op ac3 stond, maar dat was zo.
En idd lang niet alle zenders geven 5.1 geluid door. Maar normaliter wel bij films op rtl, veronica of sbs bijv. En bij alles gaf de receiver nu stereo aan.

Dus ik snapte het even niet. En dacht wie weet is er een storing of hebben anderen er ook last van. Als ik via de blurayspeler wat start of via netflix dan zie ik gewoon dolby digital, dts hd, of dolby atmos op display van receiver dus daar is niks mee aan de hand gelukkig.

Groeten
Mark
Update: heb een reset vd entone box uitlaten voeren.. Nog steeds alles stereo. Kan iemand van tmobile aub me laten weten of dit klopt en dat de geluidskwaliteit aangepast is? Tis geen ramp, maar dan weet ik het 🙂
Reputatie 7
@Schmeitsie we hebben geen veranderingen doorgevoerd betreft de geluidskwaliteit. Zoals Jeffrey aangeeft is het normaal gesproken een kwestie van AC3 wijzigen, instellingen>Video en Audio>Audio uitgang>Pijltjes links/rechts. Heb je stereo geluid bij alle zenders? Of bij enkele zenders?
Hoi Piotr,

Mmm nee helaas bij alle zenders stereo geluid. Heb de hdmi kabel tussen entone box en versterker al eens losgemaakt en andere aangesloten, versterker denon al software update van gedaan...

Dus geen idee hoe het dan kan?
Reputatie 7
Hi @Schmeitsie, dit heeft met een combinatie van de hardware en de instellingen heirvan te maken. In dit topic vind je hier meer uitleg over, hopelijk vind je hiermee de oplossing!

Reageer