Beantwoord

Entone kamai 510 geeft geen geluid via mini din naar versterker

  • 30 July 2020
  • 6 reacties
  • 262 Bekeken

Ik heb mijn tv box  via mini din aangesloten aan mijn versterker maar krijg alleen maar ruis uit de boxen

Hoe kan dit? 

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 30 July 2020, 22:38

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Anneke.34,

Welke kabel gebruik je precies? De originele minidin naar scart kabel? En daarna een scart converter naar tulppluggen voor je versterker? (Rood en wit) Dit zou moeten kunnen werken.

Of heb je een ander soort kabel?

Als dit niet lukt kan je het geluid ook vanaf je TV naar je versterker aansluiten als je tv daar de juiste uitgangen voor heeft. (Eventueel optisch)

Mvg. Marcel

 

Heb de mini din scart naar cinch/tulp, maar dat geeft alleen maar ruis op de boxen

Reputatie 7
Badge +2

Heb je op de tv box tevens een hdmi kabel aangesloten voor het tv kijken? Ik neem aan dat beide uitgangen tegelijk werken. Je zou het kunnen testen door de hdmi eraf te halen en alleen de minidin aan te sluiten. (Eventueel box even opnieuw opstarten)

Je kan ook de scart connector even op een tv aansluiten en testen of de kabel iig beeld en geluid doorgeeft.

Hdmi is aangesloten ja. Ook al er uit gehad.

De mini scart kan ik niet op de tv aansluiten, geen aansluiting daarvoor. 

Optische ook al geprobeerd werkt ook niet, zelfs een omvormer er tussen gehad. Niks gewoon 

Reputatie 7
Badge +2

Bij optisch moet je wel in de instellingen van de tv aangeven dat je de optische uitgang gebruikt. Bij sommige tv-merken kan je dat volgens mij per hdmi uitgang instellen.

Mijn soundbar werkt prima via de optische zonder wat in te stellen

Reageer