Beantwoord

Entone netwerk starten blijft hangen


Reputatie 1

Beste, 

 

Ik heb sinds gisteren een melding dat tijdens het opstarten van de Entone dat hij zegt netwerk starten maar niet door gaat dan dat.

Modem al meerdere keren gereset, Media converter gereset, Entone power flip gedaan. Kabels vervangen maar helaas mocht dit allemaal niet baten.

Nou tot mijn verbazing sluit ik de kleinere box van de slaapkamer beneden aan en hup verbinding maken en door na 10 seconden gewoon beeld. Hoe vaak ik dit ook doe die doet het wel.

Dus naar mijn mening is de Entone overleden. Iemand ervaring mee?

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 15 July 2020, 17:12

Bekijk origineel

46 reacties

Reputatie 7

Hi @Marti262,

Goed dat je dit bij ons aankaart! Ik zie dat je inmiddels ook een eigen topic hebt aangemaakt: 

Supergoed om te zien! Om het issue zo goed mogelijk te behandelen, wil ik je vragen om dit in het bovenstaande topic centraal te houden. Alvast bedankt! 

Beste T-mobile,

Ik heb sinds gisteren, helaas hetzelfde probleem als hierboven omschreven.

Wat ik ook doe,  ik krijg de tv-box niet verder dan ' netwerk starten'..het gaat hier om een 2e tv aansluiting in de slaapkamer.

Voorheen werkte alles prima.

Alle tips en probeersels al uitgevoerd.

 

HELP!!

Reputatie 7
Badge +16

@marcoenmarenka Ik heb jouw bericht aan ons gevonden, maar door de enorme drukte is een reactie daarop momenteel niet binnen een normale termijn (maximaal 5 werkdagen) te geven.

Ik zal jouw abonnement stopzetten per omgaande, vanaf morgen. Je gaf aan dat je dit per 21 oktober jongstleden in wilde laten gaan, maar dat gaat niet. We werken altijd met een maand opzegtermijn. Uit coulance heb ik die maand ingeperkt tot zes dagen, gerekend vanaf de datum die je zelf in gedachten had. Net als Brian vind ik het ook oprecht enorm jammer dat je ons verlaat, maar ik begrijp en respecteer je keuze natuurlijk volledig.

Mocht je je bedenken, laat het ons weten. Dan kijken we samen naar het best passende abonnement. Hopelijk tot in de toekomst. Stay safe and healthy!

P.s. mag ik je nog verzoeken alle hardware aan ons te retourneren, alsjeblieft? Hoe je dit kunt doen, lees je in de e-mail die ik zo naar je toestuur. Wil je het liever op de retourvideo bekijken en is een topic voor jou handiger, neem dan een kijkje in ons retourpakket topic (de link is klikbaar).

Reputatie 1

Hoi @Brian 

Als je in ieder geval zou willen kijken want heb zondag een mail gestuurd om het helaas op te zeggen maar heb inderdaad nog niets gehoord.

Thanks voor het helpen ondanks alles!

 

Reputatie 7

Hi @marcoenmarenka, dat is jammer om te horen, hopelijk mogen we je in de toekomst nog eens verwelkomen. Ik zie dat het abonnement bij ons nog niet opgezegd is, klopt dat? Als je wil kan ik (met enige pijn in mijn hart) de opzegging voor je doorvoeren.

Reputatie 1

Hoi @Brian @Jason 

 

Ik heb de handdoek gegooid en ga T-Mobile verlaten. Reeds is mijn nieuwe pakket al geleverd dus ik wil jullie bedanken voor de moeite die jullie erin hebben gestoken alleen ben ik er wel klaar mee. Wie weet is het over paar jaar beter. 

Reputatie 1

Hoi @Brian 

Het serienummer is

68-6086102

Mac

00:03:E6:B9:BB:AC

Reputatie 7

Hi @marcoenmarenka, ik heb zojuist de reset op afstand uitgevoerd maar ik zie hier ook 72 dagen staan. Ik zou graag even wat willen controleren, zou je mij het serienummer en MAC adres van de TV  Box door willen geven? Deze vind je op de sticker aan de onderkant/achterkant van de TV Box. Dan ga ik dit even vergelijken met welke TV Box bij ons geregistreerd staat. Ik hoor het graag!

Reputatie 1

Hoi @Jason ,

 

Jazeker mag jij dat. Hij staat inderdaad al tijdje aan maar geen 72 dagen. 72 uur zou kunnen kloppen. Alles is laatste tijd geregeld helemaal spanningsloos geweest om te resetten. Maar weet niet wanneer de teller reset want gemiddeld is de spanning van modem, media converter en boxen toch wel 5 tot 10 minuten ervan af geweest.

Maar hij staat nu aan omdat jullie dan inderdaad beter kunnen kijken op afstand wat er aan de hand is. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @marcoenmarenka, we gaan ervoor zorgen dat het nu wel continu blijft werken, top dat je het meldt!

Ik zie dat één van de TV Boxen al 72 dagen onafgebroken online is, dus de kans bestaat dat daar de oorzaak van het euvel ligt. Mag ik deze voor je herstarten? Dan controleer ik meteen of de verbinding hiermee verbetert. 

 

 

Reputatie 1

Hoi @Jason 

 

Na een paar keer per maand kastje resetten en soms dagen achter elkaar geen problemen beginnen ze nu weer regelmatig te komen. 

Nu is het ook zover gekomen dat ook de amino van boven het helaas helemaal niet meer doet op deze manier. Dus zou je is kunnen kijken wat er aan de hand is. Alles resetten werkte tot dus ver meerder keren per maand maar is wel erg vervelend aan het worden en zeker als beneden het dan ineens wel doet dan doet hij het boven weer niet en dus kun je weer opnieuw beginnen. 

Reputatie 7

Hey @RonaldL,

Balen dat jouw TV Box niet werkt op dit moment. :disappointed: Ik zie gelukkig wel dat mijn collega onze techneuten heeft aangestuurd om dit voor je op te lossen. Heb je ook geprobeerd om dit stappenplan uit te voeren? Mocht dat niet werken dan moeten we echt op de update van onze techneuten wachten, sorry!

Ik lees dit topic door, en ik heb sinds eergister exact hetzelfde probleem. Komt niet verder dan het netwerk. Via twitter DM contact gehad met de klantenservice, en ook bij mij is het doorgezet naar de technische dienst. 2 weken waarschijnlijk. Ik word er ook niet zo vrolijk van.

Iets lijkt niet goed te gaan met jullie updates.

Reputatie 1

Hallo,

Na 2uur meerdere keren alle boxen ,modems en converter resetten is het weer gelukt alles aan de praat te krijgen. Laten we hopen dat het niet snel weer gebeurd want vrolijk word je er niet van op deze manier. 

Reputatie 1

Goedenavond,

Top gisteren ging het gelukkig helemaal goed! Maar.......

Echter was er vannacht ineens een niet aangekondigd onderhoud om 00.15 en wat denk je het begint weer van voor af aan. Hij blijft weer hangen op netwerk starten.  Ik ga nog paar keer proberen alles maar weer uit te zetten en weer aan de praat te krijgen maar dit moet wel ophouden want ben er onderhand helaas wel klaar mee. 

Reputatie 7
Badge +16

@marcoenmarenka Het zou niet eerlijk zijn om te garanderen dat alles blijft werken, want dat kan ik niet! 😊 Wat ik wel wil garanderen daarentegen is dat we continu het netwerk blijven ontwikkelen en stabiliseren zodat je een steeds sterkere verbinding binnenkrijgt!

T-Mobile TV komt eraan en wordt geleidelijk voor iedereen uitgerold. We doen dit gefaseerd zodat het netwerk zo min mogelijk belast wordt en zodat we alle gebruikers zo goed mogelijk voorzien van de nodige firmware updates en informatie.

Gelukkig zijn kids vaak al blij met elk programma dat ze kijken, dan maakt een paar herhalingen inderdaad ook niet uit haha.

Reputatie 1

Hoi @Jason 

Dank je wel maar Dat hoeft niet hoor regel maar dat het gewoon blijft werken en dat T-Mobile tv snel beschikbaar komt voor mij dan kan je tenminste beneden opnemen en boven anderloos afspelen via de cloud want kleine kinderen zien toch niet dat ze een aflevering al 20x hebben gezien hahahahaha

Reputatie 7
Badge +16

Helemaal goed, mocht ik toch wat voor je kunnen betekenen, dan ben ik altijd in de buurt om je te helpen! Veel kijkplezier (ook aan de kinderen!). 

P.s. wat kijken je kinderen graag? Ik wil namelijk graag een compensatie bieden in de vorm van een één maand gratis TV-pakket naar keuze! 😄

Reputatie 1

Hoi @Jason 

 

Dank je maar het is voorlopig niet meer nodig. Zoals ik al zei is alles is nu goed dus laten we dat zo houden.

Reputatie 7
Badge +16

Ik ga jullie wat moois vertellen. 

Na 5 keer modem en box aan en uit te zetten zoals Jason beschreef doet de tv box met opname functie het. Dus het lijkt er op dat het uitvoeren van de reprovision geholpen heeft bij de tv box.

Echter zet ik nu de kleine weer terug bij de kids alleen nu doet die het niet meer. Hij doet alles, verbinding maken, systeem klok gelijk zetten alleen na 5min maken met server word het beeld zwart en blijft blauwe lampje branden maar verder doet hij niets meer. Dus ga daar ook nog paar keer aan en uit zetten.

Dus @Jason  bedankt voor de tv box met opname eindelijk werkend te krijgen. Nu alleen die kleine nog🙈

Goedemorgen @marcoenmarenka, het lijkt erop dat de repro dan inderdaad zijn werk verricht heeft en dat is (eindelijk) goed nieuws! Je kunt de kleine Aria TV Box inderdaad resetten zoals @Doornekamp33 aangeeft. Volg onderstaand stappenplan en dan komt het helemaal goed:

Deze TV Box is ongeveer 10 centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten.

Mocht ook hier een repro aan te pas moeten komen, dan spring ik snel weer in de bres. Ik houd dit topic vandaag constant in de gaten! 😉

Reputatie 1

Nou alles werkt eigenlijk weer gelukkig.

Ik had de kleine box meegenomen naar beneden om te kijken of hij het daar wel gewoon deed en ja hoor binnen 1 min gewoon beeld. Dus ik tv box weer aangesloten en natuurlijk geen beeld daar moet je ook niet meer aankomen als hij het eenmaal doet. Maar goed. Ik heb alles spanningsloos gemaakt en 1 uur uitlaten staan. Daarna 1 voor 1 weer aangezet en warempel alles ging gelijk goed dus helemaal top. 

Iedereen bedankt hopelijk blijft het nu werken zonder problemen.

Dat is raar zeg, de box die goed werkte doet nu raar, je zou haast zeggen dat er vreemde krachten in huis aan het werk zijn.

Maar de kleine kun je dacht ik zelf ressetten, begreep dat er een reset knopje op zit, zou die eerst proberen.

 

Reputatie 1

Ik ga jullie wat moois vertellen. 

Na 5 keer modem en box aan en uit te zetten zoals Jason beschreef doet de tv box met opname functie het. Dus het lijkt er op dat het uitvoeren van de reprovision geholpen heeft bij de tv box.

Echter zet ik nu de kleine weer terug bij de kids alleen nu doet die het niet meer. Hij doet alles, verbinding maken, systeem klok gelijk zetten alleen na 5min maken met server word het beeld zwart en blijft blauwe lampje branden maar verder doet hij niets meer. Dus ga daar ook nog paar keer aan en uit zetten.

Dus @Jason  bedankt voor de tv box met opname eindelijk werkend te krijgen. Nu alleen die kleine nog🙈

Box aan laten staan en niks meer doen, dan kunnen ze zien dat er op die poort wat zit en misschien komen ze er wel in.

TV kun je gewoon uitzetten, die heeft geen functie.

Reputatie 1

Hij staat weer aangesloten maar geeft natuurlijk na 5 min ophalen van ip adres niet gelukt dus ben benieuwd hoe je dan verbinding maakt. Het is toch niet de bedoeling dat ik dan steeds de box aan de praat hou door hem te resetten zodat hij netwerk blijft zoeken?

Reageer